Gå til innhold

Barbere leggene til 7-åring?


Angustia

Anbefalte innlegg

Hvor mye hår er det snakk om da? Hva synes du selv når du ser på leggene hennes?

Jeg har VELDIG mye hår på bl.a. leggene mine, og er selvsagt bekymret for om jentene mine har arvet tilstanden.

Så langet ser jeg at de har godt med hår på leggene, men de er lyse og synes ikke noe særlig.

Hverken de eller jeg har nok tenkt tanken på å barbere noe enda. (Jentene er 9,5 og 10,5 år gamle)

Om hårene på leggene til jenta di er mørke, kan jeg nok forstå barbering. Er de lyse, ville jeg nok avventet.

Jeg syns ikke det er mye hår, men de er veldig mørke og synes godt. Ikke blir de merkbart bleika av sola heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    53

  • Sør

    29

  • Colette

    23

  • hidi, the scorpion

    17

Gjest SommerDoler

Det er påfallende å se hvor fornuftig du høres ut når du ikke preiker religion. ;)

Så du sammenligner det å kjøpe sexy undertøy med å fjerne hår på leggene` Dette blir verre å verre. Nå måtte jeg faktisk le litt:)

Jeg hadde da heller selvfølgelig ikke latt en 10 åring kjøpe slikt undertøy. Det fører vel ikke til så mye komplekser å ikke få slike truser......

Tror heller ikke det å snakke med foreldrene vil løse problemet. Uten at jeg kan si det sikkert( vet ikke hvor mye hår det er snalkk om) ,så vil nok denne jenta uansett slite med hårene sine. Forstår ikke probleme med shaving t...Problemet er i såfall de elevene som har kommet med dumme kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du bestemmer deg for, ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet hvis jeg var deg, hvis hun fikk gjøre det.

Det handler selvsagt om "hvilket samfunn vi ønsker" (Det Store Bildet), men det handler også om individet, og hennes ønsker om å finne innpass eller ei. Det ville jo vært mye verre hvis det var du som insisterte på at hun skulle barbere leggene.

Det er mange saker som er verd å kjempe for, men kanskje ikke når det er en 7-åring som må gjøre det. Hun har ikke plikt (som individ) til å kjempe for den saken.

Med vennlig hilsen

Veldig enig med deg her. Jeg husker en sak på tv for noen år siden. En mor nektet å flytte ut av bydelen (Grønland?) selv om sønnen hennes ble holdt utenfor. Han var eneste norske elev på skolen. Moren ville ikke ha et slikt samfunn, men hun brukte sønnen sin som "middel" i kampen sin.... Sånt blir jo feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SommerDoler

''Men viss hårvekst er så naturlig, hvorfor fjerner vi da hår på legger, lår, under armene osv?? Hvorfor får noen tannregulering for utstående tenner, kvisekremer osv osv?''

Du mener ikke å si at det ikke er naturlig med hår på leggene?

Grunnen til at vi barberer, bruker regulering, kvisekremer er jo at vi dessverre har et press på å se "perfekte" ut. Dette perfekt-presset har jeg egentlig lite til over for i utgangspunktet, det skaper problemer for mange ettersom det faktisk er en del "skavanker" man ikke kan betale seg ut av.

''Det å gi barna vår selvtillit er noe av det viktigste som finnes. M en like viktig er det er å støtte dem viss de kommer og ber om hjelp for noe som virkelig er til plage.''

Det er faktisk mulig både å ta barnet på alvor og å støtte dem uten å fjerne problemet.

''Og du kan da ikke mene at det er rett å la en 7-åring grue seg til å gå i shorts fordi det er naturlig med hår på leggene?? ''

Jeg tenker at man må i det minste ha litt is i magen. Ut fra hovedinnlegget var det ikke åpenbart at det var et kjempeproblem for barnet, og barn har ofte "fikse ideer" som går raskt over hvis man ikke lager for mye oppstyr rundt det. Jeg tror nok jeg ville fjernet hårene hvis det viste seg å være et stort problem, men jeg ville nok også lagt vekt på videre å ruste barnet til å tåle slengbemerkninger senere.

