Gå til innhold

Foreldre som henter barna for sent (b.hage)


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Hvorfor er du så ekkel?

Her fikk du bare et enkelt svar på at du hun ikke kjeftet på alle?

Du bruker utrolig mye energi på å plukke ut ett ord eller en vendig og vri det til noe helt annet enn det det er. Mistenker deg for å misforstå med vilje...

Men OK, med teskje:

Jeg skrev om Glimtipper og enkelte andre barnehageansatte at det er "Pussig at disse biter det i seg overfor de få personene det faktisk gjelder, sor så å kjefte på "alle foreldre" gjennom dette forumet."

"Alle foreldre" i hermetegn, fordi hun/dere får det til å høres ut som en allmenn problemstilling at folk henter for sent, når det i virkeligheten er snakk om noen ganske få.

Det var _du_ som understreket _alle_ foreldre, ikke jeg.

Henger du med nå? Hvis ikke kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 402
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    43

  • mumitrollet

    38

  • pip

    14

  • PieLill

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille

ja... Det hadde vært toppen!!! :)

Mer tid skaper glade(re) og mer kreative voksne som kan få blomstre sammen med barna. Å føle at vi ikke har nok tid til barna er nok det som gnager oss mest i denne jobben..

Og ikke minst - man ville fått blide og fornøyde ansatte som innimellom kunne gått tidligere, tatt en fridag, eller vært syke uten at det er helvete å finne en erstatning :)

Og en selvfølgelig konsekvens - fornøyde barn og foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Ikke i denne tråden nei, men din holdning til de ansatte har da vitterlig kommet klart fram tidligere.

Du har ikke holdt deg for god til å diskutere personalsaker i detalj, sånn at det blir lett gjenkjennelig for de som har lokalkunnskap.

Det er ikke bra, og i denne tråden har vi altså sett samme nedlatende holdning til foreldrene også.

Jeg har diskutert én personalsak i tildels detalj - ingen flere.

Og du vet verken hvilken bhg det er snakk om, hvilket kjønn vedkommende har - alder, eller bakgrunn. Det er heller ikke så detaljert at noen kan gjenfortelle hva som faktisk har skjedd i detalj. Det eneste dere vet at vedkommende har gått bra barna alene - og løyet på seg sykdom, ingenting annet.

Det er heller ingen andre enn dere og min advokat som er involvert i hva som har skjedd - dermed er det ikke mulig å kjenne igjen.

Dessuten har jeg flere ganger både i denne og andre tråder skrevet hvor fornøyd jeg er med de som jobber for meg nå - så du kan ikke bruke mot meg at jeg har en nedlatende holdning til mine ansatte.

Jeg har heller ikke vist en nedlatende holdning overfor foreldre her - det eneste jeg har sagt (i korte ordelag) er at jeg forundres over at de ikke kan respektere de ansattes arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke.

Men du og KK er ute etter å hakke på og kritisere alt jeg sier - fremfor å forholde dere til at dere (som alle andre) også må forholde dere til de reglene som er satt.

Hver eneste gang jeg stiller dere et spørsmål om noe - eller kritiserer noe dere skriver, så kommer dere med nedsettende kommentarer om meg, min barnehage, og måten jeg håndterer mine ansatte og foreldre på. Det har så liten hensikt, og tilfører diskusjonen lite.

Det jeg sitter igjen med etter denne diskusjonen er at det i denne tråden er en mengde relativt arrogante foreldre, som ikke har respekt for verken de som jobber i barnehagene, deres familier, tid - eller barnehagene som "institusjon".

Jeg er så UTROLIG glad for at jeg ikke har foreldre som dere hos meg. At jeg har foreldre som skjønner at man må komme i tide, verdsetter råd ped.leder gir dem - og som man kan snakke fornuftig med om gode løsninger for deres barn, uten at de tar det som kritikk.

Dere er så jævlig kjappe til å legge ut i det vide og brede om hvor forferdelig jeg er - og mitt elendige menneskesyn, og dårlige behandling av andre.

Men; om dere tar et kjapt gjennomsyn av det jeg har skrevet her inne - så vil dere ikke finne at jeg har kritisert dere som personer én eneste gang.

