Gå til innhold

Hva skal du i påska ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida
påskelilje skrev (28 minutter siden):

I ettermiddag har dattera pyntet huset her med påskepynt,  og det ble så fint! Hun skal ha besøk i morgen kveld av noen venninner, så mannen og jeg skal til et vennepar. Det blir koselig!

Lørdagen skal vi gjøre litt forskjellig (bl.a. besøke min far) før vi søndag reiser til Vestlandet på ferie. Alle "ungene " kommer noen dager hver (ikke på én gang), så det blir fint. Blir fint å få noen dager sammen med svigermor også. Hun klarer seg stort sett greit i leilighet, enn så lenge.

Så vi håper på et par fine dager i slalåmbakken,  en tur på stølen, litt vedarbeid og avslapping med familie. Jeg skal prioritere lesing og strikking om kveldene. Det blir fint!

Håper det går bra med forkjølelsen og at påska blir fin. God påske ! :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Ja, vi er i en alder da det blir en del omsorgoppgaver. Det er viktig. Det må prioriteres og det føles også godt å kunne hjelpe til. God påske ! :)

Ja, det kan være veldig krevende - ikke minst emosjonelt - men det føles også godt. Det er det rette å gjøre. God påske til deg også 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter påskeferien i kveld da vi skal ut å være sosiale med venner, mat og skravling. 

Så skal vi ha det rolig hjemme i helgen før vi drar på besøk til familie. Etter noen dager drar jeg og mannen på storbyferie i en by i utlandet, ikke så langt unna, men forhåpentlig langt nok til å slippe snø og få vårfølelse.

 

Jeg husker vi hadde disse påsketrådene. Og ikke minst alle «sosiale» påskekveldene med skravling her inne for de av oss som var hjemme deler av påsken eller hele. Ett år gikk en gjeng av oss over på msn for å ikke bombardere forumet her med skravl. Husker det godt, for jeg fikk ikke med meg påskekrimmen det året 😄 Det var jo tilbake til da vi så på lineær tv til det klokkeslettet som kanalene mente vi skulle se på. Høres jo kjempelenge ut, men såååå lenge siden er det vel ikke?! 🫣😂
 

God påske alle sammen! 

Endret av Shira!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shira! skrev (5 minutter siden):

Vi starter påskeferien i kveld da vi skal ut å være sosiale med venner, mat og skravling. 

Så skal vi ha det rolig hjemme i helgen før vi drar på besøk til familie. Etter noen dager drar jeg og mannen på storbyferie i en by i utlandet, ikke så langt unna, men forhåpentlig langt nok til å slippe snø og få vårfølelse.

 

Jeg husker vi hadde disse påsketrådene. Og ikke minst alle «sosiale» påskekveldene med skravling her inne for de av oss som var hjemme deler av påsken eller hele. Ett år gikk en gjeng av oss over på msn for å ikke bombardere forumet her med skravl. Husker det godt, for jeg fikk ikke med meg påskekrimmen det året 😄 Det var jo tilbake til da vi så på lineær tv til det klokkeslettet som kanalene mente vi skulle se på. Høres jo kjempelenge ut, men såååå lenge siden er det vel ikke?! 🫣😂
 

God påske alle sammen! 

Hehe, ja og hjemme hos meg var det bare fire kanaler. Jeg hadde venner som hadde flere, men hadde man bare antenneTV så var det 4 kanaler. 

De som er eldre her husker vel å kun ha hatt én kanal. Så grusomt. 😅

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 minutter siden):

Hehe, ja og hjemme hos meg var det bare fire kanaler. Jeg hadde venner som hadde flere, men hadde man bare antenneTV så var det 4 kanaler. 

De som er eldre her husker vel å kun ha hatt én kanal. Så grusomt. 😅

Jeg vokste opp med bare NRK. Ei venninne av meg, og noen slektninger, hadde parabol. De hadde eksotiske ting som TV Norge og MTV, ting jeg bare fikk se små glimt av i barndommen når jeg var på besøk.

