Gå til innhold

Barbere leggene til 7-åring?


Angustia

Anbefalte innlegg

Det er vesentlig flere og større kriger som kommer. Hvis barbering av leggene gjør henne "glad og fornøyd" så står hun bedre rustet til å stå imot slankepress, og mye annet.

Dessuten, det er ikke hugget i sten at "å barbere leggene" er noe kun skjønnhetsfanatikere gjør. Hvorfor er det bedre/verre enn å klippe håret på hodet, eller alle de andre sosialt aksepterte tingene vi gjør. Det blir minst like feil å definere "barbering av legger" som noe nesten seksuelt, slik enkelte tilsynelatende mener.

Synes du har gjort det riktige.

Med vennlig hilsen

''Hvorfor er det bedre/verre enn å klippe håret på hodet, eller alle de andre sosialt aksepterte tingene vi gjør''

Kanskje fordi hodehår, og for den sakens skyld negler, vokser og vokser? I motsetning til hår på legger og armer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    53

  • Sør

    29

  • Colette

    23

  • hidi, the scorpion

    17

Vi vil nok en eller annen gang møte oss selv i døra. Vår verden er på ville veier i så mange sammenhenger at en dag må det bare si stopp. Og det meste må ta et skritt tilbake.

Verden har nok aldri vært så bra som den er nå.

Det er høyere levestandard, mindre barnedødelighet, lengre forventet levealder, færre kriger, færre diktatorer, osv.

At folk tror det er ille nå skyldes hovedsakelig at det ikke har studert nok historie.

At jenter barberer leggene er totalt irrelevant i den store sammenhengen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor er det bedre/verre enn å klippe håret på hodet, eller alle de andre sosialt aksepterte tingene vi gjør''

Kanskje fordi hodehår, og for den sakens skyld negler, vokser og vokser? I motsetning til hår på legger og armer?

Ja, og mange 7-åringer har langt hår, mens noen har kort. Noen foretrekker det ene, noen det andre. Samme med hår på leggene.

Det er faktisk ikke noen stor sak, sammenlignet med alt annet som skjer når barn vokser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden har nok aldri vært så bra som den er nå.

Det er høyere levestandard, mindre barnedødelighet, lengre forventet levealder, færre kriger, færre diktatorer, osv.

At folk tror det er ille nå skyldes hovedsakelig at det ikke har studert nok historie.

At jenter barberer leggene er totalt irrelevant i den store sammenhengen.

Med vennlig hilsen

Dette er fraser og floskler i mine ører. Verden har vel aldri hatt en mindre lykkelig befolkning enn den som lever i dag. Hvis man skal se på bruk av medisiner mot psykiske problemer bl.a. Velstand er en ting - men lykke er noe helt annet. Vi er slaver av den kapitalistiske verden, som ser sitt snitt til å tjene penger på alle våre "påståtte" problemer. Alt dreier seg om penger og profitt. For meg er det ikke ensbetydende med "lykke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og mange 7-åringer har langt hår, mens noen har kort. Noen foretrekker det ene, noen det andre. Samme med hår på leggene.

Det er faktisk ikke noen stor sak, sammenlignet med alt annet som skjer når barn vokser.

Med vennlig hilsen

Man velger ikke frisyre på leggene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fraser og floskler i mine ører. Verden har vel aldri hatt en mindre lykkelig befolkning enn den som lever i dag. Hvis man skal se på bruk av medisiner mot psykiske problemer bl.a. Velstand er en ting - men lykke er noe helt annet. Vi er slaver av den kapitalistiske verden, som ser sitt snitt til å tjene penger på alle våre "påståtte" problemer. Alt dreier seg om penger og profitt. For meg er det ikke ensbetydende med "lykke".

''Dette er fraser og floskler i mine ører. Verden har vel aldri hatt en mindre lykkelig befolkning enn den som lever i dag. Hvis man skal se på bruk av medisiner mot psykiske problemer bl.a. Velstand er en ting - men lykke er noe helt annet. Vi er slaver av den kapitalistiske verden, som ser sitt snitt til å tjene penger på alle våre "påståtte" problemer. Alt dreier seg om penger og profitt. For meg er det ikke ensbetydende med "lykke".''

Dette er virkelig floskler: For eksempel, ta utsagnet: "Verden har vel aldri hatt en mindre lykkelig befolkning enn den som lever i dag." - hvor har du det fra? Har du noen undersøkelser fra 1860 som viser hvor lykkelig folk var for 150 år siden? Det du bedriver er nostalgi.

Likeledes med medisiner: ja, folk tar medisiner. Vet du hva som skjedde med folk FØR de fikk medisiner?

De døde i store antall.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Du tar feil, Colette, dette har vært vanskelig for meg / oss :-/

Du er jo ikke en dårlig mor pga dette. Du kan knapt klandres for at det på alle plan i samfunnet higes etter perfeksjon, og at selv syvåringer med hår på leggene får negativ oppmerksomhet (nå, og tidligere i denne tråden, tar jeg forbehold i at vi snakker om normal hårvekst her, og ikke tendenser på et sånt nivå at du i et galskapens øyeblikk vurderte å tjene penger på henne i zoologisk hage).

