Gå til innhold

Barbere leggene til 7-åring?


Angustia

Anbefalte innlegg

Svarene i denne tråden er litt merkelige. De fleste i denne tråden barberer vel leggene selv?

Jeg synes ikke man skal tvinge barna til å være forkjempere får vår idealisme. For meg er barbering en like vanlig del av personlig hygiene som deodorant og hårvask. Hvis hun hadde kviser hun ønsket hjelp med, hadde du sagt at det er ingenting galt med henne og hun må lære seg å takle stygge kommentarer om utseendet sitt, så nei?

Ved å si ja til barbering sier du ikke at det er noe galt med henne. Du sier i stedet at det viktigste for deg er at hun føler seg komfortabel med sin egen kropp og kan bestemme selv, så lenge det ikke er direkte skadelig.

Takk for klokt innspill, Glimtipper!

Skjønner at ho må godta seg sjøl, og det har vi snakka mye om. Men det blir litt sjølmotsigende når ho ser meg barbere leggene.

De siste dagene har det blittt en "big issue" - er så rådvilll.. Tror kanskje jeg tar leggene hennes i dusjen også. Feigt, men sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    53

  • Sør

    29

  • Colette

    23

  • hidi, the scorpion

    17

hidi, the scorpion

Svarene i denne tråden er litt merkelige. De fleste i denne tråden barberer vel leggene selv?

Jeg synes ikke man skal tvinge barna til å være forkjempere får vår idealisme. For meg er barbering en like vanlig del av personlig hygiene som deodorant og hårvask. Hvis hun hadde kviser hun ønsket hjelp med, hadde du sagt at det er ingenting galt med henne og hun må lære seg å takle stygge kommentarer om utseendet sitt, så nei?

Ved å si ja til barbering sier du ikke at det er noe galt med henne. Du sier i stedet at det viktigste for deg er at hun føler seg komfortabel med sin egen kropp og kan bestemme selv, så lenge det ikke er direkte skadelig.

På en syv-åring? Har ikke lest hele tråden, men man barberer ikke en syvåring:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Fokus på utseendet er i ferd med å nå groteske proporsjoner når en syvåring får sårende kommentarer om hår på leggene, og derfor vurderer shaving.

Men hvorfor ikke? Det er ikke din jobb å stå imot samfunnsutviklinga på bekostning av et lite barns lykke.

Selv om jeg personlig tror jeg ville forsøkt å påvirke henne til ikke å bli utseendefokusert riktig ennå. Den tiden kommer fort nok når hun blir tenåring og finner ut at hun ikke ligner på en anorektisk utgave av Barbie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hadde jeg aldri gjort, ærlig talt:(

La barn være barn!

Ville du òg barbere skrittet hennes om hun var så tidlig ute? Jemeni, for en syk verden vi lever i:((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Fokus på utseendet er i ferd med å nå groteske proporsjoner når en syvåring får sårende kommentarer om hår på leggene, og derfor vurderer shaving.

Men hvorfor ikke? Det er ikke din jobb å stå imot samfunnsutviklinga på bekostning av et lite barns lykke.

Selv om jeg personlig tror jeg ville forsøkt å påvirke henne til ikke å bli utseendefokusert riktig ennå. Den tiden kommer fort nok når hun blir tenåring og finner ut at hun ikke ligner på en anorektisk utgave av Barbie..

''Men hvorfor ikke? Det er ikke din jobb å stå imot samfunnsutviklinga på bekostning av et lite barns lykke.''

Det er foreldres oppgave/jobb å stå i mot press på barnas vegne! Noen tar det heldigvis alvorlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus på utseendet er i ferd med å nå groteske proporsjoner når en syvåring får sårende kommentarer om hår på leggene, og derfor vurderer shaving.

Men hvorfor ikke? Det er ikke din jobb å stå imot samfunnsutviklinga på bekostning av et lite barns lykke.

