Gå til innhold

snakk om å ta hensyn


pekkaline

Anbefalte innlegg

Like måte!

Godt det finnes mennesker som gjør absoøutt alt for et annet, inkludert å frata sine barn noe vesntlig!

Ok, kan ikke dy meg. Mine barn har ikke så mange stripete og prikkete klær;o)

Jeg er en fryktelig dårlig mor skjønner du, skulle nok bodd i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    45

  • PieLill

    33

  • hidi, the scorpion

    28

  • tzatziki1365380058

    15

Om ikke vedkommende tåler prikker eller streker, hun orket jo heller ikke flerfarget klær.

Skulle jo tro det samme gjelder barnetegninger, plakater og alt annet som er i en barnehage.

Så om snuppen hadde tegnet en fin prikketegning, så fikk ikke den henge på veggen? Eller kanskje han bare fikk tegne med en farge?

Satt veeeldig på spissen da.

Men skulle ikke tro det er forskjell på om det er farger på en vegg, eller på en liten genser.

Forskjellen kan være bevegelsen. Altså at mønstrene på klær beveger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man skal ta hensyn, men hva hvis den ansatte bare tålte hvite klær, eller det ble ansatt førskolelærer til som bare tålte totalt ensfargede klær uten trykk eller lignende? Da blir utvalget ikke så stort lenger, og ikke alle kan/vil vaske klær stort sett hver dag fordi det bare er en genser i klesskapet til barnet som kan brukes i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det jo sagt at denne damen blir hjulpet hvis barn og voksne unngår stripete og prikkete klær. Kan vi da ikke være så greie å hjelpe henne?

Det er da ikke vår oppgave å finne ut hva annet som er ekkelt for henne????

*finner frem teskjeea*

Dersom denne damen faktisk blir hjulpet av at barna ikke bruker stripete eller prikkete klær, ville du fortsatt satt deg på bakbeina?

Ikke tenk på alt det andre som muligens kan være ekkelt for henne, det er nemlig ikke saken.

*Finner frem sleiva* ;0)

Har satt saken på spissen, men skrevet at jeg hadde nok tatt hensyn.Men ikke gått til innkjøp av masse nye klær.

Og mener det er barnehagens ansvar å tilrettelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En liten genser"

Prøv 20-30 små fargesprakende gensere i hurtige bevegelser hele dagen. Det er ikke til å unngå at det forstyrrer synsfeltet til denne damen. Og hun _må_ se på barna for det er de hun er der for.

Et bilde er ikke så vanskelig å unngå eller få ut av synsfeltet....

Det har jeg prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ok, kan ikke dy meg. Mine barn har ikke så mange stripete og prikkete klær;o)

Jeg er en fryktelig dårlig mor skjønner du, skulle nok bodd i Kina.

Til etterretning: Jeg tror at mødre i KIna er like gode modre,som alle andre plasser på denne jord, men de må følge regler, som vi ikke trenger, og heller ikke bor trenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor det? Det var det jeg var ute etter.

"Det kan jo tenkes at denne damen begynte midt i året og at en da ikke fikk informert om dette til nye brukere. Jeg ville følt meg veldig dum dersom jeg sa nei til en barnehageplass bare pga dette.

– trollemor;o)"

Derfor svarte jeg som jeg gjorde.Og ja, jeg hadde følt det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Men "den damen" er jo faktisk avhengig av at folk på arbeidsplassen hennes tar hensyn, uansett hvor hun jobber. Så til syvende og sist står valget mellom å ta hensyn med klær, eller sette et menneske utenfor arbeidslivet.

Det er ikke særlig vanskelig å unngå prikker og striper på barnehageklærne.

Jeg tror faktisk de mest trassige barna hadde gått med på ensfarva klær om de fikk en god forklaring. Selv om de er trassige og bestemte av seg har de lært å vise omsorg og å ta hensyn for andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg spørre deg om du har en migrense som utløses av dette?

Både mor og søster har kraftig migrene, så jeg vet hva det innebærer.Regner med det var det du ville frem til.

Selv har jeg ikke hatt annfall på flere år.Heldigivs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man skal ta hensyn, men hva hvis den ansatte bare tålte hvite klær, eller det ble ansatt førskolelærer til som bare tålte totalt ensfargede klær uten trykk eller lignende? Da blir utvalget ikke så stort lenger, og ikke alle kan/vil vaske klær stort sett hver dag fordi det bare er en genser i klesskapet til barnet som kan brukes i barnehagen.

Dersom dette skjedde på din skole/arbeidsplass så hadde du tatt hensyn. Men hva hvis du søker jobb og det står at krav til ansatte er ditt og datt,(eks kun hvitt tøy som du nevner) ville du sagt ok uansett eller ville det plaget deg og du ville mistet lysten på den jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man skal ta hensyn, men hva hvis den ansatte bare tålte hvite klær, eller det ble ansatt førskolelærer til som bare tålte totalt ensfargede klær uten trykk eller lignende? Da blir utvalget ikke så stort lenger, og ikke alle kan/vil vaske klær stort sett hver dag fordi det bare er en genser i klesskapet til barnet som kan brukes i barnehagen.

Hvis om ditt og hvis om datt..... Det er ikke det det er snakk om i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man skal ta hensyn, men hva hvis den ansatte bare tålte hvite klær, eller det ble ansatt førskolelærer til som bare tålte totalt ensfargede klær uten trykk eller lignende? Da blir utvalget ikke så stort lenger, og ikke alle kan/vil vaske klær stort sett hver dag fordi det bare er en genser i klesskapet til barnet som kan brukes i barnehagen.

Beklager, jeg blingset. Trodde du svarte på tråd 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Finner frem sleiva* ;0)

Har satt saken på spissen, men skrevet at jeg hadde nok tatt hensyn.Men ikke gått til innkjøp av masse nye klær.

Og mener det er barnehagens ansvar å tilrettelegge.

Barnehagen prøver å tilrettelegge på enkleste måte i denne saken spør du meg.

Men greit, du ville innrettet deg, det er bra;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til etterretning: Jeg tror at mødre i KIna er like gode modre,som alle andre plasser på denne jord, men de må følge regler, som vi ikke trenger, og heller ikke bor trenge!

Jeg tror egentlig din kunnskap om Kina trenger en oppdatering! :)

Det er helt riktig at det brukes uniform, men det er slettes ikke fordi man er tvunget av ettpartistaten. Derimot er det sånn at maotiden er hotteste trend, og det er in å gå i den klassiske Mao-uniformen eller bruke andre maoisiske symboler på universitetene og blandt unge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...