Nå har jeg helt glemt hva jeg svarer på, for jeg har svart på så mye, og vet derfor ikke om jeg har svart på det du egentlig spurte om - men da får jeg i så fall skrive en gang til...

Jeg henter mitt barn i tide.

Hadde mitt barn hatt problemer, ville jeg verdtsatt råd fra ped.leder - riktignok kanskje som ett av flere momenter man skal vurdere for å løse en konkret situasjon.

Et par års på høyskoleutdanning i ped. skaper ikke noe "orakel", det er tross alt foreldrene som i de aller fleste tilfeller har mest kompetanse om sitt eget barn.

Jeg respekterer likevel en førskolelærer som en kompetent person som kan om barn, utvikling og oppdragelse generelt. Jeg forlanger likevel respekt for at jeg, som barnets forelder, har mest kompetanse om akkurat mitt barn spesielt.

En slik respekt møter jeg i min barnehage, og det er derfor lett å gi det tilbake.

En del av de ytringene du har kommet med i denne tråden viser at du ikke respekterer foreldrene på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Helt ærlig - hvor fikk du det fra??

Jeg har da ikke skrevet ett negativt ord verken om mine eller andre barnehageansatte i denne tråden?

Jeg har da derimot bedt blant annet deg respektere dem og deres tid!

Her skal du få en støtteerklæring!

Ser poenget ditt med pedagogisk veiledning, akkurat som jeg ser poenget med å respektere åpningstidene.

Tror du tråkket på morsstoltheten til mange, og traff et ømt punkt til de som har kommet for sent noen ganger. Selv om de hadde god grunn.

For det handler jo ikke bare om å komme for sent. Det handler om at de som jobber i barnehagen sin tid skal respekteres på lik linje med sjefen og kundene på jobben sin tid. Tror de fleste lever etter det også, men det må være lov å si det er en uting at noen ofte tar barnehagepersonalet minst alvorlig når de skal prioritere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Dette har jeg skrevet før en gang, men jeg skriver det igjen:

Søsteren min er enslig mor, og lege. Hun jobber på en avdeling med alvorlig syke mennesker. Dette lar seg stort sett greit kombinere, men hun har kommet et par ganger for sent i barnehage (dv. hun har kommet FØR den har stengt, men påkledning tar også tid). Dette har vært det ALLER vanskeligste for henne! Siste gangen gikk hun fra avdelingen kl. 16, da foreldrene til en dødssyk gutt spurte om hun hadde tid litt... Hun HADDE ikke tid, men hva kunne hun si? "Dere må respektere min arbeidstid"? Den dagen kom hun kl. 16.25 i barnehagen, og fikk gjennomgå så mye at hun gråt på telefonen til meg!

Gjett om jeg var rasende! Nesten så jeg håpet at de ansatte i barnehagen en dag skulle stå på avdelingen hennes i et slikt ærend, og hun skulle da be dem respektere hennes arbeidstid!

Skjelver av sinne når jeg tenker på det!!

Det burde ikke skjedd. Og det hadde antagelig ikke skjedd i en barnehage med litt fornuftige ansatte.

Denne tråden handler ikke om de som kommer for sent en sjelden gang.

Vi har en som er megler i en bank - han kan ikke gå før det stenger kl. 16. Han kommer _alltid_ og uten unntak for sent de dagene han henter.

Men; vi vet hvorfor, og han kan ikke løse det på noen annen måte. De har alltid med seg blomster til de ansatte ved avslutninger, de stiller opp uten spørsmål _hver eneste_ gang noe skal gjøres, de gjør generelt hyggelige ting for barna, og ikke minst - han bruker nøyaktid 24 sekunder på å hente gutten når han først har kommet.

Jeg er også alenemor, det hender jeg er forsinket også - det kan skje oss alle. De gangene det har skjedd har jeg ringt eksen først og spurt om han er nærmere, har han ikke vært det har jeg ringt mamma. En eneste gang har det skjedd at ingen av dem kunne hente Billa - da fikk jeg en nabo til å gjøre det.

Vi har alle hindringer på vår vei, og vi har alle for oss gode grunner. Men for den som står og venter - og kanskje mister en buss, et fly, ikke får hentet sine egne barn, ikke rekker legetimen eller apoteket; så er det likevel ikke godt nok.

