Gå til innhold

snakk om å ta hensyn


pekkaline

Anbefalte innlegg

Dersom dette skjedde på din skole/arbeidsplass så hadde du tatt hensyn. Men hva hvis du søker jobb og det står at krav til ansatte er ditt og datt,(eks kun hvitt tøy som du nevner) ville du sagt ok uansett eller ville det plaget deg og du ville mistet lysten på den jobben?

Jeg tror jeg ville syntes det var kjempeteit og antakelig sortert arbeidsplassen fra hvis det var mange jobbe å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    45

  • PieLill

    33

  • hidi, the scorpion

    28

  • tzatziki1365380058

    15

hidi, the scorpion

Jeg tror egentlig din kunnskap om Kina trenger en oppdatering! :)

Det er helt riktig at det brukes uniform, men det er slettes ikke fordi man er tvunget av ettpartistaten. Derimot er det sånn at maotiden er hotteste trend, og det er in å gå i den klassiske Mao-uniformen eller bruke andre maoisiske symboler på universitetene og blandt unge. :)

Og de som ikke fulgte hotteste trend, fikk en sørgelig endelikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis om ditt og hvis om datt..... Det er ikke det det er snakk om i denne saken.

Og hva så...? Hvor skal grensen gå for hva man skal ta hensyn til og hva man ikke skal ta hensyn til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva så...? Hvor skal grensen gå for hva man skal ta hensyn til og hva man ikke skal ta hensyn til?

Jeg syns at alle skal gjøre sitt ytterste for at andre skal ha det bra. Dette er da virkelig ikke noe problem, men som jeg har sagt til andre her; Vil du lage storm i et vannglass så kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg syns at alle skal gjøre sitt ytterste for at andre skal ha det bra. Dette er da virkelig ikke noe problem, men som jeg har sagt til andre her; Vil du lage storm i et vannglass så kjør på!

Og dere protesterer mot Jesus! Det har virkelig vært morsom lesing, dere gir alt for en barnehageansatt, men grøsser når dere hører navnet Jesus, som virkelig satte standarden for hvor nestkjærlighet skal gå...

Godt å se at dere prioriterer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og de som ikke fulgte hotteste trend, fikk en sørgelig endelikt!

Siden den tid har Kina - som Øst- Europa og Russland hatt en enorm økonomisk utvikling, og dette har selvfølgelig påvirket samfunnet. Om du går ut fra at barnehagebarn i Kina er uniformert tar du nok feil. Barnehagebarn i Kina har derimot stort sett bemidlede foreldre, og er absolutt ikke uniformerte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at alle skal gjøre sitt ytterste for at andre skal ha det bra. Dette er da virkelig ikke noe problem, men som jeg har sagt til andre her; Vil du lage storm i et vannglass så kjør på!

Hjelpes meg...

Jeg ville, hvis jeg hadde mitt barn i denne barnehagen, tatt hensyn så langt jeg kunne med de klærne som befant seg i barnets garderobe, men jeg ville ikke gått til innkjøp av nye klær fordi en ansatt i barnehagen bare tåler ensfargede klær, som det står et eller annet sted i tråden at hun gjør. Klær uten noen form for trykk eller lignende er heller ikke det det er flust med i klesbutikkene og i garderobene til barn bortover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Siden den tid har Kina - som Øst- Europa og Russland hatt en enorm økonomisk utvikling, og dette har selvfølgelig påvirket samfunnet. Om du går ut fra at barnehagebarn i Kina er uniformert tar du nok feil. Barnehagebarn i Kina har derimot stort sett bemidlede foreldre, og er absolutt ikke uniformerte. :)

Brukte gamle Kina som et eksempel på hvor galt det kan gå!

Til din opplysning så finnes det fremdeles steder i Kina, som ærer Mao, og senabort er vanlig.

Kanskje noen bør våkne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva så...? Hvor skal grensen gå for hva man skal ta hensyn til og hva man ikke skal ta hensyn til?

Det er en kost-nyttevrudering.

Om trevde unger måtte liste seg rundt på tå hele dagen pga av en ekstremt støysensitiv person, stor eller liten, ville det vært selvsagt urimelig.

Mange tilrettelegginger er i bunn og grunn bagatellmessige å gjennomføre, slik som denne. Men kanskje fordi den er så enkel blir folk provoserte og tror ikke helt på verdien av å gjøre det. Noen er også lite villige til å endre sine personlige vaner og velger derfor i stedet å demonisere dem som kan komme med slike uhyrlige krav.

Å si at noen som ikke tåler prikkete klær bør slutte i jobben, er like omsorgsfullt som å si at om du ikke kommer deg opp trappen i rullestol, kan du bare holde deg hjemme.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere protesterer mot Jesus! Det har virkelig vært morsom lesing, dere gir alt for en barnehageansatt, men grøsser når dere hører navnet Jesus, som virkelig satte standarden for hvor nestkjærlighet skal gå...

Godt å se at dere prioriterer!

Jeg skjønner meg rett og slett ike på deg jeg hidi...

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte gamle Kina som et eksempel på hvor galt det kan gå!

Til din opplysning så finnes det fremdeles steder i Kina, som ærer Mao, og senabort er vanlig.

Kanskje noen bør våkne?

Jeg skjønte jop det, men syns det var en dårlig metafor.

Kina har enorme utfordringer, klasseskillet er foreksempel enormt, og andelen gamle blir stadig større. Likevel er ikke dette utelukkende knyttet til de ca 30 årene med kommunisme. Kina var ikke et demokratisk land - slik vi kjenner det i Vesten under dynastiene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kost-nyttevrudering.

