Gå til innhold

Hvor mye i månedslønn til en 17-åring?


Gjest Wita

Anbefalte innlegg

Spørs om ikke det går bra :)

Jeg jobbet i 100% på lærerlønn, adjunkt med tilleggsutdanning og nesten full ansiennitet. Min sønn fikk stipend.

Det syntes jeg var litt nedslående: at en lærerlønn faktisk regnes som så lite i inntekt at ungdommen hadde krav på stipend. (antall søsken kommer med i regnestykket)

Men, for all del, pengene var kjærkomne og betalte førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    8

  • Dorthe

    7

  • Katt-ja

    5

  • Loralei

    5

Mest aktive i denne tråden

Vi hadde en tenåring og et barnehagebarn samtidig.

Økonomisk anbefales det absolutt ikke.

Det har jeg prøvd også - enig at det er tøft økonomisk.

Mannen min var student samtidig :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke så veldig mye eldre

Det er ikke så altfor mange år siden jeg gikk på videregående, og i årene etter det har jeg sjonglert barn, studier og jobb.. så jeg forstår godt at dere synes det ble litt for mye for henne.

Men med 2 mnd sommerferie har man jo gode muligheter til å legge seg opp en pen sum som kan brukes hele året. Ikke noe problem å tjene 10-15000 skattefritt og likevel ha masse ferie og moro. Mange ønsker seg rengjøringshjelp noen timer annenhver uke, eller trenger barnepass på kveldstid. Jeg satt ofte og passet sovende barn mens jeg gjorde lekser.. det er masse muligheter for å jobbe litt uten at det går ut over skolen. :)

Ellers tror jeg kanskje jeg synes 500 er en passelig sum? Regner med at hun hjelper til en del hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så altfor mange år siden jeg gikk på videregående, og i årene etter det har jeg sjonglert barn, studier og jobb.. så jeg forstår godt at dere synes det ble litt for mye for henne.

Men med 2 mnd sommerferie har man jo gode muligheter til å legge seg opp en pen sum som kan brukes hele året. Ikke noe problem å tjene 10-15000 skattefritt og likevel ha masse ferie og moro. Mange ønsker seg rengjøringshjelp noen timer annenhver uke, eller trenger barnepass på kveldstid. Jeg satt ofte og passet sovende barn mens jeg gjorde lekser.. det er masse muligheter for å jobbe litt uten at det går ut over skolen. :)

Ellers tror jeg kanskje jeg synes 500 er en passelig sum? Regner med at hun hjelper til en del hjemme?

Takk for svar. 500 i måneden er nok for lite for en 17-åring.

I år skal hun ha sommerferie. Hun har nettopp sluttet i jobben, men hun har allrede nå begynt å snakke om en annen jobb hun har muligheter for å få som ligger nærmere og som er mer fleksibel. Vi har rådet henne til å ikke jobbe nå, men på denne jobben kan hun jobbe når det passer seg sier hun, så vi får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...