Gå til innhold

Barbere leggene til 7-åring?


Angustia

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Linken din er "hårreisende", Colette! Jeg ville aldri støtta noe slikt, vesla har ikke hull i ørene heller til tross for mas...

Ho er ei glad, harmonisk, aktiv og populær "guttejente" som plagdes så veldig over dette. Nå har jeg dratt høvelen; ho går stolt i shorts og vil svømme igjen. Mot alle mine prinsipper, men sant :-(

Tror du hadde bestemt deg lenge før du spurte oss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    53

  • Sør

    29

  • Colette

    23

  • hidi, the scorpion

    17

Linken din er "hårreisende", Colette! Jeg ville aldri støtta noe slikt, vesla har ikke hull i ørene heller til tross for mas...

Ho er ei glad, harmonisk, aktiv og populær "guttejente" som plagdes så veldig over dette. Nå har jeg dratt høvelen; ho går stolt i shorts og vil svømme igjen. Mot alle mine prinsipper, men sant :-(

Hun er helt sikkert ei flott jente, og du ei flott mor:-) Men jeg synes det er skremmende at barn skal utsettes for denne typen skjønnhetspress, som egentlig er et behov skapt av de som ønsker og tjene penger på "hårfjerning" i alle aldre. For dette er "big business" og ingenting annet. Business som skaper behov vi normalt ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi skal høre på dem og ta dem på alvor! Ingen steder i denn tråden sier jeg at vi skal blåse av barna våre og ikke ta dem på alvor!!! Snarere tvert imot! Jeg mener at vårt oppgave er å lære barna våre å bli frie, selvstendige og glade!! Og de kvalitetene sitter ikke utenpå barnet, men inni barnet.

''Jeg mener at vårt oppgave er å lære barna våre å bli frie, selvstendige og glade!! Og de kvalitetene sitter ikke utenpå barnet, men inni barnet.''

Jeg påstår at dattera mi er fri, sjølstendig og glad, men dette med leggene plaga henne i så stor grad at ho blei ufri, usjølstendig og trist.

Så lenge det lar seg løse med en høvel, ser jeg ikke det store problemet (fordi om det strider med mine prinsipper)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig så skal man velge sine "kriger" med omhu.

Med vennlig hilsen

Enig i det! Men jeg ville likevel tatt dette såpass på alvor at jeg hadde prata med foreldrene til disse venninnene som kommenterte det, og hørt hva de syntes om saken før jeg barberte ungen min! Man kan også velge ulike krigs-strategier vet du ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener at vårt oppgave er å lære barna våre å bli frie, selvstendige og glade!! Og de kvalitetene sitter ikke utenpå barnet, men inni barnet.''

Jeg påstår at dattera mi er fri, sjølstendig og glad, men dette med leggene plaga henne i så stor grad at ho blei ufri, usjølstendig og trist.

Så lenge det lar seg løse med en høvel, ser jeg ikke det store problemet (fordi om det strider med mine prinsipper)..

''Jeg påstår at dattera mi er fri, sjølstendig og glad, men dette med leggene plaga henne i så stor grad at ho blei ufri, usjølstendig og trist.''

Da er hun nok dessverre ikke så fri, selvstendig og glad som du liker og tro :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er helt sikkert ei flott jente, og du ei flott mor:-) Men jeg synes det er skremmende at barn skal utsettes for denne typen skjønnhetspress, som egentlig er et behov skapt av de som ønsker og tjene penger på "hårfjerning" i alle aldre. For dette er "big business" og ingenting annet. Business som skaper behov vi normalt ikke har.

''Men jeg synes det er skremmende at barn skal utsettes for denne typen skjønnhetspress, som egentlig er et behov skapt av de som ønsker og tjene penger på "hårfjerning" i alle aldre. For dette er "big business" og ingenting annet. Business som skaper behov vi normalt ikke har.''

Er sååå enig med deg! Men når jenta ikke ville gå i shorts, skjørt eller badedrakt, er det vanskelig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hadde bestemt deg lenge før du spurte oss.....

Der tar du feil, hidi, da hadde jeg ikke posta innlegget - hvorfor gidde??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg synes det er skremmende at barn skal utsettes for denne typen skjønnhetspress, som egentlig er et behov skapt av de som ønsker og tjene penger på "hårfjerning" i alle aldre. For dette er "big business" og ingenting annet. Business som skaper behov vi normalt ikke har.''

