Gå til innhold

Jeg er sliten...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

amerikafareren

Jeg orker ikke lese alle svarene du har fått, men for min del så synes jeg det hadde vært rart hvis du aldri var sliten. Du kan godt klage engang iblant det gjør fleste mennesker. Det å være alene med et lite barn som trenger tilsyn døgnet rundt er overhodet ikke lett. Du har ikke masse tid til deg selv når du passser på han hele tiden. Enda mindre når dere er mye syke begge to.

Ta vare på deg selv, tillat deg å syte og reis deg så opp og gå videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    90

  • hidi

    26

  • Sofline

    16

  • PieLill

    7

Mest aktive i denne tråden

Jeg orker ikke lese alle svarene du har fått, men for min del så synes jeg det hadde vært rart hvis du aldri var sliten. Du kan godt klage engang iblant det gjør fleste mennesker. Det å være alene med et lite barn som trenger tilsyn døgnet rundt er overhodet ikke lett. Du har ikke masse tid til deg selv når du passser på han hele tiden. Enda mindre når dere er mye syke begge to.

Ta vare på deg selv, tillat deg å syte og reis deg så opp og gå videre;)

Tusen takk for det, amerikafareren :)

Ja, skal ikke legge meg ned å gi opp. Og med alle disse svarene, så føler jeg meg ganske så normal og det hjelper faktisk litt, bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig provosert når jeg leser enkelte av svarene du har fått her inne nå.Så nå må jeg få det ut!!*tar frem roperten og gjør meg klar*

Du er sliten og lei og da har du lov å få det ut!! At noen her mener at det er ikke du berettiget til bare fordi de har det mye verre en deg eller kjenner noen som har det enda verre?

Dummeste innleggene jeg noen gang har lest! Vi kan alle være slitne i forskjellige perioder i livet vårt og når vi står midt oppi det så føles det ikke noe godt og man kan til og med driste seg til å tenke:pokker hvorfor akkurat meg?

Selv om det ikke nødvendigvis er en virkelig krise-kan det likevel føles slik innimellom.

Man trenger ikke være alenemor til 3 eller kronisk syk eller hva det nå måtte være for å være sliten! Jøssenavn!

Om man blir oppfattet som sytete fordi man bare har et barn og drister seg til å klage litt er ikke til å bry seg om!De fleste som synes det er sytete er noen som alltid må poengtere at de har det mye verre en deg.De har gjerne en skokk med unger,en eller annen sykdom,voldelig mann etc-men selvfølgelig så klager de ikke....de bare påpeker det. ;-)

Prøv å hvil deg litt og få overskudd igjen!

Med overskudd kommer også lysten til å gjøre noe med situasjonen man har vært oppi.

Lykke til!

Sympatiklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig provosert når jeg leser enkelte av svarene du har fått her inne nå.Så nå må jeg få det ut!!*tar frem roperten og gjør meg klar*

Du er sliten og lei og da har du lov å få det ut!! At noen her mener at det er ikke du berettiget til bare fordi de har det mye verre en deg eller kjenner noen som har det enda verre?

Dummeste innleggene jeg noen gang har lest! Vi kan alle være slitne i forskjellige perioder i livet vårt og når vi står midt oppi det så føles det ikke noe godt og man kan til og med driste seg til å tenke:pokker hvorfor akkurat meg?

Selv om det ikke nødvendigvis er en virkelig krise-kan det likevel føles slik innimellom.

Man trenger ikke være alenemor til 3 eller kronisk syk eller hva det nå måtte være for å være sliten! Jøssenavn!

Om man blir oppfattet som sytete fordi man bare har et barn og drister seg til å klage litt er ikke til å bry seg om!De fleste som synes det er sytete er noen som alltid må poengtere at de har det mye verre en deg.De har gjerne en skokk med unger,en eller annen sykdom,voldelig mann etc-men selvfølgelig så klager de ikke....de bare påpeker det. ;-)

Prøv å hvil deg litt og få overskudd igjen!

Med overskudd kommer også lysten til å gjøre noe med situasjonen man har vært oppi.

Lykke til!

Sympatiklem

Tusen takk for det, MT :)

Det går seg nok til, jeg har jo egentlig nok tid til å hvile. Vil bare så gjerne ha litt frihet, tror jeg, så jeg kan hvile _helt_. Men det blir nok bedre veldig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt en slitsom høst med mye sykdom og det er bare du som kjenner hvor sliten du er. Det spiller ingen rolle hvor mye andre har å slite med.

Jeg forstår deg jeg og bare det og få lov til å si det til noen gjør av og til godt, for det er lettere å gjøre det her inne enn ute i den virkelige verden.

Synes noen ganger det hjelper jeg , bare det å få skrive av seg ting.

Nesten som å skrive dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt en slitsom høst med mye sykdom og det er bare du som kjenner hvor sliten du er. Det spiller ingen rolle hvor mye andre har å slite med.

Jeg forstår deg jeg og bare det og få lov til å si det til noen gjør av og til godt, for det er lettere å gjøre det her inne enn ute i den virkelige verden.

