Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...

Anbefalte innlegg

Gjest wiggum
Skrevet

Men skal Kina sette standarden for Norge?

Men nei, jeg var i Hong Kong for en stund siden, og folk bryr seg lite hvor man kommer fra/hvordan man ser ut.

Med vennlig hilsen

''Men skal Kina sette standarden for Norge?''

Snakk det bort med det samme gamle argumentet. Hva er galt med Kina?

• Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

144

• Colette

25

• Angustia

6

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

*ler godt* Og der var Sør ute ja.

Tror du virkelig jeg tar til meg ET ord at pjuket ditt Sør??

Not :)

Slike som deg som har en trakt i trynet og kun ser sine egne meninger går det helt ikke an å respektere og bruke tid på.

Enkelt og greit :)

Jeg blir faktisk litt flau på dine vegne nå..... Det virker jo nesten som du ikke skjønner hva trådstarter forsøker å fortelle - nettopp fordi du er blindet av dine fordommer.

Skrevet

Hvis du hadde undersøkt litt så hadde du sett at det er innvandrere fra ulike nasjoner som mottar mest trygd her i landet.

Det er "de" som har gjort det vanskeligere for syke norske å få f.eks. uføretrygd.

Og nå er det noen som vil at barnetrygden skal bli mindre. Tror du det skyldes etnisk norske sine to-tre barn? Eller tror du det har å gjøre med innvandrernes fem-åtte barn?

Du har så mange fordommer at det er pinlig for deg.

Skrevet

Du kan fornekte det. Men problemet blir ikke borte av den grunn. Jeg vil derimot ha slutt på dette. Derfor vil jeg stenge grensene.

Slutt på at du misbruker statistikken?

Gjest men du vil vel bedras
Skrevet

Klart man har rett til å si det! Det er ytringsfrihet her, vi lever i et demokrati. Det er helt ok å mene at en som er adoptert fra Korea ikke ser nordisk ut av utseende. Det er dårlig folkeskikk å si dette til folk som er adoptert eller til deres foreldre, men det er ikke ulovlig og ikke feilaktig heller. Selv om noe ikke er hyggelig å si, så er det ikke nødvendigvis usant.

Nei, klart det ikke er usant. Og det ser/vet den adopterte og dens foreldre meget godt om.

Når en adopterer et barn fra et land med et helt annet utseende enn det som er vanlig her i Norge, er det adoptivforeldrenes oppgave å være åpen ovenfor barnet om det. Adoptivbarn fra Korea, Kina, Colombia, India, osv. ER annerledes i utseendet. Ikke noe farlig å påpeke det, eller spørre barnet hvor det kommer fra.

Hvis barnet da på bakgrunn av slike spørsmål om etnisk opprinnelse blir såret, sure, sinte eller sogar deprimerte, har adoptivforeldrene feilet stoooort!

Skrevet

''Men skal Kina sette standarden for Norge?''

Snakk det bort med det samme gamle argumentet. Hva er galt med Kina?

Jeg sier ikke at noe er riktig/galt med Kina, men at argumentet "det er slik i Kina" ikke holder for at det skal være slik i Norge.

Skrevet

Du er naiv, Colette. Det handler såklart ikke kun om din egen lommebok, men om alles. Men du må jo være villig til å få mindre (i likhet med alle andre "rike") for at fattige skal få det bedre.

Derfor handler det om din økonomi ja. Men når ikke du er villig, så regn ikke med at andre heller er villige.

Hvis du leser hva Colette skriver, så står det at hun betaler skatt med glede.

Folk som ikke har barn betaler også skatt for skoler; folk som ikke er syke betaler skatt for sykehus. Det er slik et sivilisert samfunn fungerer.

Skrevet

Nei, klart det ikke er usant. Og det ser/vet den adopterte og dens foreldre meget godt om.

Når en adopterer et barn fra et land med et helt annet utseende enn det som er vanlig her i Norge, er det adoptivforeldrenes oppgave å være åpen ovenfor barnet om det. Adoptivbarn fra Korea, Kina, Colombia, India, osv. ER annerledes i utseendet. Ikke noe farlig å påpeke det, eller spørre barnet hvor det kommer fra.

Hvis barnet da på bakgrunn av slike spørsmål om etnisk opprinnelse blir såret, sure, sinte eller sogar deprimerte, har adoptivforeldrene feilet stoooort!

Nei, de som spør har feilet stort.

Gjest togli
Skrevet

Du skriver: "Hva har det med innvandrernes manglende integrering i arbeidslivet å gjøre? "

At hvis Frp har lurt mange arbeidsgivere til å ha fordommer mot innvandrere, så vil mange flere innvandrere ha vansker med å skaffe seg jobb, åpenbart.

