Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Jeg hører du sier dette.

Jeg venter dokumentasjon på din påstand om at alle som forgriper seg på barn er pedofile?

''Jeg hører du sier dette. Jeg venter dokumentasjon på din påstand om at alle som forgriper seg på barn er pedofile? – XbellaX''

Jeg påstod at voksne som forgriper seg seksuelt på småbarn er pedofile. Det virker som et greit utgangspunkt, og i tråd med definisjonen av pedofili (seksuelt tiltrukket småbarn).

Du, derimot, kom med referansen, som du påstod viser det motsatte, men jeg påpekte metode feil.

Jeg tror ikke det er mulig å bevise en persons seksualitet (i hvert fall ikke uten svært avanserte tester), og jeg har derfor fokusert på å påpeke metodefeil.

Fra det følger at man ikke kan vite 100% sikker om "alle" overgripere er pedofile eller ei. Kanskje noen ikke er det, men basert på definisjonen så virker det rimelig å anta at det store flertall er det, siden de valgte å utføre seksuelle overgrep på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Takk for at du viser romslighet.

Jeg har liten romslighet for de som vil "forstå overgrep" romslighet får du aldri fra meg, men takk for din.

Du har mange med deg, så det er hyggelig at jeg som den ensomme får din romslighet.

Jeg bryr meg lite/ingenting om noe som tar smuler fra barns liv, de som tar smulene burde se Kill Bill,. virkelig en god film. :)

''Jeg har liten romslighet for de som vil "forstå overgrep" romslighet får du aldri fra meg, men takk for din. ''

Du må lese mine innlegg for det er ikke dette jeg har skrevet om. Det som har vært min sak her er at pedofili ikke er synonymt med overgrep. Ikek alle som forgriper seg på barn er pedofilie. Jeg har ikke snakket om å "forstå overgrep".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ingen her som har påstått at alle pedofile begår overgrep.''

Nei jeg har ikke sagt noen har skrevet det. Jeg skrev det i forbindelse med fakta opplyninger som folk flest ikke er klar over. De aller fleste mennesker tror pedofili = overgrep.

''De aller fleste mennesker tror pedofili = overgrep. – XbellaX''

Det er vel knapt et menneske i denne tråden som har påstått det?

Derimot har Andeby et uttalt ønske (i tråden som ble slettet) om å ufarliggjøre pedofile, ved å bagatellisere overgrep, og å hevde at alle andre enn pedofile utførte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei Madelenemie,

Jeg forstår du blir sint, men du får tenke på ungene og vite at det er langt bedre for ungene at du holder deg rolig, og ikke sier/gjør noe dumt.

Sinne løser ikke noe. Men det kan ødelegge for deg.

Med vennlig hilsen

Hei!

Okey.

Men Sør, på godt og vondt, jeg er ikke som andre, noen ganger kan annerledesheten være god, andre ganger ødelegger prinsippfastheten familieidyllen,

Ingen av søstrene vet eller tenker eller aner hvem jeg er, ikke en gang min mann, men kanskje han mer enn noen, jeg er svært uredd, jeg vet ikke hvorfor, akkurat det har jeg ikke forstått, jeg kan derfor være voldelig, ikke mot barn, men mot de som truer de svake, jeg klarer ikke å forklare det bedre for deg, men dette er ingen trussel, men en realitet.

Derfor i visse grupper er det en fordel. for meg selv gir det en innsikt i noe som få vet noe om. På en måte føler jeg du forstår, men jeg selv kjemper i mot det hver dag, da jeg bare vil være fredelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hører du sier dette. Jeg venter dokumentasjon på din påstand om at alle som forgriper seg på barn er pedofile? – XbellaX''

Jeg påstod at voksne som forgriper seg seksuelt på småbarn er pedofile. Det virker som et greit utgangspunkt, og i tråd med definisjonen av pedofili (seksuelt tiltrukket småbarn).

Du, derimot, kom med referansen, som du påstod viser det motsatte, men jeg påpekte metode feil.

Jeg tror ikke det er mulig å bevise en persons seksualitet (i hvert fall ikke uten svært avanserte tester), og jeg har derfor fokusert på å påpeke metodefeil.

Fra det følger at man ikke kan vite 100% sikker om "alle" overgripere er pedofile eller ei. Kanskje noen ikke er det, men basert på definisjonen så virker det rimelig å anta at det store flertall er det, siden de valgte å utføre seksuelle overgrep på barn.

''Jeg påstod at voksne som forgriper seg seksuelt på småbarn er pedofile.''

Venter på dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har liten romslighet for de som vil "forstå overgrep" romslighet får du aldri fra meg, men takk for din. ''

Du må lese mine innlegg for det er ikke dette jeg har skrevet om. Det som har vært min sak her er at pedofili ikke er synonymt med overgrep. Ikek alle som forgriper seg på barn er pedofilie. Jeg har ikke snakket om å "forstå overgrep".

