Mr Kahn Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Takk for debatten! Jeg tar også kvelden nå! Og gratulerer med 56-årsdagen! ...for en flott innsats og evne til å bevare roen i møte den altruiske bandittismen og bekvemmelighetsempatien som sør er slik en drabelig eksponent for. Ja, vi gratulerer Israel mer enn gjerne, selv om den offisielle datoen er 14 mai. FN har allerede markert med en anti-Israel-fest; noe de kaller «International Day of solidarity with the Palestinian People». Den israelske representanten i FN, Dan Gillerman, kalte dette «et årlig rituale av høye ironier». Jeg er hjertens enig med ham. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Du skriver: " jeg tjener heller ikke Israels sak ved å polemisere med deg" Det har jeg påpekt for flere ÅR siden! ...du har brukt flere år til er å kverulere deg frem til en «hedersplass» på DOLs ironibarometer. Så lenge jeg gidder, og så lenge redaksjonen ikke stenger meg ute, vil jeg komme løgnpropagandaen din i møte. Personangrepene og sarkasmen din preller av som vann på gåsa. 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 I rest my case. Det er faktisk et Midt-Østen uten vantro som er idealet blant muslimer, særlig et Jerusalem uten vantro - og det bør du få med deg! Hvis ikke ligger du etter allerede før debatten får begynt. ...mange tror at det KUN handler om en okkupasjonen av Palestinsk land, skjønner du. - for det er DET det blir satt søkelyset på i media. ....mange tror at Israel plutselig fant på at de trengte noen meter til....for å plage fattige mennesker. 0 Siter
Sør Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 ...du har brukt flere år til er å kverulere deg frem til en «hedersplass» på DOLs ironibarometer. Så lenge jeg gidder, og så lenge redaksjonen ikke stenger meg ute, vil jeg komme løgnpropagandaen din i møte. Personangrepene og sarkasmen din preller av som vann på gåsa. Diskutér sak, ikke person. 0 Siter
Sør Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 ...mange tror at det KUN handler om en okkupasjonen av Palestinsk land, skjønner du. - for det er DET det blir satt søkelyset på i media. ....mange tror at Israel plutselig fant på at de trengte noen meter til....for å plage fattige mennesker. Så lenge Israel okkuperer andre folks landområder, så er det åpenbart at det er hovedproblemet. Da vårt landområde ble okkupert støttet vi både atombomber og bombingen av Dresden. Vi er overhodet ikke "bedre" enn palestinerene. Tvertimot. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Så lenge Israel okkuperer andre folks landområder, så er det åpenbart at det er hovedproblemet. Da vårt landområde ble okkupert støttet vi både atombomber og bombingen av Dresden. Vi er overhodet ikke "bedre" enn palestinerene. Tvertimot. Med vennlig hilsen Jeg tror ikke et ØYBLIKK på at dette handler om et landstykke. 0 Siter
Sør Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Jeg tror ikke et ØYBLIKK på at dette handler om et landstykke. Det avhenger vel om det er ditt landstykke som er okkupert eller ei? Men nei, det handler selvsagt om at Israel ikke bør få tilrane seg naboens landområder, og ei heller få lov til å beholde det ved å bedrive terrorisering i årevis. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Det avhenger vel om det er ditt landstykke som er okkupert eller ei? Men nei, det handler selvsagt om at Israel ikke bør få tilrane seg naboens landområder, og ei heller få lov til å beholde det ved å bedrive terrorisering i årevis. Med vennlig hilsen ok! - *ler* 0 Siter
Gjest jegs Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 ...for en flott innsats og evne til å bevare roen i møte den altruiske bandittismen og bekvemmelighetsempatien som sør er slik en drabelig eksponent for. Ja, vi gratulerer Israel mer enn gjerne, selv om den offisielle datoen er 14 mai. FN har allerede markert med en anti-Israel-fest; noe de kaller «International Day of solidarity with the Palestinian People». Den israelske representanten i FN, Dan Gillerman, kalte dette «et årlig rituale av høye ironier». Jeg er hjertens enig med ham. Offisiell eller ei - Israels nasjonaldag 5. Ijar - og det faller i år på dagen i dag. Det med 14. mai i FN hadde jeg ikke hørt - ja, du sier noe - ....sukk. Ha en fin dag! 0 Siter
stone Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Du skriver: "På lik linje med Norge har Israel full rett til å regulere innvandringen til sitt eget land." Men når ikke alle landets borgere har samme rettigheter (slik de heller ikke hadde i Sør Afrika) så er det ikke noe demokrati. Med din tankegang rundt innvandring så finnes det ikke et eneste demokrati i hele verden. Norge, som andre vesteuropeiske land, lar ikke fastboende innvandrere med statsborgerskap, fritt ta inn sine slektninger. Ergo, alle land er udemokratisk? Det beste er vel å la alle landegrenser forsvinne slik at folk fritt kan bosette seg der de vil, eller....? 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Med din tankegang rundt innvandring så finnes det ikke et eneste demokrati i hele verden. Norge, som andre vesteuropeiske land, lar ikke fastboende innvandrere med statsborgerskap, fritt ta inn sine slektninger. Ergo, alle land er udemokratisk? Det beste er vel å la alle landegrenser forsvinne slik at folk fritt kan bosette seg der de vil, eller....? Nå kommer Sør til å si at de innvandrerne der ER norske og ikke delt opp etter muslimsk/jødisk/katolsk..... kjenner jeg'n rett! :-) 0 Siter
