Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

Stakkars deg, jeg skal ikke spørre noe mer jeg :)

Fortsatt god førjulstid !!!!

Idag skal vi tenne to lys :)

Ikke synd på meg :-) Men jeg føler meg litt teit, siden jeg ikke har noen gode svar på hvorfor jeg kjøper så dyre klær.

Lover meg selv att neste gang jeg er i byen skal jeg dra meg selv i øret inn på en kjedebutikk..

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

Vi kjøper helst klær på KappAhl, H&M osv. Men også på Exit, Sørbø osv. Kjøper en del merkevarer på salg. Enkelte plagg kjøper jeg på dyre merkebutikker.

Min erfaring er ikke at merkeklærne har bedre kvalitet enn kjedebutikkene. Ikke når det gjelder fasong heller. Og det kommer like ofte flekker som ikke går bort på en genser til 500 som en til 79. Et unntak kan være sokker og strømpebukser - sokker til 10 kr har som regel dårlig kvalitet.....

Men det er litt gøy å ha klær som ikke alle andre har - så hvis jeg er ute og reiser kjøper jeg gjerne litt barneklær i butikker som vi ikke har hjemme.

Må innrømme at jeg blir påvirket og egentlig har lyst til å kjøpe mer dyre klær - men jeg føler på en måte at det er umoralsk å bruke så mye penger - selv om vi har dem. Men selvfølgelig kan det være umoralsk å kjøpe klær laget med barnearbeid også - har ikke tenkt så mye på det faktisk...

Kanskje vi bør kutte ned på MENGDEN klær heller? Må innrømme at ungene mine nok har for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må rødmende innrømme att her i huset har barna dyre klær.. De går i Diesel, Gant, Jean paul, Bergans, Peak osv..

Joda de har nok jakker som bikker 2000.- men de jakkene holder godt altså. Jeans til 7-800 har de også begge to (kanskje dyrere også). Har alltid handlet klær p merkebutikk og kommer til å fortsette med det. Bedre med 3 dyre bukser, en en billig.

''Bedre med 3 dyre bukser, en en billig.''

Den der skjønte ikkje eg!

Er du sikker på at du ikkje mente det var: "Bedre med èn dyr bukse, enn 3 billige" ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er vitsen med å bruke så mye penger, de kan jo bare bruke det en liten stund så er det for lite.. jeg går helst på H&M der synes jeg de har de rimeligste prisene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått høre at et konkret barn (under ungdomsalder i alle fall) hadde dunjakke til 2300,- så hadde jeg tenkt mitt om foreldrene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Marker det du skal kopiere inn og tryll ctrl+c, gå inn der du skal svare og bruk ' -tegnet to ganger (altså den knappen som er ved siden av æ), lim inn det du kopierte (ctrl+v) og sett på to ' -tegn igjen. Så kan du poste. :)''

Jeg tester :)

Flink du. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke synd på meg :-) Men jeg føler meg litt teit, siden jeg ikke har noen gode svar på hvorfor jeg kjøper så dyre klær.

Lover meg selv att neste gang jeg er i byen skal jeg dra meg selv i øret inn på en kjedebutikk..

Ha en fin dag :-)

Kjære deg! Ikke tving deg selv inn på en kjedebutikk, bare fordi vi her inne er "litt" misunnelige på at du har råd til å kjøpe fine, dyre klær!:-) Kjøp det du vil! Og gjør det selvfølgelig med god samvittighet!:-)

Poenget mitt var mer at jeg syntes det var hårreisende at en ettåring skulle ha dunjakke til 2300,-!!! Hvor fort vokser ikke han ut av den, - og hvor mange dager i året er det strengt tatt nødvendig med ei så varm jakke!? Når ungene mine var ute og lekte i den alderen, hadde de dresser på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

""Marker det du skal kopiere inn og tryll ctrl+c, gå inn der du skal svare og bruk ' -tegnet to ganger (altså den knappen som er ved siden av æ), lim inn det du kopierte (ctrl+v) og sett på to ' -tegn igjen. Så kan du poste. :)""

Jeg også tester :-)

Ikke det anførselstegnet. Det enkle, som på mange tastatur er ved siden av Æ. Men det skal altså stå to ganger ved siden av hverandre, slik at det _ser ut som_ det vanlige som er over 2-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro at den reportasjen handler om det som er "vanlig". Det store flertall kjøper ikke hverdagsklærne til daglig bruk på Martine og Fru Lyng. Den ettåringen hadde jo fra før av nesten bare klær som var kjøpt på flyplasser, det sier jo litt om hvilken gruppe vi her snakker om.

