Gå til innhold

Hva skal du i påska ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Ingen som har laget den tradisjonelle påsketråden enda. Da får jeg gjøre det da.  😀 Hva skal du i påska og gleder du deg ? 

Jeg har tyvstartet påska i år og er på hytta alene og har hyttekontor.  Det er så deilig. Først jobber jeg fra 9-17 og deretter er det rett ut på ski hver dag og jeg har fjellet nesten helt for meg selv. I går så jeg ingen på skituren, vet vet at det kommer til å bli yrende liv her snart. Jeg skal jobbe lørdag også, men så er det ferie. Hvis ikke sjefen ringer da. Har sagt hun kan ringe meg hvis krise. 

Nå begynner jeg å bli selskapssyk, så blir bra at samboer og sønnene kommer snart.( Døtrene og svigersønn kan ikke komme i år, men sånn blir det noen ganger )

Hva med dere ? 

 

 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber hjemmefra til onsdag lunsjtider. Jobber hjemmefra allerede nå og nyter det. Selv om det er jobbing så er det litt ferie likevel.

Jeg skal ingenting bestemt i påsken. Skal gå en lengre tur med ei venninne en av dagene hvis været blir bra. Ellers har jeg en flaske musserende vin i kjøleskapet som jeg vant på vinlotteriet, sammen med et påskeegg fylt med digg jeg fikk fra jobb. Så skal kose meg med det en av dagene. 

Ellers blir det rolige dager - sove til jeg våkner, rolig morgen med kaffe, mye gaming, turer med hunden... gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Vhanja skrev (7 minutter siden):

Jeg jobber hjemmefra til onsdag lunsjtider. Jobber hjemmefra allerede nå og nyter det. Selv om det er jobbing så er det litt ferie likevel.

Jeg skal ingenting bestemt i påsken. Skal gå en lengre tur med ei venninne en av dagene hvis været blir bra. Ellers har jeg en flaske musserende vin i kjøleskapet som jeg vant på vinlotteriet, sammen med et påskeegg fylt med digg jeg fikk fra jobb. Så skal kose meg med det en av dagene. 

Ellers blir det rolige dager - sove til jeg våkner, rolig morgen med kaffe, mye gaming, turer med hunden... gleder meg!

Høres fint ut. God påske ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bypåske på meg nå som vi ikke har hjemmeboende barn som vil gå / stå på ski. Det er sikkert fint i fjellet nå, med all snøen. 

Vi to gamlingene drar på togtur til et snøfritt land et stykke lenger sør. Vi blir borte fra Palmesøndag til Langfredag. Den siste helgen tar vi hjemme. Jeg skal være korsanger to kvelder, og 1. påskedag får vi besøk. 

Jeg gleder meg først og fremst til ferie, det er alltid litt pes på jobb før perioder der "alle" skal ha fri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
laban skrev (16 minutter siden):

Det blir bypåske på meg nå som vi ikke har hjemmeboende barn som vil gå / stå på ski. Det er sikkert fint i fjellet nå, med all snøen. 

Vi to gamlingene drar på togtur til et snøfritt land et stykke lenger sør. Vi blir borte fra Palmesøndag til Langfredag. Den siste helgen tar vi hjemme. Jeg skal være korsanger to kvelder, og 1. påskedag får vi besøk. 

Jeg gleder meg først og fremst til ferie, det er alltid litt pes på jobb før perioder der "alle" skal ha fri. 

Det høres deilig ut det også :) Yngstedatter sender meg bilder fra der hun studerer. Der er det vår og det blomstrer. Litt av en forskjell ja. 

Det er for mye snø her nå.  Jeg har hatt storarbeid her denne uka. Jeg har måket til den store gullmedalje. 3 ganger har jeg måket terassen og den er stor. Utenfor terassen er det så høye mengder at vi mister litt av utsikten. Jeg har aldri sett slike mengder snø her noen gang og vi vært her i mange år før vi kjøpte hytta. Jeg tror det blir skiturer i juni her i år. 

God påske ! :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber nå på lørdag + mandag og tirsdag og mannen jobber også onsdag. Om værmeldingen tar seg opp drar vi på hytta onsdag ettermiddag og blir noen dager, er det bare sånn måtelig eller dårlig værmelding blir vi hjemme. Da skal mannen i så fall noe på jobb (ja, de har storprosjekt i påsken også...) og da skal jeg kose meg hjemme med turgåing, bøker, søm og annen kos. :) Blir godt med fri uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg også til ferie! Kjenner godt igjen det @laban sier om hvor travelt det er før «alle» skal ha fri. Nå skal jeg ha fri selv, men det kan føles som unødvendig stress rett før alle småbarnsforeldrene tar fri til sommers mens jeg skal jobbe noen uker til. 😁

Vi skal en liten tur «hjemom» først og fremst pga omsorgsoppgaver, men håper å få klemt inn en skitur. Men helligdagene er vi hjemme hos oss selv (det er da den egentlige ferien begynner) og da blir det forhåpentligvis skogsturer, pusle litt i og utenfor huset, litt familieselskap og late morgener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (10 minutter siden):

Jeg jobber nå på lørdag + mandag og tirsdag og mannen jobber også onsdag. Om værmeldingen tar seg opp drar vi på hytta onsdag ettermiddag og blir noen dager, er det bare sånn måtelig eller dårlig værmelding blir vi hjemme. Da skal mannen i så fall noe på jobb (ja, de har storprosjekt i påsken også...) og da skal jeg kose meg hjemme med turgåing, bøker, søm og annen kos. :) Blir godt med fri uansett!

