Gå til innhold

Ikke bare og bare med barnehage og fri fra jobb.


Gjest Amen 4 that

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Jeg har aldri noensinne opplevd lærere som mener det ikke er et gode å ha fri/avspasere i skoleferiene?!

Noen ganger kan jeg være lei av lærerjobben og kunne tenkt meg å prøve noe annet. Samtidig ser jeg at så lenge jeg har små barn, så er det helt ypperlig å ha den jobben jeg har!

Problemet er vel at lærere hele tiden får sleivspark om at de har så mye fri osv. Hadde folk skjønt at vi faktisk jobber like mye som andre totalt sett, og at vi derfor må avspasere i forbindelse med skoleferiene, så tror jeg ikke vi hadde hatt behov for å "forsvare" oss heller.

Det føles faktisk ganske urettferdig å hele tiden bli møtt med misunnelse pga at vi har syv uker fri på sommeren i tillegg til de andre fridagene i løpet av året når man gjerne sitter både i helger og utover lange kvelder med jobbrelatert arbeid.

''fridagene i løpet av året når man gjerne sitter både i helger og utover lange kvelder med jobbrelatert arbeid.''

Men det gjør vi andre også, skjønner du. Uten å få avspasert 7 uker om sommeren som kompensasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 346
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    47

  • Persille1365381127

    34

  • morsan

    25

  • trollemor;o)

    21

tzatziki1365380058

Gosh..Nesten så jeg får dårlig samvittighet fordi jeg skal ha fri på fredag... Men jeg jobba til19 på mandag og skal gjøre det igjen i neste uke også ;)

Jeg har prosjektinnspurt i neste uke t + oppstart på et nytt prosjekt, og kommer til å jobbe minst 12 timersdager de første tre dagene + være tilgjengelig når noen trenger meg, om det så er midt på natten (det er det sjelden). Torsdag reiser jeg på oppstartsseminar med det nye prosjektet, med jobb- opplegg fra 0900 - 2000. Fredag regner jeg med å være hjemme kl. 1530.

Jeg har ca lektorlønn. Og ingen sommeravspasering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg påstår ikke at vi jobber mye mer enn alle andre, men vi har den samme grunnleggende arbeidsmengden som andre arbeidstakere. Utover det, så er det store forskjeller på hvor mye hver enkelt arbeidstaker i Norge jobber. Noen jobber mer og noen mindre, sånn er det bare. Det er igrunnen merkelig at ikke flere vil bli lærere ;-)

Årsaken til at ikke flere blir lærere, er ikke redselen for arbeidsmengden, men for arbeidsbelastningen, tror jeg. Jeg hadde glatt blitt lærer dersom antall timer og ferieordning var avgjørende, men jeg hadde ikke taklet den krevende arbeidsdagen med klasseundervisning, sosial-læreraspekt, sosialarbeid-aspekt, støy, måtte forholde seg til mennesker så intenst hele dagen osv.

Så - jeg tror lærere trenger avspaseringen sin, både jul, påske og vinter, men at dere jobber like mye som andre i tilsvarende krevende jobber, tror jeg ikke noe på. Selv om dere sikkert - kanskje jobber et årsverk (vanskelig å si, så lenge det ikke er blitt skikkelig målt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Joda, vi er i samme skolekrets. -de går nå i tog et eller annet sted bak eller foran meg ;-)

-og det gjør egentlig ingen ting, jeg har jo vært med i korps siden jeg var 8 år selv og er ikke vant til noe annet på 17. mai. Tror det har vært ett eller to år jeg har gjort noe annet og da har jeg ikke riktig visst hvor jeg skulle gjøre av meg. Har overhode ingen tradisjoner med frokost her og fast plass for å se barnetoget og middag der eller her etterpå.

Godt det er i samme skolekrets iallefall :)

Her har vi masse faste tradisjoner 17.mai, så det er nok derfor jeg er så glad for å få være sammen med ungene fra morgenen av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Årsaken til at ikke flere blir lærere, er ikke redselen for arbeidsmengden, men for arbeidsbelastningen, tror jeg. Jeg hadde glatt blitt lærer dersom antall timer og ferieordning var avgjørende, men jeg hadde ikke taklet den krevende arbeidsdagen med klasseundervisning, sosial-læreraspekt, sosialarbeid-aspekt, støy, måtte forholde seg til mennesker så intenst hele dagen osv.

