Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Men jeg skjønner ikke hvorfor fisk ikke skulle være barnevennlig? Vanlig kokt laks! Jeg skjønner at mange barn ikke spiser rakørret selv om jeg elsker det. Eller gammalost selv om jeg elsket det da jeg var barn. Men vanlig kokt fisk kan jeg ikke skjønne.

Det forstår ikke jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Men ser du noe motsetning i at dine foreldre serverer dine barn mat de vet barna liker, og kjepphesten deres? Det gjør nemlig ikke jeg. for det første, som du sier, de er besteforeldre, ikke foreldre, For det andre, så er vel de fleste av oss med tilsvarende kjepphester så oppegående at vi ikke presenterer de særeste rettene når man vet at det er små fremmedfolk til bords. Så kan man diskutere hva slags mat som sorterer under "sært" da selvsagt. ;-D

Nei, jeg ser ingen motsetning, det var noe av poenget.

Jeg synes selvfølgelig at barn skal lære å spise all mat, også mat de ikke synes er veldig godt. Men jeg synes likevel at når man er invitert bort kan det godt serveres mat som man regner med at barn liker. Det er jo det som diskuteres i tråden her.

Jeg synes faktisk det er vanskelig å si om måltidet som ble servert i trådstarters tilfelle var sært. Fisk og poteter sier jo ingen ting. Var det fiskepinner, fiskekaker, fiskegrateng, ihjelkokt torsk, ovnsbakt laks...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...er den dama normal på andre måter? Jeg ser for meg ei småfeit og uflidd kjerring med fett hår og fet hud, og der man må bane seg vei mellom skrot og rusk for å komme seg fram til spisebordet ;-)

Jasså, er det sånn vi småfeite mennesker pleier å være, altså?

Det er nesten så det er fristende å kontre den, togli, og si at det var skikkelig døvt sagt... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Nei, jeg ser ingen motsetning, det var noe av poenget.

Jeg synes selvfølgelig at barn skal lære å spise all mat, også mat de ikke synes er veldig godt. Men jeg synes likevel at når man er invitert bort kan det godt serveres mat som man regner med at barn liker. Det er jo det som diskuteres i tråden her.

Jeg synes faktisk det er vanskelig å si om måltidet som ble servert i trådstarters tilfelle var sært. Fisk og poteter sier jo ingen ting. Var det fiskepinner, fiskekaker, fiskegrateng, ihjelkokt torsk, ovnsbakt laks...?

Det var en hel liten fisk på 1 1/2 kilo. Sikkert med hode og ben. Skjønner godt at barn rynkes på nasen av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, er det sånn vi småfeite mennesker pleier å være, altså?

Det er nesten så det er fristende å kontre den, togli, og si at det var skikkelig døvt sagt... ;p

*Fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk tenkt å legge til *fordommer* nederst i det jeg skrev ;-)

Er fullstendig klar over at jeg har mine fordommer jeg også og skjønner godt at noen kan føle seg støtt over det, og det beklager jeg. Jeg har bare til dags dato ikke opplevd noen som har kombinasjonen av disse tingene uten at det ligger psykiske vansker bak.... Når mennesker ikke vasker seg, er "samlere" (derav at søpla flyter slik at man må bane seg vei for å komme seg fram), serverer mindre enn en potet på hver gjest etc., så er det vanskelig for meg å forstå at de er helt friske....

Men sorry...mente absolutt ikke å støte noen :-/

Poenget her er vel at det var du som trakk frem flere ulike forhold som det hver for seg er knyttet negative assosiasjoner til, og så satte det sammen til en helthet - og deretter knyttet du dette opp mot psykiske lidelser. Du klarte jo til og med å trekke med dette med fet hud, noe jeg ennå har til gode å se er forbundet med psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan neppe tenke meg at din svigermor hadde bestemt at det ikke skulle være mat nok til alle. At barna ikke liker det hun serverer er noe helt annet.

Jeg har på følelsen at jeg er enig med din samboer og hans mor at barna er bortskjemte. Når de ikke ville spise fisk så kunne de være sultne. Det aner meg også at din samboer følte hele situasjonen pinlig og var derfor irritert på veien hjem.

Når man har begynt å krangle kan saftsøling bli et problem. Det skader ikke barna dine at de ikke får lov til å spise pølse med ketchup i bilen uansett hva han gjør. Mine barn vokste opp med det uten noen synlige skader.

Er du sikker på at du vil være samboer med denne mannen? Dere er sannsynligvis ikke enige om at du alene skal styre oppdragelsen. Da får du velge, involvere han eller dump han.

Og til de som er overrasket over at barna ikke får noe å spise. Jeg tror ikke at jeg hadde funnet frem noe annet hvis barna var uhøflige da de sa nei til fisk. Det står det ingenting om.

Jeg vil si at det er vanlig i familieselsaper/-middager å sørge for å ha mat som alle liker. Det er mange barn som ikke liker fisk (men det går seg til etterhvert som åra går). Inviterer man barn, skal de jammen få noe å spise som de liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var trist å lese. Jeg tror den svigermoren din har tenkt en potet til hver, og that`s it. Hun er kanskje vant med å spise lite, siden hun slanker seg.