Dette er bare et ubetydelig resultat av samfunnsutviklinga, og en ørliten forsmak på det hun og andre barn har i vente.

Men din datters følelser rundt dette er også en tankevekker i forhold til barn med større problemer enn noe som enkelt lar seg barbere bort på noen sekunder.

Det var det jeg forsøkte å poengere i innlegget mitt til Glimtipper, her et innlegg så godt at jeg for første gang i historien fikk ros på foreldreforumet (det blir nok ingen vane), og det er der problemet ligger. Ikke i noen simple hår. Barbering vs. ikke-barbering er en bagatell.

At vi snart ser like ut hele bunten, og at alle som ikke når opp til malen nærmest faller utenfor, er derimot et potensielt stort samfunnsproblem og ingen bagatell, men det er naturligvis ikke din skyld.

Andre barns reaksjoner på legger med hår er bare et symptom på dette.

Og når jeg først er igang: Nå forstår jeg at folk synes det er litt artig at jeg talte mot barbering i denne tråden, men jeg synes det er en smule drøyt å dra mitt tenningsmønster og min hårfetish ut fra forumet for Seksualitet og inn i debatten rundt et syv år gammelt barn.

Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.

Vel, det siste gjaldt ikke deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette er fraser og floskler i mine ører. Verden har vel aldri hatt en mindre lykkelig befolkning enn den som lever i dag. Hvis man skal se på bruk av medisiner mot psykiske problemer bl.a. Velstand er en ting - men lykke er noe helt annet. Vi er slaver av den kapitalistiske verden, som ser sitt snitt til å tjene penger på alle våre "påståtte" problemer. Alt dreier seg om penger og profitt. For meg er det ikke ensbetydende med "lykke".''

Dette er virkelig floskler: For eksempel, ta utsagnet: "Verden har vel aldri hatt en mindre lykkelig befolkning enn den som lever i dag." - hvor har du det fra? Har du noen undersøkelser fra 1860 som viser hvor lykkelig folk var for 150 år siden? Det du bedriver er nostalgi.

Likeledes med medisiner: ja, folk tar medisiner. Vet du hva som skjedde med folk FØR de fikk medisiner?

De døde i store antall.

Med vennlig hilsen

Det er faktisk bare å se og høre rundt seg. For oss som har levd en stund, så ser vi stor forskjell på livskvaliteten før og nå. I dag er det ikke annet enn klaging og ulykkelighet, stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan du jo lese her hva folk mener om hårfjerning hos barn. Og da er det snakk om fjerning av hår på kjønnsorgan hos barn fra 10-15 år:

http://alias.sol.no/content/sol-spor-harfjerning-barn

Jeg vil påstå det er noe vesetlig galt i hodene til folk som sammenligner barbering av legger med barbering av kjønnsorganer hos barn.

Da er det de som har problemer, for å si det høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bare å se og høre rundt seg. For oss som har levd en stund, så ser vi stor forskjell på livskvaliteten før og nå. I dag er det ikke annet enn klaging og ulykkelighet, stort sett.

Igjen, det er bare et løst utsagn.

Faktum er at folk har aldri hatt det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo ikke en dårlig mor pga dette. Du kan knapt klandres for at det på alle plan i samfunnet higes etter perfeksjon, og at selv syvåringer med hår på leggene får negativ oppmerksomhet (nå, og tidligere i denne tråden, tar jeg forbehold i at vi snakker om normal hårvekst her, og ikke tendenser på et sånt nivå at du i et galskapens øyeblikk vurderte å tjene penger på henne i zoologisk hage).

Dette er bare et ubetydelig resultat av samfunnsutviklinga, og en ørliten forsmak på det hun og andre barn har i vente.

Men din datters følelser rundt dette er også en tankevekker i forhold til barn med større problemer enn noe som enkelt lar seg barbere bort på noen sekunder.

Det var det jeg forsøkte å poengere i innlegget mitt til Glimtipper, her et innlegg så godt at jeg for første gang i historien fikk ros på foreldreforumet (det blir nok ingen vane), og det er der problemet ligger. Ikke i noen simple hår. Barbering vs. ikke-barbering er en bagatell.

At vi snart ser like ut hele bunten, og at alle som ikke når opp til malen nærmest faller utenfor, er derimot et potensielt stort samfunnsproblem og ingen bagatell, men det er naturligvis ikke din skyld.

Andre barns reaksjoner på legger med hår er bare et symptom på dette.

Og når jeg først er igang: Nå forstår jeg at folk synes det er litt artig at jeg talte mot barbering i denne tråden, men jeg synes det er en smule drøyt å dra mitt tenningsmønster og min hårfetish ut fra forumet for Seksualitet og inn i debatten rundt et syv år gammelt barn.

Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.

Vel, det siste gjaldt ikke deg. ;)

Applaus:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke en dårlig mor pga dette. Du kan knapt klandres for at det på alle plan i samfunnet higes etter perfeksjon, og at selv syvåringer med hår på leggene får negativ oppmerksomhet (nå, og tidligere i denne tråden, tar jeg forbehold i at vi snakker om normal hårvekst her, og ikke tendenser på et sånt nivå at du i et galskapens øyeblikk vurderte å tjene penger på henne i zoologisk hage).

