Mrs. Wallace Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 På en måte, ja, men samtidig så blir det veldig slitsomt (slik hun i artikkelen i The Guardian forklarte), ikke sant? Fordi det rammer jo alltid den samme personen, særlig hvis det er så få av "dem" som det er i Norge. Med vennlig hilsen Jeg er selvfølgelig helt enig med deg, og jeg mener på ingen måte at noen skal måtte verken bevise eller argumentere for sin nasjonalitet eller tilhørighet, altså. Men vi har alle våre stereotypier å slåss med, og poenget er at det er helt greit å ha hatt dem - så lenge man møter dem i døra og innser at man av og til drar litt for raske slutninger. Og deretter lærer man noe av akkurat dette. Det er MYE skumlere med folk som påstår at de aldri, aldri har hatt noen fordommer eller sterotypier. Der kan man virkelig snakke om manglende innsikt. Da er det bedre med sånne som en bekjent av meg, som etter å ha snakket engelsk til en mørkhudet kar som viste seg å være oppvokst i samme kommune som ham, faktisk justerte verdensbildet sitt en smule etter å ha rødmet behørig. See? Nok en gang: Det er sent, og jeg uttrykker meg kanskje kronglete. Men jeg utdyper gjerne. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Virket som du kommenterte "aparte meninger". Og jeg segrerer ikke etter rase, nei. Neivel? Så svarte mennesker kan ha norsk utseende, da? Hva med indere? Hva med jøder? 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Jeg er selvfølgelig helt enig med deg, og jeg mener på ingen måte at noen skal måtte verken bevise eller argumentere for sin nasjonalitet eller tilhørighet, altså. Men vi har alle våre stereotypier å slåss med, og poenget er at det er helt greit å ha hatt dem - så lenge man møter dem i døra og innser at man av og til drar litt for raske slutninger. Og deretter lærer man noe av akkurat dette. Det er MYE skumlere med folk som påstår at de aldri, aldri har hatt noen fordommer eller sterotypier. Der kan man virkelig snakke om manglende innsikt. Da er det bedre med sånne som en bekjent av meg, som etter å ha snakket engelsk til en mørkhudet kar som viste seg å være oppvokst i samme kommune som ham, faktisk justerte verdensbildet sitt en smule etter å ha rødmet behørig. See? Nok en gang: Det er sent, og jeg uttrykker meg kanskje kronglete. Men jeg utdyper gjerne. Da jeg var i Sør Afrika så traff jeg en kvinne som faktisk lignet *litt* på slik som svarte ble tegnet i misjonærbøkene for 100 år siden. Jeg lurte faktisk på hvilket språk jeg skulle snakke med henne. Løsningen viste seg å være at hun snakket nynorsk (!), etter å ha bodd på nordvest-landet mesteparten av livet! *LOL* Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Jeg deler ikke folk etter rase nei. Nei? Hva deler du da etter? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Da jeg var i Sør Afrika så traff jeg en kvinne som faktisk lignet *litt* på slik som svarte ble tegnet i misjonærbøkene for 100 år siden. Jeg lurte faktisk på hvilket språk jeg skulle snakke med henne. Løsningen viste seg å være at hun snakket nynorsk (!), etter å ha bodd på nordvest-landet mesteparten av livet! *LOL* Med vennlig hilsen Haha, herlig! Sånt blir man glad av. Det er godt å møte seg selv i døra av og til. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Neida, du bare sier at kun hvite mennesker kan se norske ut, mens svarte ikke kan det. Men du snakker selvsagt ikke om raser. *hostekule* Nei, jeg snakker om utseende, ikke raser. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Da jeg var i Sør Afrika så traff jeg en kvinne som faktisk lignet *litt* på slik som svarte ble tegnet i misjonærbøkene for 100 år siden. Jeg lurte faktisk på hvilket språk jeg skulle snakke med henne. Løsningen viste seg å være at hun snakket nynorsk (!), etter å ha bodd på nordvest-landet mesteparten av livet! *LOL* Med vennlig hilsen Men hun så neppe norsk ut. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Nå kommer denne hersketeknikken din fram igjen. Skal jeg være ærlig er det rett og slett du som er den virkelige menings-nazien her. Du viser en ufyslig holdning overfor andre debattanter. Skam deg! Du har nå presentert blank, beviselig løgn i minst 10 innlegg. Du segregerer dine medborgere inn i to grupper (de som er hvite (som kan ha norsk utseende)) og de svarte (som ikke kan), og så nekter du til og med at du segregerer etter rase. *rister på hodet av deg* 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Nei? Hva deler du da etter? Jeg deler ingenting. Jeg bare konstaterer at noen at typisk norsk utseende, og noen ikke har det. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Men hun så neppe norsk ut. Det avhenger jo av om hun hadde norsk statsborgerskap, selvsagt. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Jeg deler ingenting. Jeg bare konstaterer at noen at typisk norsk utseende, og noen ikke har det. med andre ord, de "hvite" og de "svarte". 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Du har nå presentert blank, beviselig løgn i minst 10 innlegg. Du segregerer dine medborgere inn i to grupper (de som er hvite (som kan ha norsk utseende)) og de svarte (som ikke kan), og så nekter du til og med at du segregerer etter rase. *rister på hodet av deg* ''Du har nå presentert blank, beviselig løgn i minst 10 innlegg.'' Og fordi du slipper opp for argumenter beskylder du andre for løgn. Alt ved det samme gamle med andre ord. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Det avhenger jo av om hun hadde norsk statsborgerskap, selvsagt. Statsborgerskapet er helt uvesentlig i dette tilfellet. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 med andre ord, de "hvite" og de "svarte". Og så hva? Er det er problem å være svart? Det virker som det er du som er den fordomsfulle her. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Jeg segregerer ingen. Løgn. Du segregerer folk i grupper med og uten norsk utseende. Du vil bare ikke innrømme det når man påpeker hva du gjør. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Statsborgerskapet er helt uvesentlig i dette tilfellet. Nei, er hun norsk statsborger så har hun norsk utseende, slik som norske statsborgere har. Smart var hun også. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Løgn. Du segregerer folk i grupper med og uten norsk utseende. Du vil bare ikke innrømme det når man påpeker hva du gjør. Nei, jeg segregerer ikke. Du er rett og slett en frekk liten faen som kommer med disse løgn-beskyldnigene dine hele tiden. Har du ingen bedre argumenter å komme med? 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Og så hva? Er det er problem å være svart? Det virker som det er du som er den fordomsfulle her. Så da innrømmer du plutselig at du segregerer etter rase? Jeg har ikke sagt at det er noe "problem" med å være svart. Jeg har påpekt at du segregerer etter rase (svarte og hvite i forskellige grupper), og det gjør du jo. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 ''Du har nå presentert blank, beviselig løgn i minst 10 innlegg.'' Og fordi du slipper opp for argumenter beskylder du andre for løgn. Alt ved det samme gamle med andre ord. Nei, fordi du skriver at du ikke deler etter raser, og så segregerer svarte og hvite i forskjellige grupper. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2010 Skrevet 31. mars 2010 Nei, jeg segregerer ikke. Du er rett og slett en frekk liten faen som kommer med disse løgn-beskyldnigene dine hele tiden. Har du ingen bedre argumenter å komme med? Jeg har kommet med masse argumenter, men du lyver og det er lett å bevise at du gjør det. Du nekter for at svarte mennesker kan ha norsk utseende, mens hvite kan ha det. 1) Du segregerer folk i to grupper. 2) Du deler etter raser. Og det er uspiselig. Og det er løgn når du skriver at du ikke gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.