Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Ja, så svigermor skal få middag hun liker, men hun skal kunne gi pokker i hva barna mine liker? Er det det du mener?

''Ja, så svigermor skal få middag hun liker, men hun skal kunne gi pokker i hva barna mine liker? Er det det du mener?''

Nei, det var ikke det jeg mente.

Må innrømme at jeg tenker mitt om en som ikke bare klager over mann og svigermor, men også svarer så krasst til en som saklig kommenterer problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

De fleste barn spiser da fisk. Man kan ikke regne med at svigermor skulle skjønne at barna ikke vil ha fisk.

Jeg kan tenke meg at barn som liker fisk er omtrent like mange som de som ikke liker fisk. Og hadde jeg fått barn på besøk, og valgt å servere fisk, hadde jeg garantert sjekket på forhånd med foreldrene at barna liker fisk.

Fordi jeg hadde hatt et genuint ønske om at alle skulle kose seg og ha det bra, særlig når gjestene hadde reist så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget her er jo at det ikke fantes noe tilbehør til barna....''

Enig. Mangt et måltid kan 'reddes' ved å spise poteter og saus:-)

Det spises (desverre) ofte kun tilbehør til middag hjemme hos oss ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolberta

Vi reiste hjemmefra elleve. Kom fram klokken to. Spiste halv tre. Reiste hjem syv og var på McDonalds halv 22.30

Mao... av et fem timers besøk, så sov han "flere timer" før dere kjørte hjemover igjen? Sær type! Hva er det som gjør at du beholder kisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Man kan ikke regne med at svigermor skulle skjønne at barna ikke vil ha fisk.''

Men man måtte kunne regne med at det fantes nok tilbehør. De fikk invitasjonene en måned i forveien!

Ja, det er jeg enig i, men det er for mye annet som skurrer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg kan tenke meg at barn som liker fisk er omtrent like mange som de som ikke liker fisk. Og hadde jeg fått barn på besøk, og valgt å servere fisk, hadde jeg garantert sjekket på forhånd med foreldrene at barna liker fisk.

Fordi jeg hadde hatt et genuint ønske om at alle skulle kose seg og ha det bra, særlig når gjestene hadde reist så langt.

Helt enig med deg!

Nå liker barna mine fisk, men jeg vet mange barn ikke liker det. Jeg ville derfor ikke servert kun det (og attpåtil lite poteter til) om jeg ventet små barn jeg ikke visste hva likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Siden mine barn er veldig glad i fisk, herunder også rakfisk, gravlaks og lutefisk, synes jeg alle barn burde spise det. Voksne og, forresten. Dessuten synes jeg alle burde spise syltelabber, ribbe, spekeskinke og blåmuggost, og alle som ikke gjør det har hatt dårlige foreldre.

Hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

Har du foreldre eller søsken et sted? Det er ikke spørsmålet om menn vil ha deg, men om du vil ha dem.

Denne kommunikasjonen dere har er ikke normal, og du trenger støtte og behandling. Hvor søker du hjelp?

Jeg har en mor som sier jeg bare skal ta meg sammen når jeg gråter. To brødre som er døde. En av hjerte og en av kreft. En søster som er død av lungebetennelse. Seks møter i retten. Fire år alene og to år som samboer. Alt på seks år.

Det første året etter at det ble brudd med eksen husker jeg lite av annet enn at jeg frøs og frøs hele tiden. Gikk med dynejakke om sommeren og legen sa det var en eksestenisell krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var agurk som tilbehør. Det spiste de. Og jeg spiste opp min potet for å være høflig. Jeg delte den ikke med barna. Hvordan mor er jeg?

Jeg tenkte ikke på at jeg kunne ringe å bestille pizza.

Men heldigvis har samboer sovet siden ett i dag, så jeg har klart å tenke litt nå.

Så nå er jeg deprimert over meg selv. Kall det selvmedlidenhet eller noe sånt. Men jeg spiste opp min potet i stedet for å dele den med barna....

