Gå til innhold

Jeg er sliten...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Men du verden så godt det er bare å ha et sted å klage innimellom...

3 uker pappan trengte??? Gi ham de 3 ukene og spør pent om han kan ha barnet litt ekstra etterpå... Mamma _må_ hente seg inn innimellom hun også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    90

  • hidi

    26

  • Sofline

    16

  • PieLill

    7

Mest aktive i denne tråden

Synes du har lov til å klage jeg - alle blir slitne iblant! Og du har da sannelig hatt litt å stri med denne høsten, stakkars deg.

*Stor klem fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du verden så godt det er bare å ha et sted å klage innimellom...

3 uker pappan trengte??? Gi ham de 3 ukene og spør pent om han kan ha barnet litt ekstra etterpå... Mamma _må_ hente seg inn innimellom hun også..

Ja, jeg skal spørre han pent :)

Men ikke lenge etterpå drar vi bort for jul, så får se hva det blir til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har lov til å klage jeg - alle blir slitne iblant! Og du har da sannelig hatt litt å stri med denne høsten, stakkars deg.

*Stor klem fra meg*

Tusen takk for det, Lillemus :)

*klem tilbake til deg* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg synes forøvrig ettåringer er helt pyton, og forstår deg godt."

Åh, nå fikk du meg til å le høyt! Det er akkurat hva jeg tenker, men ikke tør å si ;) Ettåringer _er_ pyton!

2,5-åringer i trass er også noe herk!!

Unger asså! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk energien din til noe positivt i stedet for å syte og klage. Du er rett og slett lat!

Du er vel et overmenneske som står på fra tidlig morgen til sent på kveld og aldri klager du da?

Skjønner Glimtipper godt jeg, hadde vært kjempesliten selv med det kjøret hun har hatt i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,5-åringer i trass er også noe herk!!

Unger asså! ;-)

Så bra, da er vi her på småbarns-forumet enige om at småbarn generelt er noe herk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger blir det bare for mye, og da er det lov til å bli sliten og det må være lov til å klage. Hvorfor skal man alltid klare alt og mestre alt? Vi legger jo et umenneskelig press på oss selv dersom vi ALLTID må takle alt uten å klage. Selv har jeg hatt en stakkars liten forkjølelse denne uka kombinert med hektisk uke på jobb, og jeg skal love deg at jeg har syntes synd på meg selv. Selvfølgelig finnes det folk som har det verre, og vi glemmer da ikke det selv om vi synes synd på oss selv også.

Pass på deg selv - og gjør som mange andre sier: få litt fri så du kan tenke på deg selv i noen timer ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Debra irl

Det er vel lov å være sliten selv om du "bare" har ett barn vel? Selv om andre er slitne, så har du lov å være det og. Du er din situasjon, og de i sin. Kan ikke sammenligne følelser.

Håper du får hentet deg inn og kan få sove ut noen dager og pleiet deg selv litt.

Sender hviletanker din vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger blir det bare for mye, og da er det lov til å bli sliten og det må være lov til å klage. Hvorfor skal man alltid klare alt og mestre alt? Vi legger jo et umenneskelig press på oss selv dersom vi ALLTID må takle alt uten å klage. Selv har jeg hatt en stakkars liten forkjølelse denne uka kombinert med hektisk uke på jobb, og jeg skal love deg at jeg har syntes synd på meg selv. Selvfølgelig finnes det folk som har det verre, og vi glemmer da ikke det selv om vi synes synd på oss selv også.

Pass på deg selv - og gjør som mange andre sier: få litt fri så du kan tenke på deg selv i noen timer ihvertfall!

Tusen takk for det, Nikki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne klaget masse! Men gjør det ikke. Det står det respekt av, selv om det er lov til å klage, og ingen er mindreverdige fordi de klager, men de må tåle at ikke alle er enig...

Og jeg er ikke enig med, Glimtipper, i kveld!

Hvorfor må du være _enig_? Det er vel ikke poenget i det hele tatt?

Du sier jo i samme åndedrag at det er lov å klage, så jeg skjønner faktisk ikke hva du forsøker å si.

Står det virklig mer respekt av dem som ikke klager? Det har jeg aldri skjønt. Man har sine opp- og nedturer, og uansett kan man finne noen som har det verre. Men skulle man tenkt slik, ville man aldri kunnet ytre et negativt ord, siden ingen har det verre enn de sultne barna i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Gud, dere støtter opp om en sutrende mor, som har det såå vondt og såå vanskelig...

Hun har ett barn og barnefaren er i bildet, hun er hjemmeværende og har vondt her og der!

Hva er det med dere? Skal mor alltid støttes uansett? Det finnes mødre med kreft som klager mindre...

Har kroniske smerter selv og kjempet mot det i 13 år.

Så unnskyld meg, men kaller henne sutrete!

Dette er vel noe av det kvalmeste jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stressprinsessa

Jeg forstår at du er sliten. Så jeg syter litt selv også hvis det er greit.

Føler meg også sliten for tiden. Kanskje det er høsten? Vi har begge to full jobb og to små barn. Prøver å få trent, men det blir toppen 2 ganger i uken.

