Gå til innhold

Jeg er sliten...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Hadde vel vært godt å fått hentet seg inn litt før den værste julestria også?

Om så bare et døgn alene altså, men som alenemor så vet du vel alt om hvor verdifull tiden alene også blir...

Om det ikke kommer eksen til gode, så kommer det ihvertfall barnet til gode at mamma får litt tid til å være "bare glimtipper" som i dette tilfellet.... Og dèt bør jo ha alt å si!

Nå har jeg tatt et glass vin eller tre, og er aldeles helt klar for å ut å synge! men... Tror jeg har såpass inni hodet mitt enda, at jeg mener du _bør_ få deg litt fri... Om så bare noen timer altså!

Noen timer skal jeg nok klare å ordne :) Men jeg har jo det mens Squishy sover, for eksempel. Det jeg virkelig trenger er noen ordentlige kvelder/netter som er helt mine egne.

Men mulig jeg ber familie om litt hjelp. Vil bare ikke mase på de unødvendig, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    90

  • hidi

    26

  • Sofline

    16

  • PieLill

    7

Mest aktive i denne tråden

Det er jo mulig at du nå begynner å få orden på livet, da kommer det gjerne en downperiode. Når ting er hektiske, mye å ordne med osv. så har man en del å gå på. Men når ting roer seg hender det ofte at reaksjonen kommer. Sånn har det vært for meg og andre, og kanskje det er noe av dette du opplever også?

Ja, det er fullt mulig. Det har gått litt i ett siden jeg ble gravid for to år siden, egentlig, så da har jeg litt slitenhet å ta igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Gud, dere støtter opp om en sutrende mor, som har det såå vondt og såå vanskelig...

Hun har ett barn og barnefaren er i bildet, hun er hjemmeværende og har vondt her og der!

Hva er det med dere? Skal mor alltid støttes uansett? Det finnes mødre med kreft som klager mindre...

Har kroniske smerter selv og kjempet mot det i 13 år.

Så unnskyld meg, men kaller henne sutrete!

Mener du at vi skal krangle om hvem som har det verst her inne eller?

Er det noe jeg har lært så er det at det er lov å klage selv om andre har det verre. Barna i Afrika for eksempel har det verre enn både Glimtipper, du og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å føle seg sliten og lei av og til. Vet du, jeg har ikke barn en gang, og jeg har hatt et voldsomt kjør i høst med jobb, studier og sykdom..sånn er det av og til, noen halvår(som jeg "måler" i siden jeg er student) er tyngre enn andre, og høsten er kanskje ofte litt tyngre enn våren også..Jeg har de siste ukene hatt det rolig(for første gang siden august) og da har jeg rett og slett gjort svært lite konstruktivt, og du har helt rett - man blir sliten av det å ha god tid også..Tror det hadde vært en god idè med barnevakt innimellom, men selvfølgelig må det være noen du stoler på(jeg kunne gjerne vært barnevakt jeg om jeg hadde kjent deg, har en småtting i familien jeg ser altfor lite til *trist*), også det å være sosial - men viktig at du er det når du selv orker. Ta de neste ukene som de kommer, så skal du se energien kommer tilbake snart. Også er det snart jul :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å føle seg sliten og lei av og til. Vet du, jeg har ikke barn en gang, og jeg har hatt et voldsomt kjør i høst med jobb, studier og sykdom..sånn er det av og til, noen halvår(som jeg "måler" i siden jeg er student) er tyngre enn andre, og høsten er kanskje ofte litt tyngre enn våren også..Jeg har de siste ukene hatt det rolig(for første gang siden august) og da har jeg rett og slett gjort svært lite konstruktivt, og du har helt rett - man blir sliten av det å ha god tid også..Tror det hadde vært en god idè med barnevakt innimellom, men selvfølgelig må det være noen du stoler på(jeg kunne gjerne vært barnevakt jeg om jeg hadde kjent deg, har en småtting i familien jeg ser altfor lite til *trist*), også det å være sosial - men viktig at du er det når du selv orker. Ta de neste ukene som de kommer, så skal du se energien kommer tilbake snart. Også er det snart jul :o)

Tusen takk for langt og positivt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punky brewster

Du er kanskje litt nedstemt og da føler man seg sliten. Du trenger kanskje litt nye impulser og andre utfordringer i hverdagen for å få overskuddet tilbake.