Et godt poeng!

Skrevet

Det har til alle tider bodd nordmenn i Norge som ikke ser nordiske ut. Som har mørkt hår og brune øyne f.eks. Når man begynner å snakke om den nordiske rase og hvordan de ser ut, så er det ikke så lang vei til Hitler og hans tankegang rundt den ariske rase.

Beklager så mye, men dette er assosiasjoner som dukker opp i mitt hode:-(

Det blir bare SÅ dumt når du drar inn Hitler i diskusjonen her, Colette.

Vet du hva Hitler stod for? Så langt jeg kan se er det INGEN debatanter her i denne tråden som mener at mennesker med utypisk norsk utseende er mindreverdige eller bør utryddes! Skjerp deg, dette blir for dumt å dra inn!

Det er heller meget galt med deg og andre som ikke vil innrømme at det finnes ulike raser. Hva er galt med det? Det er ÅPENBART at mennesker fra ulike verdensdeler er ulike i utseende.

Skrevet

Vet du hva Hitler stod for? Så langt jeg kan se er det INGEN debatanter her i denne tråden som mener at mennesker med utypisk norsk utseende er mindreverdige eller bør utryddes! Skjerp deg, dette blir for dumt å dra inn!

Det er heller meget galt med deg og andre som ikke vil innrømme at det finnes ulike raser. Hva er galt med det? Det er ÅPENBART at mennesker fra ulike verdensdeler er ulike i utseende.

Tror du de fleste tyskere på 1930-tallet var "for" konsentrasjonsleire?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, de som spør har feilet stort.

Hvorfor det? Det er helt naturlig å være interessert i det.

Adoptivforeldrene må lære barnet sitt at det kommer fra et annet land, men samtidig bygge inn stolthet og verdighet for sin etniske opprinnelse.

Ærlig talt, jeg ser INGENTING galt med at en er åpen om slike ting. Hvorfor skal det forties? Et adoptivbarn har ingenting å skamme seg over! Det er like verdifullt som alle andre barn, uansett opprinnelse! Hvis adoptivforeldre bygger dette inn i barnet, kan det trygt møte verden med spørsmålstillinger over dets etniske opprinnelse.

Ser ikke hvorfor du mener slike ting skal forties?

Skrevet

Hvis du leser hva Colette skriver, så står det at hun betaler skatt med glede.

Folk som ikke har barn betaler også skatt for skoler; folk som ikke er syke betaler skatt for sykehus. Det er slik et sivilisert samfunn fungerer.

Ja, jeg vet da det!

Gjest men du vel  bedras
Skrevet

Tror du de fleste tyskere på 1930-tallet var "for" konsentrasjonsleire?

Med vennlig hilsen

Huh? Hva har DET med mitt svar til Colette å gjøre?

Gjest togli
Skrevet

''Vet du hva Hitler stod for? Så langt jeg kan se er det INGEN debatanter her i denne tråden som mener at mennesker med utypisk norsk utseende er mindreverdige eller bør utryddes! Skjerp deg, dette blir for dumt å dra inn!''

Hvordan tror du du Hitler starta da? Tror du han hadde greid å "omvende" så mange millioner mennesker til å bli nazister om han ikke hadde brukt folks fordommer til sin fordel? For min del er det et viktig poeng Colette kommer med.

Gjest men du vil  vel bedras
Skrevet

''Vet du hva Hitler stod for? Så langt jeg kan se er det INGEN debatanter her i denne tråden som mener at mennesker med utypisk norsk utseende er mindreverdige eller bør utryddes! Skjerp deg, dette blir for dumt å dra inn!''

Hvordan tror du du Hitler starta da? Tror du han hadde greid å "omvende" så mange millioner mennesker til å bli nazister om han ikke hadde brukt folks fordommer til sin fordel? For min del er det et viktig poeng Colette kommer med.

Men kjære deg. Hitler var jo en meget ond og utspekulert mann. Jeg tror ikke så vondt om mine meddebatanter at de har lik personlighet som Hitler...

Men hvis du og Colette tror det, så er det vel på tide å krype godt og langt under dyna. Og bli der.

Skrevet

Du har så mange fordommer at det er pinlig for deg.

Nei, for meg er det ikke pinlig. Men for deg derimot....

Skrevet

Nei, for meg er det ikke pinlig. Men for deg derimot....

I så fall er det fordi du ikke har selvinnsikt nok til å forstå at det er pinlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...