Så - jeg tror lærere trenger avspaseringen sin, både jul, påske og vinter, men at dere jobber like mye som andre i tilsvarende krevende jobber, tror jeg ikke noe på. Selv om dere sikkert - kanskje jobber et årsverk (vanskelig å si, så lenge det ikke er blitt skikkelig målt...)

Jeg kjenner lærere som jobber mye mer enn et årsverk, men jeg kjenner også lærere som kanskje jobber litt mindre enn dette.

For meg synes det vanskelig å forstå at det går an å jobbe mindre enn et årsverk når man har full stilling og er klassestyrer i skolen. Selv er jeg ikke klassestyrer og har bare enkeltelever. Dessuten jobber jeg ikke i full stilling og jeg er en meget effektiv person. Jeg jobber allikevel et årsverk i forhold til stillingsstørrelsen min. Ikke fatter jeg de lærerne (som er klassestyrere) som klarer å jobbe mindre enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

I store deler av norsk arbeidsliv er avspasering noe som skjer kun unntaksvis. Å avspasere kurs eller helger, er noe som var helt uvant for meg i de jobbene jeg hadde tidligere.

Nå har jeg gått over til offentlig sektor, og skjønner at det er vanligere med avspasering, men det er ingen som klarer å få avviklet alle mertimene sine.

Jeg synes det er en underlig holdnign en del folk har til jobb. De skal på død og liv BARE gjøre akkurat det de får betalt for - og teller hver time. Hva med alt man får tilført da, av å være på jobb?! Og hva med arbeidsgleden - det å se resultater, OG det å få utvikle seg selv som menneske. Det er så viktig for meg at jeg blåser langt i om jeg får avspasert eller overtid for hver minset lille ting - og spesielt ikke dersom jeg er så heldig at jeg får gå på kurs. Selv om det er en lørdag!

''I store deler av norsk arbeidsliv er avspasering noe som skjer kun unntaksvis. Å avspasere kurs eller helger, er noe som var helt uvant for meg i de jobbene jeg hadde tidligere. ''

Min mann jobber i privat sektor, som jeg ser mange her inne klager over. Og de kan velge mellom å få overtidsbetalt eller avspasering for kvelder/helger.

''Nå har jeg gått over til offentlig sektor, og skjønner at det er vanligere med avspasering, men det er ingen som klarer å få avviklet alle mertimene sine.''

Men da må dere jo enten bare synes at det er greit, eller så får dere stå på litt for å få bedre ordninger da? Overtidsbetalt for eksempel.

''Jeg synes det er en underlig holdnign en del folk har til jobb. De skal på død og liv BARE gjøre akkurat det de får betalt for - og teller hver time. Hva med alt man får tilført da, av å være på jobb?! Og hva med arbeidsgleden - det å se resultater, OG det å få utvikle seg selv som menneske. Det er så viktig for meg at jeg blåser langt i om jeg får avspasert eller overtid for hver minset lille ting - og spesielt ikke dersom jeg er så heldig at jeg får gå på kurs. Selv om det er en lørdag''

Jer har også arbeidsglede, jeg liker jobben min og jeg utfører den godt og grundig. Selv om jeg er en av dem som jobber "på gulvet" - en av sliterne i kommunal sektor. Men jeg jobber for å leve, ikke omvendt.

Og hvis jeg ikke hadde fått lønn for jobben hadde jeg ikke hatt noe å leve av. Så enkelt er det faktisk. For meg er jobben noe jeg gjør for å overleve. Ikke et gudegitt kall. Og jeg vil gjerne ha litt tid til overs for familien ved siden av. Jeg har betalt for 80% stilling, og det er deltid. Da forventer jeg å ha fritid som jeg kan bruke på mann, barn, hobbyer og husarbeid. Og jeg syns ikke det er umoralsk på noen som helst måte.

I denne tråden virker du fryktelig aggressiv overfor lærere og deres ordninger, og jeg skjønner ikke hvorfor. Mener du at lærere på død og liv skal ha det dårligere enn alle andre arbeidstakere? Jeg syns det er fint at mine barns lærere har noen ordninger som gjør at de holder ut i jobben, år etter år. Og hvis avspaseringsordningene er med på å holde dem i jobben, flott. Muligheten til å jobbe inn en planleggingsdag? like flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jeg har prosjektinnspurt i neste uke t + oppstart på et nytt prosjekt, og kommer til å jobbe minst 12 timersdager de første tre dagene + være tilgjengelig når noen trenger meg, om det så er midt på natten (det er det sjelden). Torsdag reiser jeg på oppstartsseminar med det nye prosjektet, med jobb- opplegg fra 0900 - 2000. Fredag regner jeg med å være hjemme kl. 1530.

