Gå til innhold

snakk om å ta hensyn


pekkaline

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''At ikke alle passer til den jobb de har valgt!''

Det er ikke så sort-hvitt som du beskriver det. Det er ikke sånn at et menneske enten passer i en jobb eller ikke passer i en jobb i det hele tatt. Men i og med at denne personen jobber i den barnehagen og ledelsen ikke vil miste henne så beviser det at hun gjør en god jobb og passer inn i miljøet.

''Det er en ekstrem form for sosialisme du her beskriver, og i mine øyne er det lite gagnelig...''

Tja, du kan se det på den måten: Dersom hun må slutte i jobben og får problemer med å finne en ny, så kanskje hun havner på trygd til slutt og blir en utgiftspost for staten.

Ja, hvis man fra å jobbe i barnehage til å ikke kunne omplasseres andre steder, så bør man kanskje tenke trygd.

Hun ville sikkert finne en grei jobb i Kina, og det bør få dere til å tenke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    45

  • PieLill

    33

  • hidi, the scorpion

    28

  • tzatziki1365380058

    15

hidi, the scorpion

Ærlig talt... jeg blir målløs av alt dette 3 års trasset enkelte viser i denne saken.

Barna har vel inderlig godt av å lære seg å ta hensyn til andre de også?? Hvis ikke kan de jo ende opp som store egoister som bare tenker på seg selv.

Foreldre oppdrar egoister, ikke barnehager, din tenking hører hjemme i Kina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Eller burde dette menneske ta hensyn til de mange i barnehagen, å heller finne seg noe annet å gjøre?''

Så du mener hun heller bør slutte i jobben? Tror du det er lett å finne seg en ny jobb og spesielt dersom en lider av migrene som kan være vanskelig å hanskes med i en jobbsituasjon?

Skal dette menneske miste jobben sin fordi du ikke har råd til å kjøpe noen få ensfargede plagg på feks Fretex? Det koster da vitterlig ikke mye for et par dresser og noen få inneklær som kan brukes opp igjen mange ganger - sett i forhold til at et menneske skal miste jobben sin og inntekt.

Hva er et par hundrelapper i klær opp mot at dette mennesket må slutte i jobben sin?

Tror det er viktig å ha litt perspektiv i dette også.

"Skal dette menneske miste jobben sin fordi du ikke har råd til å kjøpe noen få ensfargede plagg på feks Fretex? Det koster da vitterlig ikke mye for et par dresser og noen få inneklær som kan brukes opp igjen mange ganger - sett i forhold til at et menneske skal miste jobben sin og inntekt."

Nei, men da måtte foreldrene blitt informert når de søkte ungene inn.Eller selv levert ut uniformer.

Klær er ikke alltid så dyrt nei, men skal småbarns foreldrene "straffes" fordi barnehagen tilrette legger for en ansatt?

Det er kjempe bra de tilrettelegger, men de kan ikke kreve at alle foreldrene skal gjøre det.Det er det jeg syns blir litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest man snakker om det her nede også;)

Ærlig talt... jeg blir målløs av alt dette 3 års trasset enkelte viser i denne saken.

Barna har vel inderlig godt av å lære seg å ta hensyn til andre de også?? Hvis ikke kan de jo ende opp som store egoister som bare tenker på seg selv.

He he, så denne tråden nå og sitter her å småler for meg selv. Jeg er for tiden i Frankrike, og jeg hørte om denne saken på radioen i sted. De satt og småhumret litt på radioen da de fortalte at svenskene hadde forbud på striper på klærne til barna i barnehagen..Tenkte ikke videre over det før jeg leser tråden her.

Ganske spesielt, men om det hjelper for denne damen så er det vel bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg blir vanvittig irritert over mennesker som ikke kan "nedlate" seg å prøve å gjøre noe for andre.

Ingenting med det å gjøre.

Men tilrettelegging er arb.plassens ansvar, ikke brukerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar utgangspunkt i èn person, jeg tar utgangspunkt i alle barna og foreldre....

Hva med fargerike malerier, hva med farger i det hele tatt i denne barnehagen? Dere er ellers så inderlig beskyttende overfor deres barn, men nå glemmer dere dem helt, i denne heroiske prosessen i å beskyttet et menneske!

Nei, det er hun ikke verd. La barna få leke og utforske seg med farger og mønstre!

Dere voksne har mange andre kjepphester å ri....

Jeg ville brukt dette til å lære mine barn å ta hensyn til andres problemer. Heldigvis har barn lett for å godta og å lære slikt. Virker som om det er verre for enkelte voksne..

