Gå til innhold

Jeg er sliten...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Selvsagt blir du sliten!!! Et lite barn krever deg med hud og hår. Det er ikke for ingenting at mange synes det er godt å begynne å jobbe igjen etter barselspermisjon. Man får tid til å puste!

Er det ingen mulighet for å finne en barnevakt som kan passe Squishy en kveld nå og da? Kanskje finnes det en barnevaktformidling der du bor?Eller det er noen tenåringer som virker tillitsvekkende?

Selvsagt trenger du avlastning. Må si jeg er skuffet over eksen din. Det at han ikke er mer sammen med sønnen sin går jo absolutt ut over forholdet dem imellom. I tillegg til at du blir enda mer sliten.

Uansett vil jeg gi deg en trøsteklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    90

  • hidi

    26

  • Sofline

    16

  • PieLill

    7

Mest aktive i denne tråden

Ønsker ingen sympati pga smerter, og kommer heller aldri til å skrive om det, så du er trygg...

Men om jeg bruker det i en tråd for argumentasjonens skyld, så kommer jeg fremdeles til å gjøre det!

Selvfølgelig er du tilgitt!

Som jeg sa, går fra sak til sak.

Håper jeg får høre din ærlige mening òg. Du vil alltid høre min!

Du er visst verkten i stand til å vise sympati eller ta imot sympati.

Sluttproduktet blir forferdelig usympatisk.

Men det er kanskje slik du ønsker å fremstå her på DOL.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er her inne dann og vann, men har fått med meg at du har vært gjennom et samlivsbrudd og at barnet ditt nettopp har vært sykt.

Bare det er en psykisk belastning som kan gjøre deg fysisk og psykisk syk.

Jeg synes absolutt at far bød bidra mer. Kan ikke skjønne at han _må_ jobbe i hele 3 uker uten å kunne ta seg av barnet sitt, spesielt når mor er så sliten at hun nesten ikke henger sammen.

DU bør fortelle far at han må bistå mer i en periode, om ikke annet enn å skaffe barnevakt.

Ellers ønsker jeg deg bare lykke, lykke til, og håper at du snart får energien tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, der var jeg gjennom hele tråden. Tydelig at dette engasjerte, gitt;)

Egentlig har jeg ikke så mye konstruktivt å komme med, det meste er sagt allerede. Nøyer meg med å henge meg på de fleste andre og si at du selvfølgelig har lov til å være sliten selv om du "bare" har ett barn. (*hviske* Vet du, jeg har ingen barn, men det hender at jeg føler meg litt sliten og lei også. Ikke si det til noen;))

Alle har oppturer og nedturer, og det kan være bra å snakke/skrive det litt av seg:)

Tenker du klarer deg kjempefint, jeg! :)

klem (hvis du vil ha en, da, vil jo ikke ha en sånn Giske-Stoltenberg-situasjon her) fra

Hehe, takk for klemmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke den med ett barn har lov til å klage litt når ting går på tverke og man er veldig sliten, så kan jo ikke dem som har to, tre eller fire barn klage helelr, for det finnes da dem som har både 8 og 10! ;-)

For ikke å snakke om hvor slitsomt folk har det i en del u-land!!

Man måste jamföra, og ikke se seg blind på sin egen situasjon, men det synes jeg ikke du gjør her.

Håper tingen ebdrer seg etterhvert for deg!

*stor klem*

Ja, det blir nok bedre veldig snart :)

Takk for svar, morsan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt blir du sliten!!! Et lite barn krever deg med hud og hår. Det er ikke for ingenting at mange synes det er godt å begynne å jobbe igjen etter barselspermisjon. Man får tid til å puste!

Er det ingen mulighet for å finne en barnevakt som kan passe Squishy en kveld nå og da? Kanskje finnes det en barnevaktformidling der du bor?Eller det er noen tenåringer som virker tillitsvekkende?

Selvsagt trenger du avlastning. Må si jeg er skuffet over eksen din. Det at han ikke er mer sammen med sønnen sin går jo absolutt ut over forholdet dem imellom. I tillegg til at du blir enda mer sliten.