Jeg har ca lektorlønn. Og ingen sommeravspasering.

Jeg tror helt klart at mange jobber mye mer enn de får lønn for, men det som er trasig er at det ofte er lærerne som får "skylda" for dette...av en eller annen merkelig grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''fridagene i løpet av året når man gjerne sitter både i helger og utover lange kvelder med jobbrelatert arbeid.''

Men det gjør vi andre også, skjønner du. Uten å få avspasert 7 uker om sommeren som kompensasjon!

Da er det kanskje på tide å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Poenget er at lærere er den eneste gruppen arbeidstakere i hele Norges land som får anledning til å avspasere time for time. Det er INGEN andre som får det. Så ja, dere jobber kanskje like mange timer som et normalt arbeidsår, på kortere tid. Også avspaserer dere hele sommeren.

Men de fleste andre jobber et fullt arbeidsår + mertid som de ikke får mulighet til å avspasere. I privat sektor er det liten anledning til systematisk avspasering, en dag her og der er maks av hva jeg har opplevd - aldeles ikke ukesvis i strekk, og i offentlig sektor, mister man de plusstimene man har opparbeidet seg dersom man, på oppgjørstidspunktet, har flere enn man kan overføre.

En annen ting, er at lærernes arbeidstimer så vidt jeg vet, aldri er blitt skikkelig målt. Jeg har aldri hørt om stemplingsur og timeføring blant lærerne. Det hadde vært veldig interessant og sett hva en slik oversikt ville bringe.

Jeg synes lærerne skal ha lange ferier fordi det har en ekstra belastning som ikke mange andre yrkesgrupper har - jeg tror det er veldig krevende å være lærer. Men ikke fordi de jobber så grusomt mange timer - det synes jeg i alle fall burde dokumenteres med skikkelig timeføring først.Og generelt bø rman kalle en spade for en spade - dersom det er avspasering lærene har i morgen, så får de si det, da.

''En annen ting, er at lærernes arbeidstimer så vidt jeg vet, aldri er blitt skikkelig målt. Jeg har aldri hørt om stemplingsur og timeføring blant lærerne. Det hadde vært veldig interessant og sett hva en slik oversikt ville bringe.''

Det har, så vidt jeg vet, vært gjort forsøk med dette i noen skoler. Det viste seg at lærerne jobbet minst like mye som andre arbeidstakere de kunne sammenligne seg med.

Timeføring ble gjort på en skole jeg jobbet før. Problemet var at da ble det oppført så mange overtidstimer at skolen måtte stoppe det slik at lærerne ikke skulle begynne å kreve overtidsbetalt ;)

Mange skoler er så nedslitte og har så få arbeidsplasser at lærerne ser seg nødt til å jobbe hjemme en god del av den ubundne tida. Problemet er jo også at hvis vi skal få avspasering i sommerferien, så må vi sitte på jobb til 18-19 hver dag. Det går ikke for oss som har barn. Veldig greit å kunne være hjemme klokka 16 og ha noen timer sammen med ungene før vi kan jobbe mer. Jeg jobber ikke hver kveld, men tar heller igjen endel i helgene (gjerne sent på kveld, for da er det helt stille i huset :)).

Meg bekjent er det ingen lærere som påstår at de jobber mye _mer_ enn andre, men det føles urettferdig å hele tiden få "stikk" om at vi jobber mye _mindre_ enn alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står normalt sett i årsplanen og vedtektene. Det skal hvertfall stå der.

Det gjorde det altså ikke. Det sto vel generelt at det var reduksjoner om sommeren, ikke hvilke uker.