Selv om jeg personlig tror jeg ville forsøkt å påvirke henne til ikke å bli utseendefokusert riktig ennå. Den tiden kommer fort nok når hun blir tenåring og finner ut at hun ikke ligner på en anorektisk utgave av Barbie..

Hehe, herlig innlegg!

Heldigvis er ho meir opptatt av indianere og sjørøvere enn Barbi og prinsesser, men det er kanskje derfor ho får kommentarer om hår på leggene - hmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

''Men hvorfor ikke? Det er ikke din jobb å stå imot samfunnsutviklinga på bekostning av et lite barns lykke.''

Det er foreldres oppgave/jobb å stå i mot press på barnas vegne! Noen tar det heldigvis alvorlig....

Det var et mislykket forsøk på sarkasme.

Jeg mener naturligvis at det er morens jobb å gi barnet sunne verdier, og jeg lurer litt på hva hun gjør hvis jenta som fjortenåring finner ut at hun ikke gror bryster. På den annen sider leser man jo i avisa om foreldre som gir bryster i konfirmasjonsgave, så hvorfor ikke?

Et samfunn i forfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en syv-åring? Har ikke lest hele tråden, men man barberer ikke en syvåring:(

Det har vært min kjepphest også, Hidi, men nå begynner jeg å lure om det er verdt det for hennes skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hehe, herlig innlegg!

Heldigvis er ho meir opptatt av indianere og sjørøvere enn Barbi og prinsesser, men det er kanskje derfor ho får kommentarer om hår på leggene - hmm.....

Det var enda godt å høre. :)

Men nå ser jeg at jeg har forvillet meg inn på småbarnsforumet. Det har historisk sett ikke vært noen suksess, så jeg bør muligens rote meg ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri gjort, ærlig talt:(

La barn være barn!

Ville du òg barbere skrittet hennes om hun var så tidlig ute? Jemeni, for en syk verden vi lever i:((((

Enig :-(((( Men hva gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enda godt å høre. :)

Men nå ser jeg at jeg har forvillet meg inn på småbarnsforumet. Det har historisk sett ikke vært noen suksess, så jeg bør muligens rote meg ut igjen.

Jeg syns du gjør deg godt, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det var et mislykket forsøk på sarkasme.

Jeg mener naturligvis at det er morens jobb å gi barnet sunne verdier, og jeg lurer litt på hva hun gjør hvis jenta som fjortenåring finner ut at hun ikke gror bryster. På den annen sider leser man jo i avisa om foreldre som gir bryster i konfirmasjonsgave, så hvorfor ikke?

Et samfunn i forfall!

''Et samfunn i forfall!''

Absolutt! Barn skal ikke lenger være barn, men sexsymboler, tenåringer er et svært attraktivt marked, for mennesker som vil tjene kjappe penger.....:(

Aldri hyggelig lesestoff for gode foreldre, men fakta er at disse som utnytter barn og unge, de tjener penger! Så noen foreldre må være utrolig naive, dumme eller ønsker å tjene penger på barna sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det har vært min kjepphest også, Hidi, men nå begynner jeg å lure om det er verdt det for hennes skyld...

Alt du gjør for barnet ditt, er verdt enhver kjepphest! Skal virkelig naboungene bestemme ditt valg for ditt barn......?

Mine barn lærte tidlig verdier, så som kos og nærhet med familien, nyte mat og spill sammen. På den andre siden, så forklarte jeg hvorfor de ikke fikk merkeklær eller andre ting som naboen fikk.

Jeg har alltid hatt fadderbarn som samsvarer med hvert enkelt barns alder, og vi har lært mye sammen om dette barnet, de skjønte fort at ikke alle barn har _alt_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

''Et samfunn i forfall!''

Absolutt! Barn skal ikke lenger være barn, men sexsymboler, tenåringer er et svært attraktivt marked, for mennesker som vil tjene kjappe penger.....:(

Aldri hyggelig lesestoff for gode foreldre, men fakta er at disse som utnytter barn og unge, de tjener penger! Så noen foreldre må være utrolig naive, dumme eller ønsker å tjene penger på barna sine!

