Gå til innhold

Ullterror


puppola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    7

  • Lillemus

    6

  • morsan

    5

  • mariaflyfly

    4

Det finnes Janus ullfrotté som passer til meg. Jeg har bukse og jakke i lilla, deilig om vinteren som koseplagg inne og som isolasjon under gore-tex.

Hørtes deilig ut! *noterer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært så veldig opptatt av at ungene skal ha ull på seg. Kanskje nettopp pga kløingen - eldstemann reagerte voldsomt på ull(og reagerer også nå som voksen). Å ta noe i ull på ham, dét var tortur...

I tillegg er det forskjell på barn, synes jeg. Noen trenger masse varmt på seg, andre klarer seg med mindre. Av mine 4 har jeg hatt 2 av det ene og 2 av det andre slaget :)

Superundertøy blir foreslått av andre her - og det var nok det mine barn gikk i da de var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det - selv har jeg et sett i merket Ullmax - veldig bra :)

''Det gjør det - selv har jeg et sett i merket Ullmax - veldig bra :)''

Jeg har to par sokker fra Ullmax og er sånn måtelig fornøyd. Sokkene er gode, men de nye Ullvang-sokkene som vel koster det samme (149,-) eller litt mindre er minst like gode.

Det tok heller ikke mange gangene bruk før den ene sokken var tynnslitt på helen, dessuten var det enorme mengder løs lo inne i sokkene! At jeg fikk purring på regninga _før_ jeg fikk sokkene i posten trakk heller ikke opp inntrykket. Kommer ikke til å handle fra Ullmax igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg har hatet alt ullundertøy siden jeg var liten. Men jeg oppdaget ull med 15% silke for noen år tilbake og under over alle undre, den kan tilogmed jeg bruke. Kan anbefales!

Desverre kan ikke alle bruke det. Jeg har kjøpt ullundertøy til datteren min med høy prosentandel silke som skulle være garantert kløfritt.

Hun trakk dem på, hylte høyt og rev dem av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre kan ikke alle bruke det. Jeg har kjøpt ullundertøy til datteren min med høy prosentandel silke som skulle være garantert kløfritt.

Hun trakk dem på, hylte høyt og rev dem av igjen.

Kjøp silke isteden. Det er omtrent like varmt og mye bedre å ha på seg. Jeg har kjøpt undertøy på nett av kinesisk silke fra USA og det er virkelig å anbefale, 15 dollar for lange underbukser og samme pris for langermet trøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Kjøp silke isteden. Det er omtrent like varmt og mye bedre å ha på seg. Jeg har kjøpt undertøy på nett av kinesisk silke fra USA og det er virkelig å anbefale, 15 dollar for lange underbukser og samme pris for langermet trøye

Har du en link til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp silke isteden. Det er omtrent like varmt og mye bedre å ha på seg. Jeg har kjøpt undertøy på nett av kinesisk silke fra USA og det er virkelig å anbefale, 15 dollar for lange underbukser og samme pris for langermet trøye

Dette skulle jeg gjerne høre mer om!

Har selv en som totalnekter alt av ull og ullblandinger. Det beste han vet er silke, da særlig vevet og glatt, men antar strikket også kan være aktuelt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar ungene velge selv, jeg :)

De har ulltøy, og jeg kan godt anbefale dem å ha det på pga det og det. Men til syvende og sist velger de selv.

De har hatt på seg for lite klær ute, og kjent hvordan det var. Så har de lært :)

Dette gjelder ikke minstemann på 4, han hører fremdeles på mor (stort sett). Men jentene på 8 og 9 (snart 10) synes jeg godt kan ta ansvaret selv.

''Men jentene på 8 og 9 (snart 10) synes jeg godt kan ta ansvaret selv.''

Jenter er kanskje generelt mer ansvarlige enn gutter? Åtteåringen min går gjerne ut i -10 uten lue og jakke - fordi han ikke føler for å ha på den jakken akkurat da. Påstår hardnakket når han kommer ut at han ikke fryser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en link til meg?

Den har jeg på en annen maskin men jeg skal se om jeg finner den. Det er ikke så fine klær der, men silkeundertøyet er supert

www.sierratradingpost.com tror jeg det er og se på women long underwear. Jeg fikk to for 30 dollar og holdt meg under 200 kroners grensa, men frakten kom på 20 dollar ekstra. Likevel er det billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det virkelig er kaldt (og da snakker jeg ikke om minus 2 eller 3) er det ingenting som varmer bedre enn ull. Ull skal bæres rett mot kroppen - mellomlaget skal enten være ull eller fleece.

Superundertøy som så mange sverger til er laget av 100% syntetisk materiale - og egner seg best under trening.

Når det gjelder kløe og ull, så viser erfaring at ull ikke klør hvis man klarer å vente så lenge at ulla får samme temperatur som kroppen. Dette leste jeg i et Nøstebarnhefte - og etter det begynte jeg å bli mer bevisst på det. Mange begynner å klø umiddelbart etter at de tar på seg ull, og det tas ofte som et tegn på at de tåler ull veldig dårlig. Dette stemmer ikke alltid. Vår eldste datter som klødde voldsomt av ull og nektet å bruke det, har ingen problemer med kløe lenger. Vi legger ullundertøyet på badegolvet en stund for at det skal varmes opp - og deretter er det bare å kle det på seg.

Kanskje verdt for andre å prøve ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skulle jeg gjerne høre mer om!

Har selv en som totalnekter alt av ull og ullblandinger. Det beste han vet er silke, da særlig vevet og glatt, men antar strikket også kan være aktuelt :-)

Disse er glatte og tynne og de underbuksene i svart kan man til og med bruke til kjole hvis man har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Den har jeg på en annen maskin men jeg skal se om jeg finner den. Det er ikke så fine klær der, men silkeundertøyet er supert

www.sierratradingpost.com tror jeg det er og se på women long underwear. Jeg fikk to for 30 dollar og holdt meg under 200 kroners grensa, men frakten kom på 20 dollar ekstra. Likevel er det billig.

Det var riktig link, takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...