Jeg har vært inne på Martine én gang da jeg hadde litt for god tid til en avtale like i nærheten. De hadde salgsplakater i vinduet, og jeg lurte på hva i alle dager dette var for slags sted, da jeg så det som altså var utsalgspriser.

Jeg har iblant kjøpt noen plagg på halvprissalget hos Fru Lyng, spesielt den ene gangen var jeg skuffet over kvaliteten. Husker jeg til og med skrev innlegg her om hvorvidt merket jeg hadde kjøpt, var kjent som et dårlig valg.

Hvis man ikke har svært mange barn av samme kjønn med liten aldersforskjell, synes jeg ikke det er noe poeng om plaggene holder i to eller fire år. Spesielt ikke i små størrelser - hva skal en ettåring med en jakke som varer i årevis, liksom?

Dessuten kan rimeligere klær også holde i lang tid, jeg synes slett ikke alltid det er noen entydig sammenheng mellom pris og holdbarhet.

Jeg kjøper klær i en prisklasse som ikke gjør det katastrofalt om de får en permanent flekk eller en rift som ikke kan repareres usynlig. Det har passet godt for mine barn. Spesielt minstemann sliter hardt på tøyet, og han bryr seg ikke noe om plagget koster 199 eller 1999 kr. Dessuten må barna ha såpass mye at det ikke blir krise om det går etpar dager mellom hver vaskemaskin, de kan ikke ha bare noen ytterst få antrekk.

Vi har romslig økonomi, men er ikke opptatt av å vise det fram, i hvert fall ikke gjennom klesdrakten. Andre får gjøre sine egne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bedre med 3 dyre bukser, en en billig.''

Den der skjønte ikkje eg!

Er du sikker på at du ikkje mente det var: "Bedre med èn dyr bukse, enn 3 billige" ???

Jeg mener att veldig mange barn har i dag både 8 og 10 bukser i skapet. Mine har ca 3 hver, og prismessig tror jeg vi er i det samme. ( men nå vet jeg jo ikke hva en bukse koster på kjedebutikker da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener att veldig mange barn har i dag både 8 og 10 bukser i skapet. Mine har ca 3 hver, og prismessig tror jeg vi er i det samme. ( men nå vet jeg jo ikke hva en bukse koster på kjedebutikker da)

3 bukser? Med det forbruket Snuppa mi har så hadde de da vært i vaskemaskina konstant. Den ungen tiltrekker seg flekker og søl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Ikke tving deg selv inn på en kjedebutikk, bare fordi vi her inne er "litt" misunnelige på at du har råd til å kjøpe fine, dyre klær!:-) Kjøp det du vil! Og gjør det selvfølgelig med god samvittighet!:-)

Poenget mitt var mer at jeg syntes det var hårreisende at en ettåring skulle ha dunjakke til 2300,-!!! Hvor fort vokser ikke han ut av den, - og hvor mange dager i året er det strengt tatt nødvendig med ei så varm jakke!? Når ungene mine var ute og lekte i den alderen, hadde de dresser på seg...

Her jeg bor har vi snø fra oktober og gjerne frem til 17 mai. Vi har også mye snø, og kaldt vær. Så her trenger de gode vinterklær, og en varm jakke blir brukt nesten hver dag fra november til mars :-)

Og jeg kommer til å titte litt i kjedebutikker, nettopp for å teste kvalitet. Så gi meg gjerne tips om hvor jeg ør se, skal til byen på fredag viss att går etter planen.

Når vi snakker prismessig, tror jeg vel egentlig ikke jeg bruker mere på klær enn andre, for mine unger har ikke så mye av hvert, vaskemaskinen går ofte, og de har færre bukser osv. enn jevngamle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 bukser? Med det forbruket Snuppa mi har så hadde de da vært i vaskemaskina konstant. Den ungen tiltrekker seg flekker og søl.

