Gå til innhold

Barbere leggene til 7-åring?


Angustia

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Jeg har ikke statistikken for Norge, men Danmark (som neppe er så forskjellig fra Norge) er landet i verden hvor befolkningen er lykkeligst.

Med vennlig hilsen

Lurer faktisk på om det var nettopp Danmark som ble sammenlignet med Norge sist jeg så media skrive om dette. Orker ikke søke jeg heller, men det er vel ikke lenge til de kjører ny runde.

Danskene er generelt runde i kantene. Vi snakker her om et land hvor det bare er noen få år siden anleggsarbeiderne gikk ut i streik fordi myndighetene nektet dem sixpacken til lunsj. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    53

  • Sør

    29

  • Colette

    23

  • hidi, the scorpion

    17

Gjest harikkenickfortiden

Tror du hadde bestemt deg lenge før du spurte oss.....

Ja, det tror jeg også. For du "liker" svarene som sier ja til barbering, mens du misliker svarene som sier nei. Du har nok egentlig bare vært ute etter støtte, fordi du er litt i tvil om det er galskap. Og når noen er positive til det, så letter det byrden for deg. Men det er jo greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det er vesentlig flere og større kriger som kommer. Hvis barbering av leggene gjør henne "glad og fornøyd" så står hun bedre rustet til å stå imot slankepress, og mye annet.

Dessuten, det er ikke hugget i sten at "å barbere leggene" er noe kun skjønnhetsfanatikere gjør. Hvorfor er det bedre/verre enn å klippe håret på hodet, eller alle de andre sosialt aksepterte tingene vi gjør. Det blir minst like feil å definere "barbering av legger" som noe nesten seksuelt, slik enkelte tilsynelatende mener.

Synes du har gjort det riktige.

Med vennlig hilsen

Hår på legger, og diverse andre steder er der pga det skal beskytte oss og huden. Det er en mening med å ha hår. Hvis det ikke var en mening, så hadde vi nok ikke blitt skapt sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest du vet allt i verden

Enig med deg igjen:-) Du sier det jeg tenker på en fremragende måte, og jeg kan i grunnen bare holde kjeft:-)

sett deg ned å les SE OG HØR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett deg ned å les SE OG HØR

Ja!!! Det var en god ide, synes jeg :-)) (Uten at jeg skjønte hva du mente med det innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer Doler

Du har nok ikke møtt henne! Men vi kan enes om å være uenige :-)

Du må prøve å ikke høre på de negative kommentarene. Blir lei meg på dine vegne. Er helt sikker på at datteren din er ef fri og flott jente med masse selvtillit. Men noen komplekser kan man ha for det. Og tenk på det gode forholdet hun har til deg når hun tar opp problemet/ertinga.

Og det er slettest ikke sikkert at de som som ertet legger merke til at hårene er borte. Det er nok hårene de har sett. At de er borte legger de kanskje ikke merke til engang. Håper i hvertfall det. Tenker på dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sommer Doler

Klart vi skal høre på dem og ta dem på alvor! Ingen steder i denn tråden sier jeg at vi skal blåse av barna våre og ikke ta dem på alvor!!! Snarere tvert imot! Jeg mener at vårt oppgave er å lære barna våre å bli frie, selvstendige og glade!! Og de kvalitetene sitter ikke utenpå barnet, men inni barnet.

Man er da selvstendig fri og glad fordi om man pynter seg!

Blir helt oppgitt...Man tar da barna med til frisøren.

Denne jenta har tydeligvis mer hår enn de aller fleste på hennes alder. Dette føler hun seg ubekvem med. Hvorfor skal barnet føle seg ubekvem fordi at foreldrene har som prinispp at du er fin nok som du er?

Da jentene mine fikk kviser, sa jeg også at de uansett var mer enn fine nok. Ene datteren min sa til slutt at de ordene var de verste hun visste.Hun følte seg da ikke finere av den grunn. Tomt foreldreprat syntest hun. Hun trengte hjelp til å orke å være sosial og ba nå meg som mamma om et skikkelig råd.

Vi fikk legetime. Kvisekremen hjalp. Og jenta fikk tilbake gleden i hverdagen:) Var dette også galt? Kviser er jo helt naturlig.....

Synest at trådstarter er en veldig god mor i denne "saken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår på legger, og diverse andre steder er der pga det skal beskytte oss og huden. Det er en mening med å ha hår. Hvis det ikke var en mening, så hadde vi nok ikke blitt skapt sånn...

Hva er "meningen" med blindtarmen?