Siden det er vanskelig for øyeblikket å få barnefri, må du tenke på ting som kan gi deg overskudd.

Hva med å ta barnet i bæremeis etc å komme deg på tur, mosjon gjør underverker.

Kanskje du kan invitere noen venner hjem på kveldstid når barnet har lagt seg på spillekveld etc.

Finn på nye aktiviteter på dagstid. Kanskje har de noen aktiviteter for småbarnsforeldre eller du melder dere på kurs ala svømming, musikk, massasje.

prøv også å skaffe deg bekjente med barn, slik at du får kombinert barn og ditt behov for mer voksenkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er kanskje litt nedstemt og da føler man seg sliten. Du trenger kanskje litt nye impulser og andre utfordringer i hverdagen for å få overskuddet tilbake.

Siden det er vanskelig for øyeblikket å få barnefri, må du tenke på ting som kan gi deg overskudd.

Hva med å ta barnet i bæremeis etc å komme deg på tur, mosjon gjør underverker.

Kanskje du kan invitere noen venner hjem på kveldstid når barnet har lagt seg på spillekveld etc.

Finn på nye aktiviteter på dagstid. Kanskje har de noen aktiviteter for småbarnsforeldre eller du melder dere på kurs ala svømming, musikk, massasje.

prøv også å skaffe deg bekjente med barn, slik at du får kombinert barn og ditt behov for mer voksenkontakt.

Tusen takk for gode tips :)

Jeg skal begynne og trene, skal også begynne i åpen barnehage. Så om du har rett, så blir det nok bedre veldig snart :)

Er forøvrig mye ute hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Gud, dere støtter opp om en sutrende mor, som har det såå vondt og såå vanskelig...

Hun har ett barn og barnefaren er i bildet, hun er hjemmeværende og har vondt her og der!

Hva er det med dere? Skal mor alltid støttes uansett? Det finnes mødre med kreft som klager mindre...

Har kroniske smerter selv og kjempet mot det i 13 år.

Så unnskyld meg, men kaller henne sutrete!

Den som sutrer mest her er deg!

Fy for dårlig holdning du har til dine medmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agata1365381002

Åååå, jeg blir gal av alle som ikke unner andre å være sliten fordi de sjøl har det verre! Hvor er empatien, folkens?

Selvfølgelig har du lov til å være sliten, Glimtipper, og selvfølgelig har du lov til å fortelle om det her på DOL. Skulle nå bare mangle!

(Sjøl om det helt sikkert finnes noen som har det verre: En eller annen kronisk syk 10- barnsmor med en haug unger som trenger ekstra pleie, en ex som aldri stiller opp og som ikke har fått støtte og hjelp fra noen noensinne. Med martyrmine:"Når ikke jeg klager, skal heller ikke du få lov til å klage").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er mulig å være deg med din livssituasjon og dine utfordringer og være dønn sliten jeg. Det ble en elendig setning, men jeg er visst for lat til å prøve å skrive om... :-)

Selv om jeg ikke har barn, så har jeg til tider mer enn nok med full jobb, lang reisevei, div. kronisk fysisk sykdom, samt noen andre faktorer som også gjør at livet ikke bare er lett.

Og selv om barna i Afrika, de fattige i Norge og folk som er sykere enn meg har det vanvittig mye verre, så har jeg også dager da jeg forbeholder meg retten til å synes synd på meg.

Og det er du i din fulle rett til å føle og uttrykke også!

Håper du finner dine måter å bygge opp igjen energien og gnisten etter hvert! Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du svarer på spørsmålet ditt selv om hvorfor du er sliten selv om du har mye tid;

""Paaaaause! Jeg må ha en ordentlig pause!" Ikke rart om man blir sliten når det aldri tar slutt.

Er det mulig at faren ville finne tid til avtalt samvær hvis han var nødt?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullstendig mulig - og lov til - å bli slten selv om det er andre som har det verre:)

Akkurat nå husker jeg ikke riktig hvor gammelt barnet ditt er. Er det lenge til du skal begynne i jobb igjen? Selv om det kan bli stressende på en annen måte så kan det være ganske god mental hygiene å oppholde seg noen timer daglig blant voksne mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg reiser til mamma litt tidlig i år (før jul), så har jeg bittelitt mer avlastning og flere voksne rundt meg. Tror det kan hjelpe :)

Ville det være urimelig at barnefaren sørget for avlastning/betalte for barnevakt når han ikke selv kan stille opp på avtalte samvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes du klager litt...

