Gå til innhold

Nabo'n er uføretrygdet!


Gjest jeg jobber

Anbefalte innlegg

Du kan komme tilbake å uttale deg den dagen du får en sykdom som gjør at du ikke lenger klarer å fungere... og heldigvis innser NAV at arbeidslivet ikke er den eneste arenaen man skal fungere på, men at man faktisk først og fremst skal være i stand til å ta vare på sin familie...

Mener du at jeg ikke kan synge i kor eller vaske klærne til familien min, fordi jeg er ufør?

Å sette igang en vaskemaskin, eller synge i kor en gang i uka, er vel ikke akkurat syssler som krever så mye at bare friske mennesker kan klare det.

Men om du hadde fortalt meg at du vasket klær og gjorde husarbeid flere timer daglig, og i tillegg hadde 2-3 timer korøvelser flere kvelder i uka, (noe som ville vært krevende også for "friske" mennesker) så ville jeg nok hatt mine tvil om at helsa di virkelig var så dårlig at du trengte uføretrygd.

Det er vel det det handler om her:

At noen av de "uføre" tilsynelatende fyller dagene sine på samme måte som en "frisk" person ville ha gjort dersom om h*n ikke var i jobb.

Du skriver også:

"og heldigvis innser NAV at arbeidslivet ikke er den eneste arenaen man skal fungere på, men at man faktisk først og fremst skal være i stand til å ta vare på sin familie... "

Vel, dette tror jeg at mange yrkesaktive mennesker ville følt som et privilegium å kunne ha muligheten til!

Svært mange jobber så mye, og / eller er så slitne av jobben at det går på bekostning av evnen til å ta vare på familien sin.

Mangel på tid og overskudd gjør det tungt å skulle følge opp både egne og familiemedlemmers skolegang og fritidsaktiviteter.

Og store deler av helgene går ofte med til husarbeid og andre forpliktelser som man ikke orket eller hadde tid til i arbeidsdagene... M.a.o har mange friske og yrkesaktive mennesker også ganske begrenset kvalitet på fritiden sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    12

  • Bookworm

    11

  • megler Smekk

    8

  • Persille1365381127

    6

Da kan de jo jobbe de dagene da. Det er det vi andre gjør. Det er mange måter å jobbe på også. Man kan faktisk ha jobb der man kommer og jobber de dagene man føler seg frisk nok til det.

Og kom ikke med den at de jobbene finnes ikke. Vet om flere bedrifter som har det.

Men det er klart, de vil vel ikke jobbe, så...

''Da kan de jo jobbe de dagene da. Det er det vi andre gjør. Det er mange måter å jobbe på også. Man kan faktisk ha jobb der man kommer og jobber de dagene man føler seg frisk nok til det.

Og kom ikke med den at de jobbene finnes ikke. Vet om flere bedrifter som har det.''

Nåja, dette er en sannhet med store modifikasjoner og en av de største utfordringene på arbeidsmarkedet i dag. Med mindre du tenker på attføringsbedrifter eller varig tilrettelagt arbeid (VTA), der tiltaksdeltakerne mottar ytelsen sin fra NAV like fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Å sette igang en vaskemaskin, eller synge i kor en gang i uka, er vel ikke akkurat syssler som krever så mye at bare friske mennesker kan klare det.

Men om du hadde fortalt meg at du vasket klær og gjorde husarbeid flere timer daglig, og i tillegg hadde 2-3 timer korøvelser flere kvelder i uka, (noe som ville vært krevende også for "friske" mennesker) så ville jeg nok hatt mine tvil om at helsa di virkelig var så dårlig at du trengte uføretrygd.

Det er vel det det handler om her:

At noen av de "uføre" tilsynelatende fyller dagene sine på samme måte som en "frisk" person ville ha gjort dersom om h*n ikke var i jobb.

Du skriver også:

"og heldigvis innser NAV at arbeidslivet ikke er den eneste arenaen man skal fungere på, men at man faktisk først og fremst skal være i stand til å ta vare på sin familie... "

Vel, dette tror jeg at mange yrkesaktive mennesker ville følt som et privilegium å kunne ha muligheten til!

