Gå til innhold

Foreldre som henter barna for sent (b.hage)


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Nei, det viser det ikke. Det har jeg faktisk ikke sagt en eneste gang.

Jeg har flere ganger poengtert at jeg tror KOMBINASJONEN (tydelig nok?) foreldre og barnehage er best - og at jeg ikke tror noen av dem alene klarer å dekke alle områder.

Du derimot klarer ikke å respektere mine synspunkter, du går løs på meg som person hver eneste gang jeg motsier deg - fremfor å finne vektige argumenter som motveier mine. Det er det som irriterer meg, om du ikke har skjønt det.

Det er vel helst du som gjentatt ganger forsøker å få til en uenighet som i realiteten ikke er der, og som ikke VIL høre/lese hva andre forsøker å få frem. Tror jeg avslutter her, det ser ikke ut til at det er mulig å nå inn til deg uansett hvordan jeg ordlegger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 402
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    43

  • mumitrollet

    38

  • pip

    14

  • PieLill

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger

Jeg snakker med styreren i min barnehage om løsninger på problemet, hun kjenner tross alt våre begrensninger og muligheter. Det gjør ikke du. At du ikke blir hyllet som fru Kreativ, når du kommer med utrolig enkle forslag som vi selvfølgelig har tenkt igjennom, må du nesten ha forstått før du skrev innlegget.

Innlegget mitt var et hjertesukk, ikke et ønske om at dere skulle løse problemet. Jeg måtte bare få det ut, et eller annet sted.

Trøst deg med at de aller fleste av oss ikke har noen problemer med å forst at stengetid faktisk betyr stengetid.. :)

At noen kan være uenig i dette er jo litt utrolig. At det er like ille i andre jobber gjør da ikke saken bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med styreren i min barnehage om løsninger på problemet, hun kjenner tross alt våre begrensninger og muligheter. Det gjør ikke du. At du ikke blir hyllet som fru Kreativ, når du kommer med utrolig enkle forslag som vi selvfølgelig har tenkt igjennom, må du nesten ha forstått før du skrev innlegget.

Innlegget mitt var et hjertesukk, ikke et ønske om at dere skulle løse problemet. Jeg måtte bare få det ut, et eller annet sted.

Har du større barn enn din nyfødte baby? Hvis ikke håper jeg du vil komme tilbake med ditt syn på saken når ditt barn begynner i barnehage, og du ikke alltid rekker det - f.eks. fordi du ikke kommer deg fra jobb tidsnok.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du større barn enn din nyfødte baby? Hvis ikke håper jeg du vil komme tilbake med ditt syn på saken når ditt barn begynner i barnehage, og du ikke alltid rekker det - f.eks. fordi du ikke kommer deg fra jobb tidsnok.

Lykke til.

Jeg snakker ikke om foreldre som er sen en gang i blant. Det har jeg allerede uttrykt sympati for. Du får lese litt mer av tråden, før du kommer med flere kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med styreren i min barnehage om løsninger på problemet, hun kjenner tross alt våre begrensninger og muligheter. Det gjør ikke du. At du ikke blir hyllet som fru Kreativ, når du kommer med utrolig enkle forslag som vi selvfølgelig har tenkt igjennom, må du nesten ha forstått før du skrev innlegget.

Innlegget mitt var et hjertesukk, ikke et ønske om at dere skulle løse problemet. Jeg måtte bare få det ut, et eller annet sted.

Og, det du åpnet med var følgende: "Hvorfor er det så mange foreldre som henter barna sine for sent?"

Vel, nå har du fått svarene. Som du ser er det mange årsaker til at man henter barna sine for sent. Nevner i fleng:

- Trege kunder på arbeidsplassen

- Trafikk

- Vær/føre

- Og, ikke minst; Banrehageansatte som ikke kommer seg fra jobb i tide pga av foreldre som er trege til å hente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, det du åpnet med var følgende: "Hvorfor er det så mange foreldre som henter barna sine for sent?"

Vel, nå har du fått svarene. Som du ser er det mange årsaker til at man henter barna sine for sent. Nevner i fleng:

- Trege kunder på arbeidsplassen

- Trafikk

- Vær/føre

- Og, ikke minst; Banrehageansatte som ikke kommer seg fra jobb i tide pga av foreldre som er trege til å hente...

Oh jeg utdypet videre med at det er gjentakelsene jeg snakker om. De som gjør det ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hos oss bestemmer foreldrene

Nei, faktisk ikke.

Du sier at du klarer det like bra eller bedre alene enn kombinasjonen foreldre/pedagog.

Om du mener det så har du faktisk en mulighet til å gjennomføre det - men du velger en annen løsning. Hvorfor velger du en løsning du ikke mener er til det beste for barnet ditt?

