Gå til innhold

Barbere leggene til 7-åring?


Angustia

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''Absolutt! Barn skal ikke lenger være barn, men sexsymboler, ''

Nå må du gi deg! At 7-åringen får kommentarer av venninner (på samme alder!) betyr ikke at hun ses på som et sexsymbol! Det betyr at venninnen synes at det er rart med hårete legger og komenterer det, slik at jenta blir lei seg. Det har absolutt ikke noe med sex å gjøre!

Ikke for venninnene kanskje, men for alle "predatorer" i vårt samfunn, er det gull verdt.

Kan ikke forstå en plass, at du mener for alvor at en syvåring bør barbere bena sine....

For meg er det syyykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    53

  • Sør

    29

  • Colette

    23

  • hidi, the scorpion

    17

Gjest Ulvinnen

Ikke for venninnene kanskje, men for alle "predatorer" i vårt samfunn, er det gull verdt.

Kan ikke forstå en plass, at du mener for alvor at en syvåring bør barbere bena sine....

For meg er det syyykt!

Hadde 7-åringen vært svært overvektig og blitt mobbet for det, så hadde jeg foreslått slanking. Eller hatt utstående tenner som hun ble mobbet for, så hadde jeg foreslått tannregulering.

Dette er ikke sexfiksering, det er snakk om å hjelpe et barn som helt unødvendig føler seg anderledes. Og det er bare en liten barberhøvel som skal til, så hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg kunne ha skrevet innlegget ditt sjøl! Er sååå enig, men vesla har så store komplekser nå *leit*!

Din jobb å få henne på andre tanker!

Min jente ville også ha sexy undertøy, som de andre på hennes alder (10 år), vi snakket om det, og hun skjønte at det kanskje var en dårlig idè...;)

Få deg et fadderbarn på hennes alder, så skjønner hun litt mer av verden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et mislykket forsøk på sarkasme.

Jeg mener naturligvis at det er morens jobb å gi barnet sunne verdier, og jeg lurer litt på hva hun gjør hvis jenta som fjortenåring finner ut at hun ikke gror bryster. På den annen sider leser man jo i avisa om foreldre som gir bryster i konfirmasjonsgave, så hvorfor ikke?

Et samfunn i forfall!

Jeg vil si at små bryster (og påfølgende silikon) og hårfjerning er to forskjellige ting - det ene er en ekstrem forandring, det andre normalt blant 99 % av Norges kvinner.

Ja, hun er et barn. Men hun er da ikke mindre et barn om hun slipper å være flau over leggene sine? Jeg spør deg - hadde du nektet datteren din kvisekrem fordi du ikke synes hun var gammel nok til å kvitte seg med kviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din jobb å få henne på andre tanker!

Min jente ville også ha sexy undertøy, som de andre på hennes alder (10 år), vi snakket om det, og hun skjønte at det kanskje var en dårlig idè...;)

Få deg et fadderbarn på hennes alder, så skjønner hun litt mer av verden;)

Vi har et fadderbarn på 7 år fra Sri Lanka og et fosterbarn på samme alder. Vesla er heller ei guttejente. men dette plager ho :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hadde 7-åringen vært svært overvektig og blitt mobbet for det, så hadde jeg foreslått slanking. Eller hatt utstående tenner som hun ble mobbet for, så hadde jeg foreslått tannregulering.

Dette er ikke sexfiksering, det er snakk om å hjelpe et barn som helt unødvendig føler seg anderledes. Og det er bare en liten barberhøvel som skal til, så hva er problemet?

Fordi hårvekst er naturlig, og det forandrer seg med årene. Er man en god foreldre, så overvinner man slike "kriser" kjapt! Ellers har man et skikkelig problem når tenårene setter inn.

Å "kjøpe" barna fri for problemer, er _aldri_ en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg kunne ha skrevet innlegget ditt sjøl! Er sååå enig, men vesla har så store komplekser nå *leit*!

''Jeg kunne ha skrevet innlegget ditt sjøl! Er sååå enig, men vesla har så store komplekser nå *leit*!''

Kjære vene, du kan da ikke la jenta di lide under store komplekser bare fordi noen voksne har bestemt at hår skal være naturlig! La andre kjempe for hjertesakene sine, din omsorg skal først og fremst gå til barnet ditt.

En av de viktigste sakene i det å være forelder, er å klare å se når man skal svelge kameler til barnets beste. Du kan være for naturlig behåring så mye du lyster (slutt gjerne å barbere deg selv), men la ikke barnet lide pga din overbevisning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klokt innspill, Glimtipper!

Skjønner at ho må godta seg sjøl, og det har vi snakka mye om. Men det blir litt sjølmotsigende når ho ser meg barbere leggene.

De siste dagene har det blittt en "big issue" - er så rådvilll.. Tror kanskje jeg tar leggene hennes i dusjen også. Feigt, men sant...

