Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Det er veldig vanlig at man lager en liten barnerett som alternativ til en såpass voksen middag som fisk og poteter. Og iallefall gjør mangembesteforeldre det når familen skal komme på besøk.

''Det er veldig vanlig at man lager en liten barnerett som alternativ til en såpass voksen middag som fisk og poteter''

Man kan da ikke ta som en selvfølge at barn ikke spiser fisk.

Jeg har ei datter som er kresen selv, men fisk spiser hun.

En gang ble vi bedt bort på reker. Det ble servert pizza til ungene. Jeg så at min datter ble skuffet, hun som elsker reker.

Hun fikk reker da, da jeg fortalte det overraskede vertskapet at hun heller ville ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Men de fleste barn liker vel ikke fisk?

Har hørt om andre barn som ikke liker fisk. Men heldigvis liker mine barn fisk. Men jeg serverer sjeldent fisk til middagsgjester, eneste unntak er hvis jeg vet at alle gjestene liker fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...er den dama normal på andre måter? Jeg ser for meg ei småfeit og uflidd kjerring med fett hår og fet hud, og der man må bane seg vei mellom skrot og rusk for å komme seg fram til spisebordet ;-)

Her synes jeg du avslører mye fordommer, togli. Fedme, fett hår, fet hud, rot og manglende vertinneegenskaper knyttes sammen. - Og et par innlegg lenger nede kobler du det hele til psykiske vansker.

Synes du sprer unødvendig mye negative fordommer - og er overrasket over at du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lei og trist historie du har...

Nå må du se fremover, tenke positive tanker, finne styrke innenfra og ta tilbake handlekraft over ditt og barnas liv.

Er samboeren din virkelig noe å spare på?

Han høres egoistisk ut (både økonomisk og viser minimalt med omsorg for barna) og ikke egnet som farsfigur for barna dine.

Husk at barna er helt avhengige av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er minst like forbauset over de voksne i det middagsselskapet som gaflet i seg maten mens ungene ikke fikk noe.

I de fleste familier ville en vel prioritert at barna fikk mat i hvertfall.

-og mannen din oppførte seg som en dust han også. Har han trøbbel med å se/forstå andres behov?

Jeg er også overrasket over de voksne gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

Trist! Det er jo ikke slik at barn kan dø av sult fordi om de ikke liker middagen de får når de er hos andre og derfor kanskje blir gående uten mat noen timer. 11 timer er lenge, men fortsatt langt i fra farlig. Dessuten tror jeg nok du kunne ha løst det på en bedre måte. Et eller annet hadde nok svigermor i skapene sine.

Det viktigste er at barna dine får nok og variert mat generelt. Ikke at de blir gående uten mat noen timer etter svigermorbesøk.

Nå vet du dette til en annen gang og løser det på en annen måte.

''Dessuten tror jeg nok du kunne ha løst det på en bedre måte.''

Jeg skjønner ikke helt dine angrep på trådstarter, jeg, for du gjentar og gjentar i grunnen at det er _gjesten_ som skulle gjort ting annerledes. Det forstår jeg virkelig ikke.

Ville du synes det var helt ok at dine gjester ikke fikk mat når de hadde kjørt i "7 lange og 7 breie"? Ville du ikke lagt deg i selen for å ordne opp hvis det viste seg at det var for lite mat/mat ungene ikke spiste?

Jeg tror de fleste, med noen unntak her inne, ville gjort ganske så mye for å få gitt barna mat. Det er jo ren og skjær høflighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frudolén

''Dessuten tror jeg nok du kunne ha løst det på en bedre måte.''

Jeg skjønner ikke helt dine angrep på trådstarter, jeg, for du gjentar og gjentar i grunnen at det er _gjesten_ som skulle gjort ting annerledes. Det forstår jeg virkelig ikke.

Ville du synes det var helt ok at dine gjester ikke fikk mat når de hadde kjørt i "7 lange og 7 breie"? Ville du ikke lagt deg i selen for å ordne opp hvis det viste seg at det var for lite mat/mat ungene ikke spiste?

Jeg tror de fleste, med noen unntak her inne, ville gjort ganske så mye for å få gitt barna mat. Det er jo ren og skjær høflighet.

Skriver under på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig at man lager en liten barnerett som alternativ til en såpass voksen middag som fisk og poteter. Og iallefall gjør mangembesteforeldre det når familen skal komme på besøk.

Er fisk og poteter voksen mat?

Hvorfor det?

Hva definerer du som barnevennlig mat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten tror jeg nok du kunne ha løst det på en bedre måte.''

Jeg skjønner ikke helt dine angrep på trådstarter, jeg, for du gjentar og gjentar i grunnen at det er _gjesten_ som skulle gjort ting annerledes. Det forstår jeg virkelig ikke.

Ville du synes det var helt ok at dine gjester ikke fikk mat når de hadde kjørt i "7 lange og 7 breie"? Ville du ikke lagt deg i selen for å ordne opp hvis det viste seg at det var for lite mat/mat ungene ikke spiste?

Jeg tror de fleste, med noen unntak her inne, ville gjort ganske så mye for å få gitt barna mat. Det er jo ren og skjær høflighet.

Denne historien har elementer som er svært mye mer vesentlige enn den manglende serveringen av nok mat. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

Denne historien har elementer som er svært mye mer vesentlige enn den manglende serveringen av nok mat. Dessverre.

