Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn er dette paret samboere, og det er det rareste av alt i dette. Hvorfor har denne mammaen involvert seg med slike mennesker hvis de er så rare? Jeg synes like mye synd på samboeren som de andre. Det var vel ikke han som bestemte at det skulle være altfor få poteter og ingenting annet tilbehør som det ser ut her. Hele historien er ikke god.

Synd på samboeren?

Enig i at det ikke er hans feil at mora ødela middagsmåltidet, men høres ganske så dust ut å ikke ta sin egen samboer i forsvar i en så åpenlys sak. Han burde vært såpass til mann at han skjønte at ungene måtte få mat. Om han ikke gadd kjøre til butikken for å kjøpe, så burde han spurt mora om hun hadde noe brødmat el barna kunne få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

Vi blir ikke helt enige om denne saken, ser jeg, for som sagt før - noen barn blir fysisk dårlige av å gå for lenge uten mat. Og når man inviterer noen til middag som har laaaaang reisevei, så sørger man for at de får mat. Selv om man i prinsippet mener at alle skal spise alt, så er ikke virkeligheten slik.

Vi får håpe dine barn blir altetende, for disse kamelene kan bli tunge å svelge. :-)

Hadde det vært så mange ting de ikke spiste hadde jeg heller tatt med mat eller forhørt meg på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao... av et fem timers besøk, så sov han "flere timer" før dere kjørte hjemover igjen? Sær type! Hva er det som gjør at du beholder kisen?

Han sover hjemme hos seg selv etter at de kom hjem, ikke hos mora hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig

Du er nødt til å reise hodet og slutte å tenke på din fortid. Det er hvordan du er nå som har noe å si, ikke hva slags fortid du har.

Du er ikke alene som har barn og må tenke på dem. Begynn et nytt liv og se fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg spiser heller ikke før alle har forsynt seg, men som sagt jeg hadde trodd at barna mine hadde fått noe å spise etterpå. Hele historien er helt håpløs, tenk å invitere folk på middag i en måned i forveien og la de kjøre i timesvis for en fiskebit og en skarve potet hver. Jeg hadde også vært hissig som samboeren hvis det var min mor for jeg hadde vært så inderlig skamfull.

Jeg syns også hele historien er veldig merkelig og spesiell da. Har aldri hørt om noen som har servert såpass lite mat før. Tror jeg hadde tatt taxi til toget, og reist hjem. Hehe. Tror ikke jeg hadde kommet tilbake flere ganger, for den mannen hadde ikke jeg giddi å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mine barn er veldig glad i fisk, herunder også rakfisk, gravlaks og lutefisk, synes jeg alle barn burde spise det. Voksne og, forresten. Dessuten synes jeg alle burde spise syltelabber, ribbe, spekeskinke og blåmuggost, og alle som ikke gjør det har hatt dårlige foreldre.

Foreldra mine var perfekte foreldre for meg, men ikke for mine to søstre (selv om vi ble likt oppdratt) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd på samboeren?

Enig i at det ikke er hans feil at mora ødela middagsmåltidet, men høres ganske så dust ut å ikke ta sin egen samboer i forsvar i en så åpenlys sak. Han burde vært såpass til mann at han skjønte at ungene måtte få mat. Om han ikke gadd kjøre til butikken for å kjøpe, så burde han spurt mora om hun hadde noe brødmat el barna kunne få.

Hvis du har lest det som har kommet frem i de siste innleggene så er dette mennesker som har store problemer. Alle sammen.

Bare det å kjøre så mange timer på en dag for en middag selvom det hadde vært fylte fasaner med alkens tilbehør.

Det er synd på dem alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

Er du redd for at barna blir tatt fra deg?

Ja, for min eks melder meg til barnevernet en gang pr halvår. Hver gang må de sjekke og undersøke og hver gang må jeg ha min sti helt ren.