''Skjønner at ho må godta seg sjøl, og det har vi snakka mye om. Men det blir litt sjølmotsigende når ho ser meg barbere leggene.''

Hvorfor godtar hun ikke seg selv om hun barberer leggene? Jeg barberer langt mer enn det, men jeg godtar da meg selv okke som. Har det fint i kroppen min, jeg. Selv om jeg ikke ønsker hår histen og pisten.

Hvorfor er det så stor forskjell på nå og når hun er 12-13 år? Er barberte legger et tegn på noe seksuelt for henne eller handler det bare om å se ut som de andre 7-åringene? Jeg tror det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi har et fadderbarn på 7 år fra Sri Lanka og et fosterbarn på samme alder. Vesla er heller ei guttejente. men dette plager ho :-(

Jeg mener at din jobb er å hjelpe henne gjennom dette, men aldri med barbering!

Må ærlig innrømme, at jeg aldri har hørt om et slikt problem. Alt jeg vet, er at du må ta deg av dette. Jeg hadde begynt med de andre jentenes foreldre;)

Din jobb å ta tak i;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kunne ha skrevet innlegget ditt sjøl! Er sååå enig, men vesla har så store komplekser nå *leit*!''

Kjære vene, du kan da ikke la jenta di lide under store komplekser bare fordi noen voksne har bestemt at hår skal være naturlig! La andre kjempe for hjertesakene sine, din omsorg skal først og fremst gå til barnet ditt.

En av de viktigste sakene i det å være forelder, er å klare å se når man skal svelge kameler til barnets beste. Du kan være for naturlig behåring så mye du lyster (slutt gjerne å barbere deg selv), men la ikke barnet lide pga din overbevisning!

Tror som sagt at jeg tar fram høvelen i dusjen i morra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skjønner at ho må godta seg sjøl, og det har vi snakka mye om. Men det blir litt sjølmotsigende når ho ser meg barbere leggene.''

Hvorfor godtar hun ikke seg selv om hun barberer leggene? Jeg barberer langt mer enn det, men jeg godtar da meg selv okke som. Har det fint i kroppen min, jeg. Selv om jeg ikke ønsker hår histen og pisten.

Hvorfor er det så stor forskjell på nå og når hun er 12-13 år? Er barberte legger et tegn på noe seksuelt for henne eller handler det bare om å se ut som de andre 7-åringene? Jeg tror det siste.

Det er garantert det siste, ho er "indianer og sjørøver", hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Jeg kunne ha skrevet innlegget ditt sjøl! Er sååå enig, men vesla har så store komplekser nå *leit*!''

Kjære vene, du kan da ikke la jenta di lide under store komplekser bare fordi noen voksne har bestemt at hår skal være naturlig! La andre kjempe for hjertesakene sine, din omsorg skal først og fremst gå til barnet ditt.

En av de viktigste sakene i det å være forelder, er å klare å se når man skal svelge kameler til barnets beste. Du kan være for naturlig behåring så mye du lyster (slutt gjerne å barbere deg selv), men la ikke barnet lide pga din overbevisning!

''En av de viktigste sakene i det å være forelder, er å klare å se når man skal svelge kameler til barnets beste. Du kan være for naturlig behåring så mye du lyster (slutt gjerne å barbere deg selv), men la ikke barnet lide pga din overbevisning!''

Foreldre skal gi barnet selvtillit, ikke falsk eller kjøpt selvtillit, men ekte selvtillit som kommer innenfra. Ville du barbert en toåring?

Idealene fra SKJØNNHETSPRESSEN, har nådd oss, men det er vanlige foreldre som burde sette standarden.

At hysteriet når syv-år gamle barn, burde sette alle alarmklokker i alert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at små bryster (og påfølgende silikon) og hårfjerning er to forskjellige ting - det ene er en ekstrem forandring, det andre normalt blant 99 % av Norges kvinner.

Ja, hun er et barn. Men hun er da ikke mindre et barn om hun slipper å være flau over leggene sine? Jeg spør deg - hadde du nektet datteren din kvisekrem fordi du ikke synes hun var gammel nok til å kvitte seg med kviser?

Ja, det er flott.. og når leggene er tatt, kan hun jo bare nappe brynene med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Skjønner at ho må godta seg sjøl, og det har vi snakka mye om. Men det blir litt sjølmotsigende når ho ser meg barbere leggene.''

Hvorfor godtar hun ikke seg selv om hun barberer leggene? Jeg barberer langt mer enn det, men jeg godtar da meg selv okke som. Har det fint i kroppen min, jeg. Selv om jeg ikke ønsker hår histen og pisten.

Hvorfor er det så stor forskjell på nå og når hun er 12-13 år? Er barberte legger et tegn på noe seksuelt for henne eller handler det bare om å se ut som de andre 7-åringene? Jeg tror det siste.

Da tror du feil! Hvor tror du at syvåringer, ser hvordan de skal se ut? Familiebilder?

