Gå til innhold

Ikke bare og bare med barnehage og fri fra jobb.


Gjest Amen 4 that

Anbefalte innlegg

Nå leste jeg hva du egentlig svarte meg på ;)

Jeg forstår ikke hva som er ulogisk her? Jeg svarte Tzatziki at jeg noen ganger kunne tenkt meg en jobb som var ferdig klokka 16 (som mannen min har f.eks.), men det betyr ikke at jeg tror at alle som har slike jobber ikke jobber utover kveldene.

Poenget mitt i hele tråden er at det bør komme fram at selv om vi lærere har gunstige ferieordninger (jeg synes iallefall det selv om kanskje ikke alle lærere er enige?), så er "feriene" våre avspasering for pålagt "overtidsarbeid". Når man er vant til å jobbe svært mye i helger, på kvelder og i ferier, så blir man litt lei når man ikke får vist folk at man faktisk jobber så mye (og vel så det) som man er pålagt å jobbe. Det er også slik at man liksom aldri har helt "fri". Alt man skal/bør gjøre ligger og kverner i hodet. Vi har med små mennesker å gjøre og det forplikter. Det hadde vært deilig å være bussjåfør og slippe å tenke på jobben når man kom hjem ;)

(og nå...en gang til... jeg sier ikke at ikke andre arbeidstakere enn lærere også har det på den måten ;-))

Det var mulig det ikke var det du mente, men det var sånn jeg oppfattet deg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 346
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    47

  • Persille1365381127

    34

  • morsan

    25

  • trollemor;o)

    21

Gjest MayLynn

Det er helt sikkert mange som jobber mye mer enn oss. Det er ikke der det ligger. Problemet er at vi stadig opplever å få ubehagelige kommentarer om at vi sniker oss unna jobben fordi vi også har ubunden arbeidstid. Fordi det er vanskelig å virkelig kontrollere hver enkelt lærers arbeidsmengde, og det at vi er pålagt å avspasere i skoleferiene (noe mange selvsagt ser på som et gode), blir vi stadig møtt med negative kommentarer. Det er faktisk ikke noe hyggelig å føle at andre tror man sniker seg unna jobben når man faktisk jobber mer enn man får betalt for (jeg sier ikke at absolutt alle lærere gjør det, og jeg sier heller ikke at ingen andre arbeidstakere gjør det). Jeg tror folk må begynne å akseptere at vi gjør den jobben vi er satt til å gjøre og at de fridagene vi har utenom vanlig ferie, er avspasering for overtid. Det er ikke verre enn det.

Jeg har mange lærervenner og lærernaboer og får kommentarer når jeg kommer hjem kl 17 fra jobb. "Måtte du arbeide overtid i dag?" Dette er ikke dem som sitter hele kveldene og arbeider - de kom hjem i 14 tida kanskje. I alle helger som er lenger enn ei vanlig helg er de på hytta. Og masse besøk om kveldene i ukene. Eller hobbyer på kveldstid. Hvordan orker de? Jeg mener - de arbeider jo så sinnsykt mye mer enn meg på en vanlig arbeidsuke - for de skal jo jobbe inn alle feriene? Jeg selv er så utslitt etter en vanlig arbeidsuke at jeg er kjempeglad for å kunne slappe av hjemme...

Men hvis det er slik at de regner det å se dagsrevyen som arbeidstid så forstår jeg jo litt (ja det var faktisk en lærer som sa det).

Jeg mener IKKE at alle lærerne arbeider (for) lite - men noen gjør det nok. Og jeg har full respekt for jobben de gjør - det stemmer bare ikke helt det timeregnestykket på en del lærere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg og.. Som morsan sier, så har vel de fleste ferie, men tror ungene kan trenger noen uker i strekk jeg. Merker jo det selv hvis jeg tar en uke her og en der, og ikke sammenhengende. Kjennes ikke ut som ferie i det hele tatt.

Det er jo noen som er arbeidsnarkomaner, og desverre blir ungene lidende pga. dette. Men får håpe på at de aller fleste får en lang ferie. i år blir det fire uker sammenhengene på poden min + høstferie, og noen langhelger og korte dager. men det er fordi det blir to uker med far og to med mor. Hadde nok kun blitt tre (sammenhengende) hadde vi fortsatt bodd sammen.

''Som morsan sier, så har vel de fleste ferie, men tror ungene kan trenger noen uker i strekk jeg.''