Om trevde unger måtte liste seg rundt på tå hele dagen pga av en ekstremt støysensitiv person, stor eller liten, ville det vært selvsagt urimelig.

Mange tilrettelegginger er i bunn og grunn bagatellmessige å gjennomføre, slik som denne. Men kanskje fordi den er så enkel blir folk provoserte og tror ikke helt på verdien av å gjøre det. Noen er også lite villige til å endre sine personlige vaner og velger derfor i stedet å demonisere dem som kan komme med slike uhyrlige krav.

Å si at noen som ikke tåler prikkete klær bør slutte i jobben, er like omsorgsfullt som å si at om du ikke kommer deg opp trappen i rullestol, kan du bare holde deg hjemme.

mvh

Hvis jeg hadde et barn i vedkommende barnehage ville jeg gjort det jeg kunne for å tilrette legge for at den ansatte skulle slippe migrene, men jeg ville ikke gått til innkjøp av ny garderobe. Det er heller ikke mange klær i størrelse barnehagebarn som er helt ensfargede.

Står det forresten noe sted hvordan foreldrene i barnehagen reagerer på forbudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde et barn i vedkommende barnehage ville jeg gjort det jeg kunne for å tilrette legge for at den ansatte skulle slippe migrene, men jeg ville ikke gått til innkjøp av ny garderobe. Det er heller ikke mange klær i størrelse barnehagebarn som er helt ensfargede.

Står det forresten noe sted hvordan foreldrene i barnehagen reagerer på forbudet?

Jeg ville heller ikke byttet ut garderoben, men skaffet noen ekstra plagg om det skulle være nødvendig. Man må uansett stadig supplere barnas klesbeholdning.

Jeg fikk ikke med meg at det sto noe entydig om foreldrenes synspunkter.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at enkeltindividet må tilpasse seg verden og ikke tvert om, men i akkurat dette tilfellet er det vel mulig å få til en ordning uten at det fører til for store utgifter og bryderi for verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg mener at enkeltindividet må tilpasse seg verden og ikke tvert om, men i akkurat dette tilfellet er det vel mulig å få til en ordning uten at det fører til for store utgifter og bryderi for verden.

Enkeltindivid som er syke skal tas spesielt hensyn til, det er nedfelt i lovs form (forbud mot diskriminering) så vidt jeg vet.

Det er klart at det krever ekstra å ha handicappede eller andre med spesielle behov for tilrettelegging i arbeidslivet, men prisen for å støte dem ut er betraktelig høyere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Hjelpes meg...

Jeg ville, hvis jeg hadde mitt barn i denne barnehagen, tatt hensyn så langt jeg kunne med de klærne som befant seg i barnets garderobe, men jeg ville ikke gått til innkjøp av nye klær fordi en ansatt i barnehagen bare tåler ensfargede klær, som det står et eller annet sted i tråden at hun gjør. Klær uten noen form for trykk eller lignende er heller ikke det det er flust med i klesbutikkene og i garderobene til barn bortover.

Klær uten trykk er ikke så enkelt, så dersom det var problemet ville det rent praktisk være vanskelig å ta hensyn. Men nå er ikke det problemet her, da.

Jeg ville spandert nye gensere uten å mukke. 5-6 nye gensere forbeholdt barnehagen koster ikke allverden, og det er tross alt ikke stripete klær de har mest av i utgangspunktet. De aller fleste har da flere ensfargede enn stripete klær, så vidt jeg vet, altså så lenge trykk og sånn er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær uten trykk er ikke så enkelt, så dersom det var problemet ville det rent praktisk være vanskelig å ta hensyn. Men nå er ikke det problemet her, da.

Jeg ville spandert nye gensere uten å mukke. 5-6 nye gensere forbeholdt barnehagen koster ikke allverden, og det er tross alt ikke stripete klær de har mest av i utgangspunktet. De aller fleste har da flere ensfargede enn stripete klær, så vidt jeg vet, altså så lenge trykk og sånn er ok.

Det står et eller annet sted her i tråden at det gjelder alle klær som ikke er ensfargede, også klær med trykk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Sikk en tur på Fretex og rask med deg noen bukser og gensere. Det er fort gjort og koster får kroner.

Nå sto det vel også at barnehagen skiftet klær på barn som kom med feil mønstre. Så de har alt en b-plan for foreldre som glemmer seg eller gir f....

Om man ikke kan etterkomme så enkel anmodning som gir så stor helsegevinst for et menneske, har man en syltynn sak den dagen man ber om noe ekstra for seg selv og/eller sitt barn.

En barnehage som er villig til å ta et så stort kollektivt ansvar for en enkeltperson, gir meg stor tillit til at de vill gjøre noe tilsvarende for mitt barn den dagen det skulle gjelde. Selvsagt kan man da spa opp noen ekstra klesplagg.

mvh

Nettopp!

Du er så fornuftig, PieLill! (Bortsett fra når vi snakker om heldagsskolen, da - men det er jeg villig til å overse :):) :=) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkeltindivid som er syke skal tas spesielt hensyn til, det er nedfelt i lovs form (forbud mot diskriminering) så vidt jeg vet.

Det er klart at det krever ekstra å ha handicappede eller andre med spesielle behov for tilrettelegging i arbeidslivet, men prisen for å støte dem ut er betraktelig høyere!

''Det er klart at det krever ekstra å ha handicappede eller andre med spesielle behov for tilrettelegging i arbeidslivet, men prisen for å støte dem ut er betraktelig høyere!''

Svært godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...