Gå til innhold

snakk om å ta hensyn


pekkaline

Anbefalte innlegg

Ville faktisk følt meg enda dummer om hele avdelingen måtte endres for min skyld....

Det er da ikke store endringen spør du meg. Men vil du lage storm i et vannglass så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    45

  • PieLill

    33

  • hidi, the scorpion

    28

  • tzatziki1365380058

    15

Gjest fnugget

Kall det hva du vil.

Det er barnehagens ansvar å tilrettelegge for sine ansatte, ikke brukerene.

Og det er statens ansvar å tilrettelegge for innbyggerne, ikke omvendt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Barn er kreative små mennesker. Hva med de sine små personligheter? De skal kveles for en dame på jobb får vondt i hodet?''

Dette trenger da ikke hindre kreativitet. Igjen gjelder det å ikke tenke sort-hvitt. Barna får sikkert både male, tegne og lage bilder og andre kreative ting selv om de ikke har striper på klærne sine :-)

Det er å ta litt hardt i å si at små barn kveles pga de må ta hensyn til en dame som jobber der.

Hvis slike holdninger er gjennomgående, så er jeg redd barna utvikler seg fra å være "små kreative mennsker" til store egoistiske uhyrer ;-)

Bare foreldre kan omgjøre barn til store egoistiske uhyrer!

Gidder ikke si noe mer, for resten er bare pjatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hvem tror du til syvende og sist ville bli belastet med utgiftene på evt uniformer?

Jeg har store problemer med å skjønne at dette skal være så vanskelig, men det er det tydeligvis for noen få.

Om man lever av 3000,- kroner i måneden og bare har tre stripete gensere og to prikkete bukser i skapet, er det jo et problem. Men en så hensynsfull barnehage ville helt sikkert funnet en løsning der.

For øvrig klarer jeg ikke se annet enn at "problemet" ikke er større enn man gjøre det. Jobber man på riktig sted kan man jo riskikere å få trukket det mest avskyelige arbeidsantrekket nedover ørene bare fordi sjefen har fått en syk idé... Og man kan få beskjed om at fra nå av går man i sort og har man ikke noe sort i skapet, må man ut å handle.

Jeg ville fått spader om barnehagen brukte dyrebare midler på å kjøpe klær pga gjenstridige foreldre fremfor å bruke pengene på noe barna fikk glede av.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fnugget

Mine barn er ikke av de som har veldig mye klær, men det ville ikke vært NOE problem å bruke ensfargede klær i barnehagen.

Dette gpr på vilje og ikke noe annet. Sorry.

Enig. Men noen "må oppleve å bli syke selv" før de forstår hvor viktig det er å vise hensyn. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nei, det er flaut å skifte mening......*rister oppgitt på hodet*

Lær barna om Kina og all den positive virkningen den hadde på alle innbyggerne! Lær dem om klesplaggets utrolige makt!

LES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare foreldre kan omgjøre barn til store egoistiske uhyrer!

Gidder ikke si noe mer, for resten er bare pjatt!

Her motsier du deg selv syns jeg..

Om jeg ikke godtok et slikt forbud som det vi diskuterer i denne tråden, og sendte barnet til barnehagen med striper, eller tok det ut av bhg pga dette, ja DA ville jeg vært på god vei til å oppdra en diger egoist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er flau å skifte mening om noen presser deg til det....

Vi presser ikke, prøver bare å få deg til å se ting fra en litt annen vinkel;o) *Tar bort skylappene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har migrene selv. Den er temmelig kronisk, selv om jeg har gode perioder. Men jeg elsker å jobbe i barnehage. Jeg ser mange nevner støy- og stressnivået i barnehager og at dette tilsier denne ansatte ikke passer til en slik jobb. Det er ikke riktig. Slike ting er svært individuelle og jeg har til gode å få migrene av støy.

Videre elsker jeg prikker og striper i den grad at sønnen min nesten utelukkende har klær med disse mønstrene (det er ikke teit, PieLill! ;) ). Allikevel hadde jeg ikke hatt noe problem med å imøtekomme denne ansattes behov. Jeg hadde stolt på arbeidsgiveren og den ansattes vurdering, og antatt at det var dette som skulle til for at et menneske får fortsette i en jobb de helt klart er veldig glad i.

