Gå til innhold

Jeg er sliten...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Er det en trussel? For da sørger du får at alle DOLERE vet hva jeg svarte deg!

Jeg trodde faktisk at du var normal. Helt til nå!!!

Om så alle på DOL unngår meg fra nå, så har jeg sagt min mening...

Det var ingen trussel, hidi :) Selvfølgelig ikke. Det var bare en flåsete kommentar om at du må holde ditt på det rene. Det var dumt sagt, jeg beklager det.

Jeg skal fremdeles føle masse med deg på grunn av de kroniske smertene dine, det er ikke slik at gir man sympati, så får man sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    90

  • hidi

    26

  • Sofline

    16

  • PieLill

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest huffameien

Ja, jeg synes du klager litt...

Har oppdratt tre barn og den siste hadde jeg alltid hos meg. Aldri avlastning pluss to gutter i hverdagen. Jeg tok gymnas, gikk på høyskole, alt mens barn skulle i barnehage, skole, hentes, lage mat og alt alene. På kvelden gjorde jeg lekser.

Så hva i himmelens navn klager du over? Barnet ditt har en far, som tar ansvar avogtil, du går hjemme (eller?)...

Uansett, jeg synes ikke synd på deg en plass! Men at du har lov til å syte? Det har vi alle, men du får ingen medfølelse fra meg...

Enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mye mere sliten da jeg bare hadde den første ungen. Det første året var en stor overgang fra og ikke ha barn. Når jeg fikk den andre ungen så var jeg ikke noe mere sliten, heller mindre trett da. Antall barn har ikke noe å si for hvor sliten man blir.

Nei, kanskje ikke :) Det er jo ikke sikkert det har noe med han å gjøre heller. Stakkars, de barna får jo skylda hver gang vi foreldre er utslitte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg....fysiske plager etter samlivsbrudd sier du......det skulle du tatt med i tråden din .

For det med fysiske smerter ved et brudd er ikke uvanlig.

Jeg husker selv, vondt i ryggen, skuldrene oppunder øra, hodepine, matlyst som ble borte, kastet opp ved smerter som kom raskt.

Fikk en fysioterapeut som knadde meg gul og blå (nesten) men det var godt selv hvor vondt det var.

Han løste opp og jeg kom meg etterhvert på bena.

Det er enormt mye sjulte smerter på mange plan ved et brudd.

Og en ting, men det hvet du kanskje, når du er langt nede og psykisk og fysisk sliten så blir du lettere syk. Imunforsvaret ditt er også "sykt" og "orker" ikke beskytte deg mot sykdom som det ellers ville ha gjort.

Mye av dette kan du hjelpe kroppen din med selv, og du får det bedre etterhvert.

Kan snakke for meg selv, jeg begynte å sykle på trimsykkel, kunne ikke gå ut å trene for jeg hadde jo barn.

Sykla mil etter mil på kveldene og når ungene var kommet avgårde på skolen om morgenen.

Kreftene kom etterhvert tilbake, og jeg forbannet meg på at jeg skulle fikse min nye tilværelse.

Premien for all syklinga var jo bedre form og strammere både her og der ;-)))

Å så møtte jeg han som er mannen min, værdens mest elskelige mann. Snill og oppmerksom og alt jeg kan ønske meg.

Men glemmer ikke den slisomme tiden alene likevel.

Håper du kommer deg etterhvert, du virker som en oppegående dame.

Det meste av de fysiske plagene har vært på grunn av knall og fall, da ;)

Og migrenen har faktisk blitt veldig mye bedre etter samlivsbruddet. Stressnivået er ned ti hakk, kampen mot klokken for å ha tid til sønnen min er ikke der lenger og vi nyter stor frihet.

Derfor skjønner jeg ikke at jeg er utslitt denne uka, men det kan jo være det går seg til. Skal få sjekket stoffskiftet igjen, det kan være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk energien din til noe positivt i stedet for å syte og klage. Du er rett og slett lat!

Oi, så mange anonyme nick som deltar i den tråden her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt du er sliten. Det ER slitsomt å være hjemme med et barn og "aldri" komme seg ut blant folk.

Som andre nevner synes jeg du kan invitere noen venner hjem til en enkel sammenkomst. De vet du har vært mye syk, og vil garantert ikke synes det er rart hvis huset ikke skinner.

Og så synes jeg du skal be legen følge opp på stoffskiftet ditt igjen. Faren min har lavt stoffskifte, og alt ble mye lettere for ham da han fikk medisiner.

Ja, jeg tror nok det med stoffskiftet er en god idè å sjekke ut igjen. Alt er jo egentlig mye roligere enn det var på denne tiden i fjor, så er ingen grunn til at jeg skal være sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, er man sliten, ja så er man sliten!

Og det blir man uansett hvordan livet arter seg. Og man kan bli oppgitt når mye uforusett skjer med kroppen.

Jeg støtter Ulvinnen sitt forslag med venninnekveld. Jeg har berget meg slik. Når jeg har følt meg helt på bånn, sliten og udugelig, ja så finner jeg vin og noe enkel mat, og ber venner.

Da stiger humøret.