Du sier du må jobbe, og trenger noen til å passe barnet - javel, det er mange som kan gjøre det som ikke inngår i et pedagogisk opplegg. Kan du ikke bruke dem da? Så kan de som ønsker at barna skal gå i bhg få bruke den plassen?

Jeg har aldri påstått at du er en dårlig forelder - det eneste jeg sier er at jeg mener at den beste løsningen er kombinasjonen foreldre/barnehage, ingen av delene alene.

Jeg lurer vel på om du er helt vel bevart, men jeg skal prøve èn gang til å forklare deg hva jeg har prøvd å si tidligere i tråden:

Vi har barn i barnehagen fordi vi jobber. Barnehage er det nest beste tilbudet for barnet, nest etter egne foreldre. Vår barnehage har åpningstider som passer vår arbeidstid, og vi har ingen problemer ellers med barnehagen.

En arbeidsledig 18-åring eller en au-pair er ikke aktuelt fordi - jeg gjentar - barnehage er det nest beste tilbudet etter egne foreldre.

Klarer du denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreal

Du bruker utrolig mye energi på å plukke ut ett ord eller en vendig og vri det til noe helt annet enn det det er. Mistenker deg for å misforstå med vilje...

Men OK, med teskje:

Jeg skrev om Glimtipper og enkelte andre barnehageansatte at det er "Pussig at disse biter det i seg overfor de få personene det faktisk gjelder, sor så å kjefte på "alle foreldre" gjennom dette forumet."

"Alle foreldre" i hermetegn, fordi hun/dere får det til å høres ut som en allmenn problemstilling at folk henter for sent, når det i virkeligheten er snakk om noen ganske få.

Det var _du_ som understreket _alle_ foreldre, ikke jeg.

Henger du med nå? Hvis ikke kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Jeg opplever ikke at jeg har prøvd å fremstille det som om folk flest henter for sent. Jeg mener helt bestemt at jeg har understreket gang på gang at det er disse NOEN som er problemet og ikke ALLE eller FLESTEPARTEN.

Hvordan DU oppfatter det jeg har skrevet får du stå for selv.. På meg virker det absolutt som om du selv mfl. prøver å misforstå med vilje. Men nok om det. Tror saken i seg selv er rimelig utdebattert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denne damen

"Ja, jeg traff nok et ømt punkt der."

Og det ler du av. Les innlegget til mil en gang til, er du snill.

jeg leser mil's innlegg som en "støtteerklæring" til Persille (hehe, det høres ut som en krig). Hvis hun har ment det som noe annet, bør hun kanskje konkretisere det, for da er ironien godt skjult.

mener nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må for eksempel betale for et morgentilbud i SFO som ikke er mulig å benytte. Vi hadde derimot kunne behøvd en ekstra halvtime / time om ettermiddagen. Etter som de har enten eller hentetider basta bom har vi ikke mulighet til å benytte mer enn ca 2/3 av den plassen vi betaler for hvordan vi enn snur og vender på det.

Vi har derfor redusert til minimal plass, får å sløse minst mulig på timer som ikke lar seg benytte.

Jeg synes det er merkelig at ingen har oppdaget at 8-16 ikke er så standard arbeidstid lengre.

mvh

Ja det må være ett eller annet som stopper det, kan ikke skjønne annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Da har du en del barnehager å ta opp den kampen med.

Og nå vet vi jo faktisk hvor foreldrene i vår barnehage jobber og hvor lang arbeidstid de har...

Vet du også om det er like lett for alle å gå på slaget når arbeidsdagen er slutt?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke koste noe ekstra. Det kan være så enkelt som å rokkere litt på arbeidstidene. Både morgen og ettermiddag er det jo som regel ferre barn til stedet.

mvh

Med det forringer man også kvaliteten på tilbudet i bhg. Morgen og ettermiddag vel lavere bemannet i utgangspunktet, og utvider man den perioden, vil man sannsynligvis få en periode midt på dagen med altfor mange barn pr voksen. Det er i strid med bhgloven, og det gir heller ikke noen god hverdag for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du også om det er like lett for alle å gå på slaget når arbeidsdagen er slutt?

mvh

Tja, jeg vet generelt når de kan slutte, ja... Og i den familien som kommer ofte sent, så er moren til og med hjemmeværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

"Jeg har da derimot bedt blant annet deg respektere dem og deres tid! "

Hvor har du det i fra at JEG IKKE RESPEKTERES DERES TID.

Du er fortsatt så arrogant, at jeg forstår ikke hva du vil frem til.

Jeg har sagt at jeg leverer 9.30 og henter 14.40.

Jeg har sagt at jeg har skiftet arbeidstid for å slippe å løpe med tunga ut av munnen når jeg skal hente min datter.