Vi bør bestrebe oss etter å etterleve de reglene som er satt. Går det ikke så går det ikke - det kan skje oss alle, men ikke gjør det til en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Her skal du få en støtteerklæring!

Ser poenget ditt med pedagogisk veiledning, akkurat som jeg ser poenget med å respektere åpningstidene.

Tror du tråkket på morsstoltheten til mange, og traff et ømt punkt til de som har kommet for sent noen ganger. Selv om de hadde god grunn.

For det handler jo ikke bare om å komme for sent. Det handler om at de som jobber i barnehagen sin tid skal respekteres på lik linje med sjefen og kundene på jobben sin tid. Tror de fleste lever etter det også, men det må være lov å si det er en uting at noen ofte tar barnehagepersonalet minst alvorlig når de skal prioritere :-)

*ler*

Ja, jeg traff nok et ømt punkt der...

Man får forsøke å skille sak og person litt :)

Takk for støtten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg henter mitt barn i tide.

Hadde mitt barn hatt problemer, ville jeg verdtsatt råd fra ped.leder - riktignok kanskje som ett av flere momenter man skal vurdere for å løse en konkret situasjon.

Et par års på høyskoleutdanning i ped. skaper ikke noe "orakel", det er tross alt foreldrene som i de aller fleste tilfeller har mest kompetanse om sitt eget barn.

Jeg respekterer likevel en førskolelærer som en kompetent person som kan om barn, utvikling og oppdragelse generelt. Jeg forlanger likevel respekt for at jeg, som barnets forelder, har mest kompetanse om akkurat mitt barn spesielt.

En slik respekt møter jeg i min barnehage, og det er derfor lett å gi det tilbake.

En del av de ytringene du har kommet med i denne tråden viser at du ikke respekterer foreldrene på denne måten.

Nei, det viser det ikke. Det har jeg faktisk ikke sagt en eneste gang.

Jeg har flere ganger poengtert at jeg tror KOMBINASJONEN (tydelig nok?) foreldre og barnehage er best - og at jeg ikke tror noen av dem alene klarer å dekke alle områder.

Du derimot klarer ikke å respektere mine synspunkter, du går løs på meg som person hver eneste gang jeg motsier deg - fremfor å finne vektige argumenter som motveier mine. Det er det som irriterer meg, om du ikke har skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det viser det ikke. Det har jeg faktisk ikke sagt en eneste gang.

Jeg har flere ganger poengtert at jeg tror KOMBINASJONEN (tydelig nok?) foreldre og barnehage er best - og at jeg ikke tror noen av dem alene klarer å dekke alle områder.

Du derimot klarer ikke å respektere mine synspunkter, du går løs på meg som person hver eneste gang jeg motsier deg - fremfor å finne vektige argumenter som motveier mine. Det er det som irriterer meg, om du ikke har skjønt det.

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge dette innlegget så jeg legger det her, men du har min fulle forståelse. Jeg er helt enig med deg og jeg syns det er latterlig hvordan bla. KK har klart å dra denne diskusjonen ut av proposjoner jeg kan ikke annet enn å riste på hodet.

Og om noen tror jeg gidder å ta en laaang diskusjon på hva jeg mener med dette her så er det bare å lese innlegget mitt hundre ganger for jeg mener akkurat det som står her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge dette innlegget så jeg legger det her, men du har min fulle forståelse. Jeg er helt enig med deg og jeg syns det er latterlig hvordan bla. KK har klart å dra denne diskusjonen ut av proposjoner jeg kan ikke annet enn å riste på hodet.

Og om noen tror jeg gidder å ta en laaang diskusjon på hva jeg mener med dette her så er det bare å lese innlegget mitt hundre ganger for jeg mener akkurat det som står her.

Åh bra - jeg begynte å tro det var meg det hadde klikket for...

Takk og takk for den oppvåkningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

*ler*

Ja, jeg traff nok et ømt punkt der...

Man får forsøke å skille sak og person litt :)

Takk for støtten!

"Ja, jeg traff nok et ømt punkt der."