Men nå skal barna få mat igjen her. Det er nå tre timer siden sist. Nå skal jeg lage en hamburger til dem. I dag er ikke dagen for noe annet enn å døyve sin egen dårlige samvittighet.

Ikke hamburger idag også!

*vifter med pekefingeren i beste DOL-ånd* ;)

Altså...Dette blir nesten litt latterlig..Dele en potet på flere personer liksom? Nei, hele greia virker helt absurd på meg.... Du og barna klarer dere mye bedre uten denne mannen (og mora hans). Du vil vel ikke være sammen med en som forsurer livet deres?

Det var sikkert godt for deg å få ut alt gruffet her, men nå skal du se framover og slutte å være offer (og se på deg selv som et offer). Du velger selv om du vil leve oppi dette her. Ta tak i problemet og få et lykkelig liv sammen med barna dine :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En mor som er lei seg

Dvs. han har gjort noe ulovlig og muligens sittet i fengsel. Har din nåværende samboer sittet i fengsel eller vært innblandet i noe ulovlig?

Nei, min samboer har rent rulleblad og er glad i å jobbe. Barnas far har samvær med tilsyn fordi han er mistenkt for seksuelle overgrep mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mor som sier jeg bare skal ta meg sammen når jeg gråter. To brødre som er døde. En av hjerte og en av kreft. En søster som er død av lungebetennelse. Seks møter i retten. Fire år alene og to år som samboer. Alt på seks år.

Det første året etter at det ble brudd med eksen husker jeg lite av annet enn at jeg frøs og frøs hele tiden. Gikk med dynejakke om sommeren og legen sa det var en eksestenisell krise.

Det er synd at du har hatt det vondt, men du kan ikke velge bort ansvaret for ditt og barnas liv. En dag må man faktisk vokse opp, uansett hvor ubehagelig det er, og ta ansvarlige og modne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

Helt enig med deg!

Nå liker barna mine fisk, men jeg vet mange barn ikke liker det. Jeg ville derfor ikke servert kun det (og attpåtil lite poteter til) om jeg ventet små barn jeg ikke visste hva likte.

Nemlig. Når man ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, synes jeg han virker utrivelig.

Jeg kommenterte først og fremst hennes drøm om at barna skulle dø av sult. Det hørtes veldig dramatisk ut.

Jeg fikk på følelsen av at det er flere enn bestemor og stefar som har problemer her og at alt ikke har kommet frem i denne historien.

Jeg konstaterte kun at hun fortalte om drømmen sin, og tolka den ikke dithen at hun nærmest trodde dette ville skje barna hennes...

Drømmer er sjelden realistiske, heldigvis ;)

Ellers enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var agurk som tilbehør. Det spiste de. Og jeg spiste opp min potet for å være høflig. Jeg delte den ikke med barna. Hvordan mor er jeg?

Jeg tenkte ikke på at jeg kunne ringe å bestille pizza.

Men heldigvis har samboer sovet siden ett i dag, så jeg har klart å tenke litt nå.

Så nå er jeg deprimert over meg selv. Kall det selvmedlidenhet eller noe sånt. Men jeg spiste opp min potet i stedet for å dele den med barna....

Men nå skal barna få mat igjen her. Det er nå tre timer siden sist. Nå skal jeg lage en hamburger til dem. I dag er ikke dagen for noe annet enn å døyve sin egen dårlige samvittighet.

Er du redd for at barna blir tatt fra deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskebolla

Siden mine barn er veldig glad i fisk, herunder også rakfisk, gravlaks og lutefisk, synes jeg alle barn burde spise det. Voksne og, forresten. Dessuten synes jeg alle burde spise syltelabber, ribbe, spekeskinke og blåmuggost, og alle som ikke gjør det har hatt dårlige foreldre.

Det er perfekte foreldre ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...