Vi trenger og være sosiale, få prate. Og kanskje få noen litt andre samtalepartnere enn barna ;o)

Men gå til legen! Har du problem med stoffskiftet kan det skape mye trøbbel for deg. Så bestill time *vifter med pekefingeren*

Og jeg som hater leger... :P

Men joda, jeg skal få sjekket det ut igjen. Har vært litt for treig med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen trussel, hidi :) Selvfølgelig ikke. Det var bare en flåsete kommentar om at du må holde ditt på det rene. Det var dumt sagt, jeg beklager det.

Jeg skal fremdeles føle masse med deg på grunn av de kroniske smertene dine, det er ikke slik at gir man sympati, så får man sympati.

Ønsker ingen sympati pga smerter, og kommer heller aldri til å skrive om det, så du er trygg...

Men om jeg bruker det i en tråd for argumentasjonens skyld, så kommer jeg fremdeles til å gjøre det!

Selvfølgelig er du tilgitt!

Som jeg sa, går fra sak til sak.

Håper jeg får høre din ærlige mening òg. Du vil alltid høre min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt!!

Selv om man "bare" er hjemmeværende, så er det utrolig slitsomt å være "mamma" døgnet rundt. Det er slitsomt både psykisk og fysisk!

Jeg synes du må kreve litt mer av pappaen til barnet ditt. Det er ikke riktig at han skal overlate alt ansvaret til deg!!

*klem*

Pappaen har det veldig tøft på jobb akkurat nå, så jeg må nesten avvente littegranne. Det går nok greit :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av de fysiske plagene har vært på grunn av knall og fall, da ;)

Og migrenen har faktisk blitt veldig mye bedre etter samlivsbruddet. Stressnivået er ned ti hakk, kampen mot klokken for å ha tid til sønnen min er ikke der lenger og vi nyter stor frihet.

Derfor skjønner jeg ikke at jeg er utslitt denne uka, men det kan jo være det går seg til. Skal få sjekket stoffskiftet igjen, det kan være det :)

Uffameg ;-))

gjør det da, dumt å vente.

Etter at ungene har vært syke er man jo utslitt selv og vetdu....ikke no unormalt det.... bare slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ingen sympati pga smerter, og kommer heller aldri til å skrive om det, så du er trygg...

Men om jeg bruker det i en tråd for argumentasjonens skyld, så kommer jeg fremdeles til å gjøre det!

Selvfølgelig er du tilgitt!

Som jeg sa, går fra sak til sak.

Håper jeg får høre din ærlige mening òg. Du vil alltid høre min!

Jeg føler nå sympati med mennesker som ikke ber om det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får mer overskudd etter hvert. Jeg synes også du kan invitere et par venninner, og det behøver ikke være strøkent hjemme! *klem*

Takk for det, Hare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg godt jeg. Nå har jo vi tre barn, men jeg blir mer sliten av å gå hjemme med ett eller flere barn enn å gå på jobb! Jeg koser meg på jobb og får være voksen og praten går ikke bare om barn.

Vi er alle forskjellige, barna er forskjellige og utfordringene er forskjellige.

Det er det som er så rart. Denne tiden i fjor var mye verre, både psykisk og fysisk, men da klarte jeg det greit.

Kanskje jeg har blitt gammel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din er/har trolig vert i "alarmeberedskap" i hele høst! Ikke rart du er sliten!

Man skal ikke sammenligne seg med andre, man har ulike terskler og sykdom er slitende uansett hvor mye tid man har!

Bare syt du, det blir sikekrt bedre etterhvert.

(Jeg er også sliten nå, men jeg har en usvikelig tro på at det kommer til å bli bedre...snart :-))

Takk for det :)

Ja, jeg føler meg i grunnen litt bedre allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noen som kan passe barnet ditt noen dager slik at du får reist bort en tur? Det er utrolig hva et miljøskifte gjør med en, selv for bare en kort stund.

Nja, både og... Det er litt vanskelige familieforhold, skjønner du. Men jeg skal til mamma i jula, så da får jeg hvile og kose meg med familie :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg svar på det forrige spørsmålet mitt til deg..

Det er lov å være sliten etter en sånn høst! Egentlig er det veldig lov til å være sliten bare etter opplevelsene de siste dagene. Ta vare på deg selv!

Klem

Tusen takk for det, Mekri :) Du er snill, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg tenker jeg reiser til mamma litt tidlig i år (før jul), så har jeg bittelitt mer avlastning og flere voksne rundt meg. Tror det kan hjelpe :)

Det er nok en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg ;-))

gjør det da, dumt å vente.

Etter at ungene har vært syke er man jo utslitt selv og vetdu....ikke no unormalt det.... bare slitsomt.

Ja, det er sikkert bare det :) Får ta helga til hjelp :)

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som hater leger... :P

Men joda, jeg skal få sjekket det ut igjen. Har vært litt for treig med det :)

Er ikke så glad i leger jeg heller du :-)

Men det er så dumt om kroppen er i ulage, og så har det skjedd mye i det siste, da kommer ulagheten som en ekstra påkjenning, og trekker energien ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...