Gå til innhold

Der kom det ja

Anbefalte innlegg

Gjest horitit

''Takk og lov sitter ingen av barna deres eller de selv igjen med alvorlige skadevirkninger av denne vaksinen, da hadde nok pipa hatt en annen lyd''

For ikke å snakke om hvilken lyd pipa hadde hatt hvis en av barna døde. Da hadde vi antagelig ikke vært i stand til å diskutere det en gang.

Noen mistet faktisk et barn under denne svineinfluensaen. Det skjer også under "andre" influensaer. Det dør garantert noen i år også.

Fortsetter under...

• Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

93

• Colette

54

• XbellaX

13

• laban

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest horitit

Det krever nok mer krefter enn det jeg har tilrådelig i det daglige:-) Orker ikke dag etter dag med dette. Jeg setter inn krefter og sier hva jeg mener ca. 1 dag i uka, men jeg fortsetter aldri diskusjonen dagen etter. For da tar de aldri slutt:-)

Hehe, du tar deg ei velfortjent pause etter en "heftig" aften/natt med andre ord.

Eldre med et langt dårligere immunsystem, gjerne med flere tilleggs lidelser, og nedsatt lungefunksjon. Gjerne svært hemmet eller redusert bevegelse. Dette vet vi, dette er sykehjemmene klar over. Det er tragisk men det er en naturlig årsak. Det er alt annet enn naturlig når en frisk og rask 20åring dør.

Det er en tragedie uansett om folk dør av influensa. Jeg unner alle et så langt liv som mulig. Og jeg synes denne oppmerksomheten rundt en influensa som rammer yngre mennesker er direkte usmakelig.

Hvor mange av de 32 som døde var unge, friske og raske? Det dør faktisk unge, friske og raske av sesonginfluensa hvert eneste år uten at de telles på forsiden av avisen. Jeg har selv opplevd to personer som har dødd av influensa, ei venninne og en arbeidskollega. Dette er mange år siden og begge var unge, friske og raske.

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=573155

http://www.aftenposten.no/helse/Mann-i-20-arene-dode-av-svineinfluensa-5586651.html

For å nevne noe.

Hehe, du tar deg ei velfortjent pause etter en "heftig" aften/natt med andre ord.

Noe sånt, ja:-) Jeg har prøvd og fortsette diskusjoner her inne dagen etter. Men da tar de aldri slutt:-) Og det er utrolig slitsomt, siden det som regel bare er meg som har de meningene jeg har, og det er liten støtte og få.

Noe sånt, ja:-) Jeg har prøvd og fortsette diskusjoner her inne dagen etter. Men da tar de aldri slutt:-) Og det er utrolig slitsomt, siden det som regel bare er meg som har de meningene jeg har, og det er liten støtte og få.

Annonse

Gjest horitit

Dette er, som jeg har nevnt, vanlig ved influensaer. Både du og jeg kan gå rundt med en oppfatning av at vi er friske og raske og likevel dø av en influensa. Det kan være at vi ikke vet at vi er syke eller det kan være at vårt immunforsvar ikke takler viruset. Dette skjer hvert år.

Gjest horitit

Dette er, som jeg har nevnt, vanlig ved influensaer. Både du og jeg kan gå rundt med en oppfatning av at vi er friske og raske og likevel dø av en influensa. Det kan være at vi ikke vet at vi er syke eller det kan være at vårt immunforsvar ikke takler viruset. Dette skjer hvert år.

Gjest horitit

Gjest Nickløsheletida

Noen mistet faktisk et barn under denne svineinfluensaen. Det skjer også under "andre" influensaer. Det dør garantert noen i år også.

Det kan hende. Jeg bodde utenlands da vaksinen kom og i det landet ble alle skolekalsser først tilbudt vanlig sesonginfluensavaksinen på skolen. Sønnen min var den eneste i klassen som takket nei, fordi jeg rakk ikke å få undersøkt om vaksinen var levende først og læreren synes det var veldig rart. at han takket nei. Deretter kom svineinfluensavaksinen.

Der foregikk vaksinering i stort omfang i forhold til i Norge.

I gamle dager var den største dødsårsaken vanlig lungebetennelse. Nå har vi antibiotika. Vi skal være glade for det.

Gjest Nickløsheletida

Det kan hende. Jeg bodde utenlands da vaksinen kom og i det landet ble alle skolekalsser først tilbudt vanlig sesonginfluensavaksinen på skolen. Sønnen min var den eneste i klassen som takket nei, fordi jeg rakk ikke å få undersøkt om vaksinen var levende først og læreren synes det var veldig rart. at han takket nei. Deretter kom svineinfluensavaksinen.

I gamle dager var den største dødsårsaken vanlig lungebetennelse. Nå har vi antibiotika. Vi skal være glade for det.

Hvor mange av de 32 som døde var unge, friske og raske? Det dør faktisk unge, friske og raske av sesonginfluensa hvert eneste år uten at de telles på forsiden av avisen. Jeg har selv opplevd to personer som har dødd av influensa, ei venninne og en arbeidskollega. Dette er mange år siden og begge var unge, friske og raske.

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=573155

http://www.aftenposten.no/helse/Mann-i-20-arene-dode-av-svineinfluensa-5586651.html

For å nevne noe.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Gjest horitit

Du har min støtte i dette. Jeg synes hele greiene tok helt av og det var akkurat som om folk mistet evnen til å tenke selv oppe i det hele. Skremmende greier....

Det er helt vanlig. Det uvanlige er at såpass mange mennesker blir syke og dør i samme slengen.

Gjest horitit

Klart vi skal være glade for ting som fremstilles og holder oss i live, men vi behøver ikke av den grunn ikke kunne se at akkurat svineinfluensaen ble hauset opp.

Det er en tragedie uansett om folk dør av influensa. Jeg unner alle et så langt liv som mulig. Og jeg synes denne oppmerksomheten rundt en influensa som rammer yngre mennesker er direkte usmakelig.

Det er absolutt tragisk uansett alder, men det er mer forstålig når et gammelt slitent menneske dør enn når en ung og frisk 20 åring dør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...