Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Nei. Men i dette tilfellet kunne svigermor gjerne hatt noen pølser på lur.

Pølser??

Det er en uting at barn skal serveres pølser i en hver anledning bare fordi de ikke vil spise maten de får servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Jasså, er det sånn vi småfeite mennesker pleier å være, altså?

Det er nesten så det er fristende å kontre den, togli, og si at det var skikkelig døvt sagt... ;p

Haha ;)

Nei, feite mennesker pleier like sjelden å være slik som spikertynne mennesker - men kombinasjonen av de ulike egenskapene gir meg visse assosiasjoner. Hver for seg betyr de ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er det som er, at folk regner med forskjelig ting.''

Derfor er det lurt å ha litt variert og nok tilbehør og kanskje dessert;-)

Forøvrig tror jeg nok det er en relativt vanlig oppfatning at mange barn ikke er så glade i kokt fisk.

''Forøvrig tror jeg nok det er en relativt vanlig oppfatning at mange barn ikke er så glade i kokt fisk.''

Jeg tror dette blir en sånn selvoppfyllende profeti. I barnehagen ungene mine har gått i, spiser de masse fisk. Mange foreldre ser ut som de har ramla ned fra månen når de blir fortalt hva ungene har spist i læpet av dagen. For deres barn liker da ikke fisk må vite!!

Enda verre blir det når ungene begynner på skolen, og fisk blir favorittmaten å hate.

Jeg tror foreldre gjør seg selv, for ikke å snakke om ungene, en bjørnetjeneste ved å bare godta at sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

Pølser??

Det er en uting at barn skal serveres pølser i en hver anledning bare fordi de ikke vil spise maten de får servert.

Det er jeg veldig enig i. Det må da gå an å gi ungene noe annet enn pølser hele tida, og særlig når det kommer til bursdager!

Det kan være hva som helst annet, egentlig, og man trenger ikke gjøre det mer avansert enn at man bytter ut selve kjøttet/fisken med noe annet, og beholder tilbehøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er vel at det var du som trakk frem flere ulike forhold som det hver for seg er knyttet negative assosiasjoner til, og så satte det sammen til en helthet - og deretter knyttet du dette opp mot psykiske lidelser. Du klarte jo til og med å trekke med dette med fet hud, noe jeg ennå har til gode å se er forbundet med psykiatri.

Jeg har overhode ingen negative assosiasjoner til overvektige mennesker. Faktisk er det slik at jeg synes overvektige er overrepresentert på hyggelighetsstatistikken ;)

Kombinasjonen feit hud, fett hår, overvektig, nedsøpla hus osv gir meg negative assosiasjoner. Hver for seg betyr ikke dette noe som helst (kanskje bortsett fra nedsøpla hus). Nedsøpla hus må faktisk være med for at jeg skal kunne se for meg psykiske plager her ;)

Skjønner det jeg skrev kunne misforståes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, men gaflet ikke ned akkurat. Tror nok at vi spiste oss mette på poteter først og fremst:-)

Uff.. Fikk dere blodmat også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du snakker som et offer. Som om hans oppførsel ikke har noe med deg å gjøre. Jeg synes din holdning er svært synd for barna.

Enig med Glimtipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhode ingen negative assosiasjoner til overvektige mennesker. Faktisk er det slik at jeg synes overvektige er overrepresentert på hyggelighetsstatistikken ;)

Kombinasjonen feit hud, fett hår, overvektig, nedsøpla hus osv gir meg negative assosiasjoner. Hver for seg betyr ikke dette noe som helst (kanskje bortsett fra nedsøpla hus). Nedsøpla hus må faktisk være med for at jeg skal kunne se for meg psykiske plager her ;)

Skjønner det jeg skrev kunne misforståes.

Det er meningsløst å trekke opp et slikt scenario, så lenge ikke trådstarter selv har gjort det:-) Hver enkelt ting du trakk frem er hver for seg stigmatisert innen den kulturen vi lever i, og ved å koble alt sammen forsterker du både stigmatiseringen knyttet til den enkelte tingen spesifikt og til psykiske lidelser generelt sett. Du presenterer egentlig myter, men få ting er vanskeligere å endre enn nettopp mytene.

Skal ikke mase mer om dette nå, men jeg ble faktisk overrasket over at du fikk deg til å skrive som du gjorde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forøvrig tror jeg nok det er en relativt vanlig oppfatning at mange barn ikke er så glade i kokt fisk.''

Jeg tror dette blir en sånn selvoppfyllende profeti. I barnehagen ungene mine har gått i, spiser de masse fisk. Mange foreldre ser ut som de har ramla ned fra månen når de blir fortalt hva ungene har spist i læpet av dagen. For deres barn liker da ikke fisk må vite!!

Enda verre blir det når ungene begynner på skolen, og fisk blir favorittmaten å hate.

Jeg tror foreldre gjør seg selv, for ikke å snakke om ungene, en bjørnetjeneste ved å bare godta at sånn er det.

Jeg er enig med deg, jeg. Jeg bare kommenterte at det er en vanlig oppfatning at mange barn ikke liker fisk. I denne sammenhengen er det relevant fordi det da er litt merkelig å servere fisk når man skal ha middagsbesøk av barn man ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningsløst å trekke opp et slikt scenario, så lenge ikke trådstarter selv har gjort det:-) Hver enkelt ting du trakk frem er hver for seg stigmatisert innen den kulturen vi lever i, og ved å koble alt sammen forsterker du både stigmatiseringen knyttet til den enkelte tingen spesifikt og til psykiske lidelser generelt sett. Du presenterer egentlig myter, men få ting er vanskeligere å endre enn nettopp mytene.

