Gå til innhold

Ville dere ha tilatt dette da?


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Jepp. La dem ha fest uten at du drar noe sted du. Kanskje mister du noen demoner om hva som kanskje skjer på hybelen også når du ser at de drikker noen øl, spiller kort og det er det hele :-)

Eg tror de oppfører seg bra sjøl om de drikker, så demoner er det lite av.

Enten blir eg i andre etasje, eller kommer og går herifra og rett nedi gata 50 meter unna.

Største utfordringen blir nok om det dukker opp ubedne gjester, sjøl om sannsynligheten for det er liten, men da kan han jo ringe meg på mobil så er eg hjemme i løpet av under 1 minutt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    20

  • trollemor;o)

    5

  • Mary Poppins

    3

  • guttas

    3

Nei, _det_ er ihvertfall ikkje aktuellt!

Uff, jeg var veldig useriøs i går. Jeg kunne holdt meg for god til å komme med en slik spøk på et dette forumet.

Beklager:-)

Jeg mener selvsagt ikke at du skal drikke sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal la ham ha festen, men si at siden de kommer til å drikke alkohol, så vil du evt. komme innom et par ganger i løpet av kvelden for å sjekke at ikke situasjonen går ut av kontroll.

Det er igrunnen _der_ eg er no. :-)

Så takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg var veldig useriøs i går. Jeg kunne holdt meg for god til å komme med en slik spøk på et dette forumet.

Beklager:-)

Jeg mener selvsagt ikke at du skal drikke sammen med dem.

Alt i orden! :-)

Eg skjønte at (att?) du tulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, han er 17 år. For ung for alkohol.

Han drikker (svært sjelden vel å merke) allikevel.

Når eg var på hans alder så hadde eg begynt å røyke, drikke og pule, for flere år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om eg går ut, så kommer eg mest sannsynlig til å stikke innom ei venninne som bor 50 meter nedi gata her.

Kamelen er lettere å svelge no, for det har skjedd mye "modning" siden han flytta til meg for litt over ett år siden.

Nb! Eg kommer garantert ikkje til å kjøpe øl til han/de.

Det synes jeg høres ut som en veldig god plan, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du er i ditt eget hus som du selv ønsker, men at han gjerne kan ta med seg kompiser hjem. De kan ta seg et par øl, men de får ta i betraktningen at du er hjemme.

Skal du ut av huset så er det slkoholfritt - sånn er det med den saken.

Så er du hjemme og lager en pizza til dem og setter på film og er litt kul. Med kaffekoppen i hånda. Og lar dem drikke sine øl uten at du lager så mye styr ut av det. De blir ikke alkoholikere på en kveld - og der har du en fin anledning til å se om disse gutta her holder stilen noenlunde eller om det tar helt av. Så vet du også om det går noenlunde greit for seg på hybelen eller ikke - der gjør han jo som han vil uansett. Kompisene hans kommer til å elske deg og misunne ungen som har så kul pappa. :-)

Men du kjøper ikke øl til dem - det får de fikse sjøl når de er voksne nok til å drikke.

Henger meg gladelig på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tror de oppfører seg bra sjøl om de drikker, så demoner er det lite av.

Enten blir eg i andre etasje, eller kommer og går herifra og rett nedi gata 50 meter unna.

Største utfordringen blir nok om det dukker opp ubedne gjester, sjøl om sannsynligheten for det er liten, men da kan han jo ringe meg på mobil så er eg hjemme i løpet av under 1 minutt. :-)

Det der høres helt greit ut. Han er jo 17, ikke 14.

Ta en rusletur forbi eller innom og sjekk noen ganger i løpet av kvelden du. Han har deg som far - det er grenser for hvor umulig han kan være i stand til å være da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig med Wita eg og, har heller aldri kjøpt alkohol til han og det kommer eg uansett ikkje til å gjøre.

Men om eg pitler meg ut av huset så tillater eg i grunn at de drikker, og legger i grunn tilrette for det.

Hva med foreldrene til kameratene, bør eg diskutere det med de?

Og eg har sagt eg (eventuellt) skal vite hvem som kommer.

Han har også sjelden besøk, så det at dette kan være med på å styrke hans sosiale netteverk taler for det.

Hm...*grubler videre*

Må du pitle deg ut så langt og lenge da? Du kommer sikkert tilbake før leggetid likevel. De er jo store og legger seg ikke ved 11-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har et godt poeng mht til at det handler om å gjøre konkrete vurderinger av hva man antar er til det beste for den ungdommen det gjelder. Og at man ofte kan komme til å endre standpunkter underveis.

Takk for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres helt greit ut. Han er jo 17, ikke 14.

Ta en rusletur forbi eller innom og sjekk noen ganger i løpet av kvelden du. Han har deg som far - det er grenser for hvor umulig han kan være i stand til å være da :-)

''Han har deg som far - det er grenser for hvor umulig han kan være i stand til å være da :-)''

Det du ikkje vet, har du ikkje vondt av! :-)

Ps! Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må du pitle deg ut så langt og lenge da? Du kommer sikkert tilbake før leggetid likevel. De er jo store og legger seg ikke ved 11-tida.

Eg pitler meg 50 meter ned i gata her, og _ja_ eg kommer nok hjem før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du er i ditt eget hus som du selv ønsker, men at han gjerne kan ta med seg kompiser hjem. De kan ta seg et par øl, men de får ta i betraktningen at du er hjemme.

Skal du ut av huset så er det slkoholfritt - sånn er det med den saken.

Så er du hjemme og lager en pizza til dem og setter på film og er litt kul. Med kaffekoppen i hånda. Og lar dem drikke sine øl uten at du lager så mye styr ut av det. De blir ikke alkoholikere på en kveld - og der har du en fin anledning til å se om disse gutta her holder stilen noenlunde eller om det tar helt av. Så vet du også om det går noenlunde greit for seg på hybelen eller ikke - der gjør han jo som han vil uansett. Kompisene hans kommer til å elske deg og misunne ungen som har så kul pappa. :-)

Men du kjøper ikke øl til dem - det får de fikse sjøl når de er voksne nok til å drikke.

Syns du det er så viktig å være kul????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at han drikker uansett, men jeg ville ikke tillatt ham å gjøre det i mitt hus. (Dersom han var min sønn altså)

Men hvis det ikke hadde vært din sønn, så hadde han fått drikke alkohol i huset ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at han drikker uansett, men jeg ville ikke tillatt ham å gjøre det i mitt hus. (Dersom han var min sønn altså)

Det momentet er (i høy grad) med i vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort hus med peisstue, som ungdommen kan bruke. Jeg hadde ikke overlatt huset til tenåringer, men glatt oversett bruk av alkohol, i spesielle tilfeller.

Jeg lar ungdommen være i fred, men sier i fra om musikken kan bli plagsom for naboene. Dette har fungert utmerket, og jeg har aldri hatt noen problemer med de unge;) Men alle må være jevngamle. Ingen fjortiser sammen med 17- åringene... Jeg serverer ikke alkohol og er heller ikke behjelpelig med innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...