Sør Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Med din tankegang rundt innvandring så finnes det ikke et eneste demokrati i hele verden. Norge, som andre vesteuropeiske land, lar ikke fastboende innvandrere med statsborgerskap, fritt ta inn sine slektninger. Ergo, alle land er udemokratisk? Det beste er vel å la alle landegrenser forsvinne slik at folk fritt kan bosette seg der de vil, eller....? Det som gjør Israel udemokratisk er at *noen* borgere har slike rettigheter, mens andre ikke har det, og at dette er basert på religion/folkegruppe. Det er mangelen på likebehandling som er problemet. 0 Siter
Sør Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Nå kommer Sør til å si at de innvandrerne der ER norske og ikke delt opp etter muslimsk/jødisk/katolsk..... kjenner jeg'n rett! :-) Det er forskjellsbehandlingen som gjør at det overhodet ikke er demokratisk. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Det som gjør Israel udemokratisk er at *noen* borgere har slike rettigheter, mens andre ikke har det, og at dette er basert på religion/folkegruppe. Det er mangelen på likebehandling som er problemet. Så du mener at det ville vært like vanskelig for en gammel "norsk-amerikaner" å gjenforenes med slekta si her i Norge? 0 Siter
Sør Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Så du mener at det ville vært like vanskelig for en gammel "norsk-amerikaner" å gjenforenes med slekta si her i Norge? Du blander hummer og kanari. Det er ikke hvor vanskelig/lett det er å få "familiegjenforening" som er problemet, men at kun én priviligert del av befolkningen kan få det, og at kriteriet er basert på rasisme (religion/folkegruppe). Det er akkurat som hvis hvite i sørafrika kunne få oppholdstillatelse til sin familie, men de svarte ikke kunne få det. Det strider åpenbart mot demokratiske prinsipper og Menneskerettighetene. Med vennlig hilsen 0 Siter
Grip Skrevet 20. april 2004 Forfatter Skrevet 20. april 2004 Du blander hummer og kanari. Det er ikke hvor vanskelig/lett det er å få "familiegjenforening" som er problemet, men at kun én priviligert del av befolkningen kan få det, og at kriteriet er basert på rasisme (religion/folkegruppe). Det er akkurat som hvis hvite i sørafrika kunne få oppholdstillatelse til sin familie, men de svarte ikke kunne få det. Det strider åpenbart mot demokratiske prinsipper og Menneskerettighetene. Med vennlig hilsen Du overser at det aller meste av den muslimske "familiegjenforeningen" baserer seg på tvangsekteskap og kvinnemishandling. 0 Siter
Sør Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Du overser at det aller meste av den muslimske "familiegjenforeningen" baserer seg på tvangsekteskap og kvinnemishandling. "det aller meste"? Om så var, gjør ikke det Israel noe mer demokratisk. I et demokrati baserer man seg på hva folk faktisk GJØR, og ikke hva andre med samme hudfarge/folkegruppe har gjort. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Selvsagt har det det - området var palestinsk før 1947. Dette er dog irrelevant, med tanke på hva som er opplest og vedtatt i FN. «-Selvsagt har det det - området var palestinsk før 1947.-» Dette er fullstendig galt. Det var britene og franskmennenes som kontrollerte området etter at tyrkerne kapitulerte i 1917. Da hadde tyrkerne vanskjøttet landet i 400 år. Palestina-arabernes krav på landet er ikke mer legitim enn om samene skulle kreve løsrivelse fra Norge og gjøre Finnmark til en egen stat. Dessuten har de sagt nei til en egen stat. «-Dette er dog irrelevant, med tanke på hva som er opplest og vedtatt i FN-» FN består av for mange diktaturer til at de kan ha noe mandat til å vedta resolusjoner mot demokratier. Hele organisasjonen bør helrenoveres, og land som ikke kan vise til demokrati og respekt for menneskerettigheter bør fratas stemmerett og utalerett. Det ville ført til den store tystnaden i FN.bygget. 0 Siter
Sør Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 «-Selvsagt har det det - området var palestinsk før 1947.-» Dette er fullstendig galt. Det var britene og franskmennenes som kontrollerte området etter at tyrkerne kapitulerte i 1917. Da hadde tyrkerne vanskjøttet landet i 400 år. Palestina-arabernes krav på landet er ikke mer legitim enn om samene skulle kreve løsrivelse fra Norge og gjøre Finnmark til en egen stat. Dessuten har de sagt nei til en egen stat. «-Dette er dog irrelevant, med tanke på hva som er opplest og vedtatt i FN-» FN består av for mange diktaturer til at de kan ha noe mandat til å vedta resolusjoner mot demokratier. Hele organisasjonen bør helrenoveres, og land som ikke kan vise til demokrati og respekt for menneskerettigheter bør fratas stemmerett og utalerett. Det ville ført til den store tystnaden i FN.bygget. Det er fremdeles palestinerenes landområder som Israel okkuperer ulovlig. Vanskeligere er det faktisk ikke. 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Det er fremdeles palestinerenes landområder som Israel okkuperer ulovlig. Vanskeligere er det faktisk ikke. Du svarer jo DET på alle spørsmål, Sør - jeg tok deg for å være klokere enn som så... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.