Ja? Allikevel må det vel være lov å kommentere det Nickløsheletia hele tiden påpeker, nemlig at det er gjesten som skal ordne opp.

Og særlig i lys av at hele historien i grunnen er ultratrist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

Er fisk og poteter voksen mat?

Hvorfor det?

Hva definerer du som barnevennlig mat da?

Ute i den virkelige verden er det mange barn (og voksne, utrolig nok!) som sier nei til fisk, uvisst av hvilken grunn. Her inne på DOL spiser bortimot 99 % av alle barna (og de voksne!) fisk, så her er det ikke noe problem.

Selv kategoriserer jeg all sjømat som "risikomat" i forhold til barn, akkurat som jeg gjør med særdeles sterk mat og blandet mat. Fordi jeg har hatt opplevlser med at det er mange som helst ikke vil ha/ikke liker slikt, både av store og små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

''Dessuten tror jeg nok du kunne ha løst det på en bedre måte.''

Jeg skjønner ikke helt dine angrep på trådstarter, jeg, for du gjentar og gjentar i grunnen at det er _gjesten_ som skulle gjort ting annerledes. Det forstår jeg virkelig ikke.

Ville du synes det var helt ok at dine gjester ikke fikk mat når de hadde kjørt i "7 lange og 7 breie"? Ville du ikke lagt deg i selen for å ordne opp hvis det viste seg at det var for lite mat/mat ungene ikke spiste?

Jeg tror de fleste, med noen unntak her inne, ville gjort ganske så mye for å få gitt barna mat. Det er jo ren og skjær høflighet.

Jeg angriper ikke trådstarter i det hele tatt. Jeg prøver bare å fortelle henne at det ikke er dramatisk å gå uten mat noe timer.

Det er sjangse å ta for alle når man er bedt bort på middag hos noen, for det kan rett og slett hende man får servert mat man ikke liker. Det tror jeg har skjedd oss flere ganger, da svigermor liker å be oss på lutefisk. Men altså, det er jo ikke farlig. Vi dør ikke av det.

Man går liksom ikke helt ned i kjelleren av den grunn.

Dette at det var så lite poteter virker underlig, men det har jeg allerede sagt. Jeg forsvarer ikke det.

Jeg lurer litt på om det kanskje var flere poteter i kjelen, men at alt ikke ble satt på bordet første gangen. Kanskje trodde svigermor at ungene heller ikke ville ha poteter når de ikke ville ha fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

Jeg angriper ikke trådstarter i det hele tatt. Jeg prøver bare å fortelle henne at det ikke er dramatisk å gå uten mat noe timer.

Det er sjangse å ta for alle når man er bedt bort på middag hos noen, for det kan rett og slett hende man får servert mat man ikke liker. Det tror jeg har skjedd oss flere ganger, da svigermor liker å be oss på lutefisk. Men altså, det er jo ikke farlig. Vi dør ikke av det.

Man går liksom ikke helt ned i kjelleren av den grunn.

Dette at det var så lite poteter virker underlig, men det har jeg allerede sagt. Jeg forsvarer ikke det.

Jeg lurer litt på om det kanskje var flere poteter i kjelen, men at alt ikke ble satt på bordet første gangen. Kanskje trodde svigermor at ungene heller ikke ville ha poteter når de ikke ville ha fisk?

Jeg vasket opp etterpå. Det var ikke flere poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Ute i den virkelige verden er det mange barn (og voksne, utrolig nok!) som sier nei til fisk, uvisst av hvilken grunn. Her inne på DOL spiser bortimot 99 % av alle barna (og de voksne!) fisk, så her er det ikke noe problem.

Selv kategoriserer jeg all sjømat som "risikomat" i forhold til barn, akkurat som jeg gjør med særdeles sterk mat og blandet mat. Fordi jeg har hatt opplevlser med at det er mange som helst ikke vil ha/ikke liker slikt, både av store og små.

Helt enig. I min familie har barn aldri likt fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Jeg angriper ikke trådstarter i det hele tatt. Jeg prøver bare å fortelle henne at det ikke er dramatisk å gå uten mat noe timer.

Det er sjangse å ta for alle når man er bedt bort på middag hos noen, for det kan rett og slett hende man får servert mat man ikke liker. Det tror jeg har skjedd oss flere ganger, da svigermor liker å be oss på lutefisk. Men altså, det er jo ikke farlig. Vi dør ikke av det.

Man går liksom ikke helt ned i kjelleren av den grunn.

Dette at det var så lite poteter virker underlig, men det har jeg allerede sagt. Jeg forsvarer ikke det.

Jeg lurer litt på om det kanskje var flere poteter i kjelen, men at alt ikke ble satt på bordet første gangen. Kanskje trodde svigermor at ungene heller ikke ville ha poteter når de ikke ville ha fisk?

''Dette at det var så lite poteter virker underlig''

Det er like underlig at én liten fisk skal holde til 8 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket opp etterpå. Det var ikke flere poteter.

Jeg skjønner ikke helt at du fortsatt bruker energi på å diskutere det at svigermor ikke hadde kokt nok poteter, i stedet for å fokusere på dine egne valg i forhold til å bo sammen med en mann som du forteller ikke er hensynsfull eller respektfull mot deg - og neppe heller mot barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...