Og hvis hår var nødvendig, hvorfor er det bare noen som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke en dårlig mor pga dette. Du kan knapt klandres for at det på alle plan i samfunnet higes etter perfeksjon, og at selv syvåringer med hår på leggene får negativ oppmerksomhet (nå, og tidligere i denne tråden, tar jeg forbehold i at vi snakker om normal hårvekst her, og ikke tendenser på et sånt nivå at du i et galskapens øyeblikk vurderte å tjene penger på henne i zoologisk hage).

Dette er bare et ubetydelig resultat av samfunnsutviklinga, og en ørliten forsmak på det hun og andre barn har i vente.

Men din datters følelser rundt dette er også en tankevekker i forhold til barn med større problemer enn noe som enkelt lar seg barbere bort på noen sekunder.

Det var det jeg forsøkte å poengere i innlegget mitt til Glimtipper, her et innlegg så godt at jeg for første gang i historien fikk ros på foreldreforumet (det blir nok ingen vane), og det er der problemet ligger. Ikke i noen simple hår. Barbering vs. ikke-barbering er en bagatell.

At vi snart ser like ut hele bunten, og at alle som ikke når opp til malen nærmest faller utenfor, er derimot et potensielt stort samfunnsproblem og ingen bagatell, men det er naturligvis ikke din skyld.

Andre barns reaksjoner på legger med hår er bare et symptom på dette.

Og når jeg først er igang: Nå forstår jeg at folk synes det er litt artig at jeg talte mot barbering i denne tråden, men jeg synes det er en smule drøyt å dra mitt tenningsmønster og min hårfetish ut fra forumet for Seksualitet og inn i debatten rundt et syv år gammelt barn.

Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.

Vel, det siste gjaldt ikke deg. ;)

''Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.''

Ser du ikke at standaren vi setter på voksne drypper ned på barna? Hvis du vil ha en verden hvor barn kan ha hår på leggene uten å bekymre seg, så må du godta, til og med applaudere, hår på leggene hos voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer Doler

Jeg skjønner ikke at du i det hele tatt kan vurdere å etterkomme et slikt ønske fra et barn. I min verden er det helt utenkelig. Barn skal få lov til å være barn, og fritatt for dette "hårhysteriet" som herjer vår tid. Synes jeg da... Vær klar over at neste skritt i prosessen kan bli denne:

http://www.kk.no/502785/haarfjerning-for-10-aaringer

Uff, jeg blir helt dårlig av sånn sammenligning. Hadde lyst til å fortsette diskusjonen, men jeg skjønner at til deg komme jeg ingen vei:)

Men ingenting i mitt hode og mine tanker kan forsvare at man lar barna ha komplekser pga sin egen overbevisning.

Det var en som skrev i tråden her man skulle lære barna at hårfjerning var for voksne. Det er jo helt feil. Lar man ikke barna barbere leggene fordi det er naturlig med hår, så får man jammen la være å barbere seg som voksen også! Det er vel like naturlig at voksne går rundt med hår på leggene? Føler at noen her inne tenker seksuelt om hårfjerning av legger. Men det er ikke en fornuftig tanke. Det var i hvert fall ikke for å føle meg sexy at jeg begynte å fjerne hår. Det var for at jeg følte meg STYGG, det fantes ingen andre med hårete legger og dette er maaange år siden. Og de som ikke hadde disse "beskyttende" legghårene overlevde like godt som meg:)

Sør skrev det så godt: Hvorfor er ikke alle skapt med mye kroppshår viss hårene er så beskyttende og viktige......(ilkke helt ordrett fra Sør altså).

Jeg er ganske sikker på at du også fjerner hår under armene:)

I såfall, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-På Dol av og til

''Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.''

Ser du ikke at standaren vi setter på voksne drypper ned på barna? Hvis du vil ha en verden hvor barn kan ha hår på leggene uten å bekymre seg, så må du godta, til og med applaudere, hår på leggene hos voksne.

Nemlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden har nok aldri vært så bra som den er nå.

Det er høyere levestandard, mindre barnedødelighet, lengre forventet levealder, færre kriger, færre diktatorer, osv.

At folk tror det er ille nå skyldes hovedsakelig at det ikke har studert nok historie.

At jenter barberer leggene er totalt irrelevant i den store sammenhengen.

Med vennlig hilsen

Ja nå til dags er det helt andre ting som gjør at verden er skakk-kjørt.

Hvordan er det egentlig med selvmordsstatistikkene om dagen? Lavere eller høyere enn før? Er folk *lykkeligere* i dag enn tidligere?

(UTEN sammenligning med det å barbere leggene eller ikke, for øvrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg er ikke enig med deg. Se på graden av uførhet/antall sykemeldinger i dette landet. Tyder det på en lykkelig befolkning med en god helse som har det bra?''