''Det som har vært min sak her er at pedofili ikke er synonymt med overgrep. Ikek alle som forgriper seg på barn er pedofilie.''

Men XbellaX, dette er to HELT forskjellige emner. To helt forskjellige diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''De aller fleste mennesker tror pedofili = overgrep. – XbellaX''

Det er vel knapt et menneske i denne tråden som har påstått det?

Derimot har Andeby et uttalt ønske (i tråden som ble slettet) om å ufarliggjøre pedofile, ved å bagatellisere overgrep, og å hevde at alle andre enn pedofile utførte dem.

Jeg diskuterer ikke Andeby sine tanker/baktanker.

Jeg har ikke sagt det gjelder tråden men folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, men jeg mener man plukker det man liker og referere det man syns er rett osv...''

Så enkelt er det nok ikke. Det er en bred enighet innen fagmiljøet at det ikke er en automatikk i at en som forgriper seg på barn er pedofil.

''Det er en bred enighet innen fagmiljøet at det ikke er en automatikk i at en som forgriper seg på barn er pedofil. – XbellaX''

Vel, enighet er det kanskje, men metodikken er åpenbart feil så lenge de klassifiserer alle "skap-pedofile" (altså alle de som ER pedofile, men ikke vil innrømme det) som "ikke-pedofile".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det som har vært min sak her er at pedofili ikke er synonymt med overgrep. Ikek alle som forgriper seg på barn er pedofilie.''

Men XbellaX, dette er to HELT forskjellige emner. To helt forskjellige diskusjoner.

''''Men XbellaX, dette er to HELT forskjellige emner. To helt forskjellige diskusjoner.''

Ja selvsagt? Men snakket jeg til deg nå? Jeg snakker med M. du og jeg diskuterer noe helt annet. Jeg ville bare opplyse om at pedofili ikke er synonymt med overgrep, Sør, noe svært mange desverre tror. Når jeg får melding om at noen ønsker meg voldtatt ønsker jeg å forklare litt hva det er jeg snakker om og jeg ville satt pris på om du ikke blandet deg inn i en samtale jeg har med en annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er en bred enighet innen fagmiljøet at det ikke er en automatikk i at en som forgriper seg på barn er pedofil. – XbellaX''

Vel, enighet er det kanskje, men metodikken er åpenbart feil så lenge de klassifiserer alle "skap-pedofile" (altså alle de som ER pedofile, men ikke vil innrømme det) som "ikke-pedofile".

''Vel, enighet er det kanskje, men metodikken er åpenbart feil så lenge de klassifiserer alle "skap-pedofile" (altså alle de som ER pedofile, men ikke vil innrømme det) som "ikke-pedofile".''

Jeg forstår at over fagmiljøet i norge og usa troner du Sør. Jeg føler jeg ikke har så mye mer nyttig å komme med, jeg har lagt frem dokumentasjon men ingen referanser holder, da foreslår jeg vi avslutter denne delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Jeg har liten romslighet for de som vil "forstå overgrep" romslighet får du aldri fra meg, men takk for din. ''

Du må lese mine innlegg for det er ikke dette jeg har skrevet om. Det som har vært min sak her er at pedofili ikke er synonymt med overgrep. Ikek alle som forgriper seg på barn er pedofilie. Jeg har ikke snakket om å "forstå overgrep".

Hei!

Jeg skal innrømme jeg ikke har lest hele tråden. Men jeg er en kriger for barn rettigheter, og med en slik en skriver du nå.

Det betyr at ikke alt du skriver vil nå inn, da jeg er litt innhabil, jeg føler likevel at du har en annen agenda enn Andebys men jeg tror ikke du ser det selv

Andeby...:) som så mange pedofile har sin vinkling, han svarer ikke på mine spørsmål fordi han har ikke svar, fordi de truer hans ideologi, som han deler med mange prester, idrettsledere, speidere, politikere osv...

De har makten, sammen med de voksne, som du representerer, derfor får du ingen beklagelse. ikke før barna får sine rettigheter!

Takk for din forståelse for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''''Men XbellaX, dette er to HELT forskjellige emner. To helt forskjellige diskusjoner.''

Ja selvsagt? Men snakket jeg til deg nå? Jeg snakker med M. du og jeg diskuterer noe helt annet. Jeg ville bare opplyse om at pedofili ikke er synonymt med overgrep, Sør, noe svært mange desverre tror. Når jeg får melding om at noen ønsker meg voldtatt ønsker jeg å forklare litt hva det er jeg snakker om og jeg ville satt pris på om du ikke blandet deg inn i en samtale jeg har med en annen person.

1) Det er en åpen tråd.

2) Uten at jeg gidder sjekke, er jeg rimelig sikker på at dette startet med at du brøt inn i en "exchange" jeg hadde med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Nei, men jeg mener man plukker det man liker og referere det man syns er rett osv...''