Har oppdratt tre barn og den siste hadde jeg alltid hos meg. Aldri avlastning pluss to gutter i hverdagen. Jeg tok gymnas, gikk på høyskole, alt mens barn skulle i barnehage, skole, hentes, lage mat og alt alene. På kvelden gjorde jeg lekser.

Så hva i himmelens navn klager du over? Barnet ditt har en far, som tar ansvar avogtil, du går hjemme (eller?)...

Uansett, jeg synes ikke synd på deg en plass! Men at du har lov til å syte? Det har vi alle, men du får ingen medfølelse fra meg...

"Hvis bare alle var som meg så ville alt blitt bra.

Men ingen andre er som meg og langti, langtifra.

Uff!"

Heldige du som er så perfekt og sterk!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kropp er elendig og har vært det i 13 år.... Tror jeg vet hva du snakker om.

Hun må gjerne klage, det har vi alle lov til, men denne gangen får hun ikke støtte av meg...

Tror du jeg er sliten? Tre barn, flott hjelp hver weekend til guttene, men jenta ble her, fordi faren hennes bor i et annet land. Skulle jeg klage!

Elsker mine barn, hater min smerte, men nekter plent å bli en stor klage! Tror du mitt hus er ryddig før besøk? Ha, ha, men det var det alltid før!

Det man ikke unner seg selv, unner man ikke andre...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig negativt da ;-(

Om man vil får man jobb.

Trygd er ingen løsning.

Det er absolutt nødvendig med vilje for å få jobb. Men det er ingen automatikk i det. Det må faktisk finnes en jobb å få.

Mener du at alle som er arbeidsledige over tid ikke vil jobbe?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det være urimelig at barnefaren sørget for avlastning/betalte for barnevakt når han ikke selv kan stille opp på avtalte samvær?

Jeg vet ikke helt. Vil helst ikke belaste han med nye problemer akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, jeg blir gal av alle som ikke unner andre å være sliten fordi de sjøl har det verre! Hvor er empatien, folkens?

Selvfølgelig har du lov til å være sliten, Glimtipper, og selvfølgelig har du lov til å fortelle om det her på DOL. Skulle nå bare mangle!

(Sjøl om det helt sikkert finnes noen som har det verre: En eller annen kronisk syk 10- barnsmor med en haug unger som trenger ekstra pleie, en ex som aldri stiller opp og som ikke har fått støtte og hjelp fra noen noensinne. Med martyrmine:"Når ikke jeg klager, skal heller ikke du få lov til å klage").

Takk for at jeg fikk klage litt :)

Det har hjulpet å høre at de fleste andre også blir slitne en gang i blant, barn eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er mulig å være deg med din livssituasjon og dine utfordringer og være dønn sliten jeg. Det ble en elendig setning, men jeg er visst for lat til å prøve å skrive om... :-)

Selv om jeg ikke har barn, så har jeg til tider mer enn nok med full jobb, lang reisevei, div. kronisk fysisk sykdom, samt noen andre faktorer som også gjør at livet ikke bare er lett.

Og selv om barna i Afrika, de fattige i Norge og folk som er sykere enn meg har det vanvittig mye verre, så har jeg også dager da jeg forbeholder meg retten til å synes synd på meg.

Og det er du i din fulle rett til å føle og uttrykke også!

Håper du finner dine måter å bygge opp igjen energien og gnisten etter hvert! Lykke til! :-)

Først og fremst må jeg slutte å tryne, så jeg unngår nye skader ;)

Jeg skal komme opp med noen nye ting å gjøre. Det pleier ofte å hjelpe :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du svarer på spørsmålet ditt selv om hvorfor du er sliten selv om du har mye tid;

""Paaaaause! Jeg må ha en ordentlig pause!" Ikke rart om man blir sliten når det aldri tar slutt.

Er det mulig at faren ville finne tid til avtalt samvær hvis han var nødt?

mvh

Nei, jeg tror rett og slett ikke det er mulig for han akkurat nå.

Men jeg snakket med han i dag morges om neste helg og sa at hvis det overhodet er mulig, så prøver han å få fri en dag eller to. Han sa seg enig i det :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...