Gå til innhold

snakk om å ta hensyn


pekkaline

Anbefalte innlegg

Jo, du sier noe.

Men da er vel egentlig problemet alle de andre barnehagene/kommunene som ikke gjør jobben sin.

mvh

Selvfølgelig er det det som er problemet, ikke noe galt med de foreldrene som er villige til å flytte for å skaffe sitt barn et ordentlig tilbud. Men det er nesten tragikomisk at det skal være så store variasjoner i forhold til hvilken hjelp familier med funksjonshemmede barn kan få, at de kommunene som i utgangspunktet har forsøkt å gi gode tilbud kan bli såpass presset økonomisk av innflyttingen at de evt. ser seg nødt til å innføre restriksjoner i forhold til det opprinnelige tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    45

  • PieLill

    33

  • hidi, the scorpion

    28

  • tzatziki1365380058

    15

tzatziki1365380058

Derfor blir det litt sprøtt for meg når hele tråden handler om stripete gensere og folk ikke klarer å se lenger enn sin egen nese.

Samfunnsmessig er det best at flest mennesker jobber og det vil jo gagne alle å ta hensyn og tilrettelegge isteden for å la folk få uføretrygd pga slike ting. Særlig pga stripete og prikkete gansere ;o)

Helt enig med deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

De fleste fremstår jo som ganske fornuftige når de er enige med meg...

;-)

Jeg skal bæe over med din villfarelsen når det gjelder heldagsskole.

;-)

mvh

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''''Hva om ikke vi har et ensfarget plagg, skal vi da gå ut å kjøpe ny garderobe? Det har ikke vi råd til hvertfall...''''

*kremt* Var det ikkje du som hadde kjøpedilla på klær og 40 bukser (eller noe) ?

:-)

Jo, jeg liker å shoppe.

Men jeg liker ikke at noen bestemmer hva jeg må shoppe og når.Jeg har jo kjøpt de buksene over lang tid da ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du snakker som en riktig norsk egoist i hele denne tråden. Men deg om det....

Jeg tror jeg ville tatt ut barna mine tvert av en barnehage som innførte uniformer! Ensfargede klær, derimot, hadde vært 0 problem for meg.

Har satt diskusjonen på spissen.

Uniformer eller ikke, barnehagen burde ha klær liggende hvertfall.

Jeg er norsk, men ingen egosist.Man er ikke egoist fordi om man ikke godtar alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, særlig vanskelig er det sikkert ikke.

Er jo bare å handle inn ensfarget tøy. Men ikke alle som har råd til det.

Jeg hadde ikke likt å få slike regler tredd over hodet,

Igjen, barnehagen får ordne med uniformer.

Da hadde det vært helt greit.

Ikke alle arb.plasser som passer for alle, thats life.

:0)

''Er jo bare å handle inn ensfarget tøy. Men ikke alle som har råd til det.''

Det er nok de aller, aller færreste som ikke har en eller to ensfargede gensere i klesskapet. Og i så tilfelle finnes det veldig billige gensere å gå kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at Jesus ikke hadde hatt noe problem for jeg har aldri sett ham avbildet i annet enn hvit kjortel så da slapp i hvert fall noen av apostlene å få migrene.

Hidi, skjerp deg nå ;o)

Hva har Jesus med stipete gansere å gjøre?

''Jeg regner med at Jesus ikke hadde hatt noe problem for jeg har aldri sett ham avbildet i annet enn hvit kjortel så da slapp i hvert fall noen av apostlene å få migrene.''

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere protesterer mot Jesus! Det har virkelig vært morsom lesing, dere gir alt for en barnehageansatt, men grøsser når dere hører navnet Jesus, som virkelig satte standarden for hvor nestkjærlighet skal gå...

Godt å se at dere prioriterer!

