Gå til innhold

Hva skal du i påska ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (23 timer siden):

Ingen som har laget den tradisjonelle påsketråden enda. Da får jeg gjøre det da.  😀 Hva skal du i påska og gleder du deg ? 

Jeg har tyvstartet påska i år og er på hytta alene og har hyttekontor.  Det er så deilig. Først jobber jeg fra 9-17 og deretter er det rett ut på ski hver dag og jeg har fjellet nesten helt for meg selv. I går så jeg ingen på skituren, vet vet at det kommer til å bli yrende liv her snart. Jeg skal jobbe lørdag også, men så er det ferie. Hvis ikke sjefen ringer da. Har sagt hun kan ringe meg hvis krise. 

Nå begynner jeg å bli selskapssyk, så blir bra at samboer og sønnene kommer snart.( Døtrene og svigersønn kan ikke komme i år, men sånn blir det noen ganger )

Hva med dere ? 

Høres ut som en fin "tjustart"-uke :)

Har hatt masse å levere på jobb den siste tiden, så nå skal det bli godt med ferie. Jr og jeg reiser først til mamma/mormor og møter søsteren min og familien der. Deretter blir det en natt her hjemme før vi drar til fjells noen dager sammen med familien til kjæresten. Vi reiser ned til byen igjen lørdag (evt fredag om været ikke holder), sånn at vi får noen dager i byen og turer i fjæra også. Blir stas :) 

Ha en riktig god påske :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra skrev (4 timer siden):

Noen av oss husker en tidlig barndom uten TV. Mine foreldre ville ikke ha slikt i hus. De ga etter etterhvert, da med en svart/hvitt-TV med én kanal. 

Husker ikke at vi ikke hadde tv, men husker godt at vi fikk farge-tv. Det var store greier. 

En annen ting som er utenkelig idag, er å måtte søke for å få lov til å få kjøpe bil. Før 1960 så måtte folk søke og det var de færreste som fikk kjøpt bil. Noen fikk automatisk lov pga jobben de hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 minutter siden):

Husker ikke at vi ikke hadde tv, men husker godt at vi fikk farge-tv. Det var store greier. 

En annen ting som er utenkelig idag, er å måtte søke for å få lov til å få kjøpe bil. Før 1960 så måtte folk søke og det var de færreste som fikk kjøpt bil. Noen fikk automatisk lov pga jobben de hadde.

Husker ikke det med å søke om bil, men vet det var kø og lang ventetid for å få installert telefonlinje.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Husker ikke det med å søke om bil, men vet det var kø for å få installert telefonlinje.

Hihihihi....det var det òg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (18 minutter siden):

Husker ikke det med å søke om bil, men vet det var kø og lang ventetid for å få installert telefonlinje.

Det skulle jeg også til å kommentere - det kunne ta månedsvis før man fikk installert telefon. :) Vi var veldig sene med å få telefon, av økonomiske årsaker tror jeg og jeg husker godt da jeg på vgs kom på skolen en dag og sa:"I dag har vi fått telefon!" De andre så på meg, sånn halvt uinteressert, "Åja, fra hvem da?" 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (1 time siden):

Høres ut som en fin "tjustart"-uke :)

Har hatt masse å levere på jobb den siste tiden, så nå skal det bli godt med ferie. Jr og jeg reiser først til mamma/mormor og møter søsteren min og familien der. Deretter blir det en natt her hjemme før vi drar til fjells noen dager sammen med familien til kjæresten. Vi reiser ned til byen igjen lørdag (evt fredag om været ikke holder), sånn at vi får noen dager i byen og turer i fjæra også. Blir stas :) 

Ha en riktig god påske :) 

Høres ut til å bli en variert og fin påske :) Vi har for å få litt avveksling bestilt oss bord til puffe på et høyfjellshotell i nærheten på langfredag. Så blir det en tur i pianobaren etterpå hvor vi kjenner en del igjengangere.  Vi pleide å feriere på hotellet før vi kjøpte hytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Lillemus skrev (14 minutter siden):

Det skulle jeg også til å kommentere - det kunne ta månedsvis før man fikk installert telefon. :) Vi var veldig sene med å få telefon, av økonomiske årsaker tror jeg og jeg husker godt da jeg på vgs kom på skolen en dag og sa:"I dag har vi fått telefon!" De andre så på meg, sånn halvt uinteressert, "Åja, fra hvem da?" 😂

Oj, jeg er eldre enn deg og kan ikke huske en barndom uten telefon. 

