Gå til innhold

Foreldre som henter barna for sent (b.hage)


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Greit nok, alle barn har behov for annen kontakt enn kun med mor/far. MEN jeg er er høyst uenig i at det KUN er pedagoger som kan tilby dette. Du snakker om sosialisering - det er det faktisk ikke bare pedagoger som kan ta seg av. Det kommer helt naturlig, i samspill med andre voksne og barn. Noen timer i park gir verdifull input og stimuli for barn. Frilek er undervurdert.

Det er jeg forsåvidt enig i - men i forhold til de alternativene vi har å velge mellom når det gjelder "barnepass" (det er jo mye mer enn det) så mener jeg at barnehage er det beste, blant annet på grunn av pedagogene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 402
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    43

  • mumitrollet

    38

  • pip

    14

  • Dorthe

    10

Mest aktive i denne tråden

Hehe, fin høy hest du har funnet deg der...

Jeg er glad i jobben min. Jeg gleder meg til å komme dit om morgenen og jeg har det veldig gøy når jeg er der. Forhåpentligvis synes barna det er fint å være sammen med meg også. Jeg er behjelpelig med å finne sokker for foreldrene, smører mat til barna når de har glemt matpakke, skifter bleier mens de venter og er alltid vennlig. Selv når de henter for sent.

Jeg forstår at foreldrene ikke er maskiner. Det hender faktisk jeg kommer for sent på jobb, ingen kjefter meg ut av den grunn. Men når de samme foreldrene gang etter gang dukker opp klokka 16.40, uten å ringe og uten en unnskyldning, da kjenner jeg meg tråkket på. For min prioritet, når klokka er 16.30, det er å komme meg hjem til sønnen min. Og at jeg har et liv utenom å passe deres barn, det ønsker jeg at blir respektert.

Jeg er jo like overrasket over sløve foreldre som over vanskelige barnehageansatte. Du så kanskje ikke at jeg skrev det?

Har full forståelse for at du blir irritert når foreldrene henter sent igjen og igjen jeg.

Skjønner at du ikke forsto innlegget mitt. Høy hest? Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere går ut av døra innen stengetid er det vel ikke noe problem at du kommer 10 på hver dag vel?

Det er ikke det som blir diskutert her heller, det handler om foreldre som kommer FOR sent, altså ETTER stengetid. Samt også de som kommer 5 min før stengetid og går 10 over (pga. somling). Det er DISSE som utgjør størstedelen av problemet for oss som jobber i bhg.

Vi kan ha all forståelse i verden for at foreldre er i tidsklemma og sliter med å få minuttene til å gå opp. (Mange av oss er da foreldre selv) Men det hjelper ikke oss i det daglige, for vi som jobber kommunalt kan iallefall ikke gjøre noe med arbeidstidene våre. (Men det kan kanskje dere foreldrene?...)

Det med at jeg henter ti minutter før stengetid var bare en del at et eksempel som sier hvordan det er hos oss. Jeg skrev at jeg var overrasket over at det finnes så mange foreldre som henter for sent hele tiden (ja, jeg skjønte at det var det det handlet om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...