Gå til innhold

Ville dere ha tilatt dette da?


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Sønnen min/vår er over 17 år og har begynt på skole langt hjemmefra, men kommer hjem i høstferien.

Han ringte før i dag og spurte om han kunne få lov å be noen (navngitte og fornuftige) kamerater på besøk fredagen eller lørdagen, og at eg burde "pitle" meg ut av huset.

Eg sa det var greit om de ikkje drakk alkohol, han sa at de kom nok til å drikke alkohol.

Ka i svarte skal eg gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    20

  • trollemor;o)

    5

  • Mary Poppins

    3

  • guttas

    3

Akseptere at han drikker alkohol, men be han ta godt vare på seg selv.

Vår datter på 17 får vin av faren sin. Jeg synes ikke det er ok, men orker ikke lage noe bråk om det da hun drikker uansett og er som en voksen å regne og det har aldri skjedd noe som gjør at vi må stramme tøylene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i grunnen enig med Wita, selv om jeg aldri har kjøpt alkohol til ungene.

Vi har ikke kjøpt til ungene vi heller, men vi har fått så mange vinflasker i forbindelse med 50 årsdagen til mannen min og vi har mye taxfrivin også, så vi har stort lager.

- Jada du skal få ei flaske, sier han når datteren spør.

Jeg er ikke vant til dette hjemmefra, men han har et helt annet syn på dette og jeg ser at det går bra og jeg drakk selv i den alderen og vet vel at de vokser opp og at det blir folk av dem.

Men jeg har gitt beskjed om at hun skal vite hva hun putter i seg og passe godt på at ingen putter noe i glasset hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt til ungene vi heller, men vi har fått så mange vinflasker i forbindelse med 50 årsdagen til mannen min og vi har mye taxfrivin også, så vi har stort lager.

- Jada du skal få ei flaske, sier han når datteren spør.

Jeg er ikke vant til dette hjemmefra, men han har et helt annet syn på dette og jeg ser at det går bra og jeg drakk selv i den alderen og vet vel at de vokser opp og at det blir folk av dem.

Men jeg har gitt beskjed om at hun skal vite hva hun putter i seg og passe godt på at ingen putter noe i glasset hennes.

Dattera mi hadde det lettvint, eldstemann handlet for henne.

Men jeg glemmer aldri jeg satt på dol og var så bekymret for dattera mi på første russefesten og så var hun blitt dopa. Oh shit, det glemmer jeg aldri, jeg som sjelden har vært bekymret for ungene uten grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi hadde det lettvint, eldstemann handlet for henne.

Men jeg glemmer aldri jeg satt på dol og var så bekymret for dattera mi på første russefesten og så var hun blitt dopa. Oh shit, det glemmer jeg aldri, jeg som sjelden har vært bekymret for ungene uten grunn

Hva var hun dopa på? Noe annet enn alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var hun dopa på? Noe annet enn alkohol?

Ja, men jeg vet ikke med hva. Hun fikk ringt kjæresten og han kom hjem med henne. Da var hun helt far out og bare gråt. Skikkelig ekkelt siden det bare var klassen som var til stedet. Ødla hele russetida hennes, hun var skremt lenge etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi hadde det lettvint, eldstemann handlet for henne.

Men jeg glemmer aldri jeg satt på dol og var så bekymret for dattera mi på første russefesten og så var hun blitt dopa. Oh shit, det glemmer jeg aldri, jeg som sjelden har vært bekymret for ungene uten grunn

Hvis man begynner å bla tilbake i gamle innlegg, tror jeg det finnes svar her i fra meg hvor jeg sier at jeg aldri ville gitt tenåringen alkohol. Så er hun tenåring og jeg forandrer mening:-)

Men jeg er usikker på om jeg kan behandle sønnen min på samme måte når han kommer i den alderen. Han er langt roligere enn henne og vil sannsynligvis ikke farte og festee like mye, men når det først skjer er jeg ikke like sikker på om han kan ta like godt vare på seg selv og stoppe drikke før han ligger i veigrøft. Jeg stoler så mye mer på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg vet ikke med hva. Hun fikk ringt kjæresten og han kom hjem med henne. Da var hun helt far out og bare gråt. Skikkelig ekkelt siden det bare var klassen som var til stedet. Ødla hele russetida hennes, hun var skremt lenge etterpå

Stakkars, men da lærte hun noe om å være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man begynner å bla tilbake i gamle innlegg, tror jeg det finnes svar her i fra meg hvor jeg sier at jeg aldri ville gitt tenåringen alkohol. Så er hun tenåring og jeg forandrer mening:-)

Men jeg er usikker på om jeg kan behandle sønnen min på samme måte når han kommer i den alderen. Han er langt roligere enn henne og vil sannsynligvis ikke farte og festee like mye, men når det først skjer er jeg ikke like sikker på om han kan ta like godt vare på seg selv og stoppe drikke før han ligger i veigrøft. Jeg stoler så mye mer på henne.

Eldstemann begynte ikke å drikke før han var 18 år. Dattera mi var veldig mye yngre ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann begynte ikke å drikke før han var 18 år. Dattera mi var veldig mye yngre ja...

Datteren min var nykonfirmert, men drakk vel ikke så mye. Hun fikk ihvertfall ikke noe hjemme på den tiden og ikke hadde hun mye penger heller, så det hun da drakk fikk hun av andre og da begrenser det seg.

Sønnen min er nykonfirmert nå, men han sitter nå fremdeles hjemme med pc og det ser ikke ut til at det er noe festing i sikte på en god stund der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun gjorde jo det.

Etter det går hun bare på brune puber og ingen hippe steder.

Så det er på de hippe stedene det skjer?

Stravinski, er det et hipt sted? Jeg vet at datteren min har vært der. Ikke er hun vel gammel nok til å komme inn heller sikkert sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min var nykonfirmert, men drakk vel ikke så mye. Hun fikk ihvertfall ikke noe hjemme på den tiden og ikke hadde hun mye penger heller, så det hun da drakk fikk hun av andre og da begrenser det seg.

Sønnen min er nykonfirmert nå, men han sitter nå fremdeles hjemme med pc og det ser ikke ut til at det er noe festing i sikte på en god stund der:-)

Jeg tror min eldste på 26 forsatt sitter på pcen hvis han ikke er på fotballpub og tar en pils med gutta. Men han har ikke så god tid for han jobber fullt og studerer. Tror guttene til vanlig er litt tregere enn jentene til både det ene og det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er på de hippe stedene det skjer?

Stravinski, er det et hipt sted? Jeg vet at datteren min har vært der. Ikke er hun vel gammel nok til å komme inn heller sikkert sånn egentlig.

Der tror jeg ikke dattera mi har vært, men jeg har vært der ;o) Det var i hvert fall hipt og jeg likte meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...