He he, vet det høres rart ut, men de skifter bukse annehver dag, og jeg har unger som ikke tiltrekker seg flekker. Måtte faktisk gå å telle nå, og sønnen har faktisk 5 bukser. Men de har jo også ett par flece bukser og joggebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg mener att veldig mange barn har i dag både 8 og 10 bukser i skapet. Mine har ca 3 hver, og prismessig tror jeg vi er i det samme. ( men nå vet jeg jo ikke hva en bukse koster på kjedebutikker da)

Jeg tror alle mine har 8-10 bukser, bortsett fra 4-åringene. Da jeg hadde en opprydding i skapet hennes var det 30 langbukser der. Det er ikke mange jeg har kjøpt selv, de fleste har hun fått i gave eller arvet. Det som er dumt er at hun nesten ikke vil gå i bukser, så de fleste blir liggende urørt til lillesøster er like stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et forbruk i min stil, for å si det sånn. Og selv om kvalitet og pris gjerne følges ad, så synes jeg ikke det følges ad i takt. En dobbelt så dyr bukse er sjelden dobbelt så bra.

Men. Jeg reagerer på moralismen her. Jeg tror ikke en eneste av oss med hånden på hjertet kan si at vi aldri har brukt penger på noe unødvendig. De som bruker mye penger på barnetøy, får vel noe ut av det. Jeg bruker unødvendige penger på andre ting. Mitt luksusforbruk er ikke mer moralsk enn andres, det bare følger mine prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle mine har 8-10 bukser, bortsett fra 4-åringene. Da jeg hadde en opprydding i skapet hennes var det 30 langbukser der. Det er ikke mange jeg har kjøpt selv, de fleste har hun fått i gave eller arvet. Det som er dumt er at hun nesten ikke vil gå i bukser, så de fleste blir liggende urørt til lillesøster er like stor.

Så mange bukser har de aldri hatt. Det hadde jeg ikke hatt råd til, og jeg ser heller ikke behovet. Unger får gjerne sitt favorittplagg, så jeg tipper att det er mange bukser rundt om som nesten aldri er i bruk. Siden de ikke har så mange bukser, trenger jeg heller ikke tenke på prisen da det blir omtrent det samme som 10 bukser på en kjedebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg kjøper ikke ikke dyre klær til barna. Jeg handler gjerne på salg. F eks kan jeg kjøpe vintertøy til halv pris med tanke på neste sesong.

Jeg kjøpte en gang et svindyrt og rålekkert sett til sønnen min da han var baby. Vi dro på ferie, og vertinnen vasket settet med en svart dongeribukse. Det var det fine antrekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et forbruk i min stil, for å si det sånn. Og selv om kvalitet og pris gjerne følges ad, så synes jeg ikke det følges ad i takt. En dobbelt så dyr bukse er sjelden dobbelt så bra.

Men. Jeg reagerer på moralismen her. Jeg tror ikke en eneste av oss med hånden på hjertet kan si at vi aldri har brukt penger på noe unødvendig. De som bruker mye penger på barnetøy, får vel noe ut av det. Jeg bruker unødvendige penger på andre ting. Mitt luksusforbruk er ikke mer moralsk enn andres, det bare følger mine prioriteringer.

Ja, jeg er enig at man skal være forsiktig med å kaste stein!

Men ikke alt luksusforbruk er like moralsk/umoralsk, da. Kjøper man f eks en dyr sofa og har den i 20 år, er det et bedre valg i forhold til miljøet enn at man har et stort forbruk av klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et forbruk i min stil, for å si det sånn. Og selv om kvalitet og pris gjerne følges ad, så synes jeg ikke det følges ad i takt. En dobbelt så dyr bukse er sjelden dobbelt så bra.

Men. Jeg reagerer på moralismen her. Jeg tror ikke en eneste av oss med hånden på hjertet kan si at vi aldri har brukt penger på noe unødvendig. De som bruker mye penger på barnetøy, får vel noe ut av det. Jeg bruker unødvendige penger på andre ting. Mitt luksusforbruk er ikke mer moralsk enn andres, det bare følger mine prioriteringer.

Jeg bruker ikke penger på mye annet, så jeg prioriterer egentlig klær til oss alle. Har en datter nå som kan arve litt gensere og hettejakker fra meg også, så det er jo en fordel, for de synes hun er gøy.

Kan vel si att dette er en av mine laster. Men sånn att det er sagtså handler jeg mye fra usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...