Gå til innhold

Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke - om dette faktisk er seriøst - at du i det hele tatt klarer å være i samme hus som en mann som har begått seksuelle overgrep mot datteren din. Jeg blir kvalm bare ved tanken.

Fortsetter under...

• Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carma

29

• favn

15

• WendyEmily

15

• tuss&troll

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sånn er det faktisk ikke i den virkelige verdenen...

Så jævelig og usannsynlig som det kan virke så velger de fleste mødre som oppdager at far/stefar begår overgrep mot barna å fremdeles leve sammen med overgriperen.

Å la være å tro på en overgrepshistorie på grunnlag av at mor velger å bli er å sette skylapper på øynene. Dette skjer oftere enn at mor forlater overgriperen...

Jeg håper du tar feil, for å si det sånn.

Skrevet

Enig i at det er litt mistenkelig. Men hun skriver jo at hun oppdaget det på fredag, ikke for et halvt år siden.

OK, jeg ser du har rett i det. Håper uansett at det er tull eller overdrevet.

Skrevet

Never underestimate the power of denial.

Det er desverre viden kjent at mødre (og fedre)fornekter at deres barn er utsatt for overgrep.

Men denne damen fornekter jo ikke hva som har skjedd, tvert om har hun god oversikt.

Hvis historien er sann, da...

Skrevet

Hun ber om tilbakemeldinger, og det får hun jo?

Jeg innrømmer at jeg har litt vansker med å svelge denne historien, jeg ser du skriver under at de flest velger å bli hos en mann i en slik situasjon.. Kan det være riktig? Er det gjort undersøkelser som bekrefter det?

For oss "vanlige" mødre høres jo dette FOR groteskt ut til å være sant!

mvh

Hun ber om å få hjelp, uten å bli dømt.

Ja, det er gjort undersøkelser på dette og dessverre så viser det seg at mødre (og fedre) som oftes velger overgripers side når det kommer til overgrep innen familien.

Skrevet

Jeg håper du tar feil, for å si det sånn.

Vel, det gjør jeg ikke, for å si det sånn... dessverre.

Annonse

Skrevet

Men denne damen fornekter jo ikke hva som har skjedd, tvert om har hun god oversikt.

Hvis historien er sann, da...

Nei, det gjør hun ikke, men hun mener også at han ikke kommer til å gjøre det igjen.

Og med utsagnet tenkte jeg mer generelt at voksne fornekter at noe slikt skjer i deres familie og med sine barn.

Skrevet

Hun ber om å få hjelp, uten å bli dømt.

Ja, det er gjort undersøkelser på dette og dessverre så viser det seg at mødre (og fedre) som oftes velger overgripers side når det kommer til overgrep innen familien.

Hvilken hjelp er det å stryke en syk og dysfunksjonell familie etter hårene?

Incest er tabu og når en ikke hvilken som helst voksen, men moren, ønsker å skjule dette og leve videre som om ingenting har skjedd, er det rett og riktig å kalle en spade en spade.

Skrevet

Nei, det gjør hun ikke, men hun mener også at han ikke kommer til å gjøre det igjen.

Og med utsagnet tenkte jeg mer generelt at voksne fornekter at noe slikt skjer i deres familie og med sine barn.

Ja, det er nok vanlig å unnlate å ta innover seg det som skjer og har skjedd. Mye lettere å glatte over og holde på fasaden - feks jfr Festen av Thomas Winterberg.

Skrevet

Incest er tabu og når en ikke hvilken som helst voksen, men moren, ønsker å skjule dette og leve videre som om ingenting har skjedd, er det rett og riktig å kalle en spade en spade.

Hva hjelper det å skremme vannet av moren så hun aldri tør å be om hjelp igjen!??

Incest er tabu ja, og det er akkurat det som gjør det mulig for overgriper å forgripe seg! For om man snakker høyt om det, så blir man møtt med mistro, fordommer, slakt og pepper!

Er det rart at mørketallene er så enorme, syns du!?