Min teori er at vi har det alt for godt, og mange tåler ikke antydninger til motstand. Selv en ordinær kjærlighetssorg sender folk til psykologer, og de ender opp med å knaske piller for å komme seg.

Den dagen de møter skikkelig motgang har de ikke kraft til å takle det.

Når det gjelder vårt velstandssamfunn er det også mange som ikke kjenner seg igjen i medias omtaler av typen "så mye tjener vi", "i år bruker vi 10000 hver på julegaver", osv, noe som medfører et enormt press på store deler av befolkninga. Det er mange unger som ikke trives etter juleferien når de sammenligner sine nye sokker med andre ungers nye Playstation og siste innen Snowboard, og det er mange foreldre som sliter vettet av seg fordi de ikke kan gi unga sine det vi leser at alle andre gir dem.

Dette er i samme gata som utseendehysteriet denne tråden handler om. Det er ikke kun mht til utseende- og skjønnhet idealet er uoppnåelig, og hvor presset er skyhøyt, og symptomene er mer enn anoreksia, silikoninnlegg og botox i hue og ræva.

Dette er muligens bivirkningen av å bo i verdens rikeste land.

Hel enig med deg SDD! Vi har det FOR bra, noe som fører til at pendelen på et eller annet tidspunkt vil snu, og vi blir ulykkelige.

Er dette et hint om at velferd ikke nødvendigvis skaper lykke? Jeg får alt jeg vil ha, og ennå er jeg ikke lykkelig - hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hadde bestemt deg lenge før du spurte oss.....

Syns ikke dette er en ok måte å kommunisere din uenighet på. Selv om trådstarter muligens hellet mot et ja til barbering, syns jeg absolutt hun har svart oss andre høflig, ærlig og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.''

Ser du ikke at standaren vi setter på voksne drypper ned på barna? Hvis du vil ha en verden hvor barn kan ha hår på leggene uten å bekymre seg, så må du godta, til og med applaudere, hår på leggene hos voksne.

Og hvorfor i alle verden skal vi ikke godta og ja, faktisk applaudere hår på leggene hos voksne? Hvem blei gud og bestemte at vi voksne ikke kan ha hår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor i alle verden skal vi ikke godta og ja, faktisk applaudere hår på leggene hos voksne? Hvem blei gud og bestemte at vi voksne ikke kan ha hår??

Kommentaren min var rettet mot SDD, som ikke kan utstå kroppshår på voksne kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vesentlig flere og større kriger som kommer. Hvis barbering av leggene gjør henne "glad og fornøyd" så står hun bedre rustet til å stå imot slankepress, og mye annet.

Dessuten, det er ikke hugget i sten at "å barbere leggene" er noe kun skjønnhetsfanatikere gjør. Hvorfor er det bedre/verre enn å klippe håret på hodet, eller alle de andre sosialt aksepterte tingene vi gjør. Det blir minst like feil å definere "barbering av legger" som noe nesten seksuelt, slik enkelte tilsynelatende mener.

Synes du har gjort det riktige.

Med vennlig hilsen

Godt svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er ikke enig med deg. Se på graden av uførhet/antall sykemeldinger i dette landet. Tyder det på en lykkelig befolkning med en god helse som har det bra?''

Min teori er at vi har det alt for godt, og mange tåler ikke antydninger til motstand. Selv en ordinær kjærlighetssorg sender folk til psykologer, og de ender opp med å knaske piller for å komme seg.

Den dagen de møter skikkelig motgang har de ikke kraft til å takle det.

Når det gjelder vårt velstandssamfunn er det også mange som ikke kjenner seg igjen i medias omtaler av typen "så mye tjener vi", "i år bruker vi 10000 hver på julegaver", osv, noe som medfører et enormt press på store deler av befolkninga. Det er mange unger som ikke trives etter juleferien når de sammenligner sine nye sokker med andre ungers nye Playstation og siste innen Snowboard, og det er mange foreldre som sliter vettet av seg fordi de ikke kan gi unga sine det vi leser at alle andre gir dem.

Dette er i samme gata som utseendehysteriet denne tråden handler om. Det er ikke kun mht til utseende- og skjønnhet idealet er uoppnåelig, og hvor presset er skyhøyt, og symptomene er mer enn anoreksia, silikoninnlegg og botox i hue og ræva.

Dette er muligens bivirkningen av å bo i verdens rikeste land.

Joda, men alt er relativt, og disse problemene er vel à regne for bagateller sammenliknet med sult, sykdom, terror.

(Bortsett fra kverkede kvinnfolk, selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...