Synes noen ganger det hjelper jeg , bare det å få skrive av seg ting.

Nesten som å skrive dagbok.

Ja, enig med deg :)

Det er ikke alltid man vil gå til det skrittet å ringe en venn bare for å klage, så da kan DOL hjelpe veldig. Og bare det å høre at andre også kan ha det sånn er gull verdt noen ganger :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å være sliten iblant! Det fins (heldigvis) ingen retningslinjer for hva som kvalifiserer til hva som må til før man får "lov" til å være sliten. Og sliten kan man jo være både psykisk og fysisk.

Det er veldig intenst å være mamma. Nå har jeg "bare" en jeg også og en til på vei, men jeg har vært sliten jeg mange ganger selv om jeg "bare" jobber 50% og har en flott mann som stiller opp når han kan (han jobber også veldig mye, men kvalitet er mye viktigere enn kvanititet spør du meg..).

Selv om man er frisk som en fisk og har et friskt barn, så er det så intenst å være mamma at det ikke er rart om man føler for en liten "time-out" innimellom. Om man kaller det for å være sliten eller om man bare sier at nå trenger jeg en liten pause for å hente meg inn igjen, det burde ikke spille noen rolle!

De dagene/ukene jeg er alene iblant når mannen min er på reise, det er da jeg sier at aleneforeldre har min udelte respekt....

Jeg vet ingenting knokret om det, men jeg tror at det finnes mange tilbud for aleneforeldre som kan hjelpe hverandre og få hjelp utenfra. Tror du har fått noen fine tips lenger ned.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"mange har jo to barn alene og ingen samværsavtale med far."

Jeg, for eksempel.

Men man kan ikke måle slitenhet. Og det har ikke alltid en sammenheng med antall timer man har fri.

Dessuten er det alltid noen som har det verre - skal ingen andre enn den ene som har det verst få lov å klage?

Klag ivei du. Jeg synes forøvrig ettåringer er helt pyton, og forstår deg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være sliten iblant! Det fins (heldigvis) ingen retningslinjer for hva som kvalifiserer til hva som må til før man får "lov" til å være sliten. Og sliten kan man jo være både psykisk og fysisk.

Det er veldig intenst å være mamma. Nå har jeg "bare" en jeg også og en til på vei, men jeg har vært sliten jeg mange ganger selv om jeg "bare" jobber 50% og har en flott mann som stiller opp når han kan (han jobber også veldig mye, men kvalitet er mye viktigere enn kvanititet spør du meg..).

Selv om man er frisk som en fisk og har et friskt barn, så er det så intenst å være mamma at det ikke er rart om man føler for en liten "time-out" innimellom. Om man kaller det for å være sliten eller om man bare sier at nå trenger jeg en liten pause for å hente meg inn igjen, det burde ikke spille noen rolle!

De dagene/ukene jeg er alene iblant når mannen min er på reise, det er da jeg sier at aleneforeldre har min udelte respekt....

Jeg vet ingenting knokret om det, men jeg tror at det finnes mange tilbud for aleneforeldre som kan hjelpe hverandre og få hjelp utenfra. Tror du har fått noen fine tips lenger ned.

Lykke til!!

Tusen takk for det :)

Det er så godt å høre at det er normalt å føle det sånn en gang i blant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"mange har jo to barn alene og ingen samværsavtale med far."

Jeg, for eksempel.

Men man kan ikke måle slitenhet. Og det har ikke alltid en sammenheng med antall timer man har fri.

Dessuten er det alltid noen som har det verre - skal ingen andre enn den ene som har det verst få lov å klage?

Klag ivei du. Jeg synes forøvrig ettåringer er helt pyton, og forstår deg godt.

"Jeg synes forøvrig ettåringer er helt pyton, og forstår deg godt."

Åh, nå fikk du meg til å le høyt! Det er akkurat hva jeg tenker, men ikke tør å si ;) Ettåringer _er_ pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert om: du syter ikke. Faktisk så syns jeg du nesten har vært for eplekjekk den tida "vi har kjent deg".Jeg tror at den trøttheten og oppgittheten du føler nå, er litt av prisen du betaler for å være såpass sterk og mestrende som du er.

Nå har du vært gjennom et samlivsbrudd, og nesten hver gang jeg har sett deg her inne, er det "greit" med deg.

For all del, det er flott at du tar ting så godt, men et eller annet sted inni deg må det jo være mye sammenpakka hyl & skrik og lita jente?

Unnskyld at jeg blir så personlig, men du er jo det sjøl.

Og til det helt fysiske: nyrebekkenbetennelse setter deg ut i ukesvis etterpå. Du har ikke hatt anledning til å la deg bli satt ut. Jeg skjønner at du ikke har det nå heller, men du må da la deg sjøl i alle fall bli sliten og oppgitt!

Du er så sterk, det kan slite på det.

Tro meg. Er gammel mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meg du skriver til nå så er jeg enig at det er viktig med utdannelse, men liten vits å ta utdannelse dersom man ikke får jobb etterpå likevel.

Det var da veldig negativt da ;-(

Om man vil får man jobb.

Trygd er ingen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg frykter det ikke, fordi jeg sier min mening, så er jeg utestengt...