Det var stort da TV2 kom. Husker familien i begynnelsen også satt samlet for å se reklamen, vi hadde aldri sett det på TV før. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (7 minutter siden):

Jeg vokste opp med bare NRK. Ei venninne av meg, og noen slektninger, hadde parabol. De hadde eksotiske ting som TV Norge og MTV, ting jeg bare fikk se små glimt av i barndommen når jeg var på besøk.

Det var stort da TV2 kom. Husker familien i begynnelsen også satt samlet for å se reklamen, vi hadde aldri sett det på TV før. 😆

Haha. Ja spennende med reklame. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (20 minutter siden):

Hehe, ja og hjemme hos meg var det bare fire kanaler. Jeg hadde venner som hadde flere, men hadde man bare antenneTV så var det 4 kanaler. 

De som er eldre her husker vel å kun ha hatt én kanal. Så grusomt. 😅

Noen av oss husker en tidlig barndom uten TV. Mine foreldre ville ikke ha slikt i hus. De ga etter etterhvert, da med en svart/hvitt-TV med én kanal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (48 minutter siden):

Noen av oss husker en tidlig barndom uten TV. Mine foreldre ville ikke ha slikt i hus. De ga etter etterhvert, da med en svart/hvitt-TV med én kanal. 

Gikk vel i radio med barnetimen da? Det hørte jeg også på. :)

Man gir som regel etter for ny teknologi etter hvert. Feks nå i dag er det denne gamingen over nett som ungene driver med. Mange foreldre har holdt igjen inkludert faren til mine barn, men når alle rundt gjør det blir det vanskelig å være den som ikke gjør det. Var derfor faren til ungene mine tilslutt gav han Fortnite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gjøre så mye. Kanskje besøke en og annen, gå tur og ellers ligge stille i båten før jeg reiser utenlands helt mot slutten av påska. 

Er det forresten noen som har noe god påskekrim i bokform eller andre gode/fengende bøker å anbefale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Shira! skrev (1 time siden):

Vi starter påskeferien i kveld da vi skal ut å være sosiale med venner, mat og skravling. 

Så skal vi ha det rolig hjemme i helgen før vi drar på besøk til familie. Etter noen dager drar jeg og mannen på storbyferie i en by i utlandet, ikke så langt unna, men forhåpentlig langt nok til å slippe snø og få vårfølelse.

 

Jeg husker vi hadde disse påsketrådene. Og ikke minst alle «sosiale» påskekveldene med skravling her inne for de av oss som var hjemme deler av påsken eller hele. Ett år gikk en gjeng av oss over på msn for å ikke bombardere forumet her med skravl. Husker det godt, for jeg fikk ikke med meg påskekrimmen det året 😄 Det var jo tilbake til da vi så på lineær tv til det klokkeslettet som kanalene mente vi skulle se på. Høres jo kjempelenge ut, men såååå lenge siden er det vel ikke?! 🫣😂
 

God påske alle sammen! 

Jeg ser fortsatt bare på lineær tv til det klokkeslettet kanalenene mener jeg skal se det :)

God påske ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
cathlin skrev (13 minutter siden):

Jeg skal ikke gjøre så mye. Kanskje besøke en og annen, gå tur og ellers ligge stille i båten før jeg reiser utenlands helt mot slutten av påska. 

Er det forresten noen som har noe god påskekrim i bokform eller andre gode/fengende bøker å anbefale? 

God tur og God påske ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Jeg ser fortsatt bare på lineær tv til det klokkeslettet kanalenene mener jeg skal se det :)

God påske ! :)

Oi, det har jeg ikke gjort på mange år. Deilig å se når det passer meg, og å kunne spole over reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (1 time siden):

Noen av oss husker en tidlig barndom uten TV. Mine foreldre ville ikke ha slikt i hus. De ga etter etterhvert, da med en svart/hvitt-TV med én kanal. 

Vi fikk tv tidlig på 70-tallet, men hadde svart/hvit til 1980 mener jeg, da begynte min mor å leie tv hos Thorn. Man kunne leie hvitevarer også, må jo ha blitt grisedyrt, hun leide tv i mange, mange år!