Dette er bare et ubetydelig resultat av samfunnsutviklinga, og en ørliten forsmak på det hun og andre barn har i vente.

Men din datters følelser rundt dette er også en tankevekker i forhold til barn med større problemer enn noe som enkelt lar seg barbere bort på noen sekunder.

Det var det jeg forsøkte å poengere i innlegget mitt til Glimtipper, her et innlegg så godt at jeg for første gang i historien fikk ros på foreldreforumet (det blir nok ingen vane), og det er der problemet ligger. Ikke i noen simple hår. Barbering vs. ikke-barbering er en bagatell.

At vi snart ser like ut hele bunten, og at alle som ikke når opp til malen nærmest faller utenfor, er derimot et potensielt stort samfunnsproblem og ingen bagatell, men det er naturligvis ikke din skyld.

Andre barns reaksjoner på legger med hår er bare et symptom på dette.

Og når jeg først er igang: Nå forstår jeg at folk synes det er litt artig at jeg talte mot barbering i denne tråden, men jeg synes det er en smule drøyt å dra mitt tenningsmønster og min hårfetish ut fra forumet for Seksualitet og inn i debatten rundt et syv år gammelt barn.

Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.

Vel, det siste gjaldt ikke deg. ;)

Jeg har kommentert det! :-)

Og jeg er enig med mesteparten av det du skriver.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, det er bare et løst utsagn.

Faktum er at folk har aldri hatt det bedre.

Det blir bare en påstand fra din side. Hva som er å ha det "bedre" enn før blir vanskelig og bevise for din del. Jeg ser at mange mennesker er mye mer ulykkelige enn før, takket være bl.a. dette kravet til konformitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå det er noe vesetlig galt i hodene til folk som sammenligner barbering av legger med barbering av kjønnsorganer hos barn.

Da er det de som har problemer, for å si det høflig.

Hår skal bort hos alle jenter/kvinner for at de skal være moteriktige/delikate- det er poenget. Fatter du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke en dårlig mor pga dette. Du kan knapt klandres for at det på alle plan i samfunnet higes etter perfeksjon, og at selv syvåringer med hår på leggene får negativ oppmerksomhet (nå, og tidligere i denne tråden, tar jeg forbehold i at vi snakker om normal hårvekst her, og ikke tendenser på et sånt nivå at du i et galskapens øyeblikk vurderte å tjene penger på henne i zoologisk hage).

Dette er bare et ubetydelig resultat av samfunnsutviklinga, og en ørliten forsmak på det hun og andre barn har i vente.

Men din datters følelser rundt dette er også en tankevekker i forhold til barn med større problemer enn noe som enkelt lar seg barbere bort på noen sekunder.

Det var det jeg forsøkte å poengere i innlegget mitt til Glimtipper, her et innlegg så godt at jeg for første gang i historien fikk ros på foreldreforumet (det blir nok ingen vane), og det er der problemet ligger. Ikke i noen simple hår. Barbering vs. ikke-barbering er en bagatell.

At vi snart ser like ut hele bunten, og at alle som ikke når opp til malen nærmest faller utenfor, er derimot et potensielt stort samfunnsproblem og ingen bagatell, men det er naturligvis ikke din skyld.

Andre barns reaksjoner på legger med hår er bare et symptom på dette.

Og når jeg først er igang: Nå forstår jeg at folk synes det er litt artig at jeg talte mot barbering i denne tråden, men jeg synes det er en smule drøyt å dra mitt tenningsmønster og min hårfetish ut fra forumet for Seksualitet og inn i debatten rundt et syv år gammelt barn.

Rart ingen andre har kommentert denne særdeles smakløse sammenligningen mellom en voksen manns seksuelle preferanser og et barns legger.

Vel, det siste gjaldt ikke deg. ;)

LOL, SDD :-)

Jeg satte teen i halsen, takket være deg :-)

Må oppklare dette en gang for alle: Ho er ingen gorilla eller klar for Freak Shows, har en "vanlig" hårvekst som er svart og synes godt.

Men skjønnhetsjustisen er nådeløs - gamle eller unge :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare en påstand fra din side. Hva som er å ha det "bedre" enn før blir vanskelig og bevise for din del. Jeg ser at mange mennesker er mye mer ulykkelige enn før, takket være bl.a. dette kravet til konformitet.

"krav om konformitet"?

Var det mindre før?

Hva hvis du var homofil? Var det mindre krav mot deg før?

Hva hvis du var kvinne som ønsket å bo alene? Var det mindre krav mot deg før?

Folk har ALDRI noensinne vært så frie som nå. Aldri.

Og det gjelder i de fleste land i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, det er bare et løst utsagn.

Faktum er at folk har aldri hatt det bedre.

Jeg er ikke enig med deg. Se på graden av uførhet/antall sykemeldinger i dette landet. Tyder det på en lykkelig befolkning med en god helse som har det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...