Er det overhodet noen som har sagt noe annet? De aller, aller fleste tar vel minst tre ukers ferie i strekk, det er bare ikke alle som har mulighet for å ta det i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Dere får ikke avspasere foreldremøtene, men kan arbeide inn og avspasere planlegginsdager? Hvorfor?

Persille har (prøvd) å forklare dette lenger ned i tråden, vledig tydelig og utførlig syns jeg. Og jeg skjønte det, selv om jeg ikke jobber i barnehage.

På planleggingsdager er barnehagen uansett stengt, så resultatet for foreldrene er det samme enten de ansatte jobber i barnehagen, utenfor barnehagen på kurs e.l., eller om de tar planlegginga på kveldstid og avspaserer denne dagen.

Avspasering på vanlige barnehagedager er vanskelig, for da må man enten nekte noen barn å komme den dagen pga bemanninga eller leie inn vikar (som betyr at bhg må betale dobbelt opp med lønn denne dagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Den er vel ganske logisk?

Ved å legge en plandag til to kvelder får man en fri-/avspaseringsdag. Ved å legge foreldresamtale til kveld får man verken ekstra penger eller avspasering.

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Dere får ikke avspasere foreldremøtene, men kan arbeide inn og avspasere planlegginsdager? Hvorfor?

Jeg aner ikke. Det er bestemt fra politisk hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jeg har mange lærervenner og lærernaboer og får kommentarer når jeg kommer hjem kl 17 fra jobb. "Måtte du arbeide overtid i dag?" Dette er ikke dem som sitter hele kveldene og arbeider - de kom hjem i 14 tida kanskje. I alle helger som er lenger enn ei vanlig helg er de på hytta. Og masse besøk om kveldene i ukene. Eller hobbyer på kveldstid. Hvordan orker de? Jeg mener - de arbeider jo så sinnsykt mye mer enn meg på en vanlig arbeidsuke - for de skal jo jobbe inn alle feriene? Jeg selv er så utslitt etter en vanlig arbeidsuke at jeg er kjempeglad for å kunne slappe av hjemme...

Men hvis det er slik at de regner det å se dagsrevyen som arbeidstid så forstår jeg jo litt (ja det var faktisk en lærer som sa det).

Jeg mener IKKE at alle lærerne arbeider (for) lite - men noen gjør det nok. Og jeg har full respekt for jobben de gjør - det stemmer bare ikke helt det timeregnestykket på en del lærere...

Det er helt sikkert noen lærere som ikke jobber så mye som de skal. Vanskelig å kontrollere dette. Selv er jeg så sliten etter ei arbeidsuke (selv om jeg ikke jobber i full stilling) at jeg sjelden orker å reise bort i helgene. Dessuten, hvis jeg reiser bort i helga, så må jeg jobbe ekstra på kvelden og da er jeg gjerne sliten. Jeg er ikke engang klassestyrer og har bare få elever, så sånn sett er jeg veldig heldig :)

Det som er synd er at de lærerne som virkelig jobber mer enn de "må", må lide for at andre lærere ikke gidder å ta jobben på alvor (men jeg tror egentlig lærere flest har stor samvittighet når det gjelder jobben sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden ble starta av en som ønsket å kritisere lærerne for valg som blir tatt i skolen (eller fra høyere hold). Skal vi da bare jatte med når vi kjenner oss urettferdig behandla? Vi forsøker å forklare hvorfor ting er som de er, og at vi faktisk fortjener å ha det som vi har det (og med det sier jeg ikke at andre arbeidere ikke fortjener å ha det som _de_ har det. Dette er ingen konkurranse om hvem som har det best eller verst ;-)

Jeg kan ikke se at vi har klaga over noe som helst. Det har blitt konstatert at ting er slik og sånn og man har måttet forsvare dette fordi man har blitt "angrepet".

Det er helst andre som klager på at vi har den jobbsituasjonen vi har.

Dette her virker jo som det reneste korstoget mot lærere og førskolelærere.... Nesten en smule komisk ;)

Tråden ble startet av en som hadde problemer med å få fri den dagen _barnehagen_ hadde planleggingsdag.