Det var aldri noe kjempeproblem, jeg ville bare ha fram at trådstarter ikke nødvendigvis fikk vite dette før omtrent på det tidspunkt hun måtte sette seg opp på ferielistene på sin egen jobb. Sånn hadde nemlig vi det i alle år. (Privat helt super barnehage, innenfor det som nå heter Kanvas.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Så det er sånn man ordner seg, altså? Hvis man likevel jobber inn på kveldene for å avspasere, så kan man da jammen la være å ta avspasering samme dag, hele gjengen. HVORFOR skal lærere og barnehager ha anledninng til å stenge sjappa, til ulempe for alle andre - noe man ikke kan gjøre på NOEN andre arbeidsplasser? Og tar man det som avspasering, får man være tøff nok til å si det" Vi har jobbet på kvelden, og tar fri i stedet". Årsaken til at det ikke blir sagt, er vel at det blir mye bråk om det dersom det sies. Og det burde være et tankekors i forhold til at det kanskje ikke er en super ide å gjøre det på den måten?!

Og ikke kom med lærerlønningene - jeg jobber også i offentlig sektor nå, og tjener like mye som en lærer med samme ansiennitet, til tross for lenger utdanning. Ikke får jeg anledning til å avspasere ukesvis om sommeren, heller - har jeg over 40 plusstimer, mister jeg de overskytende dersom jeg ikke får tatt dem ut før avregningen to ganger i året. Det er stort sett ingen som får tatt ut all avspasering.

Det er ikke lærene som har spesielt dårlig lønn, det er offentlig sektor som ligger under privat sektor, jevnt over. Men du verden, så mange andre goder det er i offentlig sektor! Det er en forutsigbarhet, trygghet, ordnede arbeidsforhold og "sørging" for at alle får hva de har krav på som jeg ikke har sett maken til noe annet sted!

''Så det er sånn man ordner seg, altså? Hvis man likevel jobber inn på kveldene for å avspasere, så kan man da jammen la være å ta avspasering samme dag, hele gjengen. HVORFOR skal lærere og barnehager ha anledninng til å stenge sjappa, til ulempe for alle andre - noe man ikke kan gjøre på NOEN andre arbeidsplasser? Og tar man det som avspasering, får man være tøff nok til å si det" Vi har jobbet på kvelden, og tar fri i stedet". Årsaken til at det ikke blir sagt, er vel at det blir mye bråk om det dersom det sies. Og det burde være et tankekors i forhold til at det kanskje ikke er en super ide å gjøre det på den måten?!''

Jeg har sagt at vår arbeidsplass har gitt beskjed til foreldrene om at vi avspaserer idag fordi vi har tatt/skal ta planlegging to ettermiddager. Vi har fått beskjed fra øverste hold om å avspasere idag, så skolen ville vært stengt uansett. Jeg er ikke politiker, så kanskje du skulle skrive til politikerne og klage der istedet? ;)

''Og ikke kom med lærerlønningene - jeg jobber også i offentlig sektor nå, og tjener like mye som en lærer med samme ansiennitet, til tross for lenger utdanning. Ikke får jeg anledning til å avspasere ukesvis om sommeren, heller - har jeg over 40 plusstimer, mister jeg de overskytende dersom jeg ikke får tatt dem ut før avregningen to ganger i året. Det er stort sett ingen som får tatt ut all avspasering.''

Hvor har jeg klaget på lærerlønningene? Jeg er fornøyd med lønna mi, jeg :)

Hvorfor forsøker du ikke å skifte jobb siden du er så misfornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Problemet er ikke at DU avspaserer, men at ALLE avspaserer på SAMME dag. Og tvinger foreldre med mindre barn til å avspasere/ta ferie - eller som jeg gjør, permisjon uten lønn -samme dag. I min jobb - og mange andre steder - må noen være på på jobb den dagen.

Men det er jo opprinnelig en planleggigsdag..., Vil du at vi skal droppe å ha planlegging? Skal barnehagen bare være et oppbevaringssted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Nei, dere jobber et årsverk på kortere tid enn et år, men får avspasere i ferier.

De fleste andre jobber mer enn et årsverk i løpet av et år, og det er knapt noen som får ta ut avspasering tilsvarende den mertiden de jobber.

Det er tydeligvis noe som er helt umulig for lærere å begripe.

Men så får "de andre" sikkert mye mer betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

'' De som ikke har overtidsbetalt eller avspasering jobber i særskilte stillinger. Det er regulert av arbeidsmiljøloven. Disse har også lønn som kompenserer dem for den ulempen.''

