Gå til innhold

Hva skal du i påska ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Vi har vært med begge "barna" hele påsken (nå "voksne"), og det er liv🙂

Det er en helt fenomenal påske værmessig. Det blir nesten slitsomt i lengden at det er så bra vær at man "må" ut på ski hver dag.

I går var det en skikkelig topptur, så nå er jeg ganske mør i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra skrev (9 timer siden):

Jeg liker både Hendelser ved vann og Nedgravde hemmeligheter. Førstnevnte er springende og kan være litt vanskelig å følge, men har mye flere dimensjoner enn sistnevnte og er derfor mer interessant.

Enig. Jeg leste faktisk boka da den kom ut, men hadde heldigvis glemt plottet. Jeg hadde et vagt minne om kollektivet og en ung mann på biltur med en dame - det var alt. Jeg likte dramatiseringen veldig godt, herunder overgangene mellom 1973 og 1981. Og så liker jeg generelt sett alt hvor Lassgård er med. 
 

Og så synes jeg det var en artig vri at skuespillerene som spilte Annie 1991 og 1973 er mor og datter, og at også Mia 1991 er datter/søster av de to. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (16 minutter siden):

Enig. Jeg leste faktisk boka da den kom ut, men hadde heldigvis glemt plottet. Jeg hadde et vagt minne om kollektivet og en ung mann på biltur med en dame - det var alt. Jeg likte dramatiseringen veldig godt, herunder overgangene mellom 1973 og 1981. Og så liker jeg generelt sett alt hvor Lassgård er med. 
 

Og så synes jeg det var en artig vri at skuespillerene som spilte Annie 1991 og 1973 er mor og datter, og at også Mia 1991 er datter/søster av de to. :) 

Jeg har også sett den de siste par dagene, og den engasjerte gjennom alle episoder. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 time siden):

Enig. Jeg leste faktisk boka da den kom ut, men hadde heldigvis glemt plottet. Jeg hadde et vagt minne om kollektivet og en ung mann på biltur med en dame - det var alt. Jeg likte dramatiseringen veldig godt, herunder overgangene mellom 1973 og 1981. Og så liker jeg generelt sett alt hvor Lassgård er med. 
 

Og så synes jeg det var en artig vri at skuespillerene som spilte Annie 1991 og 1973 er mor og datter, og at også Mia 1991 er datter/søster av de to. :) 

Jeg leste også boken da den kom, og husker den som spennende og god, men bare stemningen sitter igjen, ikke handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (5 minutter siden):

Jeg leste også boken da den kom, og husker den som spennende og god, men bare stemningen sitter igjen, ikke handlingen.

Jeg likte boka kjempegodt. Et tilleggspoeng for meg er at handlingen er lagt til den svenske siden / varianten av Nord-Trøndelag, hvor jeg har feriert mye, både som barn og voksen. Veldig lett å kjenne igjen noe av mentaliteten som kommer godt fram i boka:  Inngrodd skepsis til både etterforskerne fra storbyen, som raskt blir en felles fiende, og alternativgjengen i kollektivet. Husker hovedpersonens frustrasjon når de kommer fram og ikke blir hentet, og hun spør om det er noe sted datteren kan få gått på do, spist og drukket - og alle svarer benektende, på en måte som høres ut som skryt, ikke beklagelse 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...