Det var trollemor som først dro fram den lærergreia. AAA spurte på en høflig måte om hvorfor det ikke like godt kan kalles avspasering når det er det de gjør, og fikk en sur tilbakemelding fra trollemor. AAA spurte hvorfor hun reagerte så veldig, og fikk følgende svar:

''Jeg er sur fordi vi som er lærere alltid må forsvare oss. Det er kjedelig at ingen skjønner at vi i løpet av ett år jobber akkurat like mye som andre arbeidstakere, bare på mye kortere tid.''

Ingen hadde nevnt læreres arbeidstid med ett ord før hun kom med det der. Det er akkurat sånt mange reagerer på. Det virker som om man ikke kan si noe som helst til (enkelte, ikke alle) lærere om noe som helst, før de løper ned i skyttergraven sin og begynner å snakke om hvor mye de jobber og hvor fælt det er å måtte ha fri i skoleferiene.

Jeg kritiserer absolutt ikke deg og det du har skrevet i denne tråden. Men de typene jeg beskriver litt flåsete ovenfor, finnes faktisk i virkeligheten. Det ville vært rart om det ikke fantes noen lærere som sutrer, det er tross alt ganske mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke plandagene jeg er mot. Det jeg er mot, er argumenter i form av "Vi sliter så ekstremt mye resten av året, og har bare fri jul-og nyttårsaften, at vi jammen fortjener en ekstra fridag''

Det er det INGEN har som har skrevet! Tråden handlet om plandager, og utviklet seg til å bli en diskusjon om hvorvidt det var greit å gjøre unna den planleggingen på kvelden og så avspasere. Uansett hvordan dagen avvikles er den nødvendig for å levere et kvalititativt produkt - og det burde du som forelder har respekt for.

''Også synes jeg det er visse mangler i forståelsen for hvor stor innvirkning det har for familier når barmehage og skole er stengt. Mange har barn både i barnehage og skole, og har mer enn 5 plandager å ta hensyn til. I vår situasjon, er for eksempel ungene uten noe tilbud i til sammen mellom 11 og 12 uker hvert år, mens vi til sammen har 10 uker ferie''

Uten tilbud? Såvidt meg bekjent er både SFO og barnehage stengt maks i fem uker totalt. De er åpne i høst- og vinterferier, hele juni og hele august.

''Den kabalen er vanskelig å få til å gå i hop, alternativet er å ikke ta ferie sammen i det hele tatt, og enda "mangler" vi 2 uker. Det er et perspektiv skole, sfo og barnehager ikke tar hensyn til.'' Nei, hvordan skulle vi gjort det? Lagt opp årene våre etter din timeplan? Eller gjøre som jeg nå har presisert sikkert 15 ganger - BEST FOR FLEST.

Du har valgt å få barn. Du har valgt å få flere barn. Du har valgt å få barn med tidsmellomrom som gir deg flere instanser å forholde deg til. På hvilket tidspunkt ble dette samfunnets problem? Du må også innfinne deg med å ofre noe for å få hverdagen din til å gå opp - sånn er det for oss alle.

Men det gir deg ingen rett til å rakke ned på andre yrkesgrupper slik du gjør i denne tråden, og nærmest kalle dem unnasluntrere og sytere - stemple en hel gruppe arbeidstakere. Du vet tydeligvis svært lite om livet rundt en barnehage eller skole, alle hensyn som skal tas, alt som skal tilrettelegges og alt som skal fungere. Det er en SVÆRT spesiell kundegruppe å jobbe med, og kanskje aller mest fordi de (logisk nok) krever den aller beste tjenesten og servicen - men ikke er villige til å betale for den!

Jeg håper du var blant de som demonstreret på tirsdag, for å sikre de økonomiske vilkårene i barnehagene? Du som rammes så hardt av at de allerede er for små?

Og jeg håper ikke du har stemt på partier som vil innførere lavere makspris, ettersom du vektlegger flere åpningsdager, flere vikarer og mer praktiske ordninger så høyt?

''Hadde de gjort det, hadde de i det minste samkjørt plandager innenfor samme skolekrets.''

Det gjør de aller fleste, hvertfall i Oslo.

''I mai har vi faktisk 4 dager uten tilbud til ungene. Det er altså nesten en hel av våre dyrebare 10 ferieuker, det. Det burde ikke være vanskelig å skjønne at det faktisk er ganske problematisk.'' Jo, for meg er det vanskelig å skjønne. Like vanskelig som det er for deg å skjønne at vi legger vår stolthet i kvaliteten vi tilbyr. At dette er mitt verk, og at jeg ikke er villig til å fire på kvalitet eller sikkerhet for å spare deg en fridag.