Svært mange jobber så mye, og / eller er så slitne av jobben at det går på bekostning av evnen til å ta vare på familien sin.

Mangel på tid og overskudd gjør det tungt å skulle følge opp både egne og familiemedlemmers skolegang og fritidsaktiviteter.

Og store deler av helgene går ofte med til husarbeid og andre forpliktelser som man ikke orket eller hadde tid til i arbeidsdagene... M.a.o har mange friske og yrkesaktive mennesker også ganske begrenset kvalitet på fritiden sin..

''Svært mange jobber så mye, og / eller er så slitne av jobben at det går på bekostning av evnen til å ta vare på familien sin.

Mangel på tid og overskudd gjør det tungt å skulle følge opp både egne og familiemedlemmers skolegang og fritidsaktiviteter. Og store deler av helgene går ofte med til husarbeid og andre forpliktelser som man ikke orket eller hadde tid til i arbeidsdagene... M.a.o har mange friske og yrkesaktive mennesker også ganske begrenset kvalitet på fritiden sin..''

Jeg elsker å synge, og har sunget i kor i mange år. Men jeg har ikke kapasitet nå, selv om jeg virkelig skulle ønske jeg kunne. Eller - jeg kunne helt sikkert presset det inn hver torsdag kveld, men det ville gå sterkt utover mitt overskudd til barn og mann og meg selv...

Med full jobb og tre barn, har jeg overskudd til følgende:

*sitter i ett frivillig råd (møte en kveld i måneden)

*er med i et utvalg (møte ca 6 ganger i året

*samtalegruppe med venner (også mannen min) annenhver uke- men denne skippes dersom vi er slitne

*går tur 2 kvelder i uka med venninne.

Det betyr at de fleste kveldene har jeg ikke tid/overskudd til annet enn det ungene trenger av oppfølging (instrumenter, øving, lekser, kjøring til og fra aktiviteter), matlaging og et minimum av husarbeid.

Prøver å lese litt innimellom, men det blir altfor lite.

I helgene prøver vi å være sammen hele familien, siden ukedagene er så hektiske, og vi prøver å få vært en del ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

Å sette igang en vaskemaskin, eller synge i kor en gang i uka, er vel ikke akkurat syssler som krever så mye at bare friske mennesker kan klare det.

Men om du hadde fortalt meg at du vasket klær og gjorde husarbeid flere timer daglig, og i tillegg hadde 2-3 timer korøvelser flere kvelder i uka, (noe som ville vært krevende også for "friske" mennesker) så ville jeg nok hatt mine tvil om at helsa di virkelig var så dårlig at du trengte uføretrygd.

Det er vel det det handler om her:

At noen av de "uføre" tilsynelatende fyller dagene sine på samme måte som en "frisk" person ville ha gjort dersom om h*n ikke var i jobb.

Du skriver også:

"og heldigvis innser NAV at arbeidslivet ikke er den eneste arenaen man skal fungere på, men at man faktisk først og fremst skal være i stand til å ta vare på sin familie... "

Vel, dette tror jeg at mange yrkesaktive mennesker ville følt som et privilegium å kunne ha muligheten til!

Svært mange jobber så mye, og / eller er så slitne av jobben at det går på bekostning av evnen til å ta vare på familien sin.

Mangel på tid og overskudd gjør det tungt å skulle følge opp både egne og familiemedlemmers skolegang og fritidsaktiviteter.

Og store deler av helgene går ofte med til husarbeid og andre forpliktelser som man ikke orket eller hadde tid til i arbeidsdagene... M.a.o har mange friske og yrkesaktive mennesker også ganske begrenset kvalitet på fritiden sin..

''Svært mange jobber så mye, og / eller er så slitne av jobben at det går på bekostning av evnen til å ta vare på familien sin. ''

Er det så gale?

Hva skal man med familie da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som sagt, jeg er imponert over at du greier å jobbe med dine plager''

Jeg kan selvsagt ikke vite hvor alvorlig dine plager er. Jeg fikk først inntrykk av at du ville jobbe og det gikk jeg ut fra at du også kunne.

