Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Nei, det hadde ikke jeg gjort heller.

Det gjorde faktisk moren til en venn av junior. Vi var bedt dit på middag og hun hadde laget spaghetti til guttene, som da var hhv 3 og 4 år (min yngst).

Junior fikk en tallerken med sammenklistret spaghetti som var skjært opp med kniv slik at det ble 'spaghettikladder', og så var det hatt på en ubestemmelig rød saus... Da han vegret seg (noe av det morsomste med spaghetti er jo de lange trådene! *S*), var det ikke snakk om å få nytt. Like etterpå sa _hennes_ sønn at han ikke ville ha saus likevel, da fikk han sporenstreks en ny tallerken! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

Jeg ville ha spist maten slik som mamma... i tro om at folk faktisk har mat i hus og at barna mine fikk en skive eller at samboer faktisk var så pass glad i mine barn at det gikk an å få tak i mat.

Jeg spiser ikke før alle har forsynt seg, så da hadde jeg sett at det ikke var nok poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Jeg kommenterte først og fremst hennes drøm om at barna skulle dø av sult. Det hørtes veldig dramatisk ut.''

Har du aldri hatt overdrevent dramatiske drømmer basert på en relativt uskyldig ting? ;-)

Det har jeg sikkert, men ikke fordi ungene har gått noen timer uten mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at når barna ikke ville spise fisk, så fikk det bli deres problem? Hadde det vært nok tilbehør de kunne spise, så er jeg enig, men fisk uten noe til er da ikke "mat"?? Jeg elsker fisk, men hadde ikke orka å spise fisk uten tilbehør!

Nei, den svigermora der virka ikke helt god. Kanskje ikke så rart sønnen har blitt som han har blitt...

Av en eller annen grunn er dette paret samboere, og det er det rareste av alt i dette. Hvorfor har denne mammaen involvert seg med slike mennesker hvis de er så rare? Jeg synes like mye synd på samboeren som de andre. Det var vel ikke han som bestemte at det skulle være altfor få poteter og ingenting annet tilbehør som det ser ut her. Hele historien er ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

Merkelig historie. Er det et tulleinnlegg?

Nei, det er ikke et tulleinnlegg. Hver gang jeg legger inn en historie fra min hverdag her får jeg det spørsmålet. Hva er galt med meg som har et sånt liv som får alle til å tro jeg tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjorde faktisk moren til en venn av junior. Vi var bedt dit på middag og hun hadde laget spaghetti til guttene, som da var hhv 3 og 4 år (min yngst).

Junior fikk en tallerken med sammenklistret spaghetti som var skjært opp med kniv slik at det ble 'spaghettikladder', og så var det hatt på en ubestemmelig rød saus... Da han vegret seg (noe av det morsomste med spaghetti er jo de lange trådene! *S*), var det ikke snakk om å få nytt. Like etterpå sa _hennes_ sønn at han ikke ville ha saus likevel, da fikk han sporenstreks en ny tallerken! ;-)

Charming... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det gjorde faktisk moren til en venn av junior. Vi var bedt dit på middag og hun hadde laget spaghetti til guttene, som da var hhv 3 og 4 år (min yngst).

Junior fikk en tallerken med sammenklistret spaghetti som var skjært opp med kniv slik at det ble 'spaghettikladder', og så var det hatt på en ubestemmelig rød saus... Da han vegret seg (noe av det morsomste med spaghetti er jo de lange trådene! *S*), var det ikke snakk om å få nytt. Like etterpå sa _hennes_ sønn at han ikke ville ha saus likevel, da fikk han sporenstreks en ny tallerken! ;-)

Slike ting syns jeg er litt spesielt da. Hvertfall med ting som kan serveres hver for seg, og som normalt blir servert hver for seg.

Litt rart å ikke gi gjesten ny mat, når hennes egen unge får ny. Da hadde jeg nok reagert litt ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også servert vafler/boller så det hadde nok ikke skjedd at en unge gikk på tom mage hjem igjen.