Så enkelt er det nok ikke. Det er en bred enighet innen fagmiljøet at det ikke er en automatikk i at en som forgriper seg på barn er pedofil.

Hei!

Av alt jeg har lest stemmer ikke det, les på wikipedia om opvergrep mot barn...

Ikke les suspekte meninger og bortforklaringer her og der om overgrep....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Vel, enighet er det kanskje, men metodikken er åpenbart feil så lenge de klassifiserer alle "skap-pedofile" (altså alle de som ER pedofile, men ikke vil innrømme det) som "ikke-pedofile".''

Jeg forstår at over fagmiljøet i norge og usa troner du Sør. Jeg føler jeg ikke har så mye mer nyttig å komme med, jeg har lagt frem dokumentasjon men ingen referanser holder, da foreslår jeg vi avslutter denne delen.

''Jeg forstår at over fagmiljøet i norge og usa troner du Sør. Jeg føler jeg ikke har så mye mer nyttig å komme med, jeg har lagt frem dokumentasjon men ingen referanser holder, da foreslår jeg vi avslutter denne delen. – XbellaX''

Jeg har bedt om referanser til hvor gruppen "skap-pedofile" blir tatt med, men det er øredøvende stille.

Denne gruppen eksisterer åpenbart, og kan for alt vi vet oppta inntil 100% av gruppen "ikke-pedofile".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal innrømme jeg ikke har lest hele tråden. Men jeg er en kriger for barn rettigheter, og med en slik en skriver du nå.

Det betyr at ikke alt du skriver vil nå inn, da jeg er litt innhabil, jeg føler likevel at du har en annen agenda enn Andebys men jeg tror ikke du ser det selv

Andeby...:) som så mange pedofile har sin vinkling, han svarer ikke på mine spørsmål fordi han har ikke svar, fordi de truer hans ideologi, som han deler med mange prester, idrettsledere, speidere, politikere osv...

De har makten, sammen med de voksne, som du representerer, derfor får du ingen beklagelse. ikke før barna får sine rettigheter!

Takk for din forståelse for det!

''Jeg skal innrømme jeg ikke har lest hele tråden. Men jeg er en kriger for barn rettigheter, og med en slik en skriver du nå.''

Hva får deg til å tro at jeg ikke er det?

''Det betyr at ikke alt du skriver vil nå inn, da jeg er litt innhabil, jeg føler likevel at du har en annen agenda enn Andebys men jeg tror ikke du ser det selv'' Det jeg har som agenda er å faktisk støtte den fagkunnskapen som er kommet frem. Jeg opplever og at det er mye misforståelser rundt pedofili, dersom noe av det jeg askriver kan bidra til å opplyse folk hva pedofili faktisk er har jeg gjort noe riktig. Jeg har ingen "skjult" agenda og finner det pussig at jeg blir tillagt dette.

''Andeby...:) som så mange pedofile har sin vinkling, han svarer ikke på mine spørsmål fordi han har ikke svar, fordi de truer hans ideologi, som han deler med mange prester, idrettsledere, speidere, politikere osv...'' Jeg vet utmerket godt hva en pedofil driver med. Jeg vet også utmerket godt hva slags syn og meninger en slik person blir møtt med av samfunnet, det er forkastelig.

''De har makten, sammen med de voksne, som du representerer, derfor får du ingen beklagelse. ikke før barna får sine rettigheter!'' Jeg tror du skal sette deg ned og lese det jeg skriver. Å være pedofil betyr ikke at man automatisk er en overgriper. Jeg er usikker på om du skjønner forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey.

Men Sør, på godt og vondt, jeg er ikke som andre, noen ganger kan annerledesheten være god, andre ganger ødelegger prinsippfastheten familieidyllen,

Ingen av søstrene vet eller tenker eller aner hvem jeg er, ikke en gang min mann, men kanskje han mer enn noen, jeg er svært uredd, jeg vet ikke hvorfor, akkurat det har jeg ikke forstått, jeg kan derfor være voldelig, ikke mot barn, men mot de som truer de svake, jeg klarer ikke å forklare det bedre for deg, men dette er ingen trussel, men en realitet.

Derfor i visse grupper er det en fordel. for meg selv gir det en innsikt i noe som få vet noe om. På en måte føler jeg du forstår, men jeg selv kjemper i mot det hver dag, da jeg bare vil være fredelig.

Jeg vet det, Madelenemie, men vold og trusler er ikke akseptert i samfunnet, og hvis man begynner med det, så har man "tapt argumentet".

Derfor, uansett hvor rasende du føler deg, så tenk på at du ikke vil tape argumentet for ungenes del, og så skriver du dønn rolig og saklig. Langt mer effektivt enn noe annet! :-)

Bare les gjennom tråden her, så ser du hvem (det er flere) det er som ikke kan svare på hvordan forskerne behandler gruppen av "pedofile som ikke innrømmer de er pedofile".