Uansett vil jeg gi deg en trøsteklem!

Eksen gjør nok det beste han klarer akkurat nå, så får jeg heller håpe det tar seg opp igjen :)

Tusen takk for svar, jubalong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er her inne dann og vann, men har fått med meg at du har vært gjennom et samlivsbrudd og at barnet ditt nettopp har vært sykt.

Bare det er en psykisk belastning som kan gjøre deg fysisk og psykisk syk.

Jeg synes absolutt at far bød bidra mer. Kan ikke skjønne at han _må_ jobbe i hele 3 uker uten å kunne ta seg av barnet sitt, spesielt når mor er så sliten at hun nesten ikke henger sammen.

DU bør fortelle far at han må bistå mer i en periode, om ikke annet enn å skaffe barnevakt.

Ellers ønsker jeg deg bare lykke, lykke til, og håper at du snart får energien tilbake.

Jeg fikk barnevakt i helga (av min familie), så nå er ting litt bedre :) Og jeg skal snakke med eksen om neste helg. Hvis han i hvert fall kunne få en dag fri eller så, så hjelper jo det veldig.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vært i samme situasjon

Jeg har ikke lest alle svarene under her, men de få jeg leste ble jeg sjokkert over. Skulle ikke du ha lov til - og god grunn til - å være sliten?! Skulle det ikke være lov å søke trøst og råd her på forumet? Jøjemeg.

Jeg skjønner deg godt, og syns situasjonen din høres vanskelig ut. Det er vanskelig å være alene med småbarn, især når man er mye syk i tillegg. Det er helt nødvendig å få pusterom og litt tid til å ta seg inn.

Pappan til barnet bør desidert stilles mer til ansvar. Syns du skal si fra ordentlig til ham, hvor sliten du er, og at han er nødt til å ta vanlig samvær (eller tilsvarende det i tid).

I tillegg ville jeg hengt opp en lapp på butikken, om noen har tid til å sitte barnevakt en kveld i uken og/eller en ettermiddag, evt om de kan passe barnet hos seg noen timer en lørdag i blant.

Jeg er selv alenemor, men etter å ha hengt opp lapp på butikken, har jeg fått meg en fast barnevakt. Jeg har også alliert meg med andre småbarnsmødre i nærheten så vi kan avlaste hverandre litt.

Jeg gikk på åpen barnehage da vesla var mindre, der ble jeg kjent med flere andre småbarnsmødre.

Hvis pappan tar så lite ansvar som han gjør, er du nødt til å sørge selv for at du får deg faste barnevakter. Du kan gjerne be pappan betale dem!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle svarene under her, men de få jeg leste ble jeg sjokkert over. Skulle ikke du ha lov til - og god grunn til - å være sliten?! Skulle det ikke være lov å søke trøst og råd her på forumet? Jøjemeg.

Jeg skjønner deg godt, og syns situasjonen din høres vanskelig ut. Det er vanskelig å være alene med småbarn, især når man er mye syk i tillegg. Det er helt nødvendig å få pusterom og litt tid til å ta seg inn.

Pappan til barnet bør desidert stilles mer til ansvar. Syns du skal si fra ordentlig til ham, hvor sliten du er, og at han er nødt til å ta vanlig samvær (eller tilsvarende det i tid).

I tillegg ville jeg hengt opp en lapp på butikken, om noen har tid til å sitte barnevakt en kveld i uken og/eller en ettermiddag, evt om de kan passe barnet hos seg noen timer en lørdag i blant.

Jeg er selv alenemor, men etter å ha hengt opp lapp på butikken, har jeg fått meg en fast barnevakt. Jeg har også alliert meg med andre småbarnsmødre i nærheten så vi kan avlaste hverandre litt.

Jeg gikk på åpen barnehage da vesla var mindre, der ble jeg kjent med flere andre småbarnsmødre.

Hvis pappan tar så lite ansvar som han gjør, er du nødt til å sørge selv for at du får deg faste barnevakter. Du kan gjerne be pappan betale dem!!!

Lykke til!