Ja, har man dessert eller noe godt til kaffen, spiller det ingen rolle om barna spiste veldig lite av selve middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nettopp. ;)

Men denne svigermora hadde altså ikke vett på det. ;)

De kunne reist hjem litt før da ;O) Men hun har jo skaffet seg en såpass merkelig samboer så det hadde vel ikke vært mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting syns jeg er litt spesielt da. Hvertfall med ting som kan serveres hver for seg, og som normalt blir servert hver for seg.

Litt rart å ikke gi gjesten ny mat, når hennes egen unge får ny. Da hadde jeg nok reagert litt ja :o)

Ja, det var veldig spesielt. Hun tok det vel for gitt at akkurat sllik som hennes gullklump likte maten servert, slik ville alle unger ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke et tulleinnlegg. Hver gang jeg legger inn en historie fra min hverdag her får jeg det spørsmålet. Hva er galt med meg som har et sånt liv som får alle til å tro jeg tuller?

''Nei, det er ikke et tulleinnlegg. Hver gang jeg legger inn en historie fra min hverdag her får jeg det spørsmålet. ''

Det er jo leit. Men hvis det faktisk er tilfelle, burde det kanskje ringe en bjelle om at ikke alt høres helt ok ut?

''Hva er galt med meg som har et sånt liv som får alle til å tro jeg tuller?''

Kanskje det faktum at du tviholder på denne samboeren, dersom flere av historiene har dreid seg om lignende oppførsel fra hans side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolberta

Jeg har selv unger som ikke spiser alt mulig så ja - jeg sørger for at jeg har noe barna liker dersom jeg inviterer barn på mddag ja. Normal høflighet og folkeskikk kalles det synes jeg.

''Normal høflighet og folkeskikk kalles det synes jeg.''

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å lese at det var 7 timer i bil tilsammen, altså 3,5 time hver vei - men jeg kan ha blingsa.

Jeg har alltid med ett eller annet spiselig når vi reiser bort, fordi min eldste blir dårlig av å gå uten mat. Så jeg har alltid bananer eller annen frukt i veska, samt noen pakker av ferdigsmurte knekkebrød. Funker kjempebra, og vi slipper å stoppe på bensinstasjoner for å kjøpe mat.

Hva potetene angår, så skrev hun at fatet var tomt når det kom til ungene. Jeg tolket det dithen at alle hadde forsynt seg før ungene, men jeg kan ta feil.

Pizzabestilling hadde jeg gjort helt uten blygsel i en slik setting, selv om jeg er konfliktsky.

Jeg hadde aldri i livet kjørt syv timer på en dag for middag. Er det noe som er vanlig? Matpakke eller ikke, de fant McDonalds og spiste der, og saft hadde de i bilen i hvert fall.

Jeg har ikke sett noe om hvem som betalte hamburgerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, det var veldig spesielt. Hun tok det vel for gitt at akkurat sllik som hennes gullklump likte maten servert, slik ville alle unger ha det.

Også ville ikke hennes lille gullklump ha det slik engang. *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

Jeg hadde aldri i livet kjørt syv timer på en dag for middag. Er det noe som er vanlig? Matpakke eller ikke, de fant McDonalds og spiste der, og saft hadde de i bilen i hvert fall.

Jeg har ikke sett noe om hvem som betalte hamburgerne.

Jeg betalte på McDonalds. Jeg betalte maten til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg sikkert, men ikke fordi ungene har gått noen timer uten mat.

Jeg er enig med deg i at problemene er nok flere enn har kommet frem her. Du kan godt drømme hva som helst, men får neppe mareritt fordi barna var så sultne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke et tulleinnlegg. Hver gang jeg legger inn en historie fra min hverdag her får jeg det spørsmålet. Hva er galt med meg som har et sånt liv som får alle til å tro jeg tuller?

Jeg er enig med mariaflyfly. Det burde ringe noen bjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

De kunne reist hjem litt før da ;O) Men hun har jo skaffet seg en såpass merkelig samboer så det hadde vel ikke vært mulig.

Vi kunne ikke reise tidligere for samboer gikk å la seg etter at jeg hadde spurt om han kunne dra i butikken. Så sov han noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...