Gå til innhold

Andre dimensjoner

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Selvfølgelig kan du tro hva du vil, men du presenterer veldig søkte, motstridende, ulogiske, udokomenterte, uverifiserbare påstander som en slags 'fakta'.

Noe av meg undrer faktisk hvordan du får det logisk til å henge sammen, er derfor jeg spør.

Det er det som er min tro og ALT henger sammen, man må plukke ut det som passer for seg selv. ALT er ET.

Fortsetter under...

• Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

125

• AnonymBruker

71

• Ghandi

52

• adhemar

34

stjernestøv

Det her er vel essensen i alle fantastiske tankeganger:

"Guds veier er uransakelige."

Som i praksis betyr at man skal gi opp å forstå noe, og bare stole blindt på dogmene.

Man må stole på seg selv, og selvsagt den skapende kraft som er kilden til alt. Vi er alle en del av denne kilden, at vi er adskilt er en illusjon. Kilden ville oppleve seg selv som adskilt, derfor er vi mange mennesker. Egentlig er vi et, vi skal finne tilbake til det og erkjenne det.

Man må stole på seg selv, og selvsagt den skapende kraft som er kilden til alt. Vi er alle en del av denne kilden, at vi er adskilt er en illusjon. Kilden ville oppleve seg selv som adskilt, derfor er vi mange mennesker. Egentlig er vi et, vi skal finne tilbake til det og erkjenne det.

For å være helt ærlig, så mener jeg du bør stole mindre på deg selv.

Annonse

stjernestøv

Du skal stole på folk flest og sunn fornuft.

Stoler da på folk flest jeg, men jeg må da kunne stole på meg selv også. Kan ikke gi bort makten til andre, andre skal ikke fortelle meg hva jeg skal tro og ikke tro. Jeg har jo fri vilje. 

Annonse

Har sunn fornuft jeg :)

Helt ærlig, stjernestøv. For de aller fleste er det et gap mellom den uttalelsen der og ting som dette:

"Man må stole på seg selv, og selvsagt den skapende kraft som er kilden til alt. Vi er alle en del av denne kilden, at vi er adskilt er en illusjon. Kilden ville oppleve seg selv som adskilt, derfor er vi mange mennesker. Egentlig er vi et, vi skal finne tilbake til det og erkjenne det."

Noen prøver å kommentere litt humoristisk, noen er brutale, mange ønsker ikke kommentere i det hele tatt, men med hånden på hjertet, du får neppe mange med de på troen om kilder som opplever seg selv som adskilt, helbredende katter, astralreiser, selvglødende fingre, energiuniverser som er alt, og du er et med alt etc etc. At du så hardnakket påstår at alt dette er selvopplevd gjør det hakket verre: at du _tror_ slike ting kan finnes, som i ønsketenking, er en ting, men når du seriøst mener du opplever disse greiene, vil nok de aller, aller fleste rygge litt tilbake og tenke sitt.

stjernestøv

Helt ærlig, stjernestøv. For de aller fleste er det et gap mellom den uttalelsen der og ting som dette:

"Man må stole på seg selv, og selvsagt den skapende kraft som er kilden til alt. Vi er alle en del av denne kilden, at vi er adskilt er en illusjon. Kilden ville oppleve seg selv som adskilt, derfor er vi mange mennesker. Egentlig er vi et, vi skal finne tilbake til det og erkjenne det."

Noen prøver å kommentere litt humoristisk, noen er brutale, mange ønsker ikke kommentere i det hele tatt, men med hånden på hjertet, du får neppe mange med de på troen om kilder som opplever seg selv som adskilt, helbredende katter, astralreiser, selvglødende fingre, energiuniverser som er alt, og du er et med alt etc etc. At du så hardnakket påstår at alt dette er selvopplevd gjør det hakket verre: at du _tror_ slike ting kan finnes, som i ønsketenking, er en ting, men når du seriøst mener du opplever disse greiene, vil nok de aller, aller fleste rygge litt tilbake og tenke sitt.

Ja så får de heller rygge tilbake å tenke sitt, jeg er meg uansett. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...