Jeg har funnet min egen måte å løse hofte/ryggproblemene på. Før kunne det ta lang tid før jeg ble bra fordi jeg spente meg når jeg gikk. Da jeg begynte å trosse smertene og gå med gode joggesko, ble jeg raskere bra. Løsningen for meg var altså å vrikke mest mulig på hoftene isteden for å gå stiv som en stokk. På jobben satt jeg med pute i ryggen.

Jeg er også så heldig som har en flink nautrapeut eller hva det heter på jobb. Jeg har brukt han når det har vært akutt og det har hjulpet.

Da jeg var barn skulle jeg egentlig begynne med innleggssåler i skoene. Jeg ville ikke, så det ble aldri gjort og det kan godt være at du har større forskjeller på beina enn meg. Både hoften og skuldrene mine er skjeve og det er venstre skulder jeg sliter mest med, selv om jeg er høyrehendt da disse plagene er mer konstant. Pussig nok kjenner jeg disse plagene best når jeg er helt i ro. Spesielt når jeg legger meg. Da gnager og murrer det så jeg ikke får sove. men styrketrening er bra for meg.

Du har helt sikkert verre plager enn meg. Fikk bare et annet inntrykk etter det føste innlegget og tenkte at det var jo håpløst av Nav og nekte deg å jobbe hvis du selv ville.

''og tenkte at det var jo håpløst av Nav og nekte deg å jobbe hvis du selv ville.''

Svaret mitt havner litt tilfeldig under ditt innlegg siden jeg har lest tråden stykkevis og delt.

Det er en stor misoppfatning at NAV nekter noen å jobbe. Målet er at alle som har en restarbeidsevne skal jobbe. Man kan jobbe så mye man orker, og ytelsen blir redusert etter antall timer eller inntekt, alt etter stønaden man mottar. Gidder ikke spesifisere de enkelte stønadene, men alt ligger på www.nav.no.

De på varig uførestønad kan i tillegg "fryse" trygda i inntil 5 år for å prøve seg i arbeid, samt at det er andre relativt nye og veldig gode virkemidler for å bidra til å få varig uføre i jobb.

AAP og dagpenger kan du søke gjenopptak på inntil 52 uker etter om man skulle bli arbeidsledig igjen, evt fremme nytt krav.

Den største bøygen er potensielle arbeidsgivere, ikke regelverket.

NAV tvinger heller ikke trygd eller sjukemelding på mennesker som kan / vil jobbe, det er en stor myte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og tenkte at det var jo håpløst av Nav og nekte deg å jobbe hvis du selv ville.''

Svaret mitt havner litt tilfeldig under ditt innlegg siden jeg har lest tråden stykkevis og delt.

Det er en stor misoppfatning at NAV nekter noen å jobbe. Målet er at alle som har en restarbeidsevne skal jobbe. Man kan jobbe så mye man orker, og ytelsen blir redusert etter antall timer eller inntekt, alt etter stønaden man mottar. Gidder ikke spesifisere de enkelte stønadene, men alt ligger på www.nav.no.

De på varig uførestønad kan i tillegg "fryse" trygda i inntil 5 år for å prøve seg i arbeid, samt at det er andre relativt nye og veldig gode virkemidler for å bidra til å få varig uføre i jobb.

AAP og dagpenger kan du søke gjenopptak på inntil 52 uker etter om man skulle bli arbeidsledig igjen, evt fremme nytt krav.

Den største bøygen er potensielle arbeidsgivere, ikke regelverket.

NAV tvinger heller ikke trygd eller sjukemelding på mennesker som kan / vil jobbe, det er en stor myte.

PS: Var litt kjapp på avtrekkeren der og føler for å presisere følgende:

Ja, det fins definitivt saksbehandlingsfeil i NAV som er en enorm organisasjon.

Og ja, det vil alltid være noen som utnytter velferdsgodene om de er frekke og utholdende nok.

Det triste er at dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gåten

''og tenkte at det var jo håpløst av Nav og nekte deg å jobbe hvis du selv ville.''