De kikker i bladene, som mamma kjøper eller de ser på reklamen. Barn er ikke dumme, men de vet ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En av de viktigste sakene i det å være forelder, er å klare å se når man skal svelge kameler til barnets beste. Du kan være for naturlig behåring så mye du lyster (slutt gjerne å barbere deg selv), men la ikke barnet lide pga din overbevisning!''

Foreldre skal gi barnet selvtillit, ikke falsk eller kjøpt selvtillit, men ekte selvtillit som kommer innenfra. Ville du barbert en toåring?

Idealene fra SKJØNNHETSPRESSEN, har nådd oss, men det er vanlige foreldre som burde sette standarden.

At hysteriet når syv-år gamle barn, burde sette alle alarmklokker i alert!!

Så enig, Hidi, men veit ikke om jeg klarer å etterleve det :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Så enig, Hidi, men veit ikke om jeg klarer å etterleve det :-((

Vet ikke hva jeg skal si.....

Barn fortjener sterke foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg vil si at små bryster (og påfølgende silikon) og hårfjerning er to forskjellige ting - det ene er en ekstrem forandring, det andre normalt blant 99 % av Norges kvinner.

Ja, hun er et barn. Men hun er da ikke mindre et barn om hun slipper å være flau over leggene sine? Jeg spør deg - hadde du nektet datteren din kvisekrem fordi du ikke synes hun var gammel nok til å kvitte seg med kviser?

Det ene er et resultat av en samfunnstrend der barn og unge i vesentlig grad ser ut til å innbille seg at utseende betyr alt.

Det andre dreier seg om å fjerne sår.

Ville du kjøpt g-strenger til syvåringen dersom det ble vanlig? Skal man tro pressen er det ikke uvanlig den dag i dag.

Hvor skal man sette grensen? Ved amerikanske missekonkurranser for syvåringer? Jeg antar vi alle synes den slags er grotesk.

Her mener jeg at man som foreldre gjør lurt i å lære barna at det er viktigere ting i livet enn utseende, slik at syvåringen ikke lar seg plage av disse hårkommentarene . Hår er en bagatell, men hvordan hjelper man den overvektige syvåringen? Eller en syvåring med andre skavanker som ikke enkelt lar seg rette opp? Er det viktig at alle er helt like? Jeg ser dette med slanking blir brukt som sammenligning over, som du her bruker kviser, og svaret på det retoriske spørsmålet er at man natuligvis ville hjulpet syvåringen med å slanke seg.

En hårreisende uttalelse. Det å slanke en syvåring, som ikke er i nærheten av utvokst, er direkte farlig. Spør en hvilken som helst lege.

Men altså: Jeg har ikke barn, så jeg vet jo ikke noe.

Uansett: Dette dreier seg om å gi barnet såpass med verdier at en hårkommentar ikke setter barnet ut, og fornuftige voksenråd om rette verdier når barnet er lei seg pga kommentarer som dette.

Med mindre man synes det er kurant at det perfekte skal være mal. Jeg synes ikke noe om denne trenden, og ville ganske sikkert kjempet imot den dersom jeg hadde en syvåring med hår på leggene, nøyaktig som jeg ville snakket til syvåringen som ble ertet fordi han hadde briller, fordi han hadde skjeve tenner i en alder hvor det er for tidlig med regulering, eller annet som gjorde at han skilte seg ut og derfor fikk en kommentar.

Jeg håper jeg ville klart å gi barnet litt styrke i stedet for å gi mobberne rett ved å finne fram høvelen, trosse øyelegens råd om briller i stedet for kontaktlinser, eller sende ham til reguleringstannlegen flere år før tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Fokus på utseendet er i ferd med å nå groteske proporsjoner når en syvåring får sårende kommentarer om hår på leggene, og derfor vurderer shaving.

Men hvorfor ikke? Det er ikke din jobb å stå imot samfunnsutviklinga på bekostning av et lite barns lykke.

Selv om jeg personlig tror jeg ville forsøkt å påvirke henne til ikke å bli utseendefokusert riktig ennå. Den tiden kommer fort nok når hun blir tenåring og finner ut at hun ikke ligner på en anorektisk utgave av Barbie..

Hvem skulle trodd at du noensinne skulle argumentere MOT hårfjerning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hvem skulle trodd at du noensinne skulle argumentere MOT hårfjerning?

Hehe, jeg er imponert over at det tok så mange minutter før jeg fikk den i trynet. ;)

Hadde jenta vært ti år eldre hadde jeg gitt et helt annet råd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror du feil! Hvor tror du at syvåringer, ser hvordan de skal se ut? Familiebilder?

De kikker i bladene, som mamma kjøper eller de ser på reklamen. Barn er ikke dumme, men de vet ikke bedre.

7-åringer i dag er nok langt meir informerte enn familiebilder og -blader.. TV, data og ikke veit jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...