Men jeg var sent ute med å skaffe meg mobil. Jeg synes jeg fikk nok telefoner på jobb, så ville ikke at folk skulle nå meg til alle døgnets tider  Tenkte at hvis ikke de fikk svar på fasttelefonen, fikk de heller ringe meg opp igjen. 

Jeg tenkte : Herregud ! , så viktig de prøver å gjøre seg de som går rundt og snakker i mobil. Jeg synes ikke dette er lenge siden 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hytteferie på fjellet hele påska, men to forskjellige steder. Det blir en passe blanding av å møte andre og å være bare kjernefamilien tror jeg.

Jeg er helt gjennomkokt i hodet etter innspurt på jobb. Jeg er alltid for optimistisk i forhold til hvor mye jeg skal rekke og lover alltid alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Oj, jeg er eldre enn deg og kan ikke huske en barndom uten telefon. 

Men jeg var sent ute med å skaffe meg mobil. Jeg synes jeg fikk nok telefoner på jobb, så ville ikke at folk skulle nå meg til alle døgnets tider  Tenkte at hvis ikke de fikk svar på fasttelefonen, fikk de heller ringe meg opp igjen. 

Jeg tenkte : Herregud ! , så viktig de prøver å gjøre seg de som går rundt og snakker i mobil. Jeg synes ikke dette er lenge siden 😃

 

Et av mine tidligste minner er at vi fikk telefon. Jeg var da 2-3 år. Vi flyttet fra den leiligheten da jeg var 3,5, så jeg vet med sikkerhet at jeg var såpass liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha fri fra alt i påsken. Det vil si jeg har en avtale med kommunen på onsdag hvor vi skal gå en tur, men ellers har jeg ingen avtaler. Sønnen min har reist til Østlandet i dag og han kommer ikke hjem igjen før andre påskedag så jeg blir helt alene. Skal sannsynligvis på middag til en venninne og til min mor i løpet av påsken, men er ikke blitt invitert enda😂 Satser på at invitasjonen kommer.

Jeg har to hovedprosjekt denne påsken. Det ene er verken enkelt å gå tur hver dag. Det skal gå fint. Det neste er å rydde og vaske rommet mitt. Jeg har ikke drevet med hobbytingene mine siden for jul så nå er det på høy tid å begynne igjen. På pulten min ligger det fremdeles ting fra jul så der er bare å sette igang. Fra onsdag av er det digitalt påskemaraton for oss som driver med scrapping og papirhobby så da er planen å være kreativ.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi

Trodde det skulle bli en påske med bare mannen og jeg, litt sånn hverdagslig uten noen spesiell "feiring". Men i dag kom yngstedatter hjem og ville være her noen dager. Det gir meg stor glede og motivasjon til å gjøre litt ut av påsken. Nå skal pynten fram og jeg skal blant annet lage gode måltider i dagene som kommer. Kanskje drar vi også ut på tur med medbrakt mat hvis været holder seg bra. Synes det er veldig kos og stas at hun ville komme hjem og tilbringe litt tid med oss "gamlinger" i påsken 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (På 31.3.2023 den 17.29):

Det blir hytteferie på fjellet hele påska, men to forskjellige steder. Det blir en passe blanding av å møte andre og å være bare kjernefamilien tror jeg.

Jeg er helt gjennomkokt i hodet etter innspurt på jobb. Jeg er alltid for optimistisk i forhold til hvor mye jeg skal rekke og lover alltid alt for mye.

Da blir det bra med ferie ja :) God påske ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

For en fantstisk start på påska da dere :) Helt nydelig vær her i hvert fall. Vi hadde en lang og fin skitur i dag. Hadde tenkt å fortsette  med å perfeksjonere bålpanneplassen jeg har laget, men fant en halvfull chablis i kjøleskapet etter venninnene mine forrige helg og da ble det heller, vin musikk og dans på hytteterassen. Oj oj, for en fantastisk start på på denne påska. Håper dere andre har det like fint :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