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå eventuell hersing fra troll
Skrevet

Beklager med du fremstår som ikke riktig god, uansett om historien er sann eller ikke. Hvis du driver ap med oss så er alt ved det gamle her på Dol. Er det sant dette, må du selvfølgelig flytte.

Skrevet

Helt enig. Jeg hadde ikke blitt i samme hus som en mann som hadde begått seksuelle overgrep mot ungene mine - ikke faen!

Jeg hadde ikke klart å oppholde meg i samme rom som vedkommende uten å få en bortimot ukontrollerbar lyst til å kastrere ham....

Skrevet

Ja, det er nok vanlig å unnlate å ta innover seg det som skjer og har skjedd. Mye lettere å glatte over og holde på fasaden - feks jfr Festen av Thomas Winterberg.

Touche!

;)

Annonse

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå eventuell hersing fra troll
Skrevet

Hva hjelper det å skremme vannet av moren så hun aldri tør å be om hjelp igjen!??

Incest er tabu ja, og det er akkurat det som gjør det mulig for overgriper å forgripe seg! For om man snakker høyt om det, så blir man møtt med mistro, fordommer, slakt og pepper!

Er det rart at mørketallene er så enorme, syns du!?

Hva synes du hun bør gjøre? Bli boende med fyren og snakke? Det er jo litt naivt. Jeg beklager at jeg har anonymt nick. Det er hovedinnlegger jeg vil holde meg skjult for.

Skrevet

En som ikke engang er ivrig i å svare i sin egen tråd, nekter jeg å tro på - -

Skrevet

Må bare svare enda en gang jeg, fordi du skriver at datteren din ikke vil at dere skal flytte.

Han sønnen i Oprah (gud, så teit jeg føler meg når jeg siterer både oprah og tv-shop på en dag, nå kommer det vel snart et dr.phil-innlegg jeg snart må svare på) han sa at han hadde unnlatt å si noe fordi med stefaren fulgte det ikke bare incest, men det kom også mat på bordet, et varmt hus, klær å ha på seg... Han ville ikke at hele familien skulle slutte å ha dette pga han, så derfor nektet han for at det skjedde.

Du er jo bare helt nødt til å flytte. Hvorfor ikke snakke med sønnen din? Det kan godt være han også er misbrukt...

Gjest også anonym
Skrevet

Beklager med du fremstår som ikke riktig god, uansett om historien er sann eller ikke. Hvis du driver ap med oss så er alt ved det gamle her på Dol. Er det sant dette, må du selvfølgelig flytte.

Tenkte det samme.

Skrevet

Hva synes du hun bør gjøre? Bli boende med fyren og snakke? Det er jo litt naivt. Jeg beklager at jeg har anonymt nick. Det er hovedinnlegger jeg vil holde meg skjult for.

Jeg har allerede skrevet et innlegg om hva jeg syns hun bør gjøre.

Hva med å lese hele tråden før du kommenterer?

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå.....
Skrevet

Må bare svare enda en gang jeg, fordi du skriver at datteren din ikke vil at dere skal flytte.

Han sønnen i Oprah (gud, så teit jeg føler meg når jeg siterer både oprah og tv-shop på en dag, nå kommer det vel snart et dr.phil-innlegg jeg snart må svare på) han sa at han hadde unnlatt å si noe fordi med stefaren fulgte det ikke bare incest, men det kom også mat på bordet, et varmt hus, klær å ha på seg... Han ville ikke at hele familien skulle slutte å ha dette pga han, så derfor nektet han for at det skjedde.

Du er jo bare helt nødt til å flytte. Hvorfor ikke snakke med sønnen din? Det kan godt være han også er misbrukt...

"gud, så teit jeg føler meg når jeg siterer både oprah og tv-shop på en dag, nå kommer det vel snart et dr.phil-innlegg jeg snart må svare på"

LOL

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå....
Skrevet

En som ikke engang er ivrig i å svare i sin egen tråd, nekter jeg å tro på - -

Jeg tror jeg har begynt å få en mistanke til hvem som skriver disse. Hvis dette er falskt da! Skrivestilen er veldig lik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...