''Videre elsker jeg prikker og striper i den grad at sønnen min nesten utelukkende har klær med disse mønstrene (det er ikke teit, PieLill! ;) ). ''

Jeg betaler deg gladelig for å overbevise ungene mine om det! Om du visste hvilke flotte plagg som har logget urørt i skapet før jeg lærte....

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man lever av 3000,- kroner i måneden og bare har tre stripete gensere og to prikkete bukser i skapet, er det jo et problem. Men en så hensynsfull barnehage ville helt sikkert funnet en løsning der.

For øvrig klarer jeg ikke se annet enn at "problemet" ikke er større enn man gjøre det. Jobber man på riktig sted kan man jo riskikere å få trukket det mest avskyelige arbeidsantrekket nedover ørene bare fordi sjefen har fått en syk idé... Og man kan få beskjed om at fra nå av går man i sort og har man ikke noe sort i skapet, må man ut å handle.

Jeg ville fått spader om barnehagen brukte dyrebare midler på å kjøpe klær pga gjenstridige foreldre fremfor å bruke pengene på noe barna fikk glede av.

mvh

Enig! I vår barnehage har de masse "låneklær" som de med dårlig økonomi kunne brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Videre elsker jeg prikker og striper i den grad at sønnen min nesten utelukkende har klær med disse mønstrene (det er ikke teit, PieLill! ;) ). ''

Jeg betaler deg gladelig for å overbevise ungene mine om det! Om du visste hvilke flotte plagg som har logget urørt i skapet før jeg lærte....

;-)

mvh

Så lenge han er 2,5 år og liker alle klær, spesielt om de er nye, så opprettholder jeg min påstand. Om jeg kunne overbevist en 10-åring ved å si at det er "søtt" er jeg mer usikker på. Jeg bruker jo ikke prikker og striper selv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær barna om Kina og all den positive virkningen den hadde på alle innbyggerne! Lær dem om klesplaggets utrolige makt!

LES!

Barna blir ikke uniformerte bare fordi de ikke kan ha striper eller prikker. Det finnes nemlig mange farger, en dag kan du ha gul genser, neste dag rød, blå , lilla osv.

Syns det er MEGET drøyt å sammenligne dette med Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

Bare foreldre kan omgjøre barn til store egoistiske uhyrer!

Gidder ikke si noe mer, for resten er bare pjatt!

''Bare foreldre kan omgjøre barn til store egoistiske uhyrer!''

Nettopp. Ved å ha en gjennomgående holdning hvor barnet _alltid_ skal komme først, uansett om andre har behov som de sårt trenger å få dekket, som i dette eksempelet. Ved at barna ikke lærer seg å ta hensyn til andres evt sviktende helse eller andre problemer. Da blir det egoistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi presser ikke, prøver bare å få deg til å se ting fra en litt annen vinkel;o) *Tar bort skylappene*

Har ikke skylapper fordi om jeg setter saken litt på spissen ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville faktisk følt meg enda dummer om hele avdelingen måtte endres for min skyld....

Skal vi se....

De som ikke alt går i ensfargede klær må begynne å gjøre det av hensyn til en av de ansattes helse og velbefinnende.

På hvilken måte har det forandret hele avdelingen? Jeg ville målt en slik endring i prosent eller promille.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Her motsier du deg selv syns jeg..

Om jeg ikke godtok et slikt forbud som det vi diskuterer i denne tråden, og sendte barnet til barnehagen med striper, eller tok det ut av bhg pga dette, ja DA ville jeg vært på god vei til å oppdra en diger egoist.

Ville det?

Du ga barnet beskjed om at ikke alle passer til sin jobb, det stemmer rimelig godt med virkeligheten, og du antyder for barnet at det finnes valg, noe de vil erfare etterhvert. Du antyder også at tyrannisk oppførsel ikke er ok, fordi vi alle er forskjellig.

Skjønner ikke hvor du kan gå galt, så fremt ditt barn ikke er en liten egoistisk drittsekk allrede....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...