Og hadde du ikke vært så fokusert på problemene dette skaper for deg, så hadde du kanksje slått deg sammen med to andre foreldrepar i barnehagen - og tatt en dag hver ila året og passet hverandres barn. Eller så hadde du forespurt besteforeldre om de kunne bidra, hørt om noen i bhg ville jobbe ekstra den dagen og tjent litt utenom, sjekket hvilke tilbud som finnes i kommunen din de dagene dette gjelder - eller jobbet i redusert stilling så du kunne vært hjemme med barna i større grad enn du er.

Men i bunn og grunn handler alt dette om valg DU har tatt for din familie, og som du nå lar gå utover hele yrkesgrupper fordi du ikke får det til å gå i hop.

Samfunnet dreier seg ikke om deg, det dreier seg om et stort maskineri som skal gå rundt. Alle barna, alle foreldrene, alle arbeidstakere - og da må man fokusere på det som fungerer for de fleste, og som skaper minst problemer totalt sett.

''Du har valgt å få barn med tidsmellomrom som gir deg flere instanser å forholde deg til. ''

Er det en slags postordre vi snakker om her? Tror du virkelig alle barnefødsler lar seg plotte inn i timemanageren ut fra hva som blir mest praktisk når de skal ha barnehage- eller skoleplass?

Selv jeg som har uanstendig langt mellomrom mellom mine to, har hatt "flere instanser å forholde meg til". Å unngå SFO og barnehage samtidig, krever mer enn 10 år mellom barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Tråden ble startet av en som hadde problemer med å få fri den dagen _barnehagen_ hadde planleggingsdag.

Det var trollemor som først dro fram den lærergreia. AAA spurte på en høflig måte om hvorfor det ikke like godt kan kalles avspasering når det er det de gjør, og fikk en sur tilbakemelding fra trollemor. AAA spurte hvorfor hun reagerte så veldig, og fikk følgende svar:

''Jeg er sur fordi vi som er lærere alltid må forsvare oss. Det er kjedelig at ingen skjønner at vi i løpet av ett år jobber akkurat like mye som andre arbeidstakere, bare på mye kortere tid.''

Ingen hadde nevnt læreres arbeidstid med ett ord før hun kom med det der. Det er akkurat sånt mange reagerer på. Det virker som om man ikke kan si noe som helst til (enkelte, ikke alle) lærere om noe som helst, før de løper ned i skyttergraven sin og begynner å snakke om hvor mye de jobber og hvor fælt det er å måtte ha fri i skoleferiene.

Jeg kritiserer absolutt ikke deg og det du har skrevet i denne tråden. Men de typene jeg beskriver litt flåsete ovenfor, finnes faktisk i virkeligheten. Det ville vært rart om det ikke fantes noen lærere som sutrer, det er tross alt ganske mange av dem.

Ok, ok, tråden er så lang at jeg blir forvirra ;)

Skjønner hva du mener, men jeg forstår trollemor godt også. Man blir noen ganger så lei av å måtte forsvare alt man gjør som lærer *sukk*

Egentlig hadde jeg tenkt å ikke blande meg inn i tråden i det hele tatt, men tror du jeg klarte å la være? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du eller? Er du en sånn som ser rart på folk som er sykemeldte og er på butikken og handler mat også?

Hvordan vi velger å organisere tiden vår er det faktisk ingen som har noe med, så lenge du får den tjenesten du betaler for. Det får du med fem stengte dager i året som brukes til planlegging - uansett om det er fem dager i strekk, på kveld, i helg - eller hvordan vi løser det.

Resultatet for deg er det samme.

Poenget er at det er akkurat sånt som gjør at de som fra før ikke har noen særlig forståelse for arbeidssituasjonen i skoler og barnehager, får vann på mølla.

Du vet antakelig at verken AAA eller jeg selv hører til den gruppa (altså av folk som synes skole- og barnehageansatte har for mye fri som det er), men at den faktisk finnes.

