Gå til innhold

Bertheussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7Vjda/slik-ble-hun-tatt

Men er det noen som har fått med seg hva MOTIVET hennes var? 🤔

Anonymkode: 1014e...8ce

Hun følte vel at hennes anmeldelse av teaterstykket hun anså sjikanerende ikke ble tatt alvorlig. Hun mente de var veldig utsatt, og ville skaffe bevis for det #spekulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettsaken skal være i september, er det noen som vet dato?

Anonymkode: 927c1...621

8ende

Anonymkode: b835b...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 29.8.2020 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Men er det noen som har fått med seg hva MOTIVET hennes var?

Vi vet jo ikke om det er hun som har gjort det. Vi bør følge det prinsipp at personer er uskyldige inntil det motsatte er bevist/fastslått av retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
På 29.8.2020 den 16.56, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7Vjda/slik-ble-hun-tatt

Men er det noen som har fått med seg hva MOTIVET hennes var? 🤔

Anonymkode: 1014e...8ce

Motivet hennes var vel frustrasjon for å bli hengt ut av godhetstyranner som filmet huset og gaten hennes, for å bruke i ett teaterspill om hvor fæle alle som ikke ønsker åpne grenser er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på denne saken. Det ser ut som om media (som ofte vet litt mer enn de går ut med) er enige om at det ikke finnes ett enkelt avgjørende bevis her som blåser bort all tvil. Vi får se.

Uansett synes jeg synd på Tor Mikkel Wara. Han hadde jo en karriere gående og var respektert på tvers av partigrenser. Det er ikke alle Frp'ere som er det. Han stiller opp i retten sammen med samboeren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

Vi vet jo ikke om det er hun som har gjort det. Vi bør følge det prinsipp at personer er uskyldige inntil det motsatte er bevist/fastslått av retten.

Tror ikke mennesker oppfører seg slik, inklusiv deg selv, selv om det er et nobelt prinsipp

Tenk deg en mistenkt pedofil, som ble frifunnet i retten fordi det ikke var nok bevis, ville du latt han passe ungen din alene ?

Nei, du ville "dømt" han selv om han ble frifunnet og ikke latt han passe ungen din.

Du vet at for at en sak skal komme opp i retten må det være sterke bevis som indikerer skyld, selv om de eventuelt ikke er sterke nok til å dømme dem i retten.

Mennesker har "fordommer" og gjør "avgjørelser" basert på tilgjengelig informasjon, og mediene har gitt folk informasjon som indikerer skyld, og dermed vil de selv om personen eventuelt ikke blir funnet skyldig ovenfor enhver pris, bli ansett som skyldig i praksis.

 

Jeg vet ikke om det finnes noen løsning for et slikt problem, jeg tror kanskje en bare må leve med det at verden er urettferdig noen ganger. 

Å regulere medier kan være en mulig løsning som vil hjelpe litt, f.eks påkrevd mangfold i disse ensrettede mediene kan belyse begge sider og redusere skjevheten i dekningen, de sier de er for berikelse og mangfold så de kommer nok til å gå med på det, med mindre de er hyklere da, som de vel er ;) 

Anonymkode: fe41b...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(...)

Du vet at for at en sak skal komme opp i retten må det være sterke bevis som indikerer skyld, selv om de eventuelt ikke er sterke nok til å dømme dem i retten.

(...)

Jeg lurer på dette mange ganger. De aller fleste saker er helt opplagt. Man har tilståelse eller helt avgjørende bevis. Hvis man lurer på de reelle beviskravene må man se på sakene i grenseland hvor politiet bygger saken rundt indiser. Det er ikke så veldig mange sånne saker.

Jeg vil nevne Orderud saken, Liland, Moen, Viggo Kristiansen, Tengs-saken. Noen av disse er sikkert skyldige og noen vet vi er uskyldige. Man må i alle fall ikke tro at det kreves nær 100% bevis for å bli dømt. I noen saker (Liland) var det snarere 100% sikre bevis for at vedkommende var uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke mennesker oppfører seg slik, inklusiv deg selv, selv om det er et nobelt prinsipp

Tenk deg en mistenkt pedofil, som ble frifunnet i retten fordi det ikke var nok bevis, ville du latt han passe ungen din alene ?

