Gå til innhold

Ikke bare og bare med barnehage og fri fra jobb.


Gjest Amen 4 that

Anbefalte innlegg

Gjest togli

''Ofte kunne jeg ønsket meg en jobb som hadde mer bunden tid. At jeg var på jobb fram til klokka 16 hver dag og hadde "vanlig" ferie. ''

Men det er jo der hele misforståelsen oppstår. Maaaange av de som har bundet tid til kl. 1600, jobber om kveldene, de også. Det er det som tydeligvis er umulig å forstå.

Hvem har sagt at det er umulig å forstå?! Jeg skjønner jo himla godt at mange jobber utover kveldene selv om de ikke er lærere! Jeg sier bare at _jeg_ kunne tenkt meg en jobb der jeg slutta klokka 16. That's it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 346
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    47

  • Persille1365381127

    34

  • morsan

    25

  • trollemor;o)

    21

tzatziki1365380058

Det er dessverre slik dere ofte framstiller dere selv. Som de store "ofrene". Med Helga Hjetland i spissen og hennes sutrende og skjelvende stemme :-( Det blir omtrent som Politiforbundet med Arne Johannnessen i spissen. Begge forbundene har usympatiske frontfigurer - som burde byttes ut.

Beklager å måtte si det:-(

Helga H er helt skekkelig, og har ødelagt så mye for lærene med sutringen sin. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"vi har bare fri jul - og nyttårsaften og jobber hver dag ellers", "vi står på så mye resten av året, at den dagen med avspasering er noe vi fortjener" osv...

Disse formuleringene finnes i denne tråden, og det var dem jeg reagerte på i starten. Og de impliserer at andre har fri MYE mer enn jul - og nyttårsaften, og dessuten står at de IKKE står på like mye resten av året... Det at man plutselig skal ha krav på en hel rekke ting andre ikke får, er naturligvis bare en annen måte å hevde at man har det verre på, og derfor "fortjener" mer.

Står andre ting også, i denne tråden, som jeg ikke orker å lete opp.

Den kommentaren du sikter til handlet om noe annet, nemlig om når barnehagen har stengt (og det varierer nok). Ikke om når hver enkelt ansatt har fri. Du og Persille snakket nok en del forbi hverandre ettersom persille driver (eller har drevet) en barnhage, ikke vært ansatt i en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

"vi har bare fri jul - og nyttårsaften og jobber hver dag ellers", "vi står på så mye resten av året, at den dagen med avspasering er noe vi fortjener" osv...

Disse formuleringene finnes i denne tråden, og det var dem jeg reagerte på i starten. Og de impliserer at andre har fri MYE mer enn jul - og nyttårsaften, og dessuten står at de IKKE står på like mye resten av året... Det at man plutselig skal ha krav på en hel rekke ting andre ikke får, er naturligvis bare en annen måte å hevde at man har det verre på, og derfor "fortjener" mer.

Står andre ting også, i denne tråden, som jeg ikke orker å lete opp.

Denne tråden ble starta av en som ønsket å kritisere lærerne for valg som blir tatt i skolen (eller fra høyere hold). Skal vi da bare jatte med når vi kjenner oss urettferdig behandla? Vi forsøker å forklare hvorfor ting er som de er, og at vi faktisk fortjener å ha det som vi har det (og med det sier jeg ikke at andre arbeidere ikke fortjener å ha det som _de_ har det. Dette er ingen konkurranse om hvem som har det best eller verst ;-)

Jeg kan ikke se at vi har klaga over noe som helst. Det har blitt konstatert at ting er slik og sånn og man har måttet forsvare dette fordi man har blitt "angrepet".

Det er helst andre som klager på at vi har den jobbsituasjonen vi har.

Dette her virker jo som det reneste korstoget mot lærere og førskolelærere.... Nesten en smule komisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga H er helt skekkelig, og har ødelagt så mye for lærene med sutringen sin. Dessverre.

Ja, hun er skrekkelig:-( Hvem er det som er villig til å velge en slik person, med en slik utstråling, som sin frontperson? Jeg har aldri skjønt- og kommer aldri til å skjønne dette valget.