''Tenk om noen forventet at jeg skulle slutte å barbere meg fordi jeg burde være naturlig. Da hadde det blitt lite shorts. Har god selvtillitt, men å gå rund som en mann...neitakk:)''

Det er faktisk like naturlig for kvinner og menn å ha hår på kroppen. Jeg antar at du har andre attributter som gjør at folk ikke ville tatt deg for mann selv om du lot være å barbere deg.

Jeg må få spørre om du noen gang har slitt med store kviseproblemer eller mye hårvekst selv? Jeg tipper nei, for da hadde du nok tenkt annerledes. Beklsgar om jeg tar feil.

Selvsagt kommer det an på hvor mye hår det er snakk om før man sier ja til hårfjerning på et barn. I mitt og min datters tilfelle har det aldri vært tvil.

Klart at det er altfor mye fokus på skjønnhet. Og her i verden vi bor er det veldig mye fokus, bl.a på dette med hår. Synd. men når det først er slik, så må man bare gjøre det beste ut av det. Blir ikke barna mine lykkelige med hårete kropper, så fjerner vi hårene. Selfølgelig innen rimelighetens grenser når det gjelder alder. Det var snakk om man ville fjernet på to åring i et innlegg. Sånt er bare tull. En toåring hatr ikke komplekser for slikt.

Du verden så deilig det hadde vært om man kumnne være naturlig:) Tro meg, det går mye energi med til 30 min hårfjerning hver dag( på meg delv). og enda så er jeg altfor lite nøye.

Og man kan selvsag være naturlig. Men selv om jeg sikker blir regnet for å være en normal dam e( når hårene er fjernet), så ville ikke en mann på jorden tatt i meg som naturlig. Bare spør SDD:)

Må ha litt galgenhumor. Og det med menn var for å tulle litt. Det er ikke det som ligger bak når man fjerner hår. Men å gå rundt som en mann, med MYE hår, i sommer kjolen det er ikke kjektt:(

Da fjerner jeg heller hårene og koser meg over livet med glatte legger, lår. mage og armer. Og ingen får meg til å forandre mening:)

Skulle bare ønske jeg hadde fjernet dem som barn også, så kunne jeg levd et normalt barneliv:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Men viss hårvekst er så naturlig, hvorfor fjerner vi da hår på legger, lår, under armene osv?? Hvorfor får noen tannregulering for utstående tenner, kvisekremer osv osv?''

Du mener ikke å si at det ikke er naturlig med hår på leggene?

Grunnen til at vi barberer, bruker regulering, kvisekremer er jo at vi dessverre har et press på å se "perfekte" ut. Dette perfekt-presset har jeg egentlig lite til over for i utgangspunktet, det skaper problemer for mange ettersom det faktisk er en del "skavanker" man ikke kan betale seg ut av.

''Det å gi barna vår selvtillit er noe av det viktigste som finnes. M en like viktig er det er å støtte dem viss de kommer og ber om hjelp for noe som virkelig er til plage.''

Det er faktisk mulig både å ta barnet på alvor og å støtte dem uten å fjerne problemet.

''Og du kan da ikke mene at det er rett å la en 7-åring grue seg til å gå i shorts fordi det er naturlig med hår på leggene?? ''

Jeg tenker at man må i det minste ha litt is i magen. Ut fra hovedinnlegget var det ikke åpenbart at det var et kjempeproblem for barnet, og barn har ofte "fikse ideer" som går raskt over hvis man ikke lager for mye oppstyr rundt det. Jeg tror nok jeg ville fjernet hårene hvis det viste seg å være et stort problem, men jeg ville nok også lagt vekt på videre å ruste barnet til å tåle slengbemerkninger senere.

''Tenk om noen forventet at jeg skulle slutte å barbere meg fordi jeg burde være naturlig. Da hadde det blitt lite shorts. Har god selvtillitt, men å gå rund som en mann...neitakk:)''

Det er faktisk like naturlig for kvinner og menn å ha hår på kroppen. Jeg antar at du har andre attributter som gjør at folk ikke ville tatt deg for mann selv om du lot være å barbere deg.