Og det ler du av. Les innlegget til mil en gang til, er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slikt er det overalt.

Javel. Det er ditt liv. Min tid er verdifull for meg.

Kanskje du heller skulle være litt ydmyk over at du tross alt har fått deg ny jobb og godta at slik er situasjonen i mange barnehager over hele landet?!

Hvis ikke bør du kanskje tenke på å bytte jobb.

Men husk: ingen jobb som yter service. For det vil du jo ikke yte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Herlighet for en suppe denne tråden har blitt til.

De aller, aller fleste foreldre tror jeg forholder seg helt greit til hva åpningstider er, dersom det er kunngjort ordentlig hva barnehagen mener med å stenge. Altså f.eks. at alle skal være _ute_ av døra før et klokkeslett, ikke at den som skal hente rekker å komme _innenfor_ døra (slik det er i butikker). Men ikke ta det som en selvfølge at alle forstår dette av seg selv, du ser jo hvor mange ulike løsninger som er nevnt i denne tråden.

Du får såpass mange svar som ikke bare er enige med deg i at alle er håpløse, fordi de fleste av oss her, har løpt, gjort betenkelige manøvre i trafikken, vært på grensen til det uhøflige overfor kunder og kolleger osv., for å rekke barnehagen. Vi vet at det likevel KAN gå galt etpar ganger i løpet av årene som barnehagebrukere - vi kan ikke ta høyde for f.eks. trafikkulykker som sperrer hele ringveien / tunellen / veikrysset i timevis HVER dag. Men vi kjenner oss ikke igjen i at dette skjer støtt og stadig.

Hvis det virkelig er sånn der du jobber at de samme kommer dinglende etter stengetid igjen og igjen, må det kunne gå an at styrer konfronterer dem med det på en klar og tydelig måte. De fleste vil unngå å være skyld i / årsak til at det f.eks. blir innført bøter eller i at åpningstiden innskrenkes enda mer.

Jeg synes også du skal slutte å smile pent mens du koker innvendig, til de som diller unødig etter stengetid. Voksne mennesker tåler å høre at "sånn, nå må vi forte oss ut, klokka er fem over halv og jeg skal rekke bussen!" De kan jo ellers tro at du synes det er greit. Blir de mot formodning sure, får du henvise dem til styrer.

Siden dette er en personalbarnehage, ser jeg for meg et sykehus eller noe sånt. Da kan problemet ligge i at noen ikke får avløsning og dermed ikke kan gå fra. Jeg kan tenke meg at selv DOL-mødrene ville mislike at f.eks. sykepleierne på prematuravdelingen lot de syke spebarna være uten tilsyn fordi de måtte rekke barnehagen. Hvis det er slike problemer med i bildet, må det gjøres noe i bedriften.

Og jeg synes ikke du skal være lei deg fordi de barna som nesten alltid blir hentet sist, ser at dere gjør det som må gjøres når stengetiden nærmer seg. Hvorfor er det så mye mer traumatisk for dem å se / vite at "nå vasker Glimtipper, da kommer snart mamma eller pappa", enn å se førstevakta drikke kaffe på kjøkkenet og slå på lyset på badet? Det er vel ikke meningen at de skal tro at barnehagen ryddes og vaskes på mystisk vis i løpet av natten, eller at du bor der?

*Applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Helt ærlig - hvor fikk du det fra??

Jeg har da ikke skrevet ett negativt ord verken om mine eller andre barnehageansatte i denne tråden?

Jeg har da derimot bedt blant annet deg respektere dem og deres tid!

"Jeg har da derimot bedt blant annet deg respektere dem og deres tid! "

Hvor har du det i fra at JEG IKKE RESPEKTERES DERES TID.

Du er fortsatt så arrogant, at jeg forstår ikke hva du vil frem til.

Jeg har sagt at jeg leverer 9.30 og henter 14.40.

Jeg har sagt at jeg har skiftet arbeidstid for å slippe å løpe med tunga ut av munnen når jeg skal hente min datter.

Jeg har sagt at tidligere (med en annen arbeidstid)så kom jeg en gang for sent og fikk en bot som var vel fortjent.