Kan ikke skjønne annet enn at grunnen må være at ingen andre vil ta dette vervet. Det vitner om svakhet/dårlig dømmekraft i egne instanser - og da er man dømt til å tape - rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Hvem har sagt at det er umulig å forstå?! Jeg skjønner jo himla godt at mange jobber utover kveldene selv om de ikke er lærere! Jeg sier bare at _jeg_ kunne tenkt meg en jobb der jeg slutta klokka 16. That's it :)

Da synes jeg du skal si at du ønsker deg en jobb hvor du ikke trenger å jobbe "overtid". Det at man har en jobb som "slutter kl. 1600" har ikke noe med hvor mye man faktisk jobber å gjøre. Og det betyr ikke at kveldene er fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Da synes jeg du skal si at du ønsker deg en jobb hvor du ikke trenger å jobbe "overtid". Det at man har en jobb som "slutter kl. 1600" har ikke noe med hvor mye man faktisk jobber å gjøre. Og det betyr ikke at kveldene er fri.

Skal huske på det til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Den kommentaren du sikter til handlet om noe annet, nemlig om når barnehagen har stengt (og det varierer nok). Ikke om når hver enkelt ansatt har fri. Du og Persille snakket nok en del forbi hverandre ettersom persille driver (eller har drevet) en barnhage, ikke vært ansatt i en.

Det kan du nok ha rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Denne tråden ble starta av en som ønsket å kritisere lærerne for valg som blir tatt i skolen (eller fra høyere hold). Skal vi da bare jatte med når vi kjenner oss urettferdig behandla? Vi forsøker å forklare hvorfor ting er som de er, og at vi faktisk fortjener å ha det som vi har det (og med det sier jeg ikke at andre arbeidere ikke fortjener å ha det som _de_ har det. Dette er ingen konkurranse om hvem som har det best eller verst ;-)

Jeg kan ikke se at vi har klaga over noe som helst. Det har blitt konstatert at ting er slik og sånn og man har måttet forsvare dette fordi man har blitt "angrepet".

Det er helst andre som klager på at vi har den jobbsituasjonen vi har.

Dette her virker jo som det reneste korstoget mot lærere og førskolelærere.... Nesten en smule komisk ;)

Lærere føler seg alltid urettferdig behandlet. Det hadde vært veldig enkelt for lærere å stoppe folks mistro til dem - det er bare å binde opp arbeidstiden som andre folk må. Hadde lærerne villet det, hadde det blitt gjort for lengst - og arbeidsplasser hadde blitt skaffet til veie.

Inntil det skjer, må dere nok leve med mistro.

Og merk, igjen - jeg er ikke blant dem som tror at lærere ikke gjør jobben sin. Jeg er heller ikke blant dem som synes lærere skal ha mindre ferie - jeg tror den lange ferien er en forutsetning for å klare å bli i jobben i mange år. Men jeg synes lærere virker temmelig blinde for andres situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Det er det INGEN har som har skrevet! ''

Jo det er det noen som har skrevet, to forskjellige faktisk, og det var de jeg svarte til først. Men jeg gidder ikke lete gjennom hele tråden for å finne det igjen.

''Uten tilbud? Såvidt meg bekjent er både SFO og barnehage stengt maks i fem uker totalt. De er åpne i høst- og vinterferier, hele juni og hele august.''

Sånn er det ikke her, nei. SFO alene er stengt 8 uker. Barnehagen er bare stengt 2 uker på sommeren, men så er det altså plandager de ikke klarer å samordne.

''Nei, hvordan skulle vi gjort det? Lagt opp årene våre etter din timeplan? Eller gjøre som jeg nå har presisert sikkert 15 ganger - BEST FOR FLEST.

Du har valgt å få barn. Du har valgt å få flere barn. Du har valgt å få barn med tidsmellomrom som gir deg flere instanser å forholde deg til. På hvilket tidspunkt ble dette samfunnets problem? Du må også innfinne deg med å ofre noe for å få hverdagen din til å gå opp - sånn er det for oss alle.