Du sier at denne damen er på feil arbeidsplass, det kan tenkes. Men dersom det hjelper denne personen at barn og voksne ikke har striper eller prikker på klærne, ja da skulle det bare mangle at vi ikke gjorde vårt ytterste for å gjøre dagen hennes enklere.

Det er vel strengt tatt DET denne saken handler om. hadde vi visst mer om henne så kunne vi funnet ut om hun var på feil plass eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme hvem som stiller kravet, jeg hadde ikke likt å få slike regler tredd over hodet.

Det hadde vært noe annet om man visste det når man søkte.

Denne ansatte er sikkert flink, men muligens på feil plass?

Ikke vet jeg.

Jeg kan ikke skjønne hvordan noen skulle være på feil plass om de gjør en god jobb og har et fullt løsbart helseproblem.

Jeg får spader av å få tredd regler ned over hodet som jeg ikke kan se noen annen begrunnelse for enn kjepphester og korstog.

Men klesfargeregler som utgjør forskjellen på frisk og fungerenede eller fullstendig satt ut for et menneske, stiller i en helt annen klasse. Det har en 100% saklig begrunnelse og handler over hodet ikke om et behov for å styre mine valg. Bare om nødvendige tiltak for å ta vare på et enkeltmenneske, stort eller lite.

Om regelen var der før barna begynte i barnehagen eller den kom etterpå, er uvesentlig. Det er da så mange andre regler som blir forandret i en barnehage i løpet av et år. F.eks. hva barna får lov å spise.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, så denne tråden nå og sitter her å småler for meg selv. Jeg er for tiden i Frankrike, og jeg hørte om denne saken på radioen i sted. De satt og småhumret litt på radioen da de fortalte at svenskene hadde forbud på striper på klærne til barna i barnehagen..Tenkte ikke videre over det før jeg leser tråden her.

Ganske spesielt, men om det hjelper for denne damen så er det vel bra...

Nettopp, om det hjelper denne damen så skulle det bare mangle!

Det er ikke vår oppgave å bestemme om hun passer i jobben eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt... jeg blir målløs av alt dette 3 års trasset enkelte viser i denne saken.

Barna har vel inderlig godt av å lære seg å ta hensyn til andre de også?? Hvis ikke kan de jo ende opp som store egoister som bare tenker på seg selv.

"Ærlig talt... jeg blir målløs av alt dette 3 års trasset enkelte viser i denne saken."

Regner med du inkludere deg selv , ditt nick går faktisk endel igjen det også...

Det at man er uenig betyr ikke at man er smålig, eller barnslige.

Det er lov å ha egen menig, tilogmed på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg ville brukt dette til å lære mine barn å ta hensyn til andres problemer. Heldigvis har barn lett for å godta og å lære slikt. Virker som om det er verre for enkelte voksne..

Du sier at denne damen er på feil arbeidsplass, det kan tenkes. Men dersom det hjelper denne personen at barn og voksne ikke har striper eller prikker på klærne, ja da skulle det bare mangle at vi ikke gjorde vårt ytterste for å gjøre dagen hennes enklere.

Det er vel strengt tatt DET denne saken handler om. hadde vi visst mer om henne så kunne vi funnet ut om hun var på feil plass eller ikke.

Barn er kreative små mennesker. Hva med de sine små personligheter? De skal kveles for en dame på jobb får vondt i hodet?

Jeg hadde glatt tatt mitt barn ut av en slik plass!

Hører kineserne ønsker barnehagepersonell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting med det å gjøre.

Men tilrettelegging er arb.plassens ansvar, ikke brukerene.

Nå har arbeidsgiveren spurt/pålagt barna å ha på ensfargede klær. Hadde slle foreldre vært som de fleste i denne trdåden, ville ikke det blitt noe problem.

Hadde de fleste foreldre vært som deg ville det blitt et problem. Kanskje måtte de kjøpt inn uniformer, men hvem ville til syvende og sist bli belastet økonomisk? Jo, forledrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

"Skal dette menneske miste jobben sin fordi du ikke har råd til å kjøpe noen få ensfargede plagg på feks Fretex? Det koster da vitterlig ikke mye for et par dresser og noen få inneklær som kan brukes opp igjen mange ganger - sett i forhold til at et menneske skal miste jobben sin og inntekt."

Nei, men da måtte foreldrene blitt informert når de søkte ungene inn.Eller selv levert ut uniformer.

Klær er ikke alltid så dyrt nei, men skal småbarns foreldrene "straffes" fordi barnehagen tilrette legger for en ansatt?

