Gå til innhold

Hvor mye i månedslønn til en 17-åring?


Gjest Wita

Anbefalte innlegg

Ja, første året vi hadde to i barnehage hadde vi utgifter på rundt 6500 i månedene - bare til barnehagene!

Hehe,- gikk dere også i den fella med å tro at man da hadde 75.000 til overs bare ungene ble skoleunger? Har hørt om en del som har trodd det...meg selv inkludert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    8

  • Dorthe

    7

  • Katt-ja

    5

  • Loralei

    5

Mest aktive i denne tråden

Spesielt ikke når det var før reglene om makspris -? ;-)

Nettopp.

Nå har jo SFO steget i stedet - for de samme årskullene som betalte høy pris i barnehagen. Det må bli noe stort av de årgangene, så mye som er investert i dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

Nå har jo SFO steget i stedet - for de samme årskullene som betalte høy pris i barnehagen. Det må bli noe stort av de årgangene, så mye som er investert i dem...

De veit jo at vi har penger nok til å betale, så da synes de vel det er ok å legge på prisen?

-neste år har jeg to unger i SFO, og det er blir dyrere enn å ha to unger i bhg med makspris. Med færre voksne og færre timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hehe,- gikk dere også i den fella med å tro at man da hadde 75.000 til overs bare ungene ble skoleunger? Har hørt om en del som har trodd det...meg selv inkludert :-)

Næh, har jeg egentlig ikke tenkt. Særlig ikke etter at førsteklassingen i vinter fikk sin tredje hjelm (dvs. slalomhjelm, har fra før hockey/skøytehjelm og sykkelhjelm). Ikke at hver hjelm var så voldsomt dyr, det var bare symptomatisk for hva vi har i vente :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, har jeg egentlig ikke tenkt. Særlig ikke etter at førsteklassingen i vinter fikk sin tredje hjelm (dvs. slalomhjelm, har fra før hockey/skøytehjelm og sykkelhjelm). Ikke at hver hjelm var så voldsomt dyr, det var bare symptomatisk for hva vi har i vente :).

Sikkert lurt av deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

Nå har jo SFO steget i stedet - for de samme årskullene som betalte høy pris i barnehagen. Det må bli noe stort av de årgangene, så mye som er investert i dem...

De kullene som betalte høy pris i barnehagen er vel stort sett ferdig med sfo nå?

Skjønt - vi betalte ca. 3500,- pr. barn i bhg til å begynne med (litt søskenmoderasjon på nr. 2 da) når jeg tenker meg om... Sfo-prisen her gikk forøvrig ned fra februar i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

De kullene som betalte høy pris i barnehagen er vel stort sett ferdig med sfo nå?

Skjønt - vi betalte ca. 3500,- pr. barn i bhg til å begynne med (litt søskenmoderasjon på nr. 2 da) når jeg tenker meg om... Sfo-prisen her gikk forøvrig ned fra februar i år.

Vi betalte over 3000 første året i barnehagen for gutten vår som nå går i førsteklasse - og på SFO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kullene som betalte høy pris i barnehagen er vel stort sett ferdig med sfo nå?

Skjønt - vi betalte ca. 3500,- pr. barn i bhg til å begynne med (litt søskenmoderasjon på nr. 2 da) når jeg tenker meg om... Sfo-prisen her gikk forøvrig ned fra februar i år.

Vi rakk ett barnehageår med makspris, og junior går i 3. Vet ikke om han kommer til å gå på SFO neste skoleår, men tilbudet finnes ut 4. klasse.

Så ja, de er stort sett ferdige, men de har kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kullene som betalte høy pris i barnehagen er vel stort sett ferdig med sfo nå?

Skjønt - vi betalte ca. 3500,- pr. barn i bhg til å begynne med (litt søskenmoderasjon på nr. 2 da) når jeg tenker meg om... Sfo-prisen her gikk forøvrig ned fra februar i år.

Vi betalte 8000 pr. måned for våre to barn i barnehage de første to årene begge gikk der. Disse barna går nå på SFO i 2. og 4.

klasse.

Vår SFO satt opp prisene ved nyttår, nå betaler vi 2126 per barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SÅ mye?

Jeg synes ungdommene får for mye! Nå har ikke vi så god råd, men jeg håper mine kan jobbe litt når de er i den alderen slik at de kan spe på litt.

Nei, et par tusen er altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 8000 pr. måned for våre to barn i barnehage de første to årene begge gikk der. Disse barna går nå på SFO i 2. og 4.

klasse.

Vår SFO satt opp prisene ved nyttår, nå betaler vi 2126 per barn.