Nei, du ville "dømt" han selv om han ble frifunnet og ikke latt han passe ungen din.

Du vet at for at en sak skal komme opp i retten må det være sterke bevis som indikerer skyld, selv om de eventuelt ikke er sterke nok til å dømme dem i retten.

Mennesker har "fordommer" og gjør "avgjørelser" basert på tilgjengelig informasjon, og mediene har gitt folk informasjon som indikerer skyld, og dermed vil de selv om personen eventuelt ikke blir funnet skyldig ovenfor enhver pris, bli ansett som skyldig i praksis.

 

Jeg vet ikke om det finnes noen løsning for et slikt problem, jeg tror kanskje en bare må leve med det at verden er urettferdig noen ganger. 

Å regulere medier kan være en mulig løsning som vil hjelpe litt, f.eks påkrevd mangfold i disse ensrettede mediene kan belyse begge sider og redusere skjevheten i dekningen, de sier de er for berikelse og mangfold så de kommer nok til å gå med på det, med mindre de er hyklere da, som de vel er ;) 

Anonymkode: fe41b...855

Spot on! 😄 Nobelt prisipp ja😅 

Anonymkode: 927c1...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kupton skrev:

Vi vet jo ikke om det er hun som har gjort det. Vi bør følge det prinsipp at personer er uskyldige inntil det motsatte er bevist/fastslått av retten.

Ikke alle er enige i det.

http://puls.no/18037.html

I dag gir Sverre Knudsen ut «Balladen om Bombe-Laila og hennes mann, justisministeren».

«Balladen om Bombe-Laila og hennes mann, justisministeren» er en forhåndsdom av de sjeldne. Innledningsvis skriver Knudsen at «løgnene hennes fikk stå». Mest eksplisitt i sin dom er han i diktets del to:

6. desember tente Laila lunta i tanken på ministerens bil
Hakekors og feilstavet trussel sådde frykt og forvirring og tvil
Hun utvidet terroren i januar, og satset på pyromani
Mens februar og Bilbombe II ga henne enda mer sympati

 

Anonymkode: 37737...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi (Norge) har to saker gående der jeg synes vi skal dempe skråsikkerheten. Politimannen Eirik Jensen og Hagensaken. Spesielt vi som ikke har tilgang til alle fakta i saken bør være forsiktige med å dømme.

Det er aldri dumt å holde seg til prinsippene i rettsstaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, kupton skrev:

Vi (Norge) har to saker gående der jeg synes vi skal dempe skråsikkerheten. Politimannen Eirik Jensen og Hagensaken. Spesielt vi som ikke har tilgang til alle fakta i saken bør være forsiktige med å dømme.

Det er aldri dumt å holde seg til prinsippene i rettsstaten.

Hagen er nok uskyldig. Tror vi er vitne til en politiskandale. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 7.9.2020 den 17.57, AnonymBruker skrev:

I morgen starter altså rettsaken. Blir spennende.

Anonymkode: 927c1...621

Hun er faktisk enda galere enn jeg trodde 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hun er faktisk enda galere enn jeg trodde 😱

Har vært veldig opptatt av et teaterstykke som ingen egentlig brydde seg særlig med. Syns det er rart at andre blir dratt inn i dette med navn og alt, da tenker jeg på chattegrupper.

Anonymkode: 927c1...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært veldig opptatt av et teaterstykke som ingen egentlig brydde seg særlig med. Syns det er rart at andre blir dratt inn i dette med navn og alt, da tenker jeg på chattegrupper.

Anonymkode: 927c1...621

Det teaterstykket var en stor sak lenge før truslene. Jeg vil si de hadde litt flaks når oppmerksomheten ble rettet mot Bertheussen.

Det gale de gjorde kommer i skyggen av hva hun er tiltalt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Grendel skrev:

Det teaterstykket var en stor sak lenge før truslene. Jeg vil si de hadde litt flaks når oppmerksomheten ble rettet mot Bertheussen.

Det gale de gjorde kommer i skyggen av hva hun er tiltalt for. 

Det var absolutt ikke en stor sak før dette tullet skjedde ved boligen til Wara.

Anonymkode: 927c1...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...