Når folk her skriver at barn får værsågo og spise det de får servert, så blir jeg irritert. Satt på spissen: hvis en av dere kom til middag hos noen, og ble servert f.eks. snegler, hadde dere spist det? Eller sauehode, morrpølse, sushi, lutefisk, sviskegrøt, makrell i tomat osv. (dette er mat som jeg synes er ekkel) Dette er mat som du enten liker eller avskyr. Tenk hvis noen sa at dette må dere spise, eller så er dere uhøflige. Jeg hadde ikke spist det. Alle ganer og spisevaner er ikke like. noen barn og voksne klarer å prøve nye ting, selv om de ser ekle ut. Andre igjen, klarer ikke det. Folk er forskjellige. Og denne sviger moren burde absolutt spurt først om dere likte fisk. Men hvis du eller samboeren var klar over hennes spesielle vertinnevaner, så burde dere vært føre var. Dere kunne hatt med reservemat, eller kjørt så pass tidlig at dere kunne stoppet langs veien og latt barna få mat før dere kom helt fram. Men hvis det er en ny side av henne, så skjønner jeg at det ble vanskelig.

At din samboer klikker fordi det blir sølt saft i bilen, det er veldig dumt. men kjenner igjen situasjonen. Min mann klikker også på samme måte og av samme grunn. som om den som har sølt, har gjort det med villje. Det er veldig rart at noen kan klikke for en sånn bagatell, har aldri forstått det.

Synes det er dumt at du fører over så mye penger for rens. Det er jo enkelt å vaske selv...Men kan ikke forstå at du kan ha så god råd, at du kan betale den summen sånn uten videre. Men det har jo ikke noe med saken å gjøre, altså. Tenkte bare at siden du er trygda, så trenger du vel hver krone til barna dine....

Føler med deg, jeg er også en slik hønemor som bare vil det beste for barna....Og drømmer, det gjør alle. Jeg så en grøsser i går, den sjette sans. og i natt drømte jeg at mitt mellomste barn døde, og jeg kunne "se" at barnet ble ledsaget til dødsriket av en gammel mann. Alt var så virkelig, at da jeg våknet, måtte jeg sjekke om barnet mitt levde..... Vi drømmmer som regel om det siste vi tenker på før vi sovner, eller redsler vi har, eller ting vi har opplevd...

Lykke til videre.

Jeg signerer dette innlegget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejemin. Barna får lære seg å spise fisk. At de ikke liker fisk er Deres skyld. Foreldre har ansvaret når det kommer til å lære barna å spise variert (inkl. fisk).

Omg - er det mulig...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en hel liten fisk på 1 1/2 kilo. Sikkert med hode og ben. Skjønner godt at barn rynkes på nasen av slikt.

Jeg ville nok spurt foreldrene før jeg serverte det til andres barn. Eller jeg ville passet på at det var noe spennende og variert (og nok) tilbehør.

Mine barn spiser gjerne hel laks. Kokt hel hvit fisk har de vel ikke smakt tror jeg, for hverken faren eller jeg er spesielt begeistret for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nei, jeg ser ingen motsetning, det var noe av poenget.

Jeg synes selvfølgelig at barn skal lære å spise all mat, også mat de ikke synes er veldig godt. Men jeg synes likevel at når man er invitert bort kan det godt serveres mat som man regner med at barn liker. Det er jo det som diskuteres i tråden her.

Jeg synes faktisk det er vanskelig å si om måltidet som ble servert i trådstarters tilfelle var sært. Fisk og poteter sier jo ingen ting. Var det fiskepinner, fiskekaker, fiskegrateng, ihjelkokt torsk, ovnsbakt laks...?

''Men jeg synes likevel at når man er invitert bort kan det godt serveres mat som man regner med at barn liker''

Jeg er enig i det, men jeg ville regnet med at barn liker fisk.

Det er det som er, at folk regner med forskjelig ting.

Selv har jeg ei som spiser fisk, men hun vil ikke ha pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

''Men jeg synes likevel at når man er invitert bort kan det godt serveres mat som man regner med at barn liker''

Jeg er enig i det, men jeg ville regnet med at barn liker fisk.

Det er det som er, at folk regner med forskjelig ting.

Selv har jeg ei som spiser fisk, men hun vil ikke ha pølse.

Men jeg tror at det er adskillig fler som ikke liker fisk vs ikke liker pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frudolén

Jeg ville nok spurt foreldrene før jeg serverte det til andres barn. Eller jeg ville passet på at det var noe spennende og variert (og nok) tilbehør.

Mine barn spiser gjerne hel laks. Kokt hel hvit fisk har de vel ikke smakt tror jeg, for hverken faren eller jeg er spesielt begeistret for det...

Der avslørte du deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror at det er adskillig fler som ikke liker fisk vs ikke liker pølse.

Men syns du at det skal bety at ungene skal serveres mer pølse, som faktisk ikke er noe sunn mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Men syns du at det skal bety at ungene skal serveres mer pølse, som faktisk ikke er noe sunn mat?

Nei. Men i dette tilfellet kunne svigermor gjerne hatt noen pølser på lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg synes likevel at når man er invitert bort kan det godt serveres mat som man regner med at barn liker''

Jeg er enig i det, men jeg ville regnet med at barn liker fisk.

Det er det som er, at folk regner med forskjelig ting.

Selv har jeg ei som spiser fisk, men hun vil ikke ha pølse.

''Det er det som er, at folk regner med forskjelig ting.''

Derfor er det lurt å ha litt variert og nok tilbehør og kanskje dessert;-)

Forøvrig tror jeg nok det er en relativt vanlig oppfatning at mange barn ikke er så glade i kokt fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der avslørte du deg!

Avslørte hva? At jeg ikke liker kokt torsk, eller at jeg er en dårlig mor som ikke har lært barna mine å like kokt torsk?

Jeg tror nok både jeg selv, mannen og barna hadde klart å få ned torsk hvis det hadde blitt servert når vi var borte. Antagelig hadde ingen merket at vi ikke var så begeistret heller;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...