Om Jesus hadde fått migrene av striper skulle jeg helt fint hadde kunnet latt være å gå i striper for ham også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må presisere litt her. Nå tenker jeg ikke på rullestolbrukere og andre store grupper som trenger tilrettelegging for å kunne fungere i jobb, eller på folk som får sykdommer som påvirker dem i slik grad at de ikke fungerer uten at arbeidsplassen tilpasses. Jeg tenker på slike sære ting som i hovedinnlegget. Jeg mener at det er helt hinsides å ta seg jobb i en barnehage hvis man for eksempel ikke tåler støy, eller å ta seg jobb på et kunstnerverksted hvis man ikke tåler malingslukt. Jeg vet ikke om damen som får migrene av prikker og striper var slik før hun begynte i jobben, men hvis hun var det mener jeg hun burde funnet seg en annen jobb.

Jeg skjønner ikke at det er noe mer sært enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg liker å shoppe.

Men jeg liker ikke at noen bestemmer hva jeg må shoppe og når.Jeg har jo kjøpt de buksene over lang tid da ;0)

Hehehe, enda et argument ute av verden;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg liker å shoppe.

Men jeg liker ikke at noen bestemmer hva jeg må shoppe og når.Jeg har jo kjøpt de buksene over lang tid da ;0)

*gliser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar da slike enkle hensyn. Dattera mi gikk i klassen til en som hadde kraftig nøtteallergi så ingen fikk ha sjokolade eller nøttepålegg på maten.

Minstemann gikk i klassen til en som akkurat hadde blitt friskmeldt av leukemi og pga dårlig immunforsvar så kunne ingen av ungene gå på skolen hvis de hanglet litt.

Jeg reagerte faktisk ikke på noen av de tingene. Det er jo helt enkle ting å forholde seg til. Og hvis jeg måtte kjøpe to ensfargede gensere til noen av ungene i barnehagen hadde jeg sikkert gjort det uten å mukke. Barnehagen forlangte f.eks ikke buksebleier for de var vanskelige å skifte, papirkluter fordi de ikke kunne vaske kluter osv osv.

Jeg er forsåvidt enig med deg, og jeg ville ikke reagert på nøttepåleggforbud (det har jeg hørt om flere ganger), men hva hvis ens barn er forkjølet halve vinteren og kommer i klasse med en leukumipassient? Så ville jeg protestert kraftig på at mitt barn skulle nektes undervisning fordi h*n hanglet litt. Jeg har en bror som i såfall måtte vært hjemme fra skolen gjennomsnittlig annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt enig med deg, og jeg ville ikke reagert på nøttepåleggforbud (det har jeg hørt om flere ganger), men hva hvis ens barn er forkjølet halve vinteren og kommer i klasse med en leukumipassient? Så ville jeg protestert kraftig på at mitt barn skulle nektes undervisning fordi h*n hanglet litt. Jeg har en bror som i såfall måtte vært hjemme fra skolen gjennomsnittlig annenhver dag.

Da vil man måtte gå i dialog med skolen for å finne en løsning.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, kleskostnadene ville vel i det minste gått ned?

Men de økte plaster- og bandasjeutgiftene ville kanskje spist opp hele innsparingen og vel så det. For ikke å snakke om økte fyringsutgifter.

Skulle man forresten tillate bleier. Og skulle de voksne også stille i Adam og Evas drakt.

Og hva om ungene ble prikkete av blåmerker...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de økte plaster- og bandasjeutgiftene ville kanskje spist opp hele innsparingen og vel så det. For ikke å snakke om økte fyringsutgifter.

Skulle man forresten tillate bleier. Og skulle de voksne også stille i Adam og Evas drakt.

Og hva om ungene ble prikkete av blåmerker...

mvh

Dette blir for komplekst å ta stilling til her og nå! Det må nok sørges for at noen konsulenter foretar en konsekvensanalyse før vi tar endelig stilling til dette om et par år - og et par millioner- frem i tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for komplekst å ta stilling til her og nå! Det må nok sørges for at noen konsulenter foretar en konsekvensanalyse før vi tar endelig stilling til dette om et par år - og et par millioner- frem i tid...

God plan!

Ha en god uke!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...