''Det er faktisk like naturlig for kvinner og menn å ha hår på kroppen.''

Det er det. Men det hjelper lite når hårvekst får folk til å grøsse og snu seg bort i avsky. Så du den saken da en eller annen kjendiskvinne stilte på rød løper med hårete legger? Og journalistene slo det stort opp hvor stygt det var og hvor sjokkerte de var over at hun ikke hadde barbert seg? Tror ikke det ga henne selvfølelse akkurat. Og hun modellen som ikke hadde barbert seg under armene, og han homofile kjendisstylisten (hva han nå heter) gikk ut i media og kritiserte henne?

Det er også helt naturlig å være uten sminke, men jeg blir ikke overrasket om du forteller at du sminker deg til selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter begynte å få ganske mye hår på leggene som 9-åring,

Hun ville gjerne barbere bort, jeg var også tvilende. Men det var pga at jeg var redd vi kanskje ville trigge frem mer hårvekst ved barbering.Jeg tok selvsagt jenta veldig på alvor.

Jeg kontaktet en flink hudpleier for å be om råd. Hun sa at jeg selvsagt måtte la jenta barbere leggene. Det var snakk om hennes ønske , ikke mitt. Og jeg ville ikke på noen måte utsette henne for mer hårvekst. Dette er 10 år siden nå, og hun har ikke fått mere hår.

Da hun var 9 år ble vi enige om at det kunne ligge en ladyshaver på badet, så kunne hun enkelt styre hårfjerningen selv.Har senere fungert fint hele tida. Etter hvert ble det høvel og voksing. Alt naturlig for henne, fordi det "alltid" har vært slik.

Så jeg mener at du absolutt må la jenta di få barbere. Hvorfor skal hun "lide" for at du er tvilende?

Jeg slet selv med masse hår i den alderen. Men jeg våget aldri å snakke med moren min om sånne ting. Hadde jeg fått fjernet hårene , så hadde jeg hatt en MYE bedre barndom! Å ha de hårene var fælt!

Så lykke til med datteren din. Håper hun får en hårfri barndom.

Til slutt må jeg skrive at jeg ikke er for å skape skjønnhetsidealer. Men her er det et problem, sånn trenger ikke barn å ha det i dag.

Takk for fornuftige tanker, Sommer Doler! Nå har jeg dratt høvelen, og frøkna sprader stolt rundt i shorts og gleder seg til neste svømmetur.

Har svelget noen kameler mothårs, men det er verdt det når jeg ser friheten og lykken i veslas øyne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Blir nesten rørt av det du skriver, er så gode ord.

Har slitt /sliter sånn med dette selv, at i denne tråden blir det nesten en "hjertesak" for meg:)

:-) Håper det slår inn hos trådstarter også, jeg får så vondt av jenta hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette var mine tanker også, men begynner å bli i tvil nå - beslutningsvegring!''

Du kan inngå et kompromiss, og kun barbere den ene?

*løsningsorientert*

;-)

Med vennlig hilsen

Alternativt halve leggen på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer doler

Takk for fornuftige tanker, Sommer Doler! Nå har jeg dratt høvelen, og frøkna sprader stolt rundt i shorts og gleder seg til neste svømmetur.

Har svelget noen kameler mothårs, men det er verdt det når jeg ser friheten og lykken i veslas øyne :-)

Nå ble jeg så glad på hennes vegne at tårene trilla.

Ønsker dere alt mulig godt.

Om noen år så ville hun nok uansett begynt og barbere....og nå får hun god erfaring.

Helt fint om vi hadde følt oss vel med å være hårete. Men virkeligheten er desverre ikke sånn, og det er den vi må forholde oss til.

Skulle ønske at jeg hadde en mor som deg da jeg var liten!

Håper dere får masse sol og varme og kan nyte shortslivet.

Masse varme klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer Doler

''Det er faktisk like naturlig for kvinner og menn å ha hår på kroppen.''