Og de som vil utestenge meg, har jeg ingenting til felles med, så det bryr meg lite om.

Jeg gidder ikke å slikke noen oppover ryggen eller å snakke folk etter munnen. Jeg er meg, og jeg sier det jeg mener!

Du høres ut som tanta mi fra helvete. Hun ringte daglig mora mi og sa "ting rett ut" for det syntes hun var bra. Ærlig og flott.

Vi hatet henne. Hun var veldig sjølgod, og veldig "ærlig".Hun gjorde mange ulykkelige.

Håper ikke du er sånn. Eller i og for seg, det driter jeg jo i, men du er ganske ufordragelig sjølgod slik du framstiller deg her. Men kanskje er du ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvert om: du syter ikke. Faktisk så syns jeg du nesten har vært for eplekjekk den tida "vi har kjent deg".Jeg tror at den trøttheten og oppgittheten du føler nå, er litt av prisen du betaler for å være såpass sterk og mestrende som du er.

Nå har du vært gjennom et samlivsbrudd, og nesten hver gang jeg har sett deg her inne, er det "greit" med deg.

For all del, det er flott at du tar ting så godt, men et eller annet sted inni deg må det jo være mye sammenpakka hyl & skrik og lita jente?

Unnskyld at jeg blir så personlig, men du er jo det sjøl.

Og til det helt fysiske: nyrebekkenbetennelse setter deg ut i ukesvis etterpå. Du har ikke hatt anledning til å la deg bli satt ut. Jeg skjønner at du ikke har det nå heller, men du må da la deg sjøl i alle fall bli sliten og oppgitt!

Du er så sterk, det kan slite på det.

Tro meg. Er gammel mamma.

Oi. Det ble litt personlig, ja :) Men det er utrolig fint at du ser meg og du tar nødvendigvis ikke feil. Mer vil jeg ikke si ;)

Tusen, tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har sett litt på tråden om din sønn. Selvfølgelig er du sliten. Så stresset som du må ha vært rundt det, så er det ikke rart at luften går ut når faren er over. Jeg synes listen din var lang og kjedelig...(sykdommene altså). Kan du ikke be en venn/venninne om å trø til litt, så tar du ei natt på spa hotell? Det er deg vel unt. Få lillegutt i form så tar du en god helg , neste helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig negativt da ;-(

Om man vil får man jobb.

Trygd er ingen løsning.

Nei, nå har jeg akkurat gått på kurs med 30 funksjonshemmede og ingen, bortsett fra en fikk jobb. Og han hadde en bitteliten funksjonshemming og fikk en meget spesiell jobb.

Jeg har prøvd i 20 år å få jobb og jeg har hatt to jobber og noen få vikariater.

Kurset før oss med samme opplegget, var for somalere. De fikk jobb alle sammen.

Kurset varte i 9 mnd og mange slet faktisk med å få praksisplass også. Jeg fikk praksisplass men da det var snakk om at de måtte betale meg, så tok jeg for stor plass så da var det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har sett litt på tråden om din sønn. Selvfølgelig er du sliten. Så stresset som du må ha vært rundt det, så er det ikke rart at luften går ut når faren er over. Jeg synes listen din var lang og kjedelig...(sykdommene altså). Kan du ikke be en venn/venninne om å trø til litt, så tar du ei natt på spa hotell? Det er deg vel unt. Få lillegutt i form så tar du en god helg , neste helg. :)

Tusen takk for det :)

Ja, er kanskje litt etterreaksjon fra i går natt :)

Barnevakt har jeg ikke, tror jeg. Mulig jeg tyr til familie neste helg, om pappaen ikke kan fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :)

Ja, er kanskje litt etterreaksjon fra i går natt :)

Barnevakt har jeg ikke, tror jeg. Mulig jeg tyr til familie neste helg, om pappaen ikke kan fremdeles.

Håper du tar deg litt fri. Når jeg svarte deg så ante jeg ikke at tråden var sååååå lang! Tenk at noen må absolutt "ha det verre" enn deg. Utrolig. Håper de fleste svarene var støtte svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du tar deg litt fri. Når jeg svarte deg så ante jeg ikke at tråden var sååååå lang! Tenk at noen må absolutt "ha det verre" enn deg. Utrolig. Håper de fleste svarene var støtte svar :)

De fleste svarene var veldig, veldig koselige å få :) Fikk også fine forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dine øyne er jeg unormal, men jeg kan leve med det!

Sier bare hva jeg mener!

Gjør du eller er det bare smisk?

Sorry, dømmer deg for jeg kjenner ikke nicket ditt!

Smisk? Skjønner ikke helt hva du mener. Men har ikke lyst til å krangle med noen her heller.

Bare syntes du tok svaret hennes i en veldig krass mening. Også skjønner jeg ikke helt at det virker som du har litt nulltoleranse for at andre er slitne, da du har slitt mye(eller mer) selv. Folk kan jo være deprimerte f.eks, og da kan man jo være sliten uansett barn, jobb etc

Men vi har vel alle våre ting vi er litt sta på, du har sikkert en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...