Skal ikke mase mer om dette nå, men jeg ble faktisk overrasket over at du fikk deg til å skrive som du gjorde :-)

Trådstarter konkluderte med at jeg hadde rett i antagelsene.. I utgangspunktet var det en fleip jeg i ettertid skjønner jeg burde holdt i mitt eget fordomsfulle hode ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Trådstarter konkluderte med at jeg hadde rett i antagelsene.. I utgangspunktet var det en fleip jeg i ettertid skjønner jeg burde holdt i mitt eget fordomsfulle hode ;-)

Ta det helt med ro du. Vi har alle våre fordommer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Avslørte hva? At jeg ikke liker kokt torsk, eller at jeg er en dårlig mor som ikke har lært barna mine å like kokt torsk?

Jeg tror nok både jeg selv, mannen og barna hadde klart å få ned torsk hvis det hadde blitt servert når vi var borte. Antagelig hadde ingen merket at vi ikke var så begeistret heller;-)

Beklager. Blandet deg sammen med en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter konkluderte med at jeg hadde rett i antagelsene.. I utgangspunktet var det en fleip jeg i ettertid skjønner jeg burde holdt i mitt eget fordomsfulle hode ;-)

Ja, hun har bekreftet et like negativt inntrykk som det du hadde. Mulig at damen også hadde fet hud, ikke vet jeg? Mulig at hun i tillegg til sin gjerrighet, fedme, manglende ordenssans, manglende vertinneferdigheter osv. også hadde psykiske vansker?

Du fortsetter å mene at det er greit å koble disse tingene sammen og se alt som uttrykk for psykiske lidelser. Anser du det også for å være vanlig ved psykiske lidelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det med faser høres kjent ut. Det som virker hos oss er å ignorere sånne faser så mye som mulig. Neste gang det barnet ikke likte kommer på menyen later vi som vi ikke husker at hun ikke likte det. Ofte har ungen glemt det også ;-)

He, he, enig at det virker ja ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, hun har bekreftet et like negativt inntrykk som det du hadde. Mulig at damen også hadde fet hud, ikke vet jeg? Mulig at hun i tillegg til sin gjerrighet, fedme, manglende ordenssans, manglende vertinneferdigheter osv. også hadde psykiske vansker?

Du fortsetter å mene at det er greit å koble disse tingene sammen og se alt som uttrykk for psykiske lidelser. Anser du det også for å være vanlig ved psykiske lidelser?

Det hender at man kan få et bilde i hodet sitt av en person, uten dermed å skjære alle over en kam.

Kjenner jeg togli rett, har hun ikke fordommer mot folk med psykiske lidelser.

Hun har sagt at hun var uheldig med uttalelsen og det får holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke hvorfor fisk ikke skulle være barnevennlig? Vanlig kokt laks! Jeg skjønner at mange barn ikke spiser rakørret selv om jeg elsker det. Eller gammalost selv om jeg elsket det da jeg var barn. Men vanlig kokt fisk kan jeg ikke skjønne.

Enig med deg, fisk er jo sååå nydelig.

Men det blir jo litt feil at egne preferanser og prinsipper skal gå foran trivsel og hygge for gjestene.

Derfor lager jeg alltid noe jeg vet faller i smak hos alle.

Hvis det mot formodning ikke skulle falle i smak, tilbyr jeg meg å smøre en brødblings eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter konkluderte med at jeg hadde rett i antagelsene.. I utgangspunktet var det en fleip jeg i ettertid skjønner jeg burde holdt i mitt eget fordomsfulle hode ;-)

Jeg var en av dem som ble overrasket over at du skrev slik, men jeg er ikke overrasket over at du er kjapp til å forstå det;-)

Psykiske lidelser har på seg mange bilder, men det er skrevet opp og ned i denne tråden om hvor mange poteter denne svigermoren serverte. Jeg innrømmer gjerne at jeg skulle ha forstått før at det dreide seg om trådstarters problemer i forhold til seg selv og sine omgivelser. De fleste av oss andre hadde taklet å havne i en slik situasjon, noe hun har for store problemer til.

Hvorfor tenkte du først og fremst på utseendet hos svigermoren? Mange med psykiske problemer kan være radmagre fordi de ikke spiser.

Jeg er bare nysgjerrig. Jeg bebreider deg ikke for å ha vært tankesløs. Det er vi alle sammen engang iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter konkluderte med at jeg hadde rett i antagelsene.. I utgangspunktet var det en fleip jeg i ettertid skjønner jeg burde holdt i mitt eget fordomsfulle hode ;-)

Jeg var en av dem som ble overrasket over at du skrev slik, men jeg er ikke overrasket over at du er kjapp til å forstå det;-)

Psykiske lidelser har på seg mange bilder, men det er skrevet opp og ned i denne tråden om hvor mange poteter denne svigermoren serverte. Jeg innrømmer gjerne at jeg skulle ha forstått før at det dreide seg om trådstarters problemer i forhold til seg selv og sine omgivelser. De fleste av oss andre hadde taklet å havne i en slik situasjon, noe hun har for store problemer til.

Hvorfor tenkte du først og fremst på utseendet hos svigermoren? Mange med psykiske problemer kan være radmagre fordi de ikke spiser.

Jeg er bare nysgjerrig. Jeg bebreider deg ikke for å ha vært tankesløs. Det er vi alle sammen engang iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...