For en fantstisk start på påska da dere :) Helt nydelig vær her i hvert fall. Vi hadde en lang og fin skitur i dag. Hadde tenkt å fortsette  med å perfeksjonere bålpanneplassen jeg har laget, men fant en halvfull chablis i kjøleskapet etter venninnene mine forrige helg og da ble det heller, vin musikk og dans på hytteterassen. Oj oj, for en fantastisk start på på denne påska. Håper dere andre har det like fint :)

Vi hadde en nydelig tur over fjellet i dag, i strålende sol! Så vakkert her vi er, med snø på toppene og litt her nede i bygda. I morgen eller tirsdag skal vi renne slalåm. 19-åringen ble med, og vi hadde SÅ koselig biltur med gode samtaler. Nå sitter hun og prater med bestemor og viser bilder ❤

Høres bra ut der du er og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (10 minutter siden):

Vi hadde en nydelig tur over fjellet i dag, i strålende sol! Så vakkert her vi er, med snø på toppene og litt her nede i bygda. I morgen eller tirsdag skal vi renne slalåm. 19-åringen ble med, og vi hadde SÅ koselig biltur med gode samtaler. Nå sitter hun og prater med bestemor og viser bilder ❤

Høres bra ut der du er og!

Ja, det er jo bare helt fantastisk nå altså. En knallstart på påska dette. Guttene kommer på onsdag. De er så opptatt med studier nå og spesielt min sønn jobber iherdig med barceloroppgaven. Han synes det er så gøy det han driver med nå og det gleder et morshjerte at han er så ivrig og synes at det han skal drive med i fremtiden er så engasjerende. Da har han valgt riktug studie, tenker jeg :)

Ellers er det litt dumt at jentene ikke kommer i år, men ene jobber og hun andre har kort påskeferie. Hun studerer utenlands. Men men, vi skal kose oss uten dem også. Ha en fin dag på slalom i morgen. Mulig det blir en slalomtur på oss også, når guttene kommer. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (14 minutter siden):

De er så opptatt med studier nå og spesielt min sønn jobber iherdig med barceloroppgaven. Han synes det er så gøy det han driver med nå og det gleder et morshjerte at han er så ivrig og synes at det han skal drive med i fremtiden er så engasjerende. Da har han valgt riktug studie, tenker jeg :)

Sønnen min skal begynne på ungdomsskolen til høsten og jeg kjenner på at han begynner å bli stor og de valgene han tar begynner å bli større og viktigere. Jeg drømmer for han at han skal finne en retning på skolen som leder han til et studie som engasjerer han. Jeg selv har virkelig elsket jobben min og jeg unner alle å få oppleve det og aller mest ønsker jeg det for min sønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Fru2020 skrev (11 minutter siden):

Sønnen min skal begynne på ungdomsskolen til høsten og jeg kjenner på at han begynner å bli stor og de valgene han tar begynner å bli større og viktigere. Jeg drømmer for han at han skal finne en retning på skolen som leder han til et studie som engasjerer han. Jeg selv har virkelig elsket jobben min og jeg unner alle å få oppleve det og aller mest ønsker jeg det for min sønn. 

Ja, at ungene trives med valgene de tar, er det aller viktigste for oss mødre :)

Jeg var bekymret for sønnen min for noen år siden.  Han satt så mye forran pc hele oppveksten, men nå har han dratt hobbyen sin videre inn i studiet og til fremtidig jobb, så det ser virkelig lyst ut nå :) Det er en lettelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (6 minutter siden):

Ja, at ungene trives med valgene de tar, er det aller viktigste for oss mødre :)

Jeg var bekymret for sønnen min for noen år siden.  Han satt så mye forran pc hele oppveksten, men nå har han dratt hobbyen sin videre inn i studiet og til fremtidig jobb, så det ser virkelig lyst ut nå :) Det er en lettelse. 

Min sønn tilbringer også tiden sin foran en skjerm. Ikke så mye annet som engasjerer. Håper han finner veien sin 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja

Jeg skal jobbe 4 dager enda og så pakke og rundvaske hjemme innimellom litt kos resten av påska - er planen 😄 

God påske til deg og alle andre , nicklus 🐣🐥kos dere i påska 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hjem til min far på besøk en tur. Er meldt sol hele uka der så det blir nok flere turer da, med kakao, kvikklunsj og appelsin så klart 😄 Uten om det ingen planer annet enn å bare hente meg inn og nyte sola 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...