Men det gir deg ingen rett til å rakke ned på andre yrkesgrupper slik du gjør i denne tråden, og nærmest kalle dem unnasluntrere og sytere - stemple en hel gruppe arbeidstakere. Du vet tydeligvis svært lite om livet rundt en barnehage eller skole, alle hensyn som skal tas, alt som skal tilrettelegges og alt som skal fungere. ''

Så fremt man ikke får tvillinger, vil alle på et eller annet tidspunkt få barn i skole og barnehage.

Hvis man hadde tenkt "best for flest" hadde man nettopp tenkt over hvilke dager man la til plandager osv, det er heller regelen enn unntaket at folk sliter for å få det til å gå i hop. Dersom barnehager og skoler hadde tenkt tanken om samordning av plandager, hadde det lettet ganske mye for MAJORITETEN av Norges befolkning, som har maks 10 ukers ferie til sammen mens ungene har fri mye mer.

Jeg rakker ikke ned på en yrkesgruppe. Jeg sier flere ganger at jeg synes feks lærere skal ha den ferien de har pga spesiell arbeidssituasjon. At de jobber så mange timer, tror jeg derimot ikke noe på. Vi har jo allerede stadfestet at årsverket deres i utgangspunktet er 80 timer mindre enn andres. Barnehageansatte har vel samme beregning av årsverk som andre yrkesgrupper, jeg vet mindre om det. Og årsaken til at jeg reagerer, er heller at jeg vet for mye om skolehverdagen og lærertilværelsen enn for lite. Jeg har som sagt jobbet som lærer, vokst opp med rektorforeldre, og har lærere på alle kanter i familien min. Jeg er ikke en uvitende tulling, selv om du ynder å gjøre meg til det.

Men - du beviser til fulle at du er veldig langt fra å ha den serviceholdningen som jeg har til min jobb, våre kunder og min arbeidsgiver. Og det er ikke fordi de betaler godt!

''Det gjør de aller fleste, hvertfall i Oslo.''

De aller fleste? Jeg har ikke opplevd samkjøring av plandager, verken da vi bodde i Oslo eller her vi bor nå. Kanskje det har forandret seg i Oslo de siste årene.

''Og hadde du ikke vært så fokusert på problemene dette skaper for deg, så hadde du kanksje slått deg sammen med to andre foreldrepar i barnehagen - og tatt en dag hver ila året og passet hverandres barn. Eller så hadde du forespurt besteforeldre om de kunne bidra, hørt om noen i bhg ville jobbe ekstra den dagen og tjent litt utenom, sjekket hvilke tilbud som finnes i kommunen din de dagene dette gjelder - eller jobbet i redusert stilling så du kunne vært hjemme med barna i større grad enn du er.''

Tror du virkelig at vi ikke gjør alt dette? Bortsett fra det med besteforeldre, da - siden de er i så dårlig forfatning at det er helt uaktuelt. Det med å be ansatte jobbe ekstra, har aldri falt meg inn, siden jeg faktisk trodde at plandager betydde at ansatte var opptatt med planlegging. Siden altså ingen forteller at det faktisk betyr at de avspasere. Ikke vet jeg hva som er tilfellet i vår barnehage, heller.

''Samfunnet dreier seg ikke om deg, det dreier seg om et stort maskineri som skal gå rundt. Alle barna, alle foreldrene, alle arbeidstakere - og da må man fokusere på det som fungerer for de fleste, og som skaper minst problemer totalt sett.''

Rent faktisk er det jo ikke det som blir gjort, da.

Men som sagt, jeg er ikke mot plandager. Jeg synes det er ille at folk som jobber i skole og barnehager tror de har det verst i verden. Hvis du ikke tror slike utsagn har falt i denne tråden, får du lese den en gang til. Det verste er at jeg ikke tror det gjelder majoriteten, en gang - de roper bare så innmari høyt. Spesielt her inne.

''Men - du beviser til fulle at du er veldig langt fra å ha den serviceholdningen som jeg har til min jobb, våre kunder og min arbeidsgiver.''

Jeg beviser det motsatte. Jeg tenker på foreldrene, barna OG de ansatte når vi legger opp året.

Og mine foreldre betaler mer for å at vi skal kunne tilrettelegge bedre, så hos oss har vi andre ordninger nettopp for å unngå problematiske situasjoner som dette.