Er veldig stresset for tiden, sur og kjeftete på ungene. Hatt en langvarig virusinfeksjon (ikke vært borte fra jobb altså) og lurer på om jeg mangler jern eller noe. Pleier aldri å ha hodepine men nå har jeg en slags dump hodepine hele tiden + at jeg har hatt sprekker i munnvikene i ukesvis som ikke går bort. Føler meg daff og giddalaus og lat...

Tok en dag avspasering i går og da bare sov jeg og så på TV. Det var herlig det - men skulle visst hatt en uke...

Jeg syns det er vanskelig å vite når jeg bare er lat og må ta meg sammen eller om det er noe fysisk eller psykisk galt... Kan man måle stress? Når er man for stresset liksom?

Tidsklemma passer på meg. Masse ting jeg skulle ha gjort - fordi jeg har prøvd å ikke være så perfekt i en periode men la det flyte litt. Så kolliderer den filosofien med den med at man bør rydde opp i livet sitt.. Vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er så rart. Denne tiden i fjor var mye verre, både psykisk og fysisk, men da klarte jeg det greit.

Kanskje jeg har blitt gammel? ;)

Det er jo mulig at du nå begynner å få orden på livet, da kommer det gjerne en downperiode. Når ting er hektiske, mye å ordne med osv. så har man en del å gå på. Men når ting roer seg hender det ofte at reaksjonen kommer. Sånn har det vært for meg og andre, og kanskje det er noe av dette du opplever også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kropp er elendig og har vært det i 13 år.... Tror jeg vet hva du snakker om.

Hun må gjerne klage, det har vi alle lov til, men denne gangen får hun ikke støtte av meg...

Tror du jeg er sliten? Tre barn, flott hjelp hver weekend til guttene, men jenta ble her, fordi faren hennes bor i et annet land. Skulle jeg klage!

Elsker mine barn, hater min smerte, men nekter plent å bli en stor klage! Tror du mitt hus er ryddig før besøk? Ha, ha, men det var det alltid før!

Og alternativet til å "gi sin støtte" er å rakke ned på den andre og trekke frem seg selv som eksempel på hvorfor den andre ikke bør klage??

Jeg sitter her og regelrett måper over det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal spørre han pent :)

Men ikke lenge etterpå drar vi bort for jul, så får se hva det blir til :)

Hadde vel vært godt å fått hentet seg inn litt før den værste julestria også?

Om så bare et døgn alene altså, men som alenemor så vet du vel alt om hvor verdifull tiden alene også blir...

Om det ikke kommer eksen til gode, så kommer det ihvertfall barnet til gode at mamma får litt tid til å være "bare glimtipper" som i dette tilfellet.... Og dèt bør jo ha alt å si!

Nå har jeg tatt et glass vin eller tre, og er aldeles helt klar for å ut å synge! men... Tror jeg har såpass inni hodet mitt enda, at jeg mener du _bør_ få deg litt fri... Om så bare noen timer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle mennesker støttet andre i deres lidelser, så hadde verden vært ett helvete...

Eller tenkte du bare på støtte til norske, og ikke alle de sultne, torturerte etc...

Kjære vene!

Jeg setter da ikke enkeltes lidelser opp mot andres, slik visse andre gjør her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er sliten. Så jeg syter litt selv også hvis det er greit.

Føler meg også sliten for tiden. Kanskje det er høsten? Vi har begge to full jobb og to små barn. Prøver å få trent, men det blir toppen 2 ganger i uken.

Er veldig stresset for tiden, sur og kjeftete på ungene. Hatt en langvarig virusinfeksjon (ikke vært borte fra jobb altså) og lurer på om jeg mangler jern eller noe. Pleier aldri å ha hodepine men nå har jeg en slags dump hodepine hele tiden + at jeg har hatt sprekker i munnvikene i ukesvis som ikke går bort. Føler meg daff og giddalaus og lat...

Tok en dag avspasering i går og da bare sov jeg og så på TV. Det var herlig det - men skulle visst hatt en uke...

Jeg syns det er vanskelig å vite når jeg bare er lat og må ta meg sammen eller om det er noe fysisk eller psykisk galt... Kan man måle stress? Når er man for stresset liksom?

Tidsklemma passer på meg. Masse ting jeg skulle ha gjort - fordi jeg har prøvd å ikke være så perfekt i en periode men la det flyte litt. Så kolliderer den filosofien med den med at man bør rydde opp i livet sitt.. Vet ikke jeg.

Jeg føler virkelig med deg. Livet ditt virker fullpakket for tiden. Og ja, hvordan måler man stress? Det høres ut som du trenger en pause og å ta et skritt tilbake. Kanskje du kan reise bort en helg med en venninne, sånn rett før jul? Julehandling i London skal være bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, men jeg synes noen klager over lite. De kan klage så mye de vil, det er en menneskerett, men at jeg er enig er det ikke.

Hun får så mye støtte, da må hun vel tåle at jeg sier min mening...?

Joda, klart det! Men det går an å forklare sitt synspunkt på en mer medmenneskelig måte. Å bli rakka ned på gjør ikke situasjonen bedre for den som egentlig bare trenger litt forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...