Svaret mitt havner litt tilfeldig under ditt innlegg siden jeg har lest tråden stykkevis og delt.

Det er en stor misoppfatning at NAV nekter noen å jobbe. Målet er at alle som har en restarbeidsevne skal jobbe. Man kan jobbe så mye man orker, og ytelsen blir redusert etter antall timer eller inntekt, alt etter stønaden man mottar. Gidder ikke spesifisere de enkelte stønadene, men alt ligger på www.nav.no.

De på varig uførestønad kan i tillegg "fryse" trygda i inntil 5 år for å prøve seg i arbeid, samt at det er andre relativt nye og veldig gode virkemidler for å bidra til å få varig uføre i jobb.

AAP og dagpenger kan du søke gjenopptak på inntil 52 uker etter om man skulle bli arbeidsledig igjen, evt fremme nytt krav.

Den største bøygen er potensielle arbeidsgivere, ikke regelverket.

NAV tvinger heller ikke trygd eller sjukemelding på mennesker som kan / vil jobbe, det er en stor myte.

''NAV tvinger heller ikke trygd eller sjukemelding på mennesker som kan / vil jobbe, det er en stor myte.''

I samråd med lege/psykiatri gjør de det. Men det er rett noen ganger,er ikke alltid den det gjelder ser det selv. En kan ha store ambisjoner selv om en sliter psykisk,dessverre er det ofte urealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Var litt kjapp på avtrekkeren der og føler for å presisere følgende:

Ja, det fins definitivt saksbehandlingsfeil i NAV som er en enorm organisasjon.

Og ja, det vil alltid være noen som utnytter velferdsgodene om de er frekke og utholdende nok.

Det triste er at dette

Hastverk er lastverk ;)

Det triste er at dette går ut over "de verdig trengende", både mtp stigmatisering og økonomi. Så NAV og myndigheter har en del å gripe fatt i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette igang en vaskemaskin, eller synge i kor en gang i uka, er vel ikke akkurat syssler som krever så mye at bare friske mennesker kan klare det.

Men om du hadde fortalt meg at du vasket klær og gjorde husarbeid flere timer daglig, og i tillegg hadde 2-3 timer korøvelser flere kvelder i uka, (noe som ville vært krevende også for "friske" mennesker) så ville jeg nok hatt mine tvil om at helsa di virkelig var så dårlig at du trengte uføretrygd.

Det er vel det det handler om her:

At noen av de "uføre" tilsynelatende fyller dagene sine på samme måte som en "frisk" person ville ha gjort dersom om h*n ikke var i jobb.

Du skriver også:

"og heldigvis innser NAV at arbeidslivet ikke er den eneste arenaen man skal fungere på, men at man faktisk først og fremst skal være i stand til å ta vare på sin familie... "

Vel, dette tror jeg at mange yrkesaktive mennesker ville følt som et privilegium å kunne ha muligheten til!

Svært mange jobber så mye, og / eller er så slitne av jobben at det går på bekostning av evnen til å ta vare på familien sin.

Mangel på tid og overskudd gjør det tungt å skulle følge opp både egne og familiemedlemmers skolegang og fritidsaktiviteter.

Og store deler av helgene går ofte med til husarbeid og andre forpliktelser som man ikke orket eller hadde tid til i arbeidsdagene... M.a.o har mange friske og yrkesaktive mennesker også ganske begrenset kvalitet på fritiden sin..

''Du skriver også: "og heldigvis innser NAV at arbeidslivet ikke er den eneste arenaen man skal fungere på, men at man faktisk først og fremst skal være i stand til å ta vare på sin familie... "''

Jeg ser at den kommentaren min på dette punktet ble en smule overforenklet... Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal "slippe" å jobbe for å kunne ha et prikkfritt hjem og å slippe å være sliten. Den sammenhengen dette ble meg fortalt, var den perioden hvor jeg rett og slett ikke klarte å komme meg ut av senga... det ble da diskutert muligheten for arbeidstrening, men saksbehandlere min sier da at: "vi får først få deg til å klare kravene hjemme, før vi tenker på noen jobb i tillegg". Den dagen jeg har overskudd _etter_ at vaskemaskina er satt på og hvis jeg faktisk i tillegg har klart å brette sammen noen klær, så skal jeg virkelig vurdere å prøve å jobbe litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg syns jeg har en rett til å si noe, for det er tross alt sånne som meg, som betaler trygda deres. Jeg, som har en jobb. Som aldri er sykemeldt.