Når hele bydelen har stengte bhg pga felles plandag har vi åpnet med med noen timer kortere, en vikar - og representater fra bhg på møtet, som etterpå presenterer for oss.

Men tiden vi skal planlegge våre aktiviteter MÅ vi bruke. Vi har ikke noe valg.

I fjor jobbet mine ansatte to dager gratis i høst, mot å legge en langhelg (stengt bhg en fredag) i Riga - slik at vi kunne bruke fredag, lørdag og søndag til planlegging.

Vi finansierte turen med trekk i lønn, selv om det var jobbing hele tiden - fordi vi hadde lyst til å gjøre noe moro sammen. Så ikke snakk om hvem som gjør hva for jobben sin her.

Jeg ber deg bare se LITT lenger enn det praktiske for foreldrene - du snakker om mennesker arbeidsplass, ikke bare en tjeneste du kjøper for penger. De fortjener respekt for jobben de gjør, selv om du mener innsatsen er dårligere enn din.

Jobben som gjøres er viktig, minst like viktig som din - og å legge så mye energi i å rakke ned på at vi velger å bruke tid på å gjøre ting kveld og helg for å kunne ha en dag fri synes jeg faktisk at er under enhver kritikk! Det er ikke noe annet enn smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Lærere føler seg alltid urettferdig behandlet. Det hadde vært veldig enkelt for lærere å stoppe folks mistro til dem - det er bare å binde opp arbeidstiden som andre folk må. Hadde lærerne villet det, hadde det blitt gjort for lengst - og arbeidsplasser hadde blitt skaffet til veie.

Inntil det skjer, må dere nok leve med mistro.

Og merk, igjen - jeg er ikke blant dem som tror at lærere ikke gjør jobben sin. Jeg er heller ikke blant dem som synes lærere skal ha mindre ferie - jeg tror den lange ferien er en forutsetning for å klare å bli i jobben i mange år. Men jeg synes lærere virker temmelig blinde for andres situasjon.

''Lærere føler seg alltid urettferdig behandlet. Det hadde vært veldig enkelt for lærere å stoppe folks mistro til dem - det er bare å binde opp arbeidstiden som andre folk må. Hadde lærerne villet det, hadde det blitt gjort for lengst - og arbeidsplasser hadde blitt skaffet til veie.''

Det var da voldsomt til generalisering ;)

For å kunne binde opp arbeidstiden må vi først og fremst få _hver vår_ arbeidsplass på jobb. Desverre er mange skoler så nedslitte og det er så trangt om plassen at dette er vanskelig å få til.

Jeg har fire arbeidsgivere (en barneskole, en ungdomsskole, voksenopplæring og tegnspråkveileder for privatister), så for min del hadde det vært fryktelig vanskelig å sitte på et sted å jobbe (ulike dataprogrammer på de ulike arbeidsplassene etc.)

''Inntil det skjer, må dere nok leve med mistro.''

Og de holdningene du ytrer her inne hjelper oss iallefall ikke det minste.

''Og merk, igjen - jeg er ikke blant dem som tror at lærere ikke gjør jobben sin. Jeg er heller ikke blant dem som synes lærere skal ha mindre ferie - jeg tror den lange ferien er en forutsetning for å klare å bli i jobben i mange år. Men jeg synes lærere virker temmelig blinde for andres situasjon.''

Godt å høre!

Så vidt meg bekjent er det fryktelig mye synsing og mening omkring læreryrket fra folk som ikke er lærere. Det er sjelden jeg hører lærere ytre seg negativt om andre yrkesgrupper. Men vi vanker kanskje i helt ulike kretser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

Lærere føler seg alltid urettferdig behandlet. Det hadde vært veldig enkelt for lærere å stoppe folks mistro til dem - det er bare å binde opp arbeidstiden som andre folk må. Hadde lærerne villet det, hadde det blitt gjort for lengst - og arbeidsplasser hadde blitt skaffet til veie.

Inntil det skjer, må dere nok leve med mistro.

Og merk, igjen - jeg er ikke blant dem som tror at lærere ikke gjør jobben sin. Jeg er heller ikke blant dem som synes lærere skal ha mindre ferie - jeg tror den lange ferien er en forutsetning for å klare å bli i jobben i mange år. Men jeg synes lærere virker temmelig blinde for andres situasjon.