Nicklusheletida skrev (13 minutter siden):

Jeg ser fortsatt bare på lineær tv til det klokkeslettet kanalenene mener jeg skal se det :)

God påske ! :)

😳 Jøss. Vi har faktisk bare NRK på lineær tv nå, det har jo alle da. Ellers har vi kun streamingtjenester. Kan ikke huske sist jeg så på lineær tv. :) Men jeg kjenner 2-3 stykker som fremdeles bruker text-tv! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 minutter siden):

Vi fikk tv tidlig på 70-tallet, men hadde svart/hvit til 1980 mener jeg, da begynte min mor å leie tv hos Thorn. Man kunne leie hvitevarer også, må jo ha blitt grisedyrt, hun leide tv i mange, mange år!

😳 Jøss. Vi har faktisk bare NRK på lineær tv nå, det har jo alle da. Ellers har vi kun streamingtjenester. Kan ikke huske sist jeg så på lineær tv. :) Men jeg kjenner 2-3 stykker som fremdeles bruker text-tv! 😂

Haha, noen liker vel bare ikke teknologi som gjør livet lettere. 😅 

Jeg har tv-boks inkludert i fellesutgiftene så jeg ser på TV innimellom. Men da starter jeg jo programmet på nytt når jeg selv vil se det eller jeg tar det opp. Men det går mest i TV2play, nrk nettTV og alle andre streamingprogram. Hvis tvboks ikke er inkludert i fellesutgifter når jeg flytter så blir jeg ikke å betale for det. Da har jeg heller 4 abonnement (TV2, Discovery, Netflix og HBO) slik jeg alt har. To av de låner jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (39 minutter siden):

Oi, det har jeg ikke gjort på mange år. Deilig å se når det passer meg, og å kunne spole over reklame.

Unntaket er hvis vi går glipp av the Voice, men det skjer ikke ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Unntaket er hvis vi går glipp av the Voice, men det skjer ikke ofte :)

Sånne programmer ser jeg aldri, så vi har visst litt ulike preferanser 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (26 minutter siden):

Vi fikk tv tidlig på 70-tallet, men hadde svart/hvit til 1980 mener jeg, da begynte min mor å leie tv hos Thorn. Man kunne leie hvitevarer også, må jo ha blitt grisedyrt, hun leide tv i mange, mange år!

😳 Jøss. Vi har faktisk bare NRK på lineær tv nå, det har jo alle da. Ellers har vi kun streamingtjenester. Kan ikke huske sist jeg så på lineær tv. :) Men jeg kjenner 2-3 stykker som fremdeles bruker text-tv! 😂

Vi er vel litt gammeldagse vi da 😃 Har ikke nettflix f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (16 minutter siden):

Sånne programmer ser jeg aldri, så vi har visst litt ulike preferanser 😅

Ja, he he. Jeg må se The Voice, Åsted Norge, debatten med Solvang, Hver gang vi møtes, Lindmo og Kåss til kvelds. Synd at det siste ble lagt ned. Litt vintersport også, hvis jeg er hjemme. Også er det noen andre programmer jeg liker å se som jeg ikke husker hva heter. Et handlet om forfølgelsen av jøder under krigen og nå går det et program som handler om dødsstraff etter krigen . 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (23 minutter siden):

Ja, he he. Jeg må se The Voice, Åsted Norge, debatten med Solvang, Hver gang vi møtes, Lindmo og Kåss til kvelds. Synd at det siste ble lagt ned. Litt vintersport også, hvis jeg er hjemme. Også er det noen andre programmer jeg liker å se som jeg ikke husker hva heter. Et handlet om forfølgelsen av jøder under krigen og nå går det et program som handler om dødsstraff etter krigen . 

Jeg ser på ymse programmer, forsøker å få med meg Dagsrevyen og Urix, men det blir langt fra hver dag/gang. Ser litt krim og serier og av ymse slag. Sniktitter i mellom litt på ulike reality's. Ser lite på TV i helgene, men blir jo litt ski på TV om jeg er hjemme, evt. når jeg kommer hjem fra ski selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...