Takk for gode råd :)

Nå har jeg forklart situasjonen til det lille av familie jeg har i nærheten og de skal hjelpe meg mer framover. Jeg har lovt å si i fra før jeg føler meg desperat (slik jeg gjorde i helga), så da blir det litt lettere i framtiden :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. las ikke innlegget godt nok... Beklager!

Men jobber han både dag og kveld da?

Han jobber stort sett i den tiden barnet vårt er våken.

Tidligere har han hatt han litt på morgenen og det er jo greit, men det er ikke så mye sosialt å finne på fra klokka 9 til klokka 12. Men da får jeg i hvert fall en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han jobber stort sett i den tiden barnet vårt er våken.

Tidligere har han hatt han litt på morgenen og det er jo greit, men det er ikke så mye sosialt å finne på fra klokka 9 til klokka 12. Men da får jeg i hvert fall en pause.

Huff.. du er ikke i noen lett situasjon, og det er HELT naturlig å føle seg utkjørt.. Enten man har 1 eller15 unger.. så er man bastet og bundet på alle føtter om man ikke får litt fritid innimellom!

Men synes fortsatt at far bør prøve å prioritere deg og barnet litt mer... og tror det kan ha med prioritering å gjøre, selv om han har det travelt på jobben...

Men ikke kvi deg på å be om hjelp, både av han og familie rundt deg...

Lykke til!! (du sku hatt deg en helg på spa, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen gjør nok det beste han klarer akkurat nå, så får jeg heller håpe det tar seg opp igjen :)

Tusen takk for svar, jubalong :)

Jeg håper også at du får litt avlastning snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. du er ikke i noen lett situasjon, og det er HELT naturlig å føle seg utkjørt.. Enten man har 1 eller15 unger.. så er man bastet og bundet på alle føtter om man ikke får litt fritid innimellom!

Men synes fortsatt at far bør prøve å prioritere deg og barnet litt mer... og tror det kan ha med prioritering å gjøre, selv om han har det travelt på jobben...

Men ikke kvi deg på å be om hjelp, både av han og familie rundt deg...

Lykke til!! (du sku hatt deg en helg på spa, du :)

Tusen takk for det, sandex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle svarene under her, men de få jeg leste ble jeg sjokkert over. Skulle ikke du ha lov til - og god grunn til - å være sliten?! Skulle det ikke være lov å søke trøst og råd her på forumet? Jøjemeg.

Jeg skjønner deg godt, og syns situasjonen din høres vanskelig ut. Det er vanskelig å være alene med småbarn, især når man er mye syk i tillegg. Det er helt nødvendig å få pusterom og litt tid til å ta seg inn.

Pappan til barnet bør desidert stilles mer til ansvar. Syns du skal si fra ordentlig til ham, hvor sliten du er, og at han er nødt til å ta vanlig samvær (eller tilsvarende det i tid).

I tillegg ville jeg hengt opp en lapp på butikken, om noen har tid til å sitte barnevakt en kveld i uken og/eller en ettermiddag, evt om de kan passe barnet hos seg noen timer en lørdag i blant.

Jeg er selv alenemor, men etter å ha hengt opp lapp på butikken, har jeg fått meg en fast barnevakt. Jeg har også alliert meg med andre småbarnsmødre i nærheten så vi kan avlaste hverandre litt.

Jeg gikk på åpen barnehage da vesla var mindre, der ble jeg kjent med flere andre småbarnsmødre.

Hvis pappan tar så lite ansvar som han gjør, er du nødt til å sørge selv for at du får deg faste barnevakter. Du kan gjerne be pappan betale dem!!!

Lykke til!

Beklager at jeg blander meg inn her... :) men er det noen som har skrevet noe negativt til at hun er sliten?! Kan ikke se det jeg iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det krever vel strengt tatt ikke så satans mye å bli gravid åtte ganger heller....

Og nei, jeg tror ikke ETT sekund at du har mer å gjøre enn oss andre selv om du skulle hatt åtte unger.

hihihi :)

- tror heller det var et "trolleinnlegg" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sladrehanken

Beklager at jeg blander meg inn her... :) men er det noen som har skrevet noe negativt til at hun er sliten?! Kan ikke se det jeg iallefall....

hidi har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...