Når avspasering døpes om til planlegging, oppfatter noen - ikke alle - dette omtrent som hvis vi andre skulle kalle det hjemmekontor når _vi_ avspaserer. Og det er unødvendig - det ingen som vinner noe som helst på det, bortsett fra de som leter etter enda mer å kritisere disse yrkesgruppene for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok, tråden er så lang at jeg blir forvirra ;)

Skjønner hva du mener, men jeg forstår trollemor godt også. Man blir noen ganger så lei av å måtte forsvare alt man gjør som lærer *sukk*

Egentlig hadde jeg tenkt å ikke blande meg inn i tråden i det hele tatt, men tror du jeg klarte å la være? ;)

Jeg skjønner godt at man blir lei av å forsvare det der.

Men det blir blir ikke færre slike situasjoner av at man nærmest konstruerer dem selv. Noen lærere (igjen - ikke alle) gjør faktisk det.

Det er mange myter om yrker og arbeidssteder. De som jobber i privat sektor, er stadig på seminarer på hotell der de drikker, spiser og leker (under dekknavnet teambuilding) på kundenes regning. De som jobber i staten, gjør stort sett ingenting, bortsett fra å svare surt i telefonen, og går hjem kl. 15. Jeg har jobbet begge steder selv, så dette VET jeg :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert noen lærere som ikke jobber så mye som de skal. Vanskelig å kontrollere dette. Selv er jeg så sliten etter ei arbeidsuke (selv om jeg ikke jobber i full stilling) at jeg sjelden orker å reise bort i helgene. Dessuten, hvis jeg reiser bort i helga, så må jeg jobbe ekstra på kvelden og da er jeg gjerne sliten. Jeg er ikke engang klassestyrer og har bare få elever, så sånn sett er jeg veldig heldig :)

Det som er synd er at de lærerne som virkelig jobber mer enn de "må", må lide for at andre lærere ikke gidder å ta jobben på alvor (men jeg tror egentlig lærere flest har stor samvittighet når det gjelder jobben sin).

Enig:-)

Jeg har kjent noen lærere som har kommet unna med å jobbe uhyre lite, men prøver å ikke la disse enkelttilfellene bli bestemmende for hva jeg mener om lærere generelt sett.

Det er få ting som gjør større inntrykk på meg enn lærere som jobber for elevene sine på en måte som blir et vesentlig bidrag til en god barn- og ungdom for barn jeg er glad i. Heldigvis ser det ut til å være mange slike lærere.

Å være lærer innebærer en organisering av arbeidstiden som mange av oss tenker må være ok. Kjenner imidlertid til yrkesgrupper som jeg anser for å være enda mer priviligerte, og med en bror som har jobbet på plattform i 30 år så anser jeg nok en del av oljearbeiderne for å ha vært uhyre heldige med sitt yrkesvalg. Broren min blir forøvrig sur om jeg skulle komme til å antyde at arbeidstidsordningen deres er fordelsaktig. Jeg har aldri turt å ymte noe om lønnsnivået ...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Enig:-)

Jeg har kjent noen lærere som har kommet unna med å jobbe uhyre lite, men prøver å ikke la disse enkelttilfellene bli bestemmende for hva jeg mener om lærere generelt sett.

Det er få ting som gjør større inntrykk på meg enn lærere som jobber for elevene sine på en måte som blir et vesentlig bidrag til en god barn- og ungdom for barn jeg er glad i. Heldigvis ser det ut til å være mange slike lærere.

Å være lærer innebærer en organisering av arbeidstiden som mange av oss tenker må være ok. Kjenner imidlertid til yrkesgrupper som jeg anser for å være enda mer priviligerte, og med en bror som har jobbet på plattform i 30 år så anser jeg nok en del av oljearbeiderne for å ha vært uhyre heldige med sitt yrkesvalg. Broren min blir forøvrig sur om jeg skulle komme til å antyde at arbeidstidsordningen deres er fordelsaktig. Jeg har aldri turt å ymte noe om lønnsnivået ...*s*

Faren min jobber også i Nordsjøen ;) Han har jobba der i ca 30 år (tror jeg?). Ute i to uker og hjemme i fire uker. Nå som han blir 62 år gammel, så ser jeg at jobben blir slitsom for ham. Det blir verre og verre å hente seg inn igjen når han kommer hjem (pga alle nattskiftene). Det rare er at de som jobber i Nordsjøen har vanlig pensjonsalder! Helt klart en ypperlig jobb, og godt betalt - men noen få baksider er det der også;)

Skippere går tidlig av med pensjon, så også de som kjører ferger. Snodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg skjønner godt at man blir lei av å forsvare det der.