Jeg fikk også en bot som ikke var fortjent, men den ble ikke betalt, og den saken er glemt.

Altså en gang for sent på 1 år.

Jeg har sagt at jeg forstår irritasjonen over dem som somler.

Likevel greier du å si at jeg ikke respekterer andres arbeidstid???

Jeg mener pedagoger gjør en viktig jobb.

Men det er ikke slik foreldre er fullt ute av stand til å forberede sine barn til skolegang. Det er heller ikke slik at foreldre er noen egoistiske dyr som bare tenker på seg selv, og ikke respekterer barnehagepersonalet.

Jeg tror mange foreldre er fortvilet, når de kommer for sent til barnehagen av diverse grunner.Mange barnehager har en åpningstid som ikke er tilpasset arbeidstiden.

Det er det jeg prøver å si deg. At det er ikke ondskap som ligger bak.

Du har en "tone" i dine innlegg som gjør at mange reagerer nedover her. Du viser lite modenhet, og du viser forrakt.

Jeg leser M.Angelica sine innlegg på en helt annen måte enn dine.

Mil har et bra innlegg nedefor her. Du tråkker på foredrene, med ditt negative syn på dem og derfor får du slik motbør.

Når det er sagt, så synes jeg barnehagepersonalet gjør en flott jobb. Ihverfall i min barnehage. Aldri på noen av foredremøtene har det vært klaget på for sentkommende foreldre, så det ser ut til ikke å eksistere i vår barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det begynner å bli på tide med nye åpningstider i barnehagene og sfo nå.

Hvis det da skal skje så må det bli en lov som sier at ingen barn får være mer enn 8 timer pr dag.

Det som antagelig gjør en sånn åpningstid vanskelig er at det da må inn flere arbeidere og det blir to skift.

Vi må for eksempel betale for et morgentilbud i SFO som ikke er mulig å benytte. Vi hadde derimot kunne behøvd en ekstra halvtime / time om ettermiddagen. Etter som de har enten eller hentetider basta bom har vi ikke mulighet til å benytte mer enn ca 2/3 av den plassen vi betaler for hvordan vi enn snur og vender på det.

Vi har derfor redusert til minimal plass, får å sløse minst mulig på timer som ikke lar seg benytte.

Jeg synes det er merkelig at ingen har oppdaget at 8-16 ikke er så standard arbeidstid lengre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ikke når det gjelder bare deg, nei?

Når 18 foreldrepar klarer å forholde seg til det som er helt fint - så er det faktisk de to siste som har et problem.

Du må bare slutte å forvente at alle instanser skal innrette seg etter dine behov. Det er det ikke rom for.

"Du må bare slutte å forvente at alle instanser skal innrette seg etter dine behov. Det er det ikke rom for"

Nå forstår jeg ikke hva du mener. Jeg trodde denne tråden handlet om alle foreldrene som hver dag kommer for sent?

"Alle de egoistiske foreldrene som du snakker om."

Jeg har ikke noe behov.Ikke nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke lurt.

Jeg har diskutert én personalsak i tildels detalj - ingen flere.

Og du vet verken hvilken bhg det er snakk om, hvilket kjønn vedkommende har - alder, eller bakgrunn. Det er heller ikke så detaljert at noen kan gjenfortelle hva som faktisk har skjedd i detalj. Det eneste dere vet at vedkommende har gått bra barna alene - og løyet på seg sykdom, ingenting annet.

Det er heller ingen andre enn dere og min advokat som er involvert i hva som har skjedd - dermed er det ikke mulig å kjenne igjen.

Dessuten har jeg flere ganger både i denne og andre tråder skrevet hvor fornøyd jeg er med de som jobber for meg nå - så du kan ikke bruke mot meg at jeg har en nedlatende holdning til mine ansatte.

Jeg har heller ikke vist en nedlatende holdning overfor foreldre her - det eneste jeg har sagt (i korte ordelag) er at jeg forundres over at de ikke kan respektere de ansattes arbeidstid.

"Det er heller ingen andre enn dere og min advokat som er involvert i hva som har skjedd - dermed er det ikke mulig å kjenne igjen"

Vel.......

Du har lagt ut bilde av deg selv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Nei, det er det ikke.