Om ti år er barna mynidige. Da skal jeg be dem smøre maten selv og senke skuldrene. Krabbe under dyna og gråte av lettelse. Hvis de får bli her så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også hele historien er veldig merkelig og spesiell da. Har aldri hørt om noen som har servert såpass lite mat før. Tror jeg hadde tatt taxi til toget, og reist hjem. Hehe. Tror ikke jeg hadde kommet tilbake flere ganger, for den mannen hadde ikke jeg giddi å beholde.

Det er mer enn mangel på poteter som er problemet for disse barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi reiste hjemmefra elleve. Kom fram klokken to. Spiste halv tre. Reiste hjem syv og var på McDonalds halv 22.30

Hvis dere reiste hjem kl 19, kunne dere jo funnet et spistested litt nærmere da. At det sultne barn som er hovedsaken i denne tråden kan jeg egentlig ikke skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

Foreldra mine var perfekte foreldre for meg, men ikke for mine to søstre (selv om vi ble likt oppdratt) ;-)

Pst: Var bare litt ironi, altså. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for min eks melder meg til barnevernet en gang pr halvår. Hver gang må de sjekke og undersøke og hver gang må jeg ha min sti helt ren.

Om ti år er barna mynidige. Da skal jeg be dem smøre maten selv og senke skuldrene. Krabbe under dyna og gråte av lettelse. Hvis de får bli her så lenge.

Ingen tar fra deg barna fordi de fikk for lite poteter en dag, men jeg forstår ikke helt dette.

Du har to barn som blir myndige om ti år begge to, og begge veier nitten kilo? Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

Hvis dere reiste hjem kl 19, kunne dere jo funnet et spistested litt nærmere da. At det sultne barn som er hovedsaken i denne tråden kan jeg egentlig ikke skjønne.

Samboer ville ikke stoppe bilen før vi var godt på tur hjem. Jeg spurte om vi ikke kunne stoppe på bensinstasjonen å kjøpe pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En mor som er lei seg

Ingen tar fra deg barna fordi de fikk for lite poteter en dag, men jeg forstår ikke helt dette.

Du har to barn som blir myndige om ti år begge to, og begge veier nitten kilo? Stemmer dette?

ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, for min eks melder meg til barnevernet en gang pr halvår. Hver gang må de sjekke og undersøke og hver gang må jeg ha min sti helt ren.

Om ti år er barna mynidige. Da skal jeg be dem smøre maten selv og senke skuldrene. Krabbe under dyna og gråte av lettelse. Hvis de får bli her så lenge.

Så det du egentlig er redd for er at barnevernet skal anklage deg for at barna gikk uten mat noen timer?

Derfor også den dramatiske drømmen kanskje?

Tror jeg skjønner litt mer nå. Det virker som du egentlig er en veldig usikker mor med tynnslitte nerver. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

Hadde det vært så mange ting de ikke spiste hadde jeg heller tatt med mat eller forhørt meg på forhånd.

Som sagt, vi har nok litt ulik oppfatning både om hva barn bør og skal kunne/gjøre, og om hvordan man utfører sin vertinnerolle. Tipper vi er rimelig ulike i alder også, og at vi generelt er veldig ulike.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Samboer ville ikke stoppe bilen før vi var godt på tur hjem. Jeg spurte om vi ikke kunne stoppe på bensinstasjonen å kjøpe pølse.

Det er at du beholder han som er problemet her. Kvitt deg med han, og du har det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lest det som har kommet frem i de siste innleggene så er dette mennesker som har store problemer. Alle sammen.

Bare det å kjøre så mange timer på en dag for en middag selvom det hadde vært fylte fasaner med alkens tilbehør.

Det er synd på dem alle sammen.

Jo, helt enig i det!

Jeg forklarer kun ut fra hvordan hennes samboer virker å være. Det bety ikke at hun er perfekt heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tar fra deg barna fordi de fikk for lite poteter en dag, men jeg forstår ikke helt dette.

Du har to barn som blir myndige om ti år begge to, og begge veier nitten kilo? Stemmer dette?

Så du fikk tvillinger som nå er åtte år og begge er jenter. Pleier ikke åtteårige jenter å veie mer enn nitten kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...