Men det blir blir ikke færre slike situasjoner av at man nærmest konstruerer dem selv. Noen lærere (igjen - ikke alle) gjør faktisk det.

Det er mange myter om yrker og arbeidssteder. De som jobber i privat sektor, er stadig på seminarer på hotell der de drikker, spiser og leker (under dekknavnet teambuilding) på kundenes regning. De som jobber i staten, gjør stort sett ingenting, bortsett fra å svare surt i telefonen, og går hjem kl. 15. Jeg har jobbet begge steder selv, så dette VET jeg :-))

Jeg ser den , ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Den er vel ganske logisk?

Ved å legge en plandag til to kvelder får man en fri-/avspaseringsdag. Ved å legge foreldresamtale til kveld får man verken ekstra penger eller avspasering.

Spørsmålet mitt er: hvorfor kan man ikke avspasere foreldresamtaler på kveldstid når man kan avspasere planlegging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Persille har (prøvd) å forklare dette lenger ned i tråden, vledig tydelig og utførlig syns jeg. Og jeg skjønte det, selv om jeg ikke jobber i barnehage.

På planleggingsdager er barnehagen uansett stengt, så resultatet for foreldrene er det samme enten de ansatte jobber i barnehagen, utenfor barnehagen på kurs e.l., eller om de tar planlegginga på kveldstid og avspaserer denne dagen.

Avspasering på vanlige barnehagedager er vanskelig, for da må man enten nekte noen barn å komme den dagen pga bemanninga eller leie inn vikar (som betyr at bhg må betale dobbelt opp med lønn denne dagen).

På planleggingsdager er barnehagen uansett stengt sier du. Ja - men det var jo ikke nødvendig siden de kunne jobbe inn planlegginga på kveldstid? så kunne de jo avspasert NOEN slik at barnehagen kunne holdt oppe? Det ville jo uansett vært mange som tok fri siden det var en inneklemt arbeidsdag. I barnehagen vi har sendte de alltid ut lapper over hvem som kom slike dager og så holdt de oppe med redusert bemanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De barna ønsker sikkert å være der fordi de ikke blir sett hjemme.

De blir kanskje sendt hit og dit som en pakke i ferien for at mor/far kan jobbe mest mulig å da skjønner jeg dem godt, at de vil heller være på barnehage/sfo istedet.

Eventuelt har alle venner og venninner reist bort - og er av typen som ikke synes mor og far er like morsomme som jevnaldrende venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

På planleggingsdager er barnehagen uansett stengt sier du. Ja - men det var jo ikke nødvendig siden de kunne jobbe inn planlegginga på kveldstid? så kunne de jo avspasert NOEN slik at barnehagen kunne holdt oppe? Det ville jo uansett vært mange som tok fri siden det var en inneklemt arbeidsdag. I barnehagen vi har sendte de alltid ut lapper over hvem som kom slike dager og så holdt de oppe med redusert bemanning.

En plandag involverer alle ansatte, alle ansatte må avspasere en dag. Det er mest praktisk om de gjør dette samtidig, ettersom man da slipper utgifter til vikar eller evnt. å nekte noen barn å komme. Om alle skulle avspasert forskjellige tidspunkt ville det blitt 1500 kroner per dag i i vikarutgifter.

Foreldremøter deltar ikke alle ansatte på, der er det bare kontaktlærer eller pedagogiske ledere som deltar.

Da får vi samme problemet som over, at vi må sette inn vikar timene som skal avspaseres - og det koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

En plandag involverer alle ansatte, alle ansatte må avspasere en dag. Det er mest praktisk om de gjør dette samtidig, ettersom man da slipper utgifter til vikar eller evnt. å nekte noen barn å komme. Om alle skulle avspasert forskjellige tidspunkt ville det blitt 1500 kroner per dag i i vikarutgifter.

Foreldremøter deltar ikke alle ansatte på, der er det bare kontaktlærer eller pedagogiske ledere som deltar.

Da får vi samme problemet som over, at vi må sette inn vikar timene som skal avspaseres - og det koster penger.

Ja, alt koster penger, men du tjener jo gode penger på å drive barnehagen din, og foreldrene betaler for å få barna sine passet i din barnehage.

Du kunne jo bruke litt av overskuddet ditt til å betale vikarkostnadene.

Du har selv i tidligere tråder sagt at barnehagen din går med et stort overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...