Da har vi jevngamlinger. :o) Jeg mener vi betalte max. 6200,- eller noe sånt for to unger da begge gikk i bhg, på det dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De veit jo at vi har penger nok til å betale, så da synes de vel det er ok å legge på prisen?

-neste år har jeg to unger i SFO, og det er blir dyrere enn å ha to unger i bhg med makspris. Med færre voksne og færre timer...

''neste år har jeg to unger i SFO, og det er blir dyrere enn å ha to unger i bhg med makspris.''

Hehe,- jeg var så "heldig" at vi hadde så dyre barnehageplasser (før maxpris) at SFO'en nærmest fortonet seg som gratis :) (Hadde bare halv SFO-plass, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, første året vi hadde to i barnehage hadde vi utgifter på rundt 6500 i månedene - bare til barnehagene!

7000 tror jeg det var - minstemann var i privat familiebarnehage til rundt 4000 i måneden, og eldstemann i kommunal den gang det kostet rundt 3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Slapp av Lillemus, hvis du fremdeles er alene så får antagelig ungene stipend på videregående og da kan du la dem beholde det sjøl og jeg har to stykker som har klart seg på stipendet. Den eldste jobbet litt ved siden av, men siden dattera mi har dysleksi hadde hun nok med leksene.

Og det har gått fint med dem begge, den ene tar bachelor til sommeren og dattera er ferdig sykepleier og begge har tenkt å ta videre utdannelse.

Nå vet jeg ikke om du er fornøyd med det, men det er jeg ;o)

Det må være godt å vite at barna har klart seg så bra skolemessig :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rich and Beautiful

Jeg synes ungdommene får for mye! Nå har ikke vi så god råd, men jeg håper mine kan jobbe litt når de er i den alderen slik at de kan spe på litt.

Nei, et par tusen er altfor mye.

Dersom de kan jobbe uten at det går ut over skolearbeidet er jeg enig i at det er bra. Men med det presset som er i vgs nå, tror jeg faktisk ikke det er mulig. Klart de kan jobbe og på et eller annet vis komme gjennom, men dersom de skal yte maskimalt tror jeg det er vanskelig å kombinere med jobbing. Det er jo også det som er Witas problem...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de jobber for pengene skulle det vel bare mangele at de fikk bruke pengene til det de ville;)

Ja såklart, litt feil skrevet av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''neste år har jeg to unger i SFO, og det er blir dyrere enn å ha to unger i bhg med makspris.''

Hehe,- jeg var så "heldig" at vi hadde så dyre barnehageplasser (før maxpris) at SFO'en nærmest fortonet seg som gratis :) (Hadde bare halv SFO-plass, da)

Ja, vi rakk noen år med to unger i bhg før maksprisen vi også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De veit jo at vi har penger nok til å betale, så da synes de vel det er ok å legge på prisen?

-neste år har jeg to unger i SFO, og det er blir dyrere enn å ha to unger i bhg med makspris. Med færre voksne og færre timer...

Jeg husker en annen bhg-mor som er aleneforsørger med nokså lav inntekt fortalte at fra å ha to barn i bhg til å ha ett skolebarn og ett bhg-barn så økte totalrpisen betraktelig. Dette fordi det da ble slutt på søskenmoderasjon i bhg, samt at SFO ikke hadde reduksjon i pris for dem med lav inntekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- gikk dere også i den fella med å tro at man da hadde 75.000 til overs bare ungene ble skoleunger? Har hørt om en del som har trodd det...meg selv inkludert :-)

;-)

Dette gjelder jo på alle "nivåer". Husker da vi hadde ca 2-åring og var på barselvisitt hos noen med en nyfødt, og moren sa oppgitt at jammen var det dyrt med bleier!! Jeg tenkte: Vent til du får både bleie- og barnehagekostnad, PLUSS busskort for å komme deg på jobb;-)

Og senere øker det jo bare på, med slalåmutstyr og andre fritidsaktiviteter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en annen bhg-mor som er aleneforsørger med nokså lav inntekt fortalte at fra å ha to barn i bhg til å ha ett skolebarn og ett bhg-barn så økte totalrpisen betraktelig. Dette fordi det da ble slutt på søskenmoderasjon i bhg, samt at SFO ikke hadde reduksjon i pris for dem med lav inntekt....

Er det vanlig med redusert bhg-pris ved lav inntekt? Det fikk ikke jeg i alle fall (Trondheim), men da jeg ble alene fikk jeg jo dekket 64% av regningen. Og jeg mener bestemt at om både bhg-barnet og skolebarnet er i kommunal bhg/skole så skal det være søskenmoderasjon, tror det er det hos oss i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...