Men du og KK er ute etter å hakke på og kritisere alt jeg sier - fremfor å forholde dere til at dere (som alle andre) også må forholde dere til de reglene som er satt.

Hver eneste gang jeg stiller dere et spørsmål om noe - eller kritiserer noe dere skriver, så kommer dere med nedsettende kommentarer om meg, min barnehage, og måten jeg håndterer mine ansatte og foreldre på. Det har så liten hensikt, og tilfører diskusjonen lite.

Det jeg sitter igjen med etter denne diskusjonen er at det i denne tråden er en mengde relativt arrogante foreldre, som ikke har respekt for verken de som jobber i barnehagene, deres familier, tid - eller barnehagene som "institusjon".

Jeg er så UTROLIG glad for at jeg ikke har foreldre som dere hos meg. At jeg har foreldre som skjønner at man må komme i tide, verdsetter råd ped.leder gir dem - og som man kan snakke fornuftig med om gode løsninger for deres barn, uten at de tar det som kritikk.

Dere er så jævlig kjappe til å legge ut i det vide og brede om hvor forferdelig jeg er - og mitt elendige menneskesyn, og dårlige behandling av andre.

Men; om dere tar et kjapt gjennomsyn av det jeg har skrevet her inne - så vil dere ikke finne at jeg har kritisert dere som personer én eneste gang.

Nå har jeg helt glemt hva jeg svarer på, for jeg har svart på så mye, og vet derfor ikke om jeg har svart på det du egentlig spurte om - men da får jeg i så fall skrive en gang til...

"Jeg er så UTROLIG glad for at jeg ikke har foreldre som dere hos meg. At jeg har foreldre som skjønner at man må komme i tide, verdsetter råd ped.leder gir dem - og som man kan snakke fornuftig med om gode løsninger for deres barn, uten at de tar det som kritikk"

Det er bra og slik tror jeg det er i de fleste barnehager. Noen ganger kan man være uheldig, og det savner jeg forstålse for hos deg.

Da hadde vi kanskje ikke vært så uenige.

Du skrev et sted at det var kjempeslitsomt og folde deg til egoistiske foredre. Det var kanskje litt overdrevent det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forslag er altså avvist, det er ingenting annet som kan gjøre din hverdag bedre enn at hele verden innpasser seg etter stengetiden i barnehagen (inkl. sjefer og kunder på foreldrenes arbeidsplass, trafikk, vær og føreforhold osv)?

Nei, da får du visst leve med problemet.

Da

Jeg snakker med styreren i min barnehage om løsninger på problemet, hun kjenner tross alt våre begrensninger og muligheter. Det gjør ikke du. At du ikke blir hyllet som fru Kreativ, når du kommer med utrolig enkle forslag som vi selvfølgelig har tenkt igjennom, må du nesten ha forstått før du skrev innlegget.

Innlegget mitt var et hjertesukk, ikke et ønske om at dere skulle løse problemet. Jeg måtte bare få det ut, et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller skulle være litt ydmyk over at du tross alt har fått deg ny jobb og godta at slik er situasjonen i mange barnehager over hele landet?!

Hvis ikke bør du kanskje tenke på å bytte jobb.

Men husk: ingen jobb som yter service. For det vil du jo ikke yte.

Jeg har jobbet i mange barnehager før denne og har aldri hatt dette problemet. Og jeg yter service hver eneste dag. Jeg kler av og på barna ved avlevering/henting, fordi mødrene er gravide. Jeg skjærer brødskiver til de som har glemt matpakke. Jeg skriver ned fine hendelser, som jeg vil huske å fortelle foreldrene om. Jeg gir informasjon flere ganger (om vi har planleggingsdag og slikt), fordi jeg vet at mange foreldre har for mye å holde styr på til å få med seg skrivet fra styrer. Det er masse jeg gjør hver eneste dag, som ikke er en del av jobben min. Men jeg gjør det fordi jeg tross alt liker det.

Å gå fra det, til å komme sent hjem hver eneste dag, på grunn av de samme to foreldrene... Da er det ikke service lengere.

Forresten synes jeg innlegget ditt er barnslig og et ganske latterlig personangrep, som er totalt feilplassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...