Det er kjempe bra de tilrettelegger, men de kan ikke kreve at alle foreldrene skal gjøre det.Det er det jeg syns blir litt rart.

''Nei, men da måtte foreldrene blitt informert når de søkte ungene inn.Eller selv levert ut uniformer. Klær er ikke alltid så dyrt nei, men skal småbarns foreldrene "straffes" fordi barnehagen tilrette legger for en ansatt? Det er kjempe bra de tilrettelegger, men de kan ikke kreve at alle foreldrene skal gjøre det.Det er det jeg syns blir litt rart.''

Dette er da ikke snakk om straff. Hadde skjønt det om de innførte dette "forbudet" av en triviell grunn. Men det er snakk om helsa til vedkommende. Og ikke bare det, men hvorvidt vedkommende kan fortsette i jobben sin.

Det er jammen ikke mye å kreve når det bokstavelig talt går på helsa løs. Hvis du har som prinsipp at dette er feil, så er det greit. Men jeg kaller det smålighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke skjønne hvordan noen skulle være på feil plass om de gjør en god jobb og har et fullt løsbart helseproblem.

Jeg får spader av å få tredd regler ned over hodet som jeg ikke kan se noen annen begrunnelse for enn kjepphester og korstog.

Men klesfargeregler som utgjør forskjellen på frisk og fungerenede eller fullstendig satt ut for et menneske, stiller i en helt annen klasse. Det har en 100% saklig begrunnelse og handler over hodet ikke om et behov for å styre mine valg. Bare om nødvendige tiltak for å ta vare på et enkeltmenneske, stort eller lite.

Om regelen var der før barna begynte i barnehagen eller den kom etterpå, er uvesentlig. Det er da så mange andre regler som blir forandret i en barnehage i løpet av et år. F.eks. hva barna får lov å spise.

mvh

Det er barnehagens ansvar å tilrettelegge, ikke brukerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

"Ærlig talt... jeg blir målløs av alt dette 3 års trasset enkelte viser i denne saken."

Regner med du inkludere deg selv , ditt nick går faktisk endel igjen det også...

Det at man er uenig betyr ikke at man er smålig, eller barnslige.

Det er lov å ha egen menig, tilogmed på DOL.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, men da måtte foreldrene blitt informert når de søkte ungene inn.Eller selv levert ut uniformer. Klær er ikke alltid så dyrt nei, men skal småbarns foreldrene "straffes" fordi barnehagen tilrette legger for en ansatt? Det er kjempe bra de tilrettelegger, men de kan ikke kreve at alle foreldrene skal gjøre det.Det er det jeg syns blir litt rart.''

Dette er da ikke snakk om straff. Hadde skjønt det om de innførte dette "forbudet" av en triviell grunn. Men det er snakk om helsa til vedkommende. Og ikke bare det, men hvorvidt vedkommende kan fortsette i jobben sin.

Det er jammen ikke mye å kreve når det bokstavelig talt går på helsa løs. Hvis du har som prinsipp at dette er feil, så er det greit. Men jeg kaller det smålighet.

Kall det hva du vil.

Det er barnehagens ansvar å tilrettelegge for sine ansatte, ikke brukerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ærlig talt... jeg blir målløs av alt dette 3 års trasset enkelte viser i denne saken."

Regner med du inkludere deg selv , ditt nick går faktisk endel igjen det også...

Det at man er uenig betyr ikke at man er smålig, eller barnslige.

Det er lov å ha egen menig, tilogmed på DOL.

Mitt nick går igjen? Også?

Jeg har ingenting imot at vi har forskjellige meninger, men akkurat i denne saken kjenner jeg at jeg blir vanvittig provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting med det å gjøre.

Men tilrettelegging er arb.plassens ansvar, ikke brukerene.

Nå ligger det i sakens natur at det ikke går an å tilrettelegge en arbeidsplass uten å involvere "brukerne".

Selv om barnehagen er til for barna, er da hvilken som helst av de ansatte like verdifull som mine barn. Både store og små kan ha behov for spesielle hensy. Og sender man barna til en barnehage som er betjent av mennesker og ikke roboter, må man regne med at det også mås ta hensyn til menneskene som jobber der.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er kreative små mennesker. Hva med de sine små personligheter? De skal kveles for en dame på jobb får vondt i hodet?

Jeg hadde glatt tatt mitt barn ut av en slik plass!

Hører kineserne ønsker barnehagepersonell!

Ja, å ta ungen ut av barnehagen er et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...