Hvorfor skriver du mindre ferie. Det er ikke ferie, men avspasering. Som det har blitt påpekt opptil flere ganger. Det er jo slike som deg som gjør at lærere går i skyttergraven, om de da gjør det.

At de klarer jobben fordi de har lang ferie. Det er ikke slik. De jobber mye inn, og trenger defor nødvendig avspasering for å klare jobben. Slik alle trenger å balansere en 100%stilling i jobb på den ene eller den andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Kan vi avspasere utenom skoleferiene? Det er i så fall nytt for meg ;)

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt i det at lærerne sutrer over arbeidstiden eller lønna si. Rundt streiketider er det jo sånn for alle, men lærerne er en synlig gruppe alle har et forhold til.

Mitt inntrykk er at de som sutrer mest helst er de som klager over at lærerne har den jobbsituasjonen de har ;)

Som jeg har sagt før her, jeg unner lærere all den ferie de har!

Men hvofor kan man ikke innrømme at dette er en gode? Det _er_ luksus å kunne være hjemme hele sommeren, jul, påske osv. Det er ingen andre yrkesgrupper som kommer i nærheten av dette.

Og hvordan de opptjener avspasering vet jeg ikke. Men det kommer vel av kurs i høstferien f.eks. Uttak av denne må selvfølgelig planlegges, men det går fint å få til en langweekend. Dette vet jeg da jeg er med på disse "symøte"-turene, sammen med to lærere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har sagt at det er umulig å forstå?! Jeg skjønner jo himla godt at mange jobber utover kveldene selv om de ikke er lærere! Jeg sier bare at _jeg_ kunne tenkt meg en jobb der jeg slutta klokka 16. That's it :)

Uten å egentlig gå inn på det som diskuteres igjen, så syns jeg ikke det er greitt at du på den ene siden argumenterer på vegne av lærerstanden, og på den annen side, når du blir "tatt" i åpenbare ulogiskheter, påberoper deg at du bare snakker for deg selv. Det gjør du nemlig her.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Som jeg har sagt før her, jeg unner lærere all den ferie de har!

Men hvofor kan man ikke innrømme at dette er en gode? Det _er_ luksus å kunne være hjemme hele sommeren, jul, påske osv. Det er ingen andre yrkesgrupper som kommer i nærheten av dette.

Og hvordan de opptjener avspasering vet jeg ikke. Men det kommer vel av kurs i høstferien f.eks. Uttak av denne må selvfølgelig planlegges, men det går fint å få til en langweekend. Dette vet jeg da jeg er med på disse "symøte"-turene, sammen med to lærere :-)

Mine godt voksne lærerkollegaer synes ikke alltid det er et gode. Mange av dem synes sommerferien/avspaseringen er for lang, og ville heller tatt ut avspaseringene sine i forbindelse med langhelger slik at de kunne reist på langweekender osv.

For meg er et absolutt et svært stort gode å ha visshet om at jeg nesten alltid har fri når ungene mine har ferie, og noe annet har jeg heller ikke sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Uten å egentlig gå inn på det som diskuteres igjen, så syns jeg ikke det er greitt at du på den ene siden argumenterer på vegne av lærerstanden, og på den annen side, når du blir "tatt" i åpenbare ulogiskheter, påberoper deg at du bare snakker for deg selv. Det gjør du nemlig her.

;)

Problemet er at man snakker om lærere som en ensartet gruppe. Vi er like forskjellige vi, som alle andre. Jeg snakker både på vegne av meg selv og på vegne av de lærerne som har andre behov enn meg.

Sommerferiene/avspaseringen i feriene er absolutt et av de godene som gjør at jeg ikke ville jobbet som annet enn lærer så lenge jeg har barn i skolealder. For mine godt voksne lærerkollegaer er det ikke alltid sånn. Mange av dem synes det blir for mange friuker sammenlagt og de ville heller hatt mulighet til å fordele avspaseringen slik at de f.eks. kunne tatt en langweekend innimellom.