Det er det. Men det hjelper lite når hårvekst får folk til å grøsse og snu seg bort i avsky. Så du den saken da en eller annen kjendiskvinne stilte på rød løper med hårete legger? Og journalistene slo det stort opp hvor stygt det var og hvor sjokkerte de var over at hun ikke hadde barbert seg? Tror ikke det ga henne selvfølelse akkurat. Og hun modellen som ikke hadde barbert seg under armene, og han homofile kjendisstylisten (hva han nå heter) gikk ut i media og kritiserte henne?

Det er også helt naturlig å være uten sminke, men jeg blir ikke overrasket om du forteller at du sminker deg til selskaper.

Gode argumenter igjen

Og nå er jeg så glad på vegne av datteren til Augustina at jeg fremdeles har klump i halsen.

Som jeg skrev til henne....det hadde vært

deilig viss vi alle hadde følt oss vel som "hårete". Men vedren er ikke slik, og det er det vi må forholde oss til.

Ha en fin sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fornuftige tanker, Sommer Doler! Nå har jeg dratt høvelen, og frøkna sprader stolt rundt i shorts og gleder seg til neste svømmetur.

Har svelget noen kameler mothårs, men det er verdt det når jeg ser friheten og lykken i veslas øyne :-)

Veldig bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Gode argumenter igjen

Og nå er jeg så glad på vegne av datteren til Augustina at jeg fremdeles har klump i halsen.

Som jeg skrev til henne....det hadde vært

deilig viss vi alle hadde følt oss vel som "hårete". Men vedren er ikke slik, og det er det vi må forholde oss til.

Ha en fin sommer!

God sommer til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er faktisk like naturlig for kvinner og menn å ha hår på kroppen.''

Det er det. Men det hjelper lite når hårvekst får folk til å grøsse og snu seg bort i avsky. Så du den saken da en eller annen kjendiskvinne stilte på rød løper med hårete legger? Og journalistene slo det stort opp hvor stygt det var og hvor sjokkerte de var over at hun ikke hadde barbert seg? Tror ikke det ga henne selvfølelse akkurat. Og hun modellen som ikke hadde barbert seg under armene, og han homofile kjendisstylisten (hva han nå heter) gikk ut i media og kritiserte henne?

Det er også helt naturlig å være uten sminke, men jeg blir ikke overrasket om du forteller at du sminker deg til selskaper.

http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=591036

Falitt å barbere en syvåring. Mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg så glad på hennes vegne at tårene trilla.

Ønsker dere alt mulig godt.

Om noen år så ville hun nok uansett begynt og barbere....og nå får hun god erfaring.

Helt fint om vi hadde følt oss vel med å være hårete. Men virkeligheten er desverre ikke sånn, og det er den vi må forholde oss til.

Skulle ønske at jeg hadde en mor som deg da jeg var liten!

Håper dere får masse sol og varme og kan nyte shortslivet.

Masse varme klemmer.

Takk for gode ord, og klemmer tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er faktisk like naturlig for kvinner og menn å ha hår på kroppen.''

Det er det. Men det hjelper lite når hårvekst får folk til å grøsse og snu seg bort i avsky. Så du den saken da en eller annen kjendiskvinne stilte på rød løper med hårete legger? Og journalistene slo det stort opp hvor stygt det var og hvor sjokkerte de var over at hun ikke hadde barbert seg? Tror ikke det ga henne selvfølelse akkurat. Og hun modellen som ikke hadde barbert seg under armene, og han homofile kjendisstylisten (hva han nå heter) gikk ut i media og kritiserte henne?

Det er også helt naturlig å være uten sminke, men jeg blir ikke overrasket om du forteller at du sminker deg til selskaper.

''Det er det. Men det hjelper lite når hårvekst får folk til å grøsse og snu seg bort i avsky.''

Nå var kommentaren min til SommerDoler som sa hun ikke ville gå rundt som mann. Man blir ikke mann av å ha hårvekst.