Er sååå enig med deg! Men når jenta ikke ville gå i shorts, skjørt eller badedrakt, er det vanskelig :-(

''Er sååå enig med deg! Men når jenta ikke ville gå i shorts, skjørt eller badedrakt, er det vanskelig :-(''

Jeg skjønner jo det:-) Men så lenge vi alle gir etter for denne galskapen, så vil den jo ha grunnlag for å fortsette. Og det er det som er så tragisk. Det er ingen som gjør opprør:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil, Colette, dette har vært vanskelig for meg / oss :-/

OK. Jeg respekterer at det har vært slik for dere. Uten at jeg klarer å føle den helt store forståelsen. Beklager dette:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg respekterer at det har vært slik for dere. Uten at jeg klarer å føle den helt store forståelsen. Beklager dette:-(

Det er heilt greit, Colette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg påstår at dattera mi er fri, sjølstendig og glad, men dette med leggene plaga henne i så stor grad at ho blei ufri, usjølstendig og trist.''

Da er hun nok dessverre ikke så fri, selvstendig og glad som du liker og tro :-(

Du har nok ikke møtt henne! Men vi kan enes om å være uenige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i det! Men jeg ville likevel tatt dette såpass på alvor at jeg hadde prata med foreldrene til disse venninnene som kommenterte det, og hørt hva de syntes om saken før jeg barberte ungen min! Man kan også velge ulike krigs-strategier vet du ;-)

Hei,

Helt enig, men med tanke på at det ikke er så mange år før det blir "OK" å barbere seg, tenker jeg at dette er en krig man vil tape i 99% av tilfellene. Det er heller ikke rettferdig å bruke et barn i en slik "krig". Da er det mange kriger som er langt viktigere for *barnet*.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du i det hele tatt kan vurdere å etterkomme et slikt ønske fra et barn. I min verden er det helt utenkelig. Barn skal få lov til å være barn, og fritatt for dette "hårhysteriet" som herjer vår tid. Synes jeg da... Vær klar over at neste skritt i prosessen kan bli denne:

http://www.kk.no/502785/haarfjerning-for-10-aaringer

Det er noget uklart hvilken side som er mest hysteriske her! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken din er "hårreisende", Colette! Jeg ville aldri støtta noe slikt, vesla har ikke hull i ørene heller til tross for mas...

Ho er ei glad, harmonisk, aktiv og populær "guttejente" som plagdes så veldig over dette. Nå har jeg dratt høvelen; ho går stolt i shorts og vil svømme igjen. Mot alle mine prinsipper, men sant :-(

Det er vesentlig flere og større kriger som kommer. Hvis barbering av leggene gjør henne "glad og fornøyd" så står hun bedre rustet til å stå imot slankepress, og mye annet.

Dessuten, det er ikke hugget i sten at "å barbere leggene" er noe kun skjønnhetsfanatikere gjør. Hvorfor er det bedre/verre enn å klippe håret på hodet, eller alle de andre sosialt aksepterte tingene vi gjør. Det blir minst like feil å definere "barbering av legger" som noe nesten seksuelt, slik enkelte tilsynelatende mener.

Synes du har gjort det riktige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Helt enig, men med tanke på at det ikke er så mange år før det blir "OK" å barbere seg, tenker jeg at dette er en krig man vil tape i 99% av tilfellene. Det er heller ikke rettferdig å bruke et barn i en slik "krig". Da er det mange kriger som er langt viktigere for *barnet*.

Med vennlig hilsen

Takk, Sør! Den siste timen har jeg følt meg som verdens verste mor, til tross for at 7-åringen er kjempestolt! *Sutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Sør! Den siste timen har jeg følt meg som verdens verste mor, til tross for at 7-åringen er kjempestolt! *Sutre*

Det er alltid noen som kritiserer uansett, og som skal være hylekor. Ikke bry deg om dem.

Vi viser jo hele tiden at vi pynter oss - vi tar på fine klær til høytider, vi klipper hår, og gjør masse annet for å se fine ut. La henne få føle seg fin.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som kritiserer uansett, og som skal være hylekor. Ikke bry deg om dem.

Vi viser jo hele tiden at vi pynter oss - vi tar på fine klær til høytider, vi klipper hår, og gjør masse annet for å se fine ut. La henne få føle seg fin.

Med vennlig hilsen

Knuskoser fra oss, Sør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noget uklart hvilken side som er mest hysteriske her! ;-)

Med vennlig hilsen

Vi vil nok en eller annen gang møte oss selv i døra. Vår verden er på ville veier i så mange sammenhenger at en dag må det bare si stopp. Og det meste må ta et skritt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...