Jeg har sagt at tidligere (med en annen arbeidstid)så kom jeg en gang for sent og fikk en bot som var vel fortjent.

Jeg fikk også en bot som ikke var fortjent, men den ble ikke betalt, og den saken er glemt.

Altså en gang for sent på 1 år.

Jeg har sagt at jeg forstår irritasjonen over dem som somler.

Likevel greier du å si at jeg ikke respekterer andres arbeidstid???

Jeg mener pedagoger gjør en viktig jobb.

Men det er ikke slik foreldre er fullt ute av stand til å forberede sine barn til skolegang. Det er heller ikke slik at foreldre er noen egoistiske dyr som bare tenker på seg selv, og ikke respekterer barnehagepersonalet.

Jeg tror mange foreldre er fortvilet, når de kommer for sent til barnehagen av diverse grunner.Mange barnehager har en åpningstid som ikke er tilpasset arbeidstiden.

Det er det jeg prøver å si deg. At det er ikke ondskap som ligger bak.

Du har en "tone" i dine innlegg som gjør at mange reagerer nedover her. Du viser lite modenhet, og du viser forrakt.

Jeg leser M.Angelica sine innlegg på en helt annen måte enn dine.

Mil har et bra innlegg nedefor her. Du tråkker på foredrene, med ditt negative syn på dem og derfor får du slik motbør.

Når det er sagt, så synes jeg barnehagepersonalet gjør en flott jobb. Ihverfall i min barnehage. Aldri på noen av foredremøtene har det vært klaget på for sentkommende foreldre, så det ser ut til ikke å eksistere i vår barnehage.

"Du har en "tone" i dine innlegg som gjør at mange reagerer nedover her."

Det er for det første ingen andre enn du, Mumi og et annet anonymt nick som har reagert. For det andre har jeg svart saklig, argumentert og ikke slengt dritt om deg som person, selv om jeg nå har bygget opp et anseelig lager av ting man godt kan stadfeste om deg.

Og når det kommer til tone - jeg har ikke vært krass mot noen andre enn dere to, det er bare å lese alle innleggene jeg har skrevet - så ser du det.

"Du viser lite modenhet,"

Basert på hva? At jeg ikke forventer at alt blir servert meg i fanget? At jeg ikke tror jeg klarer alt selv? At jeg respekter mine ansatte på samme linje som jeg forventer fra de andre foreldrene?

Eller er det kanskje bare det at du ikke klarer å akseptere at jeg ikke er enig med deg - og har nok av argumenter mot?

Alternativt - er det det at jeg ikke angriper deg som person som gjør meg mindre moden enn deg? For det er så utrolig modent?

"og du viser forrakt."

For deg og Mumi - ja. Ingen andre. Dere er over grensen vrange, kranglete, vanskelige og trangsynte. Dere er bedre enn alle andre, klarer alt selv, trenger ikke hjelp til noe, kommer aldri for sent, gjør generelt aldri noe galt. Sånne mennesker klarer jeg ikke like - såkalt "feilfrie" mennesker som setter seg over alle andre.

"Jeg leser M.Angelica sine innlegg på en helt annen måte enn dine."

Jeg håper du leser alle innlegg annerledes inn mine - ingen av dem er jo meg. Og til din informasjon er hun svært enig med meg i alt jeg skriver... Og hun har samme oppfatning av det du skriver som det jeg har. Forsåvidt ikke relevant - men før du bruker andre skribenter mot meg, bør du vite hvor de står.

"Du tråkker på foredrene, med ditt negative syn på dem"

Jeg har ikke en eneste gang sagt at jeg har et negativt syn på foreldre - jeg sier bare at dere får respektere ansatte i barnehager og deres tid, uten noe mer dikkedarier. Jeg sier også at jeg ikke tror foreldre er de udiskutable beste i alle situasjoner - jeg sier at barnehage og foreldre i kombinasjon er det beste. Det handler ikke om å se negativt på foreldre - det handler om å se muligheter for bedre læring og utvikling.

"og derfor får du slik motbør."

Igjen; det er kun du og Mumi som har gitt meg det - og dere representerer et syn jeg på ingen måte kan identifisere meg med. Jeg kan heller ikke akseptere deres ytringsmåte eller argumetner for hvorfor verden skal dreie seg om dere - og når sant skal sies er jeg sjeleglad jeg slipper å ha noe med dere å gjøre i RL.

Jeg verdsetter en god diskusjon - men det lavmålet dere er på nå er ikke verdt mye. Voksne mennesker forholder seg for gode til å rakke ned på person fremfor mening.

Det er flott at du er fornøyd med din barnehage - om du hadde klart å holde deg til utgangspunktet i denne tråden fremfor å trekke inn alt det våset du har gjort, ville du kanskje registrert at dette ikke handler om de som henter barna sine 14.30 hver dag slik du gjør (perfekt som du tross alt er).