Jeg skjønner jeg er heldig med omgangskretsen min, for jeg har aldri opplevd at folk grøsser og snur seg bort i avsky når jeg har hatt ubarberte legger. Forresten tror jeg en så ekstrem handling heller ikke hadde fått meg til å miste selvtillit, jeg hadde nok heller sett på vedkommende som meget sær og uhøflig.

Nå er egentlig ikke jeg en "natur-freak" som vil at alt skal være så naturlig, jeg spiste f.eks. ikke morkaken etter å ha født ;-)Men jeg er litt opptatt av å ikke problematisere for mye uten at det er helt nødvendig, jeg tror man fort kan skape problemer som egentlig ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få spørre om du noen gang har slitt med store kviseproblemer eller mye hårvekst selv? Jeg tipper nei, for da hadde du nok tenkt annerledes. Beklsgar om jeg tar feil.

Selvsagt kommer det an på hvor mye hår det er snakk om før man sier ja til hårfjerning på et barn. I mitt og min datters tilfelle har det aldri vært tvil.

Klart at det er altfor mye fokus på skjønnhet. Og her i verden vi bor er det veldig mye fokus, bl.a på dette med hår. Synd. men når det først er slik, så må man bare gjøre det beste ut av det. Blir ikke barna mine lykkelige med hårete kropper, så fjerner vi hårene. Selfølgelig innen rimelighetens grenser når det gjelder alder. Det var snakk om man ville fjernet på to åring i et innlegg. Sånt er bare tull. En toåring hatr ikke komplekser for slikt.

Du verden så deilig det hadde vært om man kumnne være naturlig:) Tro meg, det går mye energi med til 30 min hårfjerning hver dag( på meg delv). og enda så er jeg altfor lite nøye.

Og man kan selvsag være naturlig. Men selv om jeg sikker blir regnet for å være en normal dam e( når hårene er fjernet), så ville ikke en mann på jorden tatt i meg som naturlig. Bare spør SDD:)

Må ha litt galgenhumor. Og det med menn var for å tulle litt. Det er ikke det som ligger bak når man fjerner hår. Men å gå rundt som en mann, med MYE hår, i sommer kjolen det er ikke kjektt:(

Da fjerner jeg heller hårene og koser meg over livet med glatte legger, lår. mage og armer. Og ingen får meg til å forandre mening:)

Skulle bare ønske jeg hadde fjernet dem som barn også, så kunne jeg levd et normalt barneliv:(

Nei, jeg har aldri hatt problemer med stor hårvekst eller mye kviser. Utseendemessig er jeg helt normal, jeg er heldig slik. Men jeg har slitt med andre ting som det faktisk ikke bare er å klippe eller smøre vekk, så jeg vet hvordan det er for et barn å føle seg utenfor.

Derfor er jeg tilhenger av å gi barna styrke til å heve hodet selv om de får kommentarer og av å ikke ta relativt små problemer så alvorlig at de vokser seg større enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for kloke innspill alle sammen!

Jeg er fortsatt rådvill, men setter pris på alle svar - skal gå i tenkeboksen..

Minstejenta er ei "guttejente", ikke opptatt av klær, prinsesser eller utseende. Ho er sterk, harmonisk, populær og glad, men har fått ei sperre på dette håret på leggene.

Nå vil ho helst ikke dra og bade, fordi om svømming er noe av det ho elsker mest. Jeg prøver å motivere henne som best jeg kan, for barbering strider med alle mine prinsipper..

Barneoppdragelse er ikke alltid så lett :-)

Vesla har også mye hår på leggene .. lyse, men mye. Hun har nevnt barbering et par ganger, men så lenge det ikke er en sperre for henne i hverdagen utsetter jeg det litt.

Hun går i shorts, skjørt, badedrakt, bader hele tiden - ser ikke ut til å bry seg noe mer med det - og da synes jeg det er greit å la være.

Den dagen det begynner å hemme henne slik du beskriver, skal hun få lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter det veldig på spissen, men har til en viss grad rett. Det kalles sosialisering å rette seg etter de normer som gjelder i samfunnet. Lar du være å vaske deg en måneds tid, så vil folk flytte seg unna deg på bussen. Du kan selvsagt si til deg selv at du godtar kroppen og kropsluktene dine som de er, eller du kan begynne å dusje.