Overtidsbetalt får man dersom man er blitt pålagt overtid. Det er det veldig sjelden man blir. Men de av oss som synes det er gøy å gjøre en bra jobb, legger gjerne inn litt ekstra uten å ta det så nøye. Yrkesstolthet er en fin ting, og jeg synes flere av "sutrerne" rundt omkring skulle hatt mer av det.

Avspasering i offentlig sektor er begrenset. For det første, er det ingen som klarer å avspasere alle timene sine dersom de ønsker å gjøre en god jobb, for det andre mister man de overskytende timene man har på "oppgjørstidspunktet" dersom man har over et visst antall. Dette er i offentlig sektor, gjennomregulert, så du kan dra langt ut på landet med at jeg "Ikke klarer å ta vare på rettighetene mine" eller hvordan du uttrykte deg.

Til sist, du vet sikkert like godt som jeg at dette med "særskilte stillinger" ikke lenger betyr spesielt selvstendige stillinger eller spesielt høy lønn. I teorien, ja - i praksis, nei. Det gjelder i alle fall i privat sektor. Der jeg jobbet sist, mistet man overtidsbetaling på 400000. OK lønn, men ikke noe mer.

Men om du VELGER å jobbe mer uten å få betalt for det, så kan du ikke klandre andre for å ikke gjøre det?

Overtidsbetalt er faktisk lovfestet. Om du ikke klarer å gjøre jobben din på 40 timer i uken så har du enten for mye å gjøre, eller er for lite effektiv. Er du for lite effektiv får du ta deg sammen, har du for mye å gjøre får du be om flere ressurser.

Det nytter ikke å legge an skyts mot andre som ikke ønsker å jobbe mer enn det de får betalt for selv om du gjør det.

Og; hadde mine ansatte tjent 400' i året, så hadde kanskje også villet yte mer enn de gjør. Problemet er at en gjennomsnittlig barnehageassistent tjener mellom 230' og 250' i året - uten muligheter for skifttillegg eller annet, og da stiller saken seg litt annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ja, det står AT det blir stengt, men ikke hvilke uker det blir stengt. Det står "2 uker i juli", og at det er betalingsfri den måneden.

Vi må stort sett ha ferie i juli uansett, så har aldri brydd meg så mye om hvilke uker det blir.

Og da vet du at det er stengt to uker i juli, og at du må spørre hvilke når du skal planlegge ferien din.

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''fridagene i løpet av året når man gjerne sitter både i helger og utover lange kvelder med jobbrelatert arbeid.''

Men det gjør vi andre også, skjønner du. Uten å få avspasert 7 uker om sommeren som kompensasjon!

Nei, du gjør ikke det. Du tjener nemlig mye mer per år enn det barnehage- og skoleansatte gjør. Og du har helt andre betingelser generelt sett - enn det de fleste andre i denne sektoren har.

Du kan velge selv når du vil ha ferie, barnehageansatte må ALLTID ta de tre siste ukene i juli. Lærere kan aldri dra på billigferie, eller ta seg langhelger når de har lyst til det.

De kan ikke velge seg flexitid, og de får ikke alltid gå hjem selv om dagen er over - de kan sitte igjen med barn som ikke blir hentet, og det skjer ting som krever mye av et menneske, barnevernssaker f.eks.

Du går så hardt ut i den tråden her at man skulle tro du hadde noe personlig imot alle lærere og barnehageansatte, og mener de egentlig bare er snyltere på samfunnet som gjør sitt beste for å gjøre foreldres hverdag til et helvete.

Forsøk i bare ett eneste minutt, å tenke på det disse menneskene legger igjen av innsats for at barna dine skal ha en kvalititativ hverdag. De tilbringer mer tid med barna dine enn du gjør, de lærer dem alt de trenger å vite for å komme seg videre i livet, de viser dem kjærlighet, omsorg og trygghet selv om det ikke er deres barn.

Og det for den nette sum av 240.000 kroner i året....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Årsaken til at ikke flere blir lærere, er ikke redselen for arbeidsmengden, men for arbeidsbelastningen, tror jeg. Jeg hadde glatt blitt lærer dersom antall timer og ferieordning var avgjørende, men jeg hadde ikke taklet den krevende arbeidsdagen med klasseundervisning, sosial-læreraspekt, sosialarbeid-aspekt, støy, måtte forholde seg til mennesker så intenst hele dagen osv.