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det er en åpen tråd.

2) Uten at jeg gidder sjekke, er jeg rimelig sikker på at dette startet med at du brøt inn i en "exchange" jeg hadde med noen.

''1) Det er en åpen tråd.'' Det er det, men nå var det M jeg forklarte noe til, ikke deg. Du river sitater ut av det fjerne, det fungerer ikke når du diskuterer med meg.

''2) Uten at jeg gidder sjekke, er jeg rimelig sikker på at dette startet med at du brøt inn i en "exchange" jeg hadde med noen.'' Absolutt, som når du beskriver at noen farer med vill fantasi, da brøt jeg inn fordi det stemmer ikke. All fakta lagt på bordet viser det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''''Men XbellaX, dette er to HELT forskjellige emner. To helt forskjellige diskusjoner.''

Ja selvsagt? Men snakket jeg til deg nå? Jeg snakker med M. du og jeg diskuterer noe helt annet. Jeg ville bare opplyse om at pedofili ikke er synonymt med overgrep, Sør, noe svært mange desverre tror. Når jeg får melding om at noen ønsker meg voldtatt ønsker jeg å forklare litt hva det er jeg snakker om og jeg ville satt pris på om du ikke blandet deg inn i en samtale jeg har med en annen person.

Hei!

Jeg ønsker ikke bare deg voldtatt, og ikke bare for voldtektens skyld, jeg syns mange voksne som # forstår seg så godt på de pedofile og behandlinger m.m burde uttalt seg etter et overgrep.

Alternativt lot man de voldtatte barn selv bestemme:

1) Straffenivå

2) Straffeutmålig

3) Erstatning

m.m

så slapp jeg bli mislikt og hånet pga av mine upolitiske men likevel absolutte og kompromissløse holdninger.

Som jeg ikke viker fra fordi jeg har så mange barn i hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Av alt jeg har lest stemmer ikke det, les på wikipedia om opvergrep mot barn...

Ikke les suspekte meninger og bortforklaringer her og der om overgrep....

''Av alt jeg har lest stemmer ikke det, les på wikipedia om opvergrep mot barn...

Ikke les suspekte meninger og bortforklaringer her og der om overgrep....''

Dette er min påstand: man er ikke automatisk pedofil fordi man begår overgrep mot et barn. Er det dette du mener er feil eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skal innrømme jeg ikke har lest hele tråden. Men jeg er en kriger for barn rettigheter, og med en slik en skriver du nå.''

Hva får deg til å tro at jeg ikke er det?

''Det betyr at ikke alt du skriver vil nå inn, da jeg er litt innhabil, jeg føler likevel at du har en annen agenda enn Andebys men jeg tror ikke du ser det selv'' Det jeg har som agenda er å faktisk støtte den fagkunnskapen som er kommet frem. Jeg opplever og at det er mye misforståelser rundt pedofili, dersom noe av det jeg askriver kan bidra til å opplyse folk hva pedofili faktisk er har jeg gjort noe riktig. Jeg har ingen "skjult" agenda og finner det pussig at jeg blir tillagt dette.

''Andeby...:) som så mange pedofile har sin vinkling, han svarer ikke på mine spørsmål fordi han har ikke svar, fordi de truer hans ideologi, som han deler med mange prester, idrettsledere, speidere, politikere osv...'' Jeg vet utmerket godt hva en pedofil driver med. Jeg vet også utmerket godt hva slags syn og meninger en slik person blir møtt med av samfunnet, det er forkastelig.

''De har makten, sammen med de voksne, som du representerer, derfor får du ingen beklagelse. ikke før barna får sine rettigheter!'' Jeg tror du skal sette deg ned og lese det jeg skriver. Å være pedofil betyr ikke at man automatisk er en overgriper. Jeg er usikker på om du skjønner forskjellen

''Hva får deg til å tro at jeg ikke er det?''

Ser du virkelig ikke det selv, XbellaX?

At du påpeker at pedofile som ikke begår overgrep ikke er skyldige i overgrep er selvsagt greit.

At du derimot i innlegg etter innlegg etter innlegg gjør deg selv delaktig i en agenda (som meg, Frosken og andre har påpekt ovenfor deg) hvor Andeby forsøker å bagatellisere pedofile overgrep, og påstå at "det er ikke pedofile som gjør det" er for meg uforståelig.

Forsvar gjerne "de svake", men diskusjonen på om "de som voldtar småbarn er pedofile" eller ei redder ingen uskyldige pedofile. Derimot nører det opp under at "alle andre enn den perdofile overgriperen" er ansvarlig.

Og derfor "bør" pedofile få lov til å jobbe i barnehager. Dette er det som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...