Gå til innhold

valgte du mannens navn når du giftet deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk i fra Hansen til et etternavn som det er ca 20 av i Norge. Treffer jeg en med det etternavnet vet jeg at vi er i slekt.

• Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• laban

8

• mariaflyfly

7

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''...våre etternavn var veldig like, og å beholde det ene som mellomnavn ville blitt helt merkelig''

Jeg kjenner en familie der foreldrene har beholdt hvert sitt navn, av samme årsak som du nevner.

Men begge ungene har faktisk begge navnene, typen "Vestbye Bye". For sikkerhets skyld har de doble fornavn også, så resultatet blir i retning av Tina Sofie Vestbye Bye. Det smaker _skikkelig_ av dårlig kompromiss

synes

Hihi, nesten så jeg lurer på om vi kjenner samme familie. Men det er nok flere som har valgt akkurat den løsningen.

Skrevet

Men ville det bundet dere like mye sammen om han tok ditt etternavn? om han hadde insistert på det, ville du likt det?

Ja, det hadde vært helt greit om han hadde villet ha mitt navn.

Skrevet

''...våre etternavn var veldig like, og å beholde det ene som mellomnavn ville blitt helt merkelig''

Jeg kjenner en familie der foreldrene har beholdt hvert sitt navn, av samme årsak som du nevner.

Men begge ungene har faktisk begge navnene, typen "Vestbye Bye". For sikkerhets skyld har de doble fornavn også, så resultatet blir i retning av Tina Sofie Vestbye Bye. Det smaker _skikkelig_ av dårlig kompromiss

synes

Min mann og jeg har også en deler av navnet likt, slik at dobbeltnavn på junior ville vært komisk.

Er det virkelig navnelikhet, skjønner jeg godt at man bytter, slik som Elisabeth Andreasson som byttet til Andreassen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...