Så - jeg tror lærere trenger avspaseringen sin, både jul, påske og vinter, men at dere jobber like mye som andre i tilsvarende krevende jobber, tror jeg ikke noe på. Selv om dere sikkert - kanskje jobber et årsverk (vanskelig å si, så lenge det ikke er blitt skikkelig målt...)

''men at dere jobber like mye som andre i tilsvarende krevende jobber, tror jeg ikke noe på''

Og det forklarer jo holdningene dine i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Nei, du gjør ikke det. Du tjener nemlig mye mer per år enn det barnehage- og skoleansatte gjør. Og du har helt andre betingelser generelt sett - enn det de fleste andre i denne sektoren har.

Du kan velge selv når du vil ha ferie, barnehageansatte må ALLTID ta de tre siste ukene i juli. Lærere kan aldri dra på billigferie, eller ta seg langhelger når de har lyst til det.

De kan ikke velge seg flexitid, og de får ikke alltid gå hjem selv om dagen er over - de kan sitte igjen med barn som ikke blir hentet, og det skjer ting som krever mye av et menneske, barnevernssaker f.eks.

Du går så hardt ut i den tråden her at man skulle tro du hadde noe personlig imot alle lærere og barnehageansatte, og mener de egentlig bare er snyltere på samfunnet som gjør sitt beste for å gjøre foreldres hverdag til et helvete.

Forsøk i bare ett eneste minutt, å tenke på det disse menneskene legger igjen av innsats for at barna dine skal ha en kvalititativ hverdag. De tilbringer mer tid med barna dine enn du gjør, de lærer dem alt de trenger å vite for å komme seg videre i livet, de viser dem kjærlighet, omsorg og trygghet selv om det ikke er deres barn.

Og det for den nette sum av 240.000 kroner i året....

Godt skrevet, Persille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Nei, du gjør ikke det. Du tjener nemlig mye mer per år enn det barnehage- og skoleansatte gjør. Og du har helt andre betingelser generelt sett - enn det de fleste andre i denne sektoren har.

Du kan velge selv når du vil ha ferie, barnehageansatte må ALLTID ta de tre siste ukene i juli. Lærere kan aldri dra på billigferie, eller ta seg langhelger når de har lyst til det.

De kan ikke velge seg flexitid, og de får ikke alltid gå hjem selv om dagen er over - de kan sitte igjen med barn som ikke blir hentet, og det skjer ting som krever mye av et menneske, barnevernssaker f.eks.

Du går så hardt ut i den tråden her at man skulle tro du hadde noe personlig imot alle lærere og barnehageansatte, og mener de egentlig bare er snyltere på samfunnet som gjør sitt beste for å gjøre foreldres hverdag til et helvete.

Forsøk i bare ett eneste minutt, å tenke på det disse menneskene legger igjen av innsats for at barna dine skal ha en kvalititativ hverdag. De tilbringer mer tid med barna dine enn du gjør, de lærer dem alt de trenger å vite for å komme seg videre i livet, de viser dem kjærlighet, omsorg og trygghet selv om det ikke er deres barn.

Og det for den nette sum av 240.000 kroner i året....

En lærer tjener mer enn 240 000 i året.

En lærer kan avspasere slik at de kan reise på billigturer. Og får selvsagt alltid fri i fellesferien..

Jeg unner lærere alt dette, og mere til!

Men jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke kan si at lang ferie og kortere arbeidstid er en gode de har. De er alltid i forsvar for å fortelle hvor fryktelig mye de jobber, og slik er det faktisk ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lærer tjener mer enn 240 000 i året.

En lærer kan avspasere slik at de kan reise på billigturer. Og får selvsagt alltid fri i fellesferien..

Jeg unner lærere alt dette, og mere til!

Men jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke kan si at lang ferie og kortere arbeidstid er en gode de har. De er alltid i forsvar for å fortelle hvor fryktelig mye de jobber, og slik er det faktisk ikke :-)

Jeg vet ikke helt hvorfor du tror lærere ikke jobber mye. Jeg kommer fra en familie med to lærere og begge jobber oppimot 55 timer i uka.

De kan heller ikke avspasere når de vil.

Jeg er usikker på hvilke lærere du kjenner, men hvis de jobber så lite og har så stor frihet til avspasering som du påstår, så er jeg noe forundret. De må ta rimelig lett på jobben sin og jobbe på ekstremt fleksible skoler med uvanlige muligheter til avspasering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...