''Absolutt! Barn skal ikke lenger være barn, men sexsymboler, ''

Nå må du gi deg! At 7-åringen får kommentarer av venninner (på samme alder!) betyr ikke at hun ses på som et sexsymbol! Det betyr at venninnen synes at det er rart med hårete legger og komenterer det, slik at jenta blir lei seg. Det har absolutt ikke noe med sex å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Alt du gjør for barnet ditt, er verdt enhver kjepphest! Skal virkelig naboungene bestemme ditt valg for ditt barn......?

Mine barn lærte tidlig verdier, så som kos og nærhet med familien, nyte mat og spill sammen. På den andre siden, så forklarte jeg hvorfor de ikke fikk merkeklær eller andre ting som naboen fikk.

Jeg har alltid hatt fadderbarn som samsvarer med hvert enkelt barns alder, og vi har lært mye sammen om dette barnet, de skjønte fort at ikke alle barn har _alt_!

Det er påfallende å se hvor fornuftig du høres ut når du ikke preiker religion. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill ikke latt henne barbere dem, dette fordi vi jo vet (damer da!!) at hårene blir stivere, mørkere og fler og vokser raskere når man begynner å barbere dem!!

Nei, gjør heller som Mammantil3 sier, lær henne å ignorere sånt, dette er jo ikke verre enn å bli påpekt andre ting, som f.erks.at man er for tykk, har mye fregner eller skjeve tær! Vi må leve med utseendet vårt, og det er like greit å lære barna våre at vår verdi ikke ligger i utseendet! ;-)

''hårene blir stivere, mørkere og fler og vokser raskere når man begynner å barbere dem''

Det blir de ikke. De kjennes stivere fordi de er "ferske" og ikke slitte som dem man tok bort. De kommer i samme farge, og det blir slett ikke flere av dem. Hvordan skulle det gått til? En barberhøvel tryller ikke frem nye hårsekker :o) De vokser i akkurat samme tempo som de man hadde fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Et samfunn i forfall!''

Absolutt! Barn skal ikke lenger være barn, men sexsymboler, tenåringer er et svært attraktivt marked, for mennesker som vil tjene kjappe penger.....:(

Aldri hyggelig lesestoff for gode foreldre, men fakta er at disse som utnytter barn og unge, de tjener penger! Så noen foreldre må være utrolig naive, dumme eller ønsker å tjene penger på barna sine!

Jeg prøver absolutt ikke å tjene penger på vesla! Ho driver med fjellklatring og dykking, og har aldri eid en bikini i sitt snart 8 år gamle liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Enig :-(((( Men hva gjør man?

Du sier nei!

Menneskehår er en naturlig del for beskyttelse av huden hennes! Voksne folk, er i realiteten dumme, men hud og hår forandres etterhvert, så når hun er voksen kan hun bestemme helt selv hva hun vil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Fjern nå de hårene så jenta slipper å være flau og bli ertet. Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å gjøre en kampsak ut av det. Hadde det vært snakk om piercing eller tatovering hadde det vært noe helt annet. Det er nok av andre saker der man kan sloss for barns holdninger.

Vær bare glad for at dette er noe som er så lett å forbedre, det hadde vært noe annet om jenta ble ertet for å mangle en arm eller fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du gjør for barnet ditt, er verdt enhver kjepphest! Skal virkelig naboungene bestemme ditt valg for ditt barn......?

Mine barn lærte tidlig verdier, så som kos og nærhet med familien, nyte mat og spill sammen. På den andre siden, så forklarte jeg hvorfor de ikke fikk merkeklær eller andre ting som naboen fikk.

Jeg har alltid hatt fadderbarn som samsvarer med hvert enkelt barns alder, og vi har lært mye sammen om dette barnet, de skjønte fort at ikke alle barn har _alt_!

Jeg kunne ha skrevet innlegget ditt sjøl! Er sååå enig, men vesla har så store komplekser nå *leit*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...