''

Herregud. Syns du skal slutte å jobbe med en gang! Du kan ikke forsette å betale trygda deres. Si opp jobben i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke sikkert at det er en grunn. Det er jo uhyggelig mange i Norge som er uføretrygdet, som fyker rundt og jobber som bare det. Men så fort man påpeker det i et forum som dette får man pepper. Jeg er møkklei av å betale for giddeslause folk, som sier de er syke.

De bruker en masse argumenter som f eks at man tjener mindre osv, men det erikke godt nok for meg. Kan de spa opp hele hagen, legge brostein på oppdrag til folk osv, så kan de jaggu meg jobbe også.

Faen ta hageoppspaere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få uføretrygd er mulig for alle som har besluttsomhet og utholdenhet.

For ikke å snakke om alle disse jævlene med psykiske lidelser. Huff. Verden må ryddes opp i. Er så glad for at du tar tak i ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Er du sikker på at du er i arbeid? Høres mer ut som du tilbringer dagene ved kjøkkenvinduet og observerer hva denne fyren foretar seg i løpet av dagen.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''NAV tvinger heller ikke trygd eller sjukemelding på mennesker som kan / vil jobbe, det er en stor myte.''

I samråd med lege/psykiatri gjør de det. Men det er rett noen ganger,er ikke alltid den det gjelder ser det selv. En kan ha store ambisjoner selv om en sliter psykisk,dessverre er det ofte urealistisk.

''I samråd med lege/psykiatri gjør de det. Men det er rett noen ganger,er ikke alltid den det gjelder ser det selv. En kan ha store ambisjoner selv om en sliter psykisk,dessverre er det ofte urealistisk.''

I samråd med helsevesenet kan NAV søtte et krav om AAP eller varig ufør, men brukeren må sjøl fremme kravet og dokumentere det grundig. Helsepersonell rundt bruker skriver uttalelser i så måte.

Dernest skal NAV legge til rette for utprøving av restarbeidsevne alt etter behov.

Ingenting av dette står i veien for arbeid - det er jo samtlige parter tjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om alle disse jævlene med psykiske lidelser. Huff. Verden må ryddes opp i. Er så glad for at du tar tak i ting.

*Fnis!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...for det er tross alt sånne som meg, som betaler trygda deres. Jeg, som har en jobb. Som aldri er sykemeldt.''

Ja, slik er det. Du og jeg og alle andre som jobber er med å betale for de som ikke er i stand til det.

Og når du en gang blir syk, kommer jeg og de andre til å fortsette å betale skatten vår slik at du kan fortsette å betale regningene dine, beholde boligen din og spise deg mett hver dag.

Det er slik velferdssamfunnet vårt fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snøskredet

Hun i gul kjole?

Ja, hun ja. Hun virket temmelig "tett i pappen". Men er jo et sjakktrekk av staten å ansette henne som sjefen over alle sjefer i nav, siden hun antakeligvis ikke eier empati eller innlevelsesevne. *grøss* Med henne i spissen blir det nok utrolig mange færre som ikke får trygd.

Men staten bør heller pusse henne på alle de innvandrerne av ulik nasjonalitet som driver sport i å få del i våre velferdsgoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

''I samråd med lege/psykiatri gjør de det. Men det er rett noen ganger,er ikke alltid den det gjelder ser det selv. En kan ha store ambisjoner selv om en sliter psykisk,dessverre er det ofte urealistisk.''

I samråd med helsevesenet kan NAV søtte et krav om AAP eller varig ufør, men brukeren må sjøl fremme kravet og dokumentere det grundig. Helsepersonell rundt bruker skriver uttalelser i så måte.

Dernest skal NAV legge til rette for utprøving av restarbeidsevne alt etter behov.