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

jeg leser mil's innlegg som en "støtteerklæring" til Persille (hehe, det høres ut som en krig). Hvis hun har ment det som noe annet, bør hun kanskje konkretisere det, for da er ironien godt skjult.

mener nå

Det var en støtteerklæring, det står jo øverst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

"Det er heller ingen andre enn dere og min advokat som er involvert i hva som har skjedd - dermed er det ikke mulig å kjenne igjen"

Vel.......

Du har lagt ut bilde av deg selv her.

Nei - det har jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg lurer vel på om du er helt vel bevart, men jeg skal prøve èn gang til å forklare deg hva jeg har prøvd å si tidligere i tråden:

Vi har barn i barnehagen fordi vi jobber. Barnehage er det nest beste tilbudet for barnet, nest etter egne foreldre. Vår barnehage har åpningstider som passer vår arbeidstid, og vi har ingen problemer ellers med barnehagen.

En arbeidsledig 18-åring eller en au-pair er ikke aktuelt fordi - jeg gjentar - barnehage er det nest beste tilbudet etter egne foreldre.

Klarer du denne?

Du kan jo tydelig ikke lese.

Prøv å forstå poenget;

hvorfor velger du en nestbest-løsning for barnet ditt? Du utsetter jo barnet for en enorm risiko dersom du sender barnet til noen du ikke mener er kompetent nok til å lære det alt det du kan? Er det virkelig verdt de ekstra pengene?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En observatør

"Jeg har da derimot bedt blant annet deg respektere dem og deres tid! "

Hvor har du det i fra at JEG IKKE RESPEKTERES DERES TID.

Du er fortsatt så arrogant, at jeg forstår ikke hva du vil frem til.

Jeg har sagt at jeg leverer 9.30 og henter 14.40.

Jeg har sagt at jeg har skiftet arbeidstid for å slippe å løpe med tunga ut av munnen når jeg skal hente min datter.

Jeg har sagt at tidligere (med en annen arbeidstid)så kom jeg en gang for sent og fikk en bot som var vel fortjent.

Jeg fikk også en bot som ikke var fortjent, men den ble ikke betalt, og den saken er glemt.

Altså en gang for sent på 1 år.

Jeg har sagt at jeg forstår irritasjonen over dem som somler.

Likevel greier du å si at jeg ikke respekterer andres arbeidstid???

Jeg mener pedagoger gjør en viktig jobb.

Men det er ikke slik foreldre er fullt ute av stand til å forberede sine barn til skolegang. Det er heller ikke slik at foreldre er noen egoistiske dyr som bare tenker på seg selv, og ikke respekterer barnehagepersonalet.

Jeg tror mange foreldre er fortvilet, når de kommer for sent til barnehagen av diverse grunner.Mange barnehager har en åpningstid som ikke er tilpasset arbeidstiden.

Det er det jeg prøver å si deg. At det er ikke ondskap som ligger bak.

Du har en "tone" i dine innlegg som gjør at mange reagerer nedover her. Du viser lite modenhet, og du viser forrakt.

Jeg leser M.Angelica sine innlegg på en helt annen måte enn dine.

Mil har et bra innlegg nedefor her. Du tråkker på foredrene, med ditt negative syn på dem og derfor får du slik motbør.

Når det er sagt, så synes jeg barnehagepersonalet gjør en flott jobb. Ihverfall i min barnehage. Aldri på noen av foredremøtene har det vært klaget på for sentkommende foreldre, så det ser ut til ikke å eksistere i vår barnehage.

Du høres ut som du kanskje har litt PMS sånn som du biter rundt deg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

"Jeg er så UTROLIG glad for at jeg ikke har foreldre som dere hos meg. At jeg har foreldre som skjønner at man må komme i tide, verdsetter råd ped.leder gir dem - og som man kan snakke fornuftig med om gode løsninger for deres barn, uten at de tar det som kritikk"

Det er bra og slik tror jeg det er i de fleste barnehager. Noen ganger kan man være uheldig, og det savner jeg forstålse for hos deg.

Da hadde vi kanskje ikke vært så uenige.

Du skrev et sted at det var kjempeslitsomt og folde deg til egoistiske foredre. Det var kanskje litt overdrevent det da?

Men dette handler ikke om de som er uheldige én gang - det handler om de som er det flere ganger i måneden, og kanskje i uken også.

Og den type foreldre er slitsomme. Vi hadde en slik mor i fjor, hjemmeværende og stadig for sen fordi hun bare måtte....

Sånne foreldre klarer jeg verken respektere eller forholde meg fornuftig til - de ødelegger for de ansatte OG de andre foreldrene når de oppfører seg sånn. Og det er DE foreldrene vi diskuterer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...