Man kan si at man ikke liker alle normer, som at det ikke burde være nødvendig å fjerne hår. Du kan demonstrere så mye du bare ønsker på egne vegne, men å la en jente plages uten at det er nødvendig, blir feil.

Minner meg om at min kjære bruker det som argument for å la være husarbeid fullstendig.

"Ærlig talt, om de ikke kan ta oss som vi er (med et hus som ser ut som et bomba horehus) så får det heller bare være" ...

I praksis fungerer virkelig ikke argumentet :-) Enkelte normer bør man leve opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SommerDoler

Nei, jeg har aldri hatt problemer med stor hårvekst eller mye kviser. Utseendemessig er jeg helt normal, jeg er heldig slik. Men jeg har slitt med andre ting som det faktisk ikke bare er å klippe eller smøre vekk, så jeg vet hvordan det er for et barn å føle seg utenfor.

Derfor er jeg tilhenger av å gi barna styrke til å heve hodet selv om de får kommentarer og av å ikke ta relativt små problemer så alvorlig at de vokser seg større enn nødvendig.

For det første så må jeg si at det er synd at du har slite med ting du også. Selv om et ikke har vært hår eller kviser, som jeg heller ikke trodde.

Og på en måte er det en fordel og ha et problem som kan fjernes, som f.eks.hår. Sånn sett er det et relativt lite problem. klart det er verre å mangle en arm f.eks! Eller å være alvorlig sjuk.......

Men her er det snakk om å slippe å ha komplekser fordi dette problemet helt eller delvis lar seg fjerne.Må da være fint det.

Nå er ingen like, heldigvis. Men i mitt tilfelle så hadde ingen foreldre eller psykolog i hele verden fått meg til å gå rak i ryggen og med hode hevet ute blandt folk i "naturlig"tilstand.

Datteren min kunne nok som barn gått rak i ryggen, fordi jeg har gitt henne nok selvtillit til det.Men hun hadde likevel følt seg stygg. Og hva er så vitsen med det? Får prise oss lykkelig over at det ikke er verre og over den lykken vi føler over glatte bein.

Hsker da jeg var 12 år( etter å ha slite med hår i tre år, minst), da tyvlånte jeg faren min sin barbermaskin og barberte leggene. Har aldri i livet vært så glad og følt meg så fin. Jeg til og med gleda meg til badetimen. Kan da vel ikke være noe galt i det:) Ikke om jeg hadde vært 7 år engang.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SommerDoler

''Det er det. Men det hjelper lite når hårvekst får folk til å grøsse og snu seg bort i avsky.''

Nå var kommentaren min til SommerDoler som sa hun ikke ville gå rundt som mann. Man blir ikke mann av å ha hårvekst.

Jeg skjønner jeg er heldig med omgangskretsen min, for jeg har aldri opplevd at folk grøsser og snur seg bort i avsky når jeg har hatt ubarberte legger. Forresten tror jeg en så ekstrem handling heller ikke hadde fått meg til å miste selvtillit, jeg hadde nok heller sett på vedkommende som meget sær og uhøflig.

Nå er egentlig ikke jeg en "natur-freak" som vil at alt skal være så naturlig, jeg spiste f.eks. ikke morkaken etter å ha født ;-)Men jeg er litt opptatt av å ikke problematisere for mye uten at det er helt nødvendig, jeg tror man fort kan skape problemer som egentlig ikke eksisterer.

Men nå forstår jeg ikke helt. Du skrev jo at du iikke hadde hårproblemer. Så da er vel ikke omgangskretsen din spesielt snille når de ikke snur seg vekk ,når du har ubarberte legger.

Og jeg BLIR selvsagt ikke mann av å ha hårete legger, har født to barn:) Men jeg FØLER meg som enn mann. Og beina mine ser ut so mannebein,sukk.

Dette engasjerte meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...