Gå til innhold

Ullterror


puppola

Anbefalte innlegg

2 jenter jeg kjenner var påvirket av sin mor (min påstand) som ikke klarte ull pga kløe. Men da de rosa Devold-ulltrøyene kom for noen år siden, glemte de plutselig kløen. Tror nok det var mye vilje og ikke reell kløe der i gården ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    7

  • Lillemus

    6

  • morsan

    5

  • mariaflyfly

    4

Gjest Tatjana

Jeg er litt forbauset over alle svarene du har fått som lovpriser ull. Ja, visst er ull supert og godt og varmt. Jeg bruker det selv jeg om vinteren. MEN for en som klør er det tortur. Rett og slett.

Jeg har tre barn, to av dem bruker ulltrøyer og ullstillongs når det er kaldt, uten å mukke. Og en greier det bare ikke. Hyl og skrik og protester. (Ikke så mye hyl lenger nå da, h*n har blitt stor og kan forklare meg dette). Jeg har prøvd det meste, ull/silkeblanding, ull med bomull innerst - uten at barnet aksepterer det.

Min far har alltid vært sånn at han ikke klarer å bruke ull. Med tiden har han strukket seg til at han - en sjelden gang - kan ta på ullgenser, men da må han ha godt med klær under og noe i halsen slik at ulla ikke kommer inntil huden noe sted. Han forklarte meg ganske så tydelig hvordan barnet mitt har det.

Å gå med ullundertøy kan være mye verre enn å fryse. Jeg har gått for andre løsninger til mitt barn, og jeg har protestert høylytt på barnehagemøter hvor ull ble lovprist opp og i mente og de ansatte mente at alle barna måtte ha ull innerst fra november til mai. Mitt barn protesterer ikke på dette fordi h*n vil være vrang, eller fordi h*n liker å fryse. Men rett og slett fordi h*n har det vondt med ulltøy på.

Det finnes alternativer. Mitt barn har superundertøy, fleece, bomull og syntetisk om hverandre. Så ser vi an temperaturen ute, og hva som står på planen for den dagen. H*n har enda ikke klaget på at h*n fryser.

Joda, ull er enestående, men når det er direkte vondt å ha det på så hjelper det faktisk ikke. La barnet ditt slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...