Ingenting av dette står i veien for arbeid - det er jo samtlige parter tjent med.

''men brukeren må sjøl fremme kravet og dokumentere det grundig. Helsepersonell rundt bruker skriver uttalelser i så måte.''

Så hvis behandleren søker full ufør uten at jeg vet det,er det lovbrudd,er det det du sier?

Ikke det at jeg bryr meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskerikkeuføre

''og tenkte at det var jo håpløst av Nav og nekte deg å jobbe hvis du selv ville.''

Svaret mitt havner litt tilfeldig under ditt innlegg siden jeg har lest tråden stykkevis og delt.

Det er en stor misoppfatning at NAV nekter noen å jobbe. Målet er at alle som har en restarbeidsevne skal jobbe. Man kan jobbe så mye man orker, og ytelsen blir redusert etter antall timer eller inntekt, alt etter stønaden man mottar. Gidder ikke spesifisere de enkelte stønadene, men alt ligger på www.nav.no.

De på varig uførestønad kan i tillegg "fryse" trygda i inntil 5 år for å prøve seg i arbeid, samt at det er andre relativt nye og veldig gode virkemidler for å bidra til å få varig uføre i jobb.

AAP og dagpenger kan du søke gjenopptak på inntil 52 uker etter om man skulle bli arbeidsledig igjen, evt fremme nytt krav.

Den største bøygen er potensielle arbeidsgivere, ikke regelverket.

NAV tvinger heller ikke trygd eller sjukemelding på mennesker som kan / vil jobbe, det er en stor myte.

Bare for å oppklare: Jeg har ikke sagt at NAV nekter meg å jobbe, jeg er fullt ut klar over at jeg selv kan velge å jobbe om jeg vil. Eller rettere sagt, om jeg kan. Og det kan jeg ikke.

Ut over det bare henviser jeg til mine tidligere innlegg i steden for å forklare mer (i den grad det trengs, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskerikkeuføre

Å sette igang en vaskemaskin, eller synge i kor en gang i uka, er vel ikke akkurat syssler som krever så mye at bare friske mennesker kan klare det.

Men om du hadde fortalt meg at du vasket klær og gjorde husarbeid flere timer daglig, og i tillegg hadde 2-3 timer korøvelser flere kvelder i uka, (noe som ville vært krevende også for "friske" mennesker) så ville jeg nok hatt mine tvil om at helsa di virkelig var så dårlig at du trengte uføretrygd.

Det er vel det det handler om her:

At noen av de "uføre" tilsynelatende fyller dagene sine på samme måte som en "frisk" person ville ha gjort dersom om h*n ikke var i jobb.

Du skriver også:

"og heldigvis innser NAV at arbeidslivet ikke er den eneste arenaen man skal fungere på, men at man faktisk først og fremst skal være i stand til å ta vare på sin familie... "

Vel, dette tror jeg at mange yrkesaktive mennesker ville følt som et privilegium å kunne ha muligheten til!

Svært mange jobber så mye, og / eller er så slitne av jobben at det går på bekostning av evnen til å ta vare på familien sin.

Mangel på tid og overskudd gjør det tungt å skulle følge opp både egne og familiemedlemmers skolegang og fritidsaktiviteter.

Og store deler av helgene går ofte med til husarbeid og andre forpliktelser som man ikke orket eller hadde tid til i arbeidsdagene... M.a.o har mange friske og yrkesaktive mennesker også ganske begrenset kvalitet på fritiden sin..

Jeg synes du er veldig hard, altså, når du i fullt alvor mener at man først og fremst skal jobbe, selv om man da ikke er i stand til å gjøre noe mer den dagen enn bare å ligge på sofan...

Jeg tror din filosofi vil øke selvmordsraten kraftig om du kom til makta. Å kun ha nok krefter/ork til å jobbe vil være en solid livskvalitetsforringelse, og hadde det vært slik for meg ville jeg faktisk ikke hatt noen grunn til å leve lenger. Kun ha smerter, aldri greie å gjøre noe med ungene, ikke klare noe hjemme, det hadde virkelig ikke vært noe liv uansett om jeg greide å jobbe/forsørge meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...