Ja, fri er godt uansett :) God påske ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (16 minutter siden):

Jeg gleder meg også til ferie! Kjenner godt igjen det @laban sier om hvor travelt det er før «alle» skal ha fri. Nå skal jeg ha fri selv, men det kan føles som unødvendig stress rett før alle småbarnsforeldrene tar fri til sommers mens jeg skal jobbe noen uker til. 😁

Vi skal en liten tur «hjemom» først og fremst pga omsorgsoppgaver, men håper å få klemt inn en skitur. Men helligdagene er vi hjemme hos oss selv (det er da den egentlige ferien begynner) og da blir det forhåpentligvis skogsturer, pusle litt i og utenfor huset, litt familieselskap og late 

Ja, vi er i en alder da det blir en del omsorgoppgaver. Det er viktig. Det må prioriteres og det føles også godt å kunne hjelpe til. God påske ! :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke planer. Påsken er for meg egentlig litt lang og tung. Men kanskje jeg skal lage meg selv et påskeegg? Det har jeg aldri gjort før. 

Hvis været og foten er okei så skal jeg ta noen skiturer. Hvis det ikke kommer masse snø (er meldt litt i hvert fall) så skal jeg sykle også. 

Egentlig gjør jeg det jeg gjør til vanlig. Men jeg skal kose meg med at det alltid sendes masse filmer i påsken da. Og med påskepynt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Glitter skrev (18 minutter siden):

Jeg har egentlig ikke planer. Påsken er for meg egentlig litt lang og tung. Men kanskje jeg skal lage meg selv et påskeegg? Det har jeg aldri gjort før. 

Hvis været og foten er okei så skal jeg ta noen skiturer. Hvis det ikke kommer masse snø (er meldt litt i hvert fall) så skal jeg sykle også. 

Egentlig gjør jeg det jeg gjør til vanlig. Men jeg skal kose meg med at det alltid sendes masse filmer i påsken da. Og med påskepynt. :)

Ja, påsken blir bra den, når vi velger å gjøre den bra der vi er :) Du har rette innstillingen. Også under coronaen ble påsken bra synes, selv om vi var hjemme. 

Påskepynt ja. Det har ikke jeg hatt så mye av tidligere, bortsett fra lys, servietter og tullipaner. Men nå tar visst samboer med seg noen flotte store haner han har fått av faren sin , så da blir det litt påskestening i hytta her når han kommer. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Ja, påsken blir bra den, når vi velger å gjøre den bra der vi er :) Du har rette innstillingen. Også under coronaen ble påsken bra synes, selv om vi var hjemme. 

Påskepynt ja. Det har ikke jeg hatt så mye av tidligere, bortsett fra lys, servietter og tullipaner. Men nå tar visst samboer med seg noen flotte store haner han har fått av faren sin , så da blir det litt påskestening i hytta her når han kommer. 

 

Så hyggelig at du synes jeg har rett innstilling. Jeg jobber hardt med det om dagen. :)

Jeg har ikke mye, men en hjemmelagd løper, en kjøpt løper, noen falske liljer og litt pynt fra barna. Har alt i stuen så det blir jo nok med gult og sånt. :) Jeg vurderer å kjøpe ekte påskelilje også. 

Det er noe med den stemningen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir her jeg er 😉  Vi har nydelig vær, 27 grader og sol fra nesten skyfri himmel. Her er påske bare fredag, lørdag og søndag. 

Riktig god påske til alle her inne. Håper alle får gjort det de har lyst til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe skrev (9 minutter siden):

Jeg blir her jeg er 😉  Vi har nydelig vær, 27 grader og sol fra nesten skyfri himmel. Her er påske bare fredag, lørdag og søndag. 

Riktig god påske til alle her inne. Håper alle får gjort det de har lyst til 😀

Det høres vidunderlig ut! 

Vidunderlig...Det er et ord jeg aldri bruker. Ser ikke for meg si det høyt. Det er så...oppblåst. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri fra torsdag til mandag. Blir hjemme. Skal kose meg med påskekrimmen, turer i skog og mark, trening, god mat og drikke. Skal være alene men blir nok fint 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

I ettermiddag har dattera pyntet huset her med påskepynt,  og det ble så fint! Hun skal ha besøk i morgen kveld av noen venninner, så mannen og jeg skal til et vennepar. Det blir koselig!

Lørdagen skal vi gjøre litt forskjellig (bl.a. besøke min far) før vi søndag reiser til Vestlandet på ferie. Alle "ungene " kommer noen dager hver (ikke på én gang), så det blir fint. Blir fint å få noen dager sammen med svigermor også. Hun klarer seg stort sett greit i leilighet, enn så lenge.

Så vi håper på et par fine dager i slalåmbakken,  en tur på stølen, litt vedarbeid og avslapping med familie. Jeg skal prioritere lesing og strikking om kveldene. Det blir fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gartneren skrev (28 minutter siden):

Har fri fra torsdag til mandag. Blir hjemme. Skal kose meg med påskekrimmen, turer i skog og mark, trening, god mat og drikke. Skal være alene men blir nok fint 💛

Er påskekrimmen på nrk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å kose meg hjemme og får også noe besøk av datter & co i påsken. Gleder meg til de kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (2 timer siden):

Jeg blir her jeg er 😉  Vi har nydelig vær, 27 grader og sol fra nesten skyfri himmel. Her er påske bare fredag, lørdag og søndag. 

Riktig god påske til alle her inne. Håper alle får gjort det de har lyst til 😀

Høres nydelig ut :) God påske ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
gartneren skrev (47 minutter siden):

Har fri fra torsdag til mandag. Blir hjemme. Skal kose meg med påskekrimmen, turer i skog og mark, trening, god mat og drikke. Skal være alene men blir nok fint 💛

Ja, det blir nok fint. God påske ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...