Håper dette ble forståelig og at det var det du mente noe om? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Uten å egentlig gå inn på det som diskuteres igjen, så syns jeg ikke det er greitt at du på den ene siden argumenterer på vegne av lærerstanden, og på den annen side, når du blir "tatt" i åpenbare ulogiskheter, påberoper deg at du bare snakker for deg selv. Det gjør du nemlig her.

;)

Nå leste jeg hva du egentlig svarte meg på ;)

Jeg forstår ikke hva som er ulogisk her? Jeg svarte Tzatziki at jeg noen ganger kunne tenkt meg en jobb som var ferdig klokka 16 (som mannen min har f.eks.), men det betyr ikke at jeg tror at alle som har slike jobber ikke jobber utover kveldene.

Poenget mitt i hele tråden er at det bør komme fram at selv om vi lærere har gunstige ferieordninger (jeg synes iallefall det selv om kanskje ikke alle lærere er enige?), så er "feriene" våre avspasering for pålagt "overtidsarbeid". Når man er vant til å jobbe svært mye i helger, på kvelder og i ferier, så blir man litt lei når man ikke får vist folk at man faktisk jobber så mye (og vel så det) som man er pålagt å jobbe. Det er også slik at man liksom aldri har helt "fri". Alt man skal/bør gjøre ligger og kverner i hodet. Vi har med små mennesker å gjøre og det forplikter. Det hadde vært deilig å være bussjåfør og slippe å tenke på jobben når man kom hjem ;)

(og nå...en gang til... jeg sier ikke at ikke andre arbeidstakere enn lærere også har det på den måten ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jo faktisk, den vanlig offentlige ansatte i stilling med høy utdanning og tilsvarende ansvar, jobber like mye som i privat sektor. Jeg har akkurat gått over fra privat til offentlig, og jobber ikke noe mindre. Legger inn like mange timer uten å få penger eller avspasering for det. Det gjør også mange av mine nærmeste kollegaer.

Men det for meg gir det en mening i arbeidet og en trygghet som er verdt ganske mye penger.

Min erfaring, fra venners jobbing i stat og (tidligere) statseide selskaper er at de i langt større grad får mulighet til å avspasere det de jobber ekstra enn de som jobber helprivat. I det hele tatt møtes de med en større forståelse for familiære behov når det gjelder arbeidstid. Men selvfølgelig finnes det masse unntak og forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Problemet er at vi har _både_ foreldresamtaler og annen planlegging. Vi får dessuten ikke lov å legge foreldresamtaler på ettermiddags- og kveldstid lengre, nettopp fordi vi ikke får lov til å avspasere eller ta ut ekstra lønn....

Dere får ikke avspasere foreldremøtene, men kan arbeide inn og avspasere planlegginsdager? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Eller forresten, jeg skal moderere meg litt. Jeg opplever at det i offentlig sektor tross alt tas mer hensyn til arbeidstaker-rettigheter, det ligger i bunnen som en gjeldende forutsetning på en helt annen måte enn i privat sektor. Og det er en del offentlige ansatte som kommer for å "jobbe timene sine", også går de hjem uten å tenke mer på jobb før neste dag. Men slike har jeg også truffet i privat sektor. Det kommer tross alt mest an på arbeidsoppgaver og ansvar. Men som sagt, rettighetene ligger i bunnen på en helt annen måte - og preger kulturen på godt og vondt.

Men er man en type som jobber fordi man trives med ansvar og utfordringer, og som har høy utdanning og ønsker å bruke den, er det minst like mye å ta fatt i i offentlig sektor som i privat. Og tilsvarende mange jobb-timer :)

''Jeg opplever at det i offentlig sektor tross alt tas mer hensyn til arbeidstaker-rettigheter, det ligger i bunnen som en gjeldende forutsetning på en helt annen måte enn i privat sektor. ''

Nettopp det jeg mente i andre innlegget.

Du har sikkert også rett i at det (selvfølgelig) er nok av oppgaver og mange arbevidsvillige i offentlig sektor. Men det forventes i større grad at timer som legges ned også tas ut igjen. Jeg jobber i en sektor som typisk rekrutterer fra offentlig sektor, og vi merker gang på gang at det må en holdningsendring til blant de nye, både når det gjelder arbeidet, kundene og arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...