Gå til innhold

Jeg er sliten...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Det er fullstendig mulig - og lov til - å bli slten selv om det er andre som har det verre:)

Akkurat nå husker jeg ikke riktig hvor gammelt barnet ditt er. Er det lenge til du skal begynne i jobb igjen? Selv om det kan bli stressende på en annen måte så kan det være ganske god mental hygiene å oppholde seg noen timer daglig blant voksne mennesker...

Barnet mitt er 15 måneder. Problemet er barnehageplass, så nå har jeg permisjon fram til august. Må klare dette året, tror jeg.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    90

  • hidi

    26

  • Sofline

    16

  • PieLill

    7

Mest aktive i denne tråden

Barnet mitt er 15 måneder. Problemet er barnehageplass, så nå har jeg permisjon fram til august. Må klare dette året, tror jeg.

Takk for svar :)

Hva med å be faren ta noe permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å be faren ta noe permisjon?

Det vil jo ikke hjelpe, for jeg har ikke jobb igjen før i august. Da vil vi bare tape penger begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du lov til å være sliten. Å være sliten er ens egen subjektive oppfatning av situasjonen, om noen har det objektivt mer slitsomt er irrelevant.

Og jeg vet godt at det er forferdelig å være sliten når man føler man ikke har "lov" til å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen timer skal jeg nok klare å ordne :) Men jeg har jo det mens Squishy sover, for eksempel. Det jeg virkelig trenger er noen ordentlige kvelder/netter som er helt mine egne.

Men mulig jeg ber familie om litt hjelp. Vil bare ikke mase på de unødvendig, da :)

Ikke være for "redd" (eller stolt?) for å be familie eller andre du stoler på om litt hjelp nå som du føler du trenger det. De setter sikkert bare pris på å bli spurt! Familie (med gode/normale relasjoner) liker å stille opp for hverandre, vet du :-)

Og så liker de sikkert godt å ha noen timer med sønnen din også, han er sikkert en herlig liten kar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke være for "redd" (eller stolt?) for å be familie eller andre du stoler på om litt hjelp nå som du føler du trenger det. De setter sikkert bare pris på å bli spurt! Familie (med gode/normale relasjoner) liker å stille opp for hverandre, vet du :-)

Og så liker de sikkert godt å ha noen timer med sønnen din også, han er sikkert en herlig liten kar! :-)

Jeg spurte bestefaren om hjelp i dag, sånn at jeg fikk gjort litt grundig husarbeid. Det skulle la seg ordne, mente han. Han dukket ikke opp før en time senere enn hva vi avtalte og da hadde Squishy sovnet. Andre ganger bare glemmer han hele greia.

Så sånn er ståa med hjelp fra familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sliter deg jo ut på det...

Ler godt av den andre tråden nå forresten :-)

Jeg skal klare litt til, så får vi se når ting bedrer seg for han på jobben :)

Ja, ble en kuul tråd ;) Trengte å le litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte bestefaren om hjelp i dag, sånn at jeg fikk gjort litt grundig husarbeid. Det skulle la seg ordne, mente han. Han dukket ikke opp før en time senere enn hva vi avtalte og da hadde Squishy sovnet. Andre ganger bare glemmer han hele greia.

Så sånn er ståa med hjelp fra familien.

Sånt er kjedelig ja. Ikke alltid like lett med familie, nei, det vet jeg alt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nå SKAL du hit torsdag og fredag neste uke for følgende grunner:

1 - du skal jobbe og føle at du får brukt deg litt til nyttig (mener ikke at Squishy ikke er nyttig, du skjønner hva jeg mener).

2 - du får penger du trenger

3 - S får leke med og bryne seg litt på andre barn

4 - du blir igjen her på fredag, jeg har barn, så lager vi middag og ser på barne-tv og har det hyggelig!!! Jeg kan kjøre dere hjem etterpå, ikke noe problem :)

5 - du avtaler med han du vet at han kommer til deg ETTER at du har lagt S, så leier dere film eller noe og slapper av resten av kvelden!

Så da var det bestemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå SKAL du hit torsdag og fredag neste uke for følgende grunner:

1 - du skal jobbe og føle at du får brukt deg litt til nyttig (mener ikke at Squishy ikke er nyttig, du skjønner hva jeg mener).

2 - du får penger du trenger

3 - S får leke med og bryne seg litt på andre barn

4 - du blir igjen her på fredag, jeg har barn, så lager vi middag og ser på barne-tv og har det hyggelig!!! Jeg kan kjøre dere hjem etterpå, ikke noe problem :)

5 - du avtaler med han du vet at han kommer til deg ETTER at du har lagt S, så leier dere film eller noe og slapper av resten av kvelden!

Så da var det bestemt :)

Deal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Bruk energien din til noe positivt i stedet for å syte og klage. Du er rett og slett lat!

Det krever vel strengt tatt ikke så satans mye å bli gravid åtte ganger heller....

Og nei, jeg tror ikke ETT sekund at du har mer å gjøre enn oss andre selv om du skulle hatt åtte unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det krever vel strengt tatt ikke så satans mye å bli gravid åtte ganger heller....

Og nei, jeg tror ikke ETT sekund at du har mer å gjøre enn oss andre selv om du skulle hatt åtte unger.

Man legger seg ned og skrever. Dette vet vi jo alt om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolores83 :D

Puh, der var jeg gjennom hele tråden. Tydelig at dette engasjerte, gitt;)

Egentlig har jeg ikke så mye konstruktivt å komme med, det meste er sagt allerede. Nøyer meg med å henge meg på de fleste andre og si at du selvfølgelig har lov til å være sliten selv om du "bare" har ett barn. (*hviske* Vet du, jeg har ingen barn, men det hender at jeg føler meg litt sliten og lei også. Ikke si det til noen;))

Alle har oppturer og nedturer, og det kan være bra å snakke/skrive det litt av seg:)

Tenker du klarer deg kjempefint, jeg! :)

klem (hvis du vil ha en, da, vil jo ikke ha en sånn Giske-Stoltenberg-situasjon her) fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke den med ett barn har lov til å klage litt når ting går på tverke og man er veldig sliten, så kan jo ikke dem som har to, tre eller fire barn klage helelr, for det finnes da dem som har både 8 og 10! ;-)

For ikke å snakke om hvor slitsomt folk har det i en del u-land!!

Man måste jamföra, og ikke se seg blind på sin egen situasjon, men det synes jeg ikke du gjør her.

Håper tingen ebdrer seg etterhvert for deg!

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av de fysiske plagene har vært på grunn av knall og fall, da ;)

Og migrenen har faktisk blitt veldig mye bedre etter samlivsbruddet. Stressnivået er ned ti hakk, kampen mot klokken for å ha tid til sønnen min er ikke der lenger og vi nyter stor frihet.

Derfor skjønner jeg ikke at jeg er utslitt denne uka, men det kan jo være det går seg til. Skal få sjekket stoffskiftet igjen, det kan være det :)

Du har vel fått sjekket B-12 og jernlager også?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fått sjekket B-12 og jernlager også?

mvh

